Total War Warhammer: Fraksiyon Birimleri - Vampir Kıyısı
#1
Fraksiyon Birimleri: Vampir Kıyısı

Warhammer 2'de Vampir Kıyısı 50px-The_Awakened.png , Dehşet Donanması 50px-Dreadfleet.png, Boğulmuş 50px-The_Drowned.png ve Sartosa Korsanları 50px-Pirates_of_Sartosa.png bölüngülerinin ortaklaşa kullandığı birimleri karşılaştırıp, yorumlayacağımız bu rehberdeki birim ve fraksiyonları Curse of the Vampire Coast eklentisinde bulabilirsiniz.

Vampir Kıyısı'nın Ordu Yapısı

Oynanışları kısmen Vampir Kontları gibi gerek erken dönemde yem olmak dışında bir işe yaramayan yakın menzilli birlikleri, zengin canavar havuzu ve ordunun kaderinin Lord'un hayatta kalmasına bağlı olması gibi yönlerden benzese de oyundaki en zengin menzilli birlik çeşitliliği ve yıkıcı kuşatma silahları ile ciddi yönden Vampir Kontları ile ayrışmaktadır.
Vampir Kıyısı şahsen oyunda en sevdiğim ırklardan biri. Oynanış klasik Vampir oynanışı gibi düşman birliklerini yormaya yönelik gibi gözükse de, menzilli birlikler ve kuşatma silahları klasik Vampir oynanışından ayrışmanızı sağlıyor. Tabi iyi konumlarda iki - üç tane tam düşman birliğini yok edebilen intihar bombalarınız, birbirinden garip yaratıklarınız ve sadece size özel bir büyü ilmi de oynanışı oldukça eğlenceli kılmakta. 
Vampir Kıyısı'na karşı oynarken kuşatma silahlarına karşı -özellikle havan ve karşınızdaki oyuncuda herhangi bir onur yoksa Kraliçe Bess- hızlı atlılar ya da hava birimleri, menzilli saldırları savuşturmak için özellikle kalkanlı birlikler, binbir çeşit canavara karşı mızraklı birliker gibi canavar avcıları ve düşman Lord'unu erkenden öldürebilmek için yakın dövüş uzmanları gibi önemler alınabilir. 

Yakın Menzilli Piyadeler 

70px-Wh2_dlc11_cst_zombie_deckhands.png

Zombi Korsan Tayfa Çetesi
Düşmanı yemlemek için birebirlerdir. Ucuzlardır. Sayısal üstünlük kurarsanız tek başlarına bile kazanabilirler. Ama asıl amaçları düşmanı oyalar ya da ateşi üstlerine çekeren diğer birlikler ile işi bitirmenizi sağlamalaktır. Tabi zombi olduklarından pek de hızlı sayılmazlar.

70px-Wh2_dlc11_cst_zombie_deckhands_polearm.png
Zombi Korsan Tayfa Çetesi (Sırıklı Silahlar)

Aynı Zombi Korsan Tayfa Çetesi gibidirler. Ama daha iyi savunma ve şaşırtısı derecedeki iyi anti zırh kapasiteleri ile erken ve orta dönemde savunmanızın bel kemiğini oluşturabilirler.
70px-Wh2_dlc11_cst_syreens.png
Sayrinler

Pahalı olsalar da hızlıdırlar ve fiziksel bir varlık olmadıklarından da dayanıklı birliklerdir. Özellikle saldırıda kullanışlıdırlar.

70px-Wh2_dlc11_cst_depth_guard.png
Derin Muhafız

Vampir Korsanlarının geç dönem piyade birlikleridir. Anti Piyade özelliklerinin olmaması eksi gibi gözükse de, korkunç auraları ile karşılarındaki birlikleri dehşete düşürmeleri ve savaşırken canlarını yenilemeleri güvenli şartlarda oldukça iyi iş çıkarabilmelerini sağlar.

70px-Wh2_dlc11_cst_depth_guard_polearm.png
Derin Muhafız (Sırıklı Silahlar)

Aynı Derin Muhafız gibidirler. Büyük birimlere karşı bonusları ile kelimenin tam anlamıyla canavar avcılardır. Tabi kendi canavarlarınız bu birliklere avlayacak canavar bırakacak mıdır? Orasını bilemiyorum.

Menzilli Piyadeler

70px-Wh2_dlc11_cst_zombie_gunnery_mob.png
Zombi Korsan Topçu Çetesi 

Atış hızları oldukça iyi olsa da kırılgan ve menzilleri kısadır. Zırh delme yeteneklerinin olmaması nedeniyle zırhsız birliklere karşı kullanılmaları tavsiyemdir. Ucuzlukları da oldukça işlevseldir. Tabi tüfek kullandıkları için düşmanı kuşatırken surlara karşı hiç de iyi bir iş çıkartamazlar. Aynı şekilde okçulardan farklı olarak düşmanları ile arasına tepe ya da birlik sokmamanız iyi olacaktır.

70px-Wh2_dlc11_cst_zombie_gunnery_mob_bombers.png
Zombi Korsan Topçu Çetesi (Bombacılar)

Düşman saflarındaki piyadekeri el bombaları ile darmadağın edebilirler. Kendileri oldukça kırılgandırlar. Kısa menzilleri nedeniyle düşmana bir salvo atabilseler bile düşman hemen dağılmayıp biriminizi haşat edebilir. Bu nedenle önünde ya da dibinde bir yakın menzilli birlik ile kulllanılması tavsiyemdir.

70px-Wh2_dlc11_cst_zombie_gunnery_mob_handguns.png
Zombi Korsan Topçu Çetesi (Tabancalar)

Uzun menzilleri ve  zırh delebilme yetenekleri ile Zombi Korsan Çetesi'nin alternatifi olmasa da destekleyicisi olabilecek bir birimdir. Piyadelerin yanında canavarlara karşı da kullanılabilirler. Engebeler ve kuşatma konusunda da adaşıyla aynı konulara dikkat edilmedilir.

70px-Wh2_dlc11_cst_zombie_gunnery_mob_hand_cannon.png
Zombi Korsan Topçu Çetesi (El Topları)

Daha pahalı olmasının yanında ne Tabancalardan ne de Topçu Çetesinden herhangi bir şekilde daha iyi değildirler. Sonraki güncellemelerde buff gelmediği sürece kullanmanız için herhangi bir neden göremiyorum.

70px-Wh2_dlc11_cst_deck_gunners.png
Güverte Topçuları

En pahalı menzilli birliktir. Çok az farkla atış hızları Zombi Korsan Topçu Çetesinden daha yavaş, ama diğer menzilli birliklerden oldukça hızlıdır. İnanılmaz bir zırh delmek yetenekleri ve menzilli alanda iyi hasarları vardır. Menzilleri ise kendisine en yakın olan Tabancalardan neredeyse iki kat daha uzun, tek eksikleri birlik boyutunun ufacık olması. Geç dönemde bütün menzilli birliklerinizin yerini almamalı, ama en azından bir iki birliğin de bulunması iyi olur.

Yaratıklar ve Canavarlar

70px-Wh2_dlc11_cst_animated_hulks.png
Canlandırılmış Azmanlar

Yüksek zırh delme kapasiteleri ile özellikle zırhlı piyade birliklerine karşı kullanılabilecek Canavar/Piyade birliği, ne yazık ki diğer canavarlara kıyasla biraz kırılgandır. Erken ve orta dönemlerde kullanmanızı tavsiye etsem de, geç dönemde pek yüzlerine -varsa- bakacağınız pek sanmıyorum.

70px-Wh2_dlc11_cst_mournguls.png
Yasguller

Can ve zırh bakımından Canlandırılmış Azmanlara yakın ama yine de biraz daha kötüdürler. Bunun yanında yakın savaşta Azmanlardan her alanda eşit veya daha iyidirler. Hücum ve piyadeye karşı yüksek bonusları ile korkulası birliklerdir. Düşmanın ister zırhlı ister zırhsız bütün piyade birliklerine zor zamanlar yaşatabilecekleri gibi, menzilli saldıralara karşı olan küçük bonusları da hareket hızlarıyla birleşerek kesinlikle bir süvari olmasa da birimi düşman menzillilerini avlamakta da kullanılabilir kılıyor. Özellikle orta dönemde çok işinize yarayabilecekleri gibi, geç dönemde de ordunuzda gözükebilecek oldukça tatlı bir birlik.

70px-Wh2_dlc11_cst_rotting_prometheans.png
Çürüyen Prometheanlar

%86 gibi devasa bir zırh korumasına sahip bu yürüyen kaleler, saldırı bakımından Canlandırılmış Azmanlar ile denk görünse de, savunmada üstteki iki birlikten de üstündür. Saldırgan bir oynanıştan ziyade toplarınız ile düşmanı bombalarken zorunlu olarak üstünüze saldırmalarını sağlamayı seviyorsanız, hatlarınızın bazı yerlerinde Çürüyen Prometheanları görmek isteyebilirsiniz.

70px-Wh_main_vmp_fell_bats.png
Zalim Yarasalar

Klasik vampir birimi. Alışveriş torbalarımı bile taşıtmam. Yem bir hava birliği isterseniz alın. Ucuzlar sonuçta.
70px-Wh2_dlc11_cst_scurvy_dogs.png
İskorbüt Köpekleri

Vampir Kontlarından Dehteş Kurt birliğinin skin değiştirmiş halidirler. Nitelik anlamında herhangi bir farkları yoktur. Daha önce dediğim gibi menzilli birlikleri avlamakta kullanılabilirler. Tabi en azından iki üç tanesi beraberken. Erken dönemde kullanılabilirler. Orta dönemde çok kullanacağızı sanmam. Zira düzgün bir süvari birliğiniz olmasa da topçu ve canavarlarınız kurtlar yerine bu açığı kapatacaktır.

70px-Wh2_dlc11_cst_bloated_corpse.png
Şişmiş Ceset

Tek amaçları intihar saldırılarıdır. Özellikle piyadelere karşı etkilirler ve doğru kullanılırlarsa tek seferde ikiden dörde kadar piyade birliğini haritadan silebilirler. Tabi kendi birliklerinize de patlayınca hasar vereceklerdir. O yüzden özellikle göğüs göğüse savaşan birlikler ile kullanırsanız kendi birliklerinizi de haritadan silebilirsiniz. Lordlar ve canavarlara karşı pek etkili değillerdir. Öldüklerine de patlarlar. Bu yüzden düşmanın menzilli birlikleri ile hedefe varmadan ya da sizin birliklerinizin yanındayken Şişmiş Ceset'i patlatmasına izin vermeyin. Şahsen ordu başına iki tanesini her zaman öneririm. Erken, orta, geç fark etmeksizin. Bence en iyi zaman düşman size yaklaşırken ama menzilli birliklerini de daha konuşlandırmamışkendir şişmiş cesetleri önden yollamaktır. Tabi hemen bir ok değince patlamadıklarından menzilli birlikler sahada olsa bile ince bir ayarla da düşmanın işini bitirebilirsiniz.

70px-Wh2_dlc11_cst_rotting_leviathan.png
Çürümüş Leviathan

%95 zırh, yüksek savunma, saldırı, hız, hücum, zırh delme, kısacası neredeyse her şeyde harike bir birimdir. Özellikle savunma ve karşı saldırıda harikalar yaratabilecek bu yer canavarı masraflarını karşılayacak ve savaşta size ciddi bir avantaj sağlayacaktır.

70px-Wh2_dlc11_cst_death_shriek_terrogheist.png
Ölüm Feryadı Dehşetruhu

Bir ejderha birliği işte. Kardeşi Dehşetruhu'ndan yakın saldırıda biraz daha iyidirler. Ama başka ejderhalara nazaran çoğu özelliği daha kötüdür. Bu nedenle epik bir ejderha duellosundan çok kuvvetle ihtimal yenik çıkacaktır. Ama zaten ejderhaları asıl kara birliklerini yerle bir edip, diğer hava birliklerini pençelerinizle parçalamak için kullanacağızdan çoğunluklla istediğiniz her şeyi size verecektir. Zehirli olması da cabası.

70px-Wh2_dlc11_cst_necrofex_colossus.png
Nekrolit Heykeli

Çürümüş Leviathan'dan hem yakın saldırıda hem de savunmada daha kötü olsalar da iyidirler. Ama asıl olayları inanılmaz menzilleri ile üçlü toplarıdır. Aynı haraket edebilen ve yakın savaşta harikalar çıkartabilen toplardır. Geç dönemde kullanılması tavsiyemdir.

Menzilli Canavarlar ve Yaratıklar

70px-Wh2_dlc11_cst_deck_droppers.png

Güverte Deliciler
Ucuz ve hızlı birliklerdir. Şahsen uçan menzilli birlikleri sevmiyorum. Zira sayılarının azlığı nedeniyle piyadelere karşı istediğim verimliliği yakalayamıyorum. Tabi mühimmatlarının azlığı da cabası. Ama yine de lordlar ve canavarlara karşı kullanılabilirler. Tabi ki düşmanın menzilli saldırıları ile saniyeler içinde yok olmamaya özen gösterin.

70px-Wh2_dlc11_cst_deck_droppers_bombers.png
Güverte Deliciler (Bombacılar)

Bombacı birliklerinin uçan türleridir. Özellikle haraket kabiliyetleri ile oldukça kullanışlı olabilirler. Bu birlikler ile düşman piyadelerinin korkulu riyası olabilirsiniz. Tabi menzilli saldırılara dikkat.

70px-Wh2_dlc11_cst_deck_droppers_handgunners.png
Güverte Deliciler (Silahlılar)

Genel olarak haraket halinde ateş edememeleri ve menzil artışı dışında Güverte Delicilerden herhangi bir farkları yoktur. Biraz detaya inecek olursak ateş güçleri daha zayıf ama zırh delme yetenekleri katça üstündür. Aynı Topçu Çeteleri ile Silahlılar arasındaki ilişki gibi. Kullanmak istiyorsanız siz bilirsiniz. Zırhlı lordlar ve canavarlara karşı kullanılabilir. Yüksek menzilleri düşman menzillileri ile yüzgöz olmanızı zorlaştıracaktır. Ama yine de dikkatli olmak önemli.

70px-Wh2_dlc11_cst_rotting_prometheans_gunnery_mob.png
Çürüyen Prometheanlar Topçu Çetesi

Menzilleri kısadır. Zırh delme yetenekleri ve saldırıları ile çok da ilgi çekici olmasalar da, Çürüyen Prometheanlardan yakın menzilli birliklerden aşağı kalır bir yanları yoktur.

Ağır Toplar ve Savaş Mekanileri

70px-Wh2_dlc11_cst_mortar.png
Havan Topları

Yüksek menzilleri, patlayan mermileri ve hasarları derken kesinlikle her zaman ordunuzda bulunması gereken birliklerdir. Adı üstünde havan olmaları ile beraber hem surların üstündeki birliklere karşı etkilidirler hem de engebeli arazilerden etkilenmezler.

70px-Wh2_dlc11_cst_carronade.png
Carrotopları

Havan'dan daha uzun menzilleri ve üstün zırh delme yetenekleri ile özellikle büyük canavarlara karşı etkilidirler. Sur yıkmak için de etkili olmakla beraber, savaş başlangıcında nereye konumlandırdığınız da oldukça önemlidir.

70px-Wh2_dlc11_cst_queen_bess.png
Kraliçe Bess

Oyundaki en muhteşem top birliğidir. Tek bir mermisi kocaman bir piyade birliğini haritadan siler atar. Menzili ve havan olmasından kaynaklanan yer şekli tanımaması gerçek bir ölüm makinesi haline getirir bu silahı. Her oyuncuya önerim, orta dönemde ekonominiz rayına oturmuşken ayini yapıp bu harita birliğe sahip olmanız. Hatta o kadar harika bir birliktir ki oynanışı fazla kolaylaştırdığını düşünüp kullanmayı dahi bırakabilirsiniz. Mühimmatının bitmemesi için yanına Topçu Fersiz de koydunuz mu, savaşları kazanamamanız oldukça zorlaşır.
[+] 7 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Bu fraksiyon ile hiç kampanya oynamadım ancak Yüce Elfler ile oynarken ne zaman karşıma çıksalar hep çekinmişimdir. Topları çok güçlü ve yaratıkları, zayıf hat piyadelerini yeterince tanklayabiliyor. Normalde Elfler ile savunma pozisyonu alır, düşman üzerime gelirken yoğun ok saldırısı ile düşmanı eritirim ancak Vampir Kıyısı karşıma çıkınca devasa top atışları altında ben erimeye başlıyorum.
76561198034761601.png
[+] 2 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Kont Noctilus ile oynamıştım ilk defa çok keyifliydi kampanyayı bile bitirmiştim. Sayrinler bence çok güçsüz ve zayıf onların yerine Yasgulleri kulanıyorum parçalayıp atıyorlar karşı piyadeleri. Ayrıca geç oyunda çok iyiler her yerde askeri basıp basıp savaş kaybetsen bile önemli değil, çok iyi ırk.
 '' Draco dormiens nunquam titillandus ''
[+] 1 üye Grindelwald nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Erken oyunda ya ölü çağırabiliyorum ya da birim yetiştirebiliyorum. Yetiştirdiğim tek birim korsan tayfaları onlarda tam anlamıyla çöp. Bombacı abiler az iş yapsa da yakın menzilliler düşmana dayanmıyor. Erken oyun için erkenden bina inşasına gidip yetiştirebileceğim op bir birim var mıdır? Ayrıca Noctulis ile oynuyorum ve erken oyun düşmanlarım kara elfler ölmeleri zor süren kısa sürede mesafe kapatan bu birimlere karşı nasıl bir strateji izlemeliyim? Lordlarla dolu bir ordu kursam ve lordların dışında sadece menzilli birimleri bulundursam işe yarar mı? 3 tip lord var bunların hangisini önerirsin? 1 lord tipinden spam mı yoksa çeşitlilik mi?
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
#5
(23-02-2021, 15:45)Gurt : Erken oyunda ya ölü çağırabiliyorum ya da birim yetiştirebiliyorum. Yetiştirdiğim tek birim korsan tayfaları onlarda tam anlamıyla çöp. Bombacı abiler az iş yapsa da yakın menzilliler düşmana dayanmıyor. Erken oyun için erkenden bina inşasına gidip yetiştirebileceğim op bir birim var mıdır? Ayrıca Noctulis ile oynuyorum ve erken oyun düşmanlarım kara elfler ölmeleri zor süren kısa sürede mesafe kapatan bu birimlere karşı nasıl bir strateji izlemeliyim? Lordlarla dolu bir ordu kursam ve lordların dışında sadece menzilli birimleri bulundursam işe yarar mı? 3 tip lord var bunların hangisini önerirsin? 1 lord tipinden spam mı yoksa çeşitlilik mi?

Korsan tayfa gerçekten çöp. Düşmana hasar vermek ya da hattı tutmak için değil sadece oyalamak ve belki atış yemek için kullanılabilirler. Sırıklı silahlı olanları hat tutmak için kullanabilirsin yine de onlara da çok güvenme. Erken dönemde yapabileceğin en iyi şey düşman zombilerin ile uğraşırken menzillli birliklerini kanattan çevirip düşmana arkadan ateş etmek. Ya da dediğim gibi bombacıları kullanarak beş para etmez zombiler ile düşman piyadeleri yok edebilirsin.
Vampir kıyısı ile oynamayalı uzun zaman geçti o yüzden bina dizilimlerini hatırlamıyorum. Yine de muharebe alanlarını kontrol etmeyi ihmal etme. Ölü düşman cesetlerinden güzel birlikler çıkabiliyor. Bunun yanında düşman piyadelerini harcamak için şişmiş ceset de kullanabilirsin. Aman menzillilere dikkat. Yoksa senin birliklerinin arasından patlayabilir. 
Ben kampanyamı vampir kıyısı ile oynamıştım o yüzden çok özel bir öneride bulunamayacağım. Yine de dediğim gibi zombiler ile düşmanı oyalamayalı deneyebilirsin. Kara Elfler liderlikleri ile tanınan bir fraksiyon değil. Bu yüzden menzilli birliklerin ile düşman lorduna odaklanmanı ya da düşman birliklerini sararak, arkadan ateş ederek kaçırtmayı deneyebilirsin. Menzilli birliklerine karşı köpekler de iş görecektir. 
Kahraman doomstack'i hiç denemedim. Eğer ki lodundan gelecek büyü ilmini sevmiyor ya da büyü spamlamayı seviyorsan Vampire Fleet Captain kullanabilirsin. Sadece büyücü değil aynı zamanda yakın menzil piyadesi oldukları için çok da kırılgan değilleridir. Mourngul Haunter ise anti piyade özelliği ile tam bir dehteş canavardır. Hem yine dehteş saçabildiği için düşman piyadeleri korkutmanı da sağlayacaktır. Yine de dikkatli kullanmanı öneririm zira ölürse canın sıkılır. Gunnery Wight da menzilli saldırıları ve ordundaki diğer menzilli birliklere sağladığı bonuslar ile güzel birliklerdir. Yerinde olsam hero doomstack'i yapmazdım. Ama hani yaptım diyelim, Mourngul Haunter'ı seçerdim.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.