Fraksiyon Birimleri: Vampir Kontları
Warhammer I ve II'de Vampir Kontları , Höyük Lejyonu ve Von Carstain Fraksiyonlarının ortaklaşa paylaştığı birimleri tanıtacağımız bu rehberde birimlerin özellikleri, istatistikleri ve kişisel görüşlerimi belirteceğim gibi namlı alayların özellikleri, istatislikleri ve yorumları ise normal birimlerin yanına parantez ve/veya mor font ile ekleyeceğim. Ama ondan önce vampirlerin ordularının genel özelliklerine değinmek istiyorum.
Vampirlerin Ordu Yapısı
Piyadesidir kuşatma silahıdır bütün menzilli birliklerden yoksun olan Vampirler, düşmanın topları tarafından parçalanmak istemiyorlarsa çoğu zaman saldıran tarafta olmak zorunda olan bir ırk. Kampanyada çoğunlukla insan ırkı ile savaşan vampirler, özellikle insanlar gibi düşük liderliğe sahip birimlere dehşet ve korku salarak kolay zaferler elde edebileceği gibi neredeyse bütün lord ve kahramanların savaşın ortasında diriltebildiği zombi gibi birimler ile düşmanı kolayca sarabilir. Güçlü uçan birlikleri kuşatmalarda işe yarayacağı gibi, düşmanın üstüne bir anda binerek zaten çatışma halinde olduğunuz düşman hatlarını parçalayabilir. Ceset arabalarının bonusları ile birimlerizi güçlendirip hatta canını yenilerken, hayalet süvarileriniz ile düşmanı paramparça edebilirsiniz.
Yakın Menzilli Piyadeler
Zombiler (Aşar)
Birim Boyutu : 120 (150)
Yetiştirme Maliyeti: 100 (200)
Askere Alım Süresi: 1
Turluk Bakım Masrafı: 25 (50)
Sağlık: 63
Liderlik: 30 (39)
Hız: 23 (25)
Yakın Saldırı: 5 (10)
Yakın Savunma: 6 (12)
Hücum Bonusu: 3 (9)
Silah Hasarı: 16 (18)
Zırh Delici Hasar: 2
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir
Silah Uzunluğu: 1/10
Zırh: 11.25% (15%)
Ormanda Saklanmak : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir : Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik kaybetmelerine neden olur.
Hortlak : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Ucuzlukları ve harcanabilirlikleri her fraksiyona, korku salabilme özelliği ise özellikle insanlara karşı oldukça etkilidir. Özellikle savaşa girmeden önce diriltilerek ordunuzdaki boş yerleri doldurabilirsiniz. Savaş alanında ise önden zombileriniz salarak düşman misillerini oyalayabilir veya düşamanı oyalayarak etraflarını sarmayı deneyebilirsiniz.
İskelet Savaşçıları
(Konigstein Sinsileri)
Birim Boyutu : 120
Yetiştirme Maliyeti: 300 (500)
Askere Alım Süresi: 1
Turluk Bakım Masrafı: 75 (125)
Sağlık: 61
Liderlik: 30 (39)
Hız: 31 (31)
Yakın Saldırı: 18 (27)
Yakın Savunma: 22 (31)
Hücum Bonusu: 6 (6)
Silah Hasarı: 20 (26)
Zırh Delici Hasar: 6
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir
Silah Uzunluğu: 1/10
Zırh: 15% (60%)
Kalkan: 30%
Ormanda Saklanmak : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir : Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik kaybetmelerine neden olur.
Hortlak : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Zombilere kıyasla biraz daha pahalı olsalar da erken dönemde zombilerle beraber ordunuzun bel kemiğini kuvvetle ihtimal oluşuturacak bu birimlerin özellikle namlı alayı, karşılaştıkları düşmana 10 saniye boyunca ciddi miktarda istatistiklerini düşüren zehir özelliği ile orta dönemlerde bile ordunuzda yer alabilecek bir birim. Bunun yanında ise oyunun ilerleyen dönemleri ne yazık ki en azından ana ordularınızda görebilecek netilikte birimler değiller.
İskelet Mızrakçıları
Birim Boyutu : 120
Yetiştirme Maliyeti: 350
Askere Alım Süresi: 1
Turluk Bakım Masrafı: 87
Sağlık: 61
Liderlik: 30
Hız: 31
Yakın Saldırı: 14
Yakın Savunma: 30
Hücum Bonusu: 4
Silah Hasarı: 18
Zırh Delici Hasar: 6
Anti Geniş Bonusu: 13
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir
Silah Uzunluğu: 2/10
Zırh: 15%
Kalkan: 30%
Ormanda Saklanmak : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir : Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik kaybetmelerine neden olur.
Büyük Düşmanlara Karşı Savunma : Bu birim kendisinden büyük bir düşmana karşı -mesela at veya canavar- savunma yaparken düşmanın hücum bonusunu ortadan kaldırır.
Hortlak : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
İskeletlerin savunmaya elveşirli olanları olan bu birimler, biraz daha pahalı olmakla beraber düşmanın herhangi bir canavarına karşı elinizde oyunun ortalarına kadar tutmanız gerecek olan bir kozdur. Bunun dışında saldırılarda çok iyi olmadığı ve oyunun ortalarına kadar insan yerleşimlerine saldıracağınızdan ötürü fazla fazla bulunmasının gereksiz olduğunu düşündüğüm bir birimdir.
Mezar Hortlakları
(Alaca Karanlıktaki Âlemciler)
Birim Boyutu : 90
Yetiştirme Maliyeti: 500 (700)
Askere Alım Süresi: 1
Turluk Bakım Masrafı: 125 (175)
Sağlık: 63
Liderlik: 44 (49)
Hız: 38 (42)
Yakın Saldırı: 27 (37)
Yakın Savunma: 25 (29)
Hücum Bonusu: 16 (18)
Silah Hasarı: 36 (38)
Zırh Delici Hasar: 4
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir
Silah Uzunluğu: 1/10
Zehirli Saldırı Kabiliyeti
Zırh: 7.50% (10%)
Ormanda Saklanmak : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir : Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik kaybetmelerine neden olur.
Hortlak : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Öncü Mevzilenmesi : Bu birim mevzilenme bölgesinin dışına mevzilenebilir.
Sinsi : Bu birim her türlü arazide saklanabilir.
Hortlaklar iskelet ve zombilere nispeten daha pahalı, ama zırhsız düşmanları yakaladılar mı yok eden birliklerdir. Hızlıdılar, saldırıları da hücumları da daha önceki birimlere nazaran iyidir. Zehirleri sayesinde düşman birimlerinin savaş kabiliyetini azaltabilirler. Tek eksikleri dediğimiz gibi zırhlı düşmanlara karşı olan beceriksizlikleridir. Bunun dışında mezar hortlakları erken ve orta dönemde ordularınızda elbette bulunması gereken bir birmdir.
Mezar Muhafızları
(Pupacılar)
Birim Boyutu : 90
Yetiştirme Maliyeti: 750 (1100)
Askere Alım Süresi: 1
Turluk Bakım Masrafı: 188 (275)
Sağlık: 82
Liderlik: 50 (60)
Hız: 27 (28)
Yakın Saldırı: 24 (30)
Yakın Savunma: 36 (47)
Hücum Bonusu: 8 (8)
Silah Hasarı: 30 (38)
Zırh Delici Hasar: 8
Piyadeye Karşı Bonus: 8
Saldırı Hızı: 4.4 saniyede bir
Silah Uzunluğu: 1/10
Zırh: 67.50% (90%)
Kalkan: 50%
Ormanda Saklanmak : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir : Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik kaybetmelerine neden olur.
Hortlak : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Uzman Hücum Savunması : Hazır duruştayken bu birim bütün tip düşmanların hücum bonuslarını ortadan kaldırır.
Tazelenme (Yenilenme) : Birim sürekli olarak sağlık puanını tazelerken 20% ateş zaafiyeti kazanır.
Mezar muhafızları savunma için biçilmiş kaftandırlar. Özellikle de Pupacılar ordunuzdan asla ayrımak istemeyeceğiniz derecede iyi birliklerdir. Bir kaya gibi oldukları yere saplanabilirler. Zırhları, yenilenme kabiliyetleri ve Uzman Hücum Savunması özellikleri ile kale kapılarının önlerini yada surlarınızın kritik bir noktasını tutmak için birebir bir birliktir.
Warhammer I ve II'de Vampir Kontları , Höyük Lejyonu ve Von Carstain Fraksiyonlarının ortaklaşa paylaştığı birimleri tanıtacağımız bu rehberde birimlerin özellikleri, istatistikleri ve kişisel görüşlerimi belirteceğim gibi namlı alayların özellikleri, istatislikleri ve yorumları ise normal birimlerin yanına parantez ve/veya mor font ile ekleyeceğim. Ama ondan önce vampirlerin ordularının genel özelliklerine değinmek istiyorum.
Vampirlerin Ordu Yapısı
Piyadesidir kuşatma silahıdır bütün menzilli birliklerden yoksun olan Vampirler, düşmanın topları tarafından parçalanmak istemiyorlarsa çoğu zaman saldıran tarafta olmak zorunda olan bir ırk. Kampanyada çoğunlukla insan ırkı ile savaşan vampirler, özellikle insanlar gibi düşük liderliğe sahip birimlere dehşet ve korku salarak kolay zaferler elde edebileceği gibi neredeyse bütün lord ve kahramanların savaşın ortasında diriltebildiği zombi gibi birimler ile düşmanı kolayca sarabilir. Güçlü uçan birlikleri kuşatmalarda işe yarayacağı gibi, düşmanın üstüne bir anda binerek zaten çatışma halinde olduğunuz düşman hatlarını parçalayabilir. Ceset arabalarının bonusları ile birimlerizi güçlendirip hatta canını yenilerken, hayalet süvarileriniz ile düşmanı paramparça edebilirsiniz.
Yakın Menzilli Piyadeler
Zombiler (Aşar)
Birim Boyutu : 120 (150)
Yetiştirme Maliyeti: 100 (200)
Askere Alım Süresi: 1
Turluk Bakım Masrafı: 25 (50)
Sağlık: 63
Liderlik: 30 (39)
Hız: 23 (25)
Yakın Saldırı: 5 (10)
Yakın Savunma: 6 (12)
Hücum Bonusu: 3 (9)
Silah Hasarı: 16 (18)
Zırh Delici Hasar: 2
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir
Silah Uzunluğu: 1/10
Zırh: 11.25% (15%)
Ormanda Saklanmak : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir : Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik kaybetmelerine neden olur.
Hortlak : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Ucuzlukları ve harcanabilirlikleri her fraksiyona, korku salabilme özelliği ise özellikle insanlara karşı oldukça etkilidir. Özellikle savaşa girmeden önce diriltilerek ordunuzdaki boş yerleri doldurabilirsiniz. Savaş alanında ise önden zombileriniz salarak düşman misillerini oyalayabilir veya düşamanı oyalayarak etraflarını sarmayı deneyebilirsiniz.
İskelet Savaşçıları
(Konigstein Sinsileri)
Birim Boyutu : 120
Yetiştirme Maliyeti: 300 (500)
Askere Alım Süresi: 1
Turluk Bakım Masrafı: 75 (125)
Sağlık: 61
Liderlik: 30 (39)
Hız: 31 (31)
Yakın Saldırı: 18 (27)
Yakın Savunma: 22 (31)
Hücum Bonusu: 6 (6)
Silah Hasarı: 20 (26)
Zırh Delici Hasar: 6
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir
Silah Uzunluğu: 1/10
Zırh: 15% (60%)
Kalkan: 30%
Ormanda Saklanmak : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir : Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik kaybetmelerine neden olur.
Hortlak : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Zombilere kıyasla biraz daha pahalı olsalar da erken dönemde zombilerle beraber ordunuzun bel kemiğini kuvvetle ihtimal oluşuturacak bu birimlerin özellikle namlı alayı, karşılaştıkları düşmana 10 saniye boyunca ciddi miktarda istatistiklerini düşüren zehir özelliği ile orta dönemlerde bile ordunuzda yer alabilecek bir birim. Bunun yanında ise oyunun ilerleyen dönemleri ne yazık ki en azından ana ordularınızda görebilecek netilikte birimler değiller.
İskelet Mızrakçıları
Birim Boyutu : 120
Yetiştirme Maliyeti: 350
Askere Alım Süresi: 1
Turluk Bakım Masrafı: 87
Sağlık: 61
Liderlik: 30
Hız: 31
Yakın Saldırı: 14
Yakın Savunma: 30
Hücum Bonusu: 4
Silah Hasarı: 18
Zırh Delici Hasar: 6
Anti Geniş Bonusu: 13
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir
Silah Uzunluğu: 2/10
Zırh: 15%
Kalkan: 30%
Ormanda Saklanmak : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir : Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik kaybetmelerine neden olur.
Büyük Düşmanlara Karşı Savunma : Bu birim kendisinden büyük bir düşmana karşı -mesela at veya canavar- savunma yaparken düşmanın hücum bonusunu ortadan kaldırır.
Hortlak : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
İskeletlerin savunmaya elveşirli olanları olan bu birimler, biraz daha pahalı olmakla beraber düşmanın herhangi bir canavarına karşı elinizde oyunun ortalarına kadar tutmanız gerecek olan bir kozdur. Bunun dışında saldırılarda çok iyi olmadığı ve oyunun ortalarına kadar insan yerleşimlerine saldıracağınızdan ötürü fazla fazla bulunmasının gereksiz olduğunu düşündüğüm bir birimdir.
Mezar Hortlakları
(Alaca Karanlıktaki Âlemciler)
Birim Boyutu : 90
Yetiştirme Maliyeti: 500 (700)
Askere Alım Süresi: 1
Turluk Bakım Masrafı: 125 (175)
Sağlık: 63
Liderlik: 44 (49)
Hız: 38 (42)
Yakın Saldırı: 27 (37)
Yakın Savunma: 25 (29)
Hücum Bonusu: 16 (18)
Silah Hasarı: 36 (38)
Zırh Delici Hasar: 4
Saldırı Hızı: 4.3 saniyede bir
Silah Uzunluğu: 1/10
Zehirli Saldırı Kabiliyeti
Zırh: 7.50% (10%)
Ormanda Saklanmak : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir : Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik kaybetmelerine neden olur.
Hortlak : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Öncü Mevzilenmesi : Bu birim mevzilenme bölgesinin dışına mevzilenebilir.
Sinsi : Bu birim her türlü arazide saklanabilir.
Hortlaklar iskelet ve zombilere nispeten daha pahalı, ama zırhsız düşmanları yakaladılar mı yok eden birliklerdir. Hızlıdılar, saldırıları da hücumları da daha önceki birimlere nazaran iyidir. Zehirleri sayesinde düşman birimlerinin savaş kabiliyetini azaltabilirler. Tek eksikleri dediğimiz gibi zırhlı düşmanlara karşı olan beceriksizlikleridir. Bunun dışında mezar hortlakları erken ve orta dönemde ordularınızda elbette bulunması gereken bir birmdir.
Mezar Muhafızları
(Pupacılar)
Birim Boyutu : 90
Yetiştirme Maliyeti: 750 (1100)
Askere Alım Süresi: 1
Turluk Bakım Masrafı: 188 (275)
Sağlık: 82
Liderlik: 50 (60)
Hız: 27 (28)
Yakın Saldırı: 24 (30)
Yakın Savunma: 36 (47)
Hücum Bonusu: 8 (8)
Silah Hasarı: 30 (38)
Zırh Delici Hasar: 8
Piyadeye Karşı Bonus: 8
Saldırı Hızı: 4.4 saniyede bir
Silah Uzunluğu: 1/10
Zırh: 67.50% (90%)
Kalkan: 50%
Ormanda Saklanmak : Birim düşman birlikleri çok yakına gelene kadar ormanın içinde görünmeyebilir.
Korku salabilir : Bu birim yakınındaki düşman birliklerine korku salarak liderlik kaybetmelerine neden olur.
Hortlak : Bu birim dehşete karşı bağışıklıdır ve bozguna uğramaz. Düşük Vampir yozlaşması olan bölgelerde yıpranır. Muharebe sonucu belirlenmişken kendine az, liderlik parçalanmıştan öte ise kendi kendisine ciddi miktarda hasar verir.
Uzman Hücum Savunması : Hazır duruştayken bu birim bütün tip düşmanların hücum bonuslarını ortadan kaldırır.
Tazelenme (Yenilenme) : Birim sürekli olarak sağlık puanını tazelerken 20% ateş zaafiyeti kazanır.
Mezar muhafızları savunma için biçilmiş kaftandırlar. Özellikle de Pupacılar ordunuzdan asla ayrımak istemeyeceğiniz derecede iyi birliklerdir. Bir kaya gibi oldukları yere saplanabilirler. Zırhları, yenilenme kabiliyetleri ve Uzman Hücum Savunması özellikleri ile kale kapılarının önlerini yada surlarınızın kritik bir noktasını tutmak için birebir bir birliktir.