Thrones of Britannia - İlk İzlenimleriniz
#1
tob.png
Thrones of Britannia yaklaşık 1 saat kadar önce çıktı, oynayanlar bu konu altında ilk izlenimlerini paylaşabilir.
Cevapla
#2
Arayüz ve mekanikler değişmiş. Sefer boyunca yeni taktikler kullanmanıza itiyor sizi oyun. Eğer hedefleri izlerseniz size yol gösteriyor. Fakat Vikingleri oyuna iyi işlemişler. Harita boyutu küçük olacak diye bir korkum vardı ama harita devasa. Müzikleri olsun görüntü kalitesi olsun gerçekten emek işi. Savaşlarda size daha iyi deneyim sunuyorlar. Tek kötü yanı kan yok. Muhtemelen kan dlc ile gelecek. 7 farklı sefer hedefi bulunmakta bu da oyundan kolay kolay sıkılmaycağınız anlamına geliyor. Teknoloji artık sadece zamanla alakalı değil. Teknoloji araştırmak için şartları yerine getirmeniz gerekiyor. Orduyu alıyım düşmanın üzerine salıyım yolda asker basarım nasıl olsa diyemiyorsunuz. Sadece yerleşim yerlerinde asker basabiliyorsunuz. Askerleriniz bastığınız zaman anında orduya katılıyorlar fakat eksik birim şeklinde katılıyorlar. Generalleriniz veya valileriniz rütbe kazandığında o valiyi yada generali aramanıza gerek kalmıyor. Olayların bildirimleri ekranın üstünde güzel bir biçimde geliyor. Olaylar örgüsü çok başarılı ve fotoğraflar tek kelimeyle harika. Değişiklikler tadında olmuş bence. Oyun hem görsel açıdan hem de oynanış açısından hoşuma gitti. Sadece olayları kavramaya çalışsanız bile yönettiğiniz ülkenin ruh haline girebiliyorsunuz.
[+] 1 üye Gurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
@Gurt

İzlenimlerinden anladığım kadarıyla herhangi bir devrimsel değişiklik yok, oyun bir kaç küçük değişiklik ile yeni bir haritadan ibaret. Attila varken bu oyuna 100 lira vermek için bir sebep bulamıyorum, oyunu oynamış biri olarak biraz daha aydınlatabilir misin oyun ne kadar farklı Attila'dan?
Ara
Cevapla
#4
Aslında devrimsel değişiklikler var. Valiler ve soylular çok etkili olmuş sadakatlerine ve nüfuzlarına dikkat etmen gerek seni yerinden edebilirler. Seferde ordu yönetimi çok zorlayıcı mesela. Ordumu şehrimin olmadığı yere yollamaya çekiniyorum. Örnek vericek olursam Batı Seaxe ile oynuyorum Mercia müttefiklik attı veya ben attım ve kabul edildi diyelim. Kuzeyde Northymbre var baya güçlü onunla savaşa girdiğimiz zaman ben oraya askeri zor gönderiyorum. İki seçenek var ya benim şehrimde erzak alıcak ya da baskın yoluyla. Bu sefer adamla aramda Mercia var ve Mercia müttefiğim baskında yapamam şehirlerine mecbur gelmesini beklicem. Sen plan yapıyorsun tam büyük bir savaş başlatıyorsun istilacı viking gemileri şehirlerini yağmalıyor. Arsa mekaniği gelmiş. Kralına, valine ve soyluna arsa tahsis ediyorsun. Özet olarak Warhammer ve Attila'nın mekaniklerini harmanlamışlar ama ortaya apayrı ve şahane bir ürün çıkmış.
[+] 1 üye Gurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Oyundan 12 saatlik bir deneyimden sonra sıkılmış bulunmaktayım, genel anlamda oyunun Grand Strategy kısmında geliştirmeler olsa bile bunlar yeterli değil, campaign modunda herhangi bir derinlik yok, oyun herhangi bir zorluk sunmuyor, savaş yapay zekası da, campaign yapay zekası da rezalet durumda, en yüksek zorlukta çok kolay diyebileceğimiz bir oyun oynuyoruz, birliklerinizde 3-4 atlı birim olması halinde kazanamayacağınız herhangi bir savaş yok, çok rahat sarabiliyorsunuz düşman ordusunun etrafını. EU, CK gibi serileri oynayanların bu tarz şeyleri daha kolay hissedeceğini düşünüyorum.

Erzak ve yiyecek mekaniklerinin herhangi bir anlamı yok, iki konuda da oyun boyunca sıkıntı yaşamadım, planlama gerektirecek hiç bir şey yapmadım, 12 saat boyunca yaptığım tek şey ordu kurup diğer ülkeleri yok etmekti.

ToB benim için büyük bir hayal kırıklığı oldu, 100TL fiyatı için kesinlikle değmeyen bir oyun, Saga serisinden daha çok şey bekliyordum ancak CA casual kitle için ana akım oyunlar yapmaya devam etmekte kararlı gözüküyor. Oyunu almayı düşünen varsa önerim pas geçin, parayı kenara koyun ve Three Kingdoms'ı bekleyin, şahsen benim Three Kingdoms'dan da pek umudum yok ama en azından ToB kadar boş olacağını düşünmüyorum.
[+] 2 üye Awake nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Awake, oyunu bu kadar gommukten sonra beni almaktan vazgecirdin.
Ara
Cevapla
#7
Yaklaşık 2 saat boyunca oyunu inceledim. İncelemeyi videoya çektim merak edenler için.



Yenilikler diyebileceğimiz şeyler : Soylulara arazi tahsis etme,alma. Her ordunun kendi erzakının olması. Deniz tutmasının olması. Açık deniz tutması eski oyunlarda da olan birşey onu saymayabiliriz.

Oyunun başında gemi inşa etmeye çalıştım ama yapamadım. Sanırım gerekli teknolojileri ya da binaları ürettikten sonra yapılabiliyor olabilir. Ya da hiç gemi üretimi olmayabilir. Her birim kendi sandalını kendi oluşturuyor olabilir.

Eyalet sistemi Attila'ya kısmen benziyor ama tamamen aynısı değil. Her eyalette köyler var. Köyler ana merkeze göre daha savunmasız. Buraya kadar Attila'nın aynısı. Farklı kısım ise Attila'daki gibi her köyde/şehirde çok fazla bina yapamıyorsunuz. Yaptığınız binalar köye inşa ediliyor. Her binanın bir köyü varmış gibi düşünülebilir.

Bunun dışında savaş haritasında farklı neredeyse hiç bir şey göremedim. Yürüme mesafeleri çok kısa. Harita baya büyük. Aile ağacı güzel işlenmiş. Oyunun başlangıç tarihinden önceki kralları da görebiliyorsunuz.

Genel görüşüm Attila Total War oyununda ufak tefek değişiklikler yapıp benzer bir oyunu piyasaya sürmüşler. Attila ile tek farkı işlediği tarihi dönemi ve haritası.

Askeri birimler bütün ülkelerde aşağı yukarı aynı. Hepsine tek tek özel muharebelerden bakabilirsiniz. Bazı ülkelerin ağır piyadeleri fazla, bazılarının okçusu bazılarının atlısı bazılarının da mızraklı piyadeleri fazla.

Özet olarak Britanya tarihini seviyorsanız, yeni bir senaryo oyunu istiyorsanız sizin için eğlenceli bir oyun olabilir. Ama çok geniş bir oyun beklemeyin. Söyledikleri gibi bir döneme odaklanmışlar. O tarihi işlemeye çalışmışlar. Oyunda sürekli zaten Britanya'nın Hakimi olmaktan bahsediyor.
[+] 1 üye Merco nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Attilla ile aynı oyun motorunu kullanıyor ve optimizasyon özürlüyse almaya gerek görmeyeceğim. En güçlü GPU'yu zorlu sahnelerde %100 kullanamayan ama 60 fps altı veren özürlü bir motor.

Edit: Gameplaylerden anlaşılacak gibi değil. ETW ve NTW ile biraz başlayan bir sorun var. Şehirlerin ve kalelerin esasında aynı dizaynda olması. ETW ve NTW'de doğu batı ve yerliler üzerine biraz belirgin ayrıntılar vardı ve dönem ve savaşları için çokta ön planda olmadığı daha çok meydan muharebeleri döndüğü için gözardı ettim. R2TW ve ATW'de bu benim için tavan yaptı. Bir kare düşünelim ve içine de bir artı (+) çizelim 4 yeni kare ve içlerinden geçen yeni 2 yolumuz var. R2TW ve ATW'de söylemek gerekirse tam anlamıyla böyle şehirler dizayn edilmişti. Şehrin boyutuna göre o karelere uluslara göre kaplama yapılmıştı sadece. Her kuşatma savaşı aynı yolu tıkayarak win-win ile geçiyordu. R2TW'de bu çok bariz yaptıkları tamamen buydu. Tam anlamıyla iğrençti. RTW ve M2TW'yi ele aldığımızda şehir dizaynı hemen hemen aynı mantıkta biliyorum ama bunları oynayanlar neyi kast ettiğimi bilir M2TW'nin o müthiş fortlarını benim gibi teker teker gezen savaş savaş alanında turlamaktan keyif alanlar varsa R2TW ve ATW'de bu sadece 1 saatlik iş. Bir saat sonra "yine mi bu be!" diyorsunuz. RTW'de şehirleri izlemek gibi keyif verici manyaklıkları olan bir firmanın uzun süreli kampanyalarda oynanışı düşüren bu copy-paste ile yaptıkları casual gamerlar için olamaz. Bu düpedüz vasatlık. Belki biri dikkat eder diye yazdım kaplamalar ile oynarak külüstür oyun motoru ile işi kurtardıkları konusunda hem fikiriz zaten ama verdikleri emek ve bunun karşılığı(gereğinden fazla TW oyunlarına değer addetmek) konusunda ciddi şüphelerim var.
200w.webp?cid=790b76115d1e7ead69352f4d67...=200w.webp
Ara
Cevapla
#9
Gwined'in bonuslarındaki özel görevler maddesi hoşuma gitti oyun açayım dedim oyunun başında Edinburg'u al diye görev verdi, ülke Galler'de al dediği yer İskoçya'da.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 5 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.