VAMPİR KONTLARI
"Hayat bir kanserdir, ama ilacı bende - sonu gelmeyen ölüm..."Uzun zaman önce, Kraliçe Neferata, Nagash'tan sonsuz hayatın sırlarını çalmıştır. Yarattığı iksir kusurluydu, ölümsüzlüğü büyük bir bedel ile getiriyordu. Vampirler bu şekilde yaratıldı ve o günden beri yaşayanların belası oldular.Bin yıl sonra ise karanlık şahsiyet Vlad von Carstein, İmparatorluk'un Çalkantıdiyarı eyaletindeki bir su birikintisi bölgesi olan Sylvania'ya vardı. Sylvania'nın yoksul soyluları onun kölesi haline geldiler; böylelikle von Carstein soyu ortaya çıktı. Yıllar ilerledikçe, Sylvania'nın Vampir Kontları, ölüme karşı gelen varlıklarını, ölümcül bir sır olarak sakladı. Bölgenin sefil köylüleri ve komşu Lordların şüpheleri vardı; ama Vlad kendini yaşamdan uzak ihtişamıyla, Hortlak ordusunun başında gösterene dek hiçbir şey kanıtlanamadı. Onun istediği şey İmparatorluk tahtından başkası değildi.
Vlad, Altdorf Kuşatması'nda öldürüldü, Hortlak ordusu zayıfladı ve Vampir efendileri bitmez tükenmez ebedi bir ölüm ile kirlenmiş olan ve lanetli topraklar olarak bilinen Sylvania'ya kaçtı; orası lanetli topraklar olarak biliniyordu, sonsuz ölüm ve onun ebediyetiyle kirlenmişti. Vlad'ın muazzam Hortlak İmparatorluk'u planı yerle bir olsa da, o, gelip geçen yüzyıllar boyunca kendini tekrarlayacak bir alışkanlık başlatmıştı. Bir von Carstein, Sylvania'daki gücün dizginlerini eline her aldığında, hayatta olanlara karşı, Hortlak ordusuyla yola çıkardı - bu orduda güce aşık Ölü Çağıranlar, Zombi güruhları, çeşitli rütbelerde İskeletler, toprak altında olmayı reddeden Mezar Hortlakları ve korkunç Varghulflar, bir Vampir Lordu'nun karşı konulmaz iradesine doğru çağırabileceği kâbuslardan bazılarıdır.
Vlad, von Carstein soyunu başlatan kişi olabilirdi; lakin Mannfred'den de onun kadar korkulurdu, çünkü İmparatorluk'u yozlaştırmaya çok yaklaşmış, Hel Fenn'de hızı kesilmiş ve öldürülmüştü. Fakat hayattan uzak olanı öldürmek kolay değildir; Mannfred ve Vlad tekrar ayaklandı. Ölenler, Sylvania'da asla huzur içinde yatamadılar, mezarlarını terk ettiler, her ikisi de bir kez daha insanlığa meydan okumaya hazırlanırken, Geceyarısı Aristokrasisi tarafından Ölümden Döndürüldüler. Her ikisi de kendisinin Ebedi İmparator olduğuna inanıyor, gaspçı Karl Franz bunu büyük bir bedel ödeyerek öğrenecek. Tüm yaşayanlar von Carstein'in Şer Cenabı'na hürmet edecek!
BAŞLANGIÇ BÖLGESİ
OYUN TARZI
- Yalnızca diğer Vampir Kontlarının fraksiyonlarına ait toprakları ya da Norsca dışında kalan tüm İnsan fraksiyonlarındaki toprakları ele geçirebilir.
- Ölü Kaldır: Tüm vilayetlerde ölü kaldırılarak yeni birimler elde edilebilir. Ünlü muharebe alanları mevcut seçeneklerin nitelik ve niceliğine bonus sağlar.
- Yozlaşma: Düşman bölgelerinde, asayiş sorunlarına ve hatta vampir isyanlarına kadar varabilecek Vampir Yozlaştırması yayılabilir.
- Ölümden döndürerek yeni birimler getirme de dâhil, güçlü muharebe büyüsü seçenekleri.
- Birimler, düşman liderliğini etkileyecek bir korkuya sebep olur.
- Parçalanma: Birimler muharebede kaybederken bozguna uğramaz, zayiat verir.
- Bazı muharebe zayiatları, savaş sonrası yenilgide bile otomatik olarak ölümden döner.
- Menzilli birimler yok.
Karabüyü Hayaleti:
- Korku Salar : Bu birim, tüm düşman birimlerine korku salarak, yakınlarındeyken liderliklerini zayıflatır. Ayrıca korkuya karşı bağışıktır. Korkudan kaynaklanan cezalar birleşmez.
- Dehşete Uğratır: Bu birim, dehşete uğratarak kısa süreliğine yakın dövüş hedefini dağıtır. Dehşete sebebiyet veren birimler dehşetten ve korkudan etkilenmez.
- Öncü Mevzilenmesi: Bu birim, mevzilenme bölgesinin dışına mevzilenebilir.
- Saklan (orman): Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir.
- Hortlak: Bu birim hortlaktır (bozguna uğramaz, dehşete karşı bağışıktır, Liderlik zayıf olduğunda değişkendir). Sefer haritasında, Vampir Kontlarına ait olmayan bölgelerden geçen Hortlak birimleri yıpranır.
Kara Büyü Hayaletleri'nin kökeni gizemini korusa da, onların Cadı Gecesi'nde yaratılıp, ölümlüler dünyasına yeraltı dünyasının en derinlerinden girdikleri rivayet edilir. Karabüyü Hayaletleri'nin tek gayesi, kaderini aldatmış olan şeytani kişilerin peşine düşmektir, çünkü bu hayalet vari varlıkları, sadece lanetli bir ruhun yardımıyla bastırılabilecek türden bir açlık sarıp sarmalar. Karabüyü Hayaletleri'nin laneti avlarının üzerine bir kez çöktü mü, artık kaçış yoktur; bu hayalet vari atlı, ruh formundaki atını dur durak bilmeden sürerek, nehirleri ve dağları son sürat bir hızla geçebilir. Yakın geçmişte, Sylvania Vampirleri bu gölge yaratıklarını kendi hizmetleri altına sokmayı öğrenerek, onları savaş silahı olarak kullanmışlardır. Ellerinde, yükseğe kaldırdıkları ruh tırpanlarını tutup, göz yuvalarından ruhani ateşler filizlenerek çığlıklar içinde hızlıca yaklaşan bir Karabüyü Hayaleti sürüsünün manzarası, en tecrübeli savaşçının bile kanını dondurmaya yeter. Bu ölümcül atlıların, Vampir Kontları'nın en korkunç köleleri arasında yer alması da pek şaşırtıcı değildir.
Dehşet Ruhu:
- Korku Salar : Bu birim, tüm düşman birimlerine korku salarak, yakınlarındeyken liderliklerini zayıflatır. Ayrıca korkuya karşı bağışıktır. Korkudan kaynaklanan cezalar birleşmez.
- Dehşete Uğratır: Bu birim, dehşete uğratarak kısa süreliğine yakın dövüş hedefini dağıtır. Dehşete sebebiyet veren birimler dehşetten ve korkudan etkilenmez.
- Hortlak: Bu birim hortlaktır (bozguna uğramaz, dehşete karşı bağışıktır, Liderlik zayıf olduğunda değişkendir). Sefer haritasında, Vampir Kontlarına ait olmayan bölgelerden geçen Hortlak birimleri yıpranır.
Öldüğünde, Dehşetruhu gerçeklik kazanmış bir kâbusa dönüşür. Efendisinin arzusunun öncülük ettiği bu canavar, savaş alanının semalarındaki bulutları lekelerle kaplı kanatlarla yararken, çürümüş derisi ve açıktaki pörsümüş organları da gecenin havasını solur. İskeletsi boynunda, yumak yumak öbekler hâlinde duran kürk kalıntıları vardır ve aşağıdaki düzlüklerde duran avını takip ederken de kafatası o yandan bir ötekine dönüp durur. Dehşetruhu'nu belki de en korkunç kılan özelliklerden birisi, onun o ölümcül feryadıdır. Hortlak büyüleri bu canavarda kendisini gösterirken, canavarın çığlığı şok edici yükseklikteki basit bir tondan, tekinsiz bir güç tufanına dönüşür. Kimilerine göre Dehşetruhu'nun çığlığı, direkt olarak Kaos Diyarı'ndan gelip, lanetlilerin çığlıklarından farksızdır. Dehşetruhu'nun ses dalgası, bir insanı o anda korkudan öldürebilecek kadar tahripkâr olduğu için avı olan varlık için de durum pek değişmez. Bu lanetli sesi avının üzerine hücum ederken çıkartan Dehşetruhu, koca bir düşman alayını savunmasız bırakıp hemen ardından, hayatta kalanlara saldırır ve geriye kalanları da dişleri ve pençeleriyle parçalar.
Varghulf:
- Zırh Delici
- Zayıf Liderlik
- Tazelenme
- Çok Hızlı
Varghulf'un, devamlı öğünü olan kırmızı etten dolayı şişmiş, canavarımsı bir bedeni vardır. İnsan vücudunu aşan bir yapıya sahip olan Varghulf, at arabalarını onu sıkıştırmaya cesaret edecek kadar aptal olan saflardaki bütün savaşçıların üzerinde parçalayabilecek kadar güçlü, çarpık bir kas yığınıdır. Güçlü bacakları ve çırptığı geniş kanatları, düşmanlarını hızlıca ve üzerlerine atılarak öldürmesine olanak tanır ve etrafındaki düşmanlara şok edici bir hızla saldırabilir. Kurbanlarının iliğini emmede daha iyi olduğu için, devasa pençelerini kullanarak kurbanlarının etini kemiklerinden ayırır. Fakat Varghulf'un ana silahı, dişleri delebilen ve kafatasını ezebilen, hançer benzeri bir ağız dolusu diştir. Muharebelerde, Varghulf bir öfke tufanına dönüşür. Açgözlü ve öngörülemez katiller olsalar da Varghulflar hiç de aptal değillerdir. Vampirsel kuzenleri gibi doğuştan büyü yeteneğine ve yatkınlığına sahip olmasalar da varlıkları, Kara Büyü görevi görür ve hasar alsalar da ham ölü çağırma büyüleriyle kendilerini yeniden onarırlar.
Kaynak: Total War Warhammer Game Guides