Tümen dizilim ile ilgili sorularım
#1
1 yıldan fazladır bu oyunu oynuyorum. Yurt dışındaki arkadaşlar ile multi yapıyoruz genelde.
Şimdi bir kaç sorum var. Yardımcı olursanız sevinirim(Sorularım multi için) Almanya için soruyorum;
1- Tank tümenlerinde organizsyon değeri ne olmalıdır ? (Ben genelde 30 yapıyorum)
2- Almanya için mobil mi yoksa blitz olarak ilerlemek daha yararlı olur ?
3- Tank tümenlerini nasıl düzenlemeliyiz ? ( Ben genelde 4 motorize ve geri kalanı tank olarak 40CW tamamlıyorum)
4- motorize tümen üretip kullanmak mantıklı mı ? Mantıklı ise nasıl bir şablon üretmeliyiz ?
5- Tank tümenlerini 2 farklı şablonda ayırıp birini soft diğerini hard atack olacak şekilde yapsak nasıl olur ?
Ara
Cevapla
#2
(26-06-2018, 00:53)yunus9998 : 1 yıldan fazladır bu oyunu oynuyorum. Yurt dışındaki arkadaşlar ile multi yapıyoruz genelde.
Şimdi bir kaç sorum var. Yardımcı olursanız sevinirim(Sorularım multi için) Almanya için soruyorum;
1- Tank tümenlerinde organizsyon değeri ne olmalıdır ? (Ben genelde 30 yapıyorum)
2- Almanya için mobil mi yoksa blitz olarak ilerlemek daha yararlı olur ?
3- Tank tümenlerini nasıl düzenlemeliyiz ? ( Ben genelde 4 motorize ve geri kalanı tank olarak 40CW tamamlıyorum)
4- motorize tümen üretip kullanmak mantıklı mı ? Mantıklı ise nasıl bir şablon üretmeliyiz ?
5- Tank tümenlerini 2 farklı şablonda ayırıp birini soft diğerini hard atack olacak şekilde yapsak nasıl olur ?

1) Tank tümenlerinde 30 org. üzerinde olmak yeterli oluyor.

2) Blitz gidersen tanklarının breakthrough(+%20) değeri daha yüksek olur mobil gidersen piyadelerinin(+10) ve motorizlerinin(+25) org. yüksek olur.
3. bir seçenek olarak Airland Battle gidersen soft(%30)&hard(%20) attack bonusun olur fakat bu sefer de breakthrough Mobil ağacına göre daha düşük olur. Ben genellikle Mobil gidiyorum bunun da yegane sebebi geç oyunda mekanize kullanmam oluyor.

3) Mobile Warfare gittiğinde 5 Mot 14 Tank 2 SPAA oldukça işlevsel bir düzen. Superior gidersen Mot sayısını 8 e çıkarman gerekebilir yoksa org. düşük kalır.

4) Motorize tümenler hızlı gelişen cephelerde oldukça etkililer. Afrika ve Fransa cephelerinde defansif anlamda oldukça işlevseller. Özellikle İngiltere, İtalya ve Fransa mutlaka bu birlikleri kullanmalı. Bu birlikleri dar alanlarda sürekli reinforce yaparak kullanmak gerekiyor. Mesela Fransa savaşında Almanya Belçika üzerinden Lille şehrinin Güneyine yüklenir çünkü cephenin saldırma en müsait bölgesi burasıdır. 160 cw genişliğinde bir muharebe alanı. Burada bir gel git hattı kurulabilir. Motorizeler hızlı toparlanan savaşa da hızlı giren birlikler zayıflayan tümenleri geri çekip tazeleri sürekli öne sürerek daimi bir savunma kurulabilir. Aynı yöntem El Amain'de de kullanılır. Bu savunma sistemi tek başına ancak düşmanı oyalamak için kullanılabilir. Vurucu gücü olmadığı için gerektiğinde karşı saldırı yapabilecek müttefik zırhlı gücü yoksa hava desteğine bağımlıdır. Hava desteği de yok ise önünde sonunda çözülür.

   Motorizenin güçlü alternatifi Mekanize tümenler ise tabur düzeyinde Med. Tanklara denk bir maliyete sahip. Fakat açık ara oyunun en verimli savunma birimleri. Amerika, Almanya ve Rusya gibi endüstri devleri en azından oyunun geç aşamalarında bu oyuncaklara yatırım yapmalı. Tanklara karşı adım adım savunma yapmak konusunda çok başarılı olan bu tümenler stratejik noktaları geçilmez hale getirebiliyor. 
   Ben her iki tümen tipini de 20w olarak kullanıyorum.

5) Şahsi stratejim büyük ülkelerle olabildiğince çok yönlü ve dengeli birliklerin hazırlanmasına yönelik. Büyük ülkeler olabildiğince sade bir ordu kurmalı ki savaş yoğunlaştığında 28 farklı lojistik eksiğiyle uğraşmak zorunda kalmasınlar. Buna ek olarak bu birliklerin cephedeki sevk ve idareleri de zorlaşıyor. Bu yüzden tek yönlü kuvvetlerin takımdaş minörlere bırakılması daha mantıklı. G. Afrika HTD yaparken Avustralya MSPG yaparak. Takımına iki uç görevde yardımcı olabilir mesela.
Ara
Cevapla
#3
@Adm 14 tabur tank çok değil mi? Az sayıda tümen üretmez miyiz bu şekilde? Yani az tümen çok tank daha mı iyi olur? Bir de son yamayla piyade tümenlerine line art koymak ne kadar mantıklı? Ben genelde motorizeleri tank tümenlerinin kanat ve ardını korumak için kullanıyorum.
Ara
Cevapla
#4
(26-06-2018, 14:10)Semavi7 : @Adm 14 tabur tank çok değil mi? Az sayıda tümen üretmez miyiz bu şekilde? Yani az tümen çok tank daha mı iyi olur? Bir de son yamayla piyade tümenlerine line art koymak ne kadar mantıklı? Ben genelde motorizeleri tank tümenlerinin kanat ve ardını korumak için kullanıyorum.

14 Tank 5 Mot 2 SPAA koyunca 40w yapmış oluyoruz. Oyunun mekanikleri dolayısıyla 40w bir birlik kendine ekipmanca denk 20w 2 birliği yeniyor. Bu yüzden ana muharebe birlikleri 40w kurgulamak daha etkili oluyor. Piyadeler, Denizciler, Zırhlı birlikler 40w tasarlanmalı ve kullanılmalı. Üretimi de ona göre ayarlamak gerekiyor.

Herhangi bir ekipmanın kullanılması hakkında genel bir yorum yapmam mümkün değil zira oyunda apayrı bir sürü cephe var ve bu cephelerin gerekleride apayrı. Zaten başarının anahtarıda doğru yerde doğru yatırımları yapmak. Bence bir Almanya'nın hiç bir zaman art ihtiyacı olmaz ama Japonya'nın Çin'i işgal etmesi için bolca art üretmesi gerekebiliyor. Bir başka örnek İspanya İç Savaşına zırhlı araç gönderilemediği için oyuncular arty kullanıyor. İtalya Yugoslavya ve Yunanistan'ı hızlıca işgal etmek için artyleri kullanabiliyor. Arty bir destek unsurundan ibaret varlık amacı saldırı olmayan piyadelerinizin yumuşak hedeflere karşı daha etkili hale getiriyor. Belli başlı yerlerde kullanılabilir ama genel amaçlı ordularda şu an için yeri yok. - Benim kullandığım piyade tümeni düzeni 19 Inf 2 AA oluyor genellikle-

Zaten motorizelerin saldırı sırasındaki işlevi boşluk doldurmak artçılık yapmak ben yukarıda daha çok savunma amaçlı kullanımından bahsetmişim eklediğin iyi oldu.
Ara
Cevapla
#5
@Adm Bu kadar büyük tümenleri eğitmesi zor değil mi? Oyun başı zor olmaz mı misal Almanya için? Ben genelde tümenleri 20cw çok yaparım düşmanı kolay kuşatmak için. Tabi ben hep sp oynadım ayrıca son yama ile de çok oynamadım. Almanya ile yama ilk çıktığında bir oyun açmıştım rusya baya zorlamıştı. 8 Piyade 2 art. yapmıştım yanlış hatırlamıyorsam.
Ara
Cevapla
#6
adm detaylı cevapların için teşekkür ediyorum.
1)5 Mot 14 Tank 2 SPAA önermişsin. SPAA medium mu yoksa heavy mi daha iyi olur ?
2) Motorize ve mekanize tümenleri savunma amaçlı öneriyorsun anladığım kadarıyla. Bende öyle yapıyorum 40CW Salt motorize/Mekanize kullanıyorum. BU doğrumu ? ve motorizlerinin içine 4 medium spg eklesek hem saldırı hem savunma için nasıl olur ?
3)Hem medium hem heavy tank ürettiyoruz. Heavy ile medium arasında soft attack değeri pek farklı değil ama hard attack çok fark ediyor
Bir şablonda full heavy (4-5 motorize) şekilnde diğer şamblonda 5 Mot 14 Tank 2 SPAA olacak şekilde 2 ayrı bilirk yapsak nasıl olur ?
Biri soft diğeri hard ağırlıklı.
4)art kullanmamayı önermişsin. Ben piyadelerimde 4 art+ gerisi piyade şeklinde (40CW) yapıyorum.
5)Rusya ile savaştayken rusları çok zor ittiriyorum ve bir süre sonra ittiremiyorum(Rus oynayan arkadaşımın 4000 saati var) Özellikle benim piyadeler rusları hiç yittiremiyor. Birde sarı ünlem oluyor arada.
Ara
Cevapla
#7
(26-06-2018, 19:46)yunus9998 : adm detaylı cevapların için teşekkür ediyorum.
1)5 Mot 14 Tank 2 SPAA önermişsin. SPAA medium mu yoksa heavy mi daha iyi olur ?
2) Motorize ve mekanize tümenleri savunma amaçlı öneriyorsun anladığım kadarıyla. Bende öyle yapıyorum 40CW Salt motorize/Mekanize kullanıyorum. BU doğrumu ? ve motorizlerinin içine 4 medium spg eklesek hem saldırı hem savunma için nasıl olur ?
3)Hem medium hem heavy tank ürettiyoruz. Heavy ile medium arasında soft attack değeri pek farklı değil ama hard attack çok fark ediyor
Bir şablonda full heavy (4-5 motorize) şekilnde diğer şamblonda  5 Mot 14 Tank 2 SPAA olacak şekilde 2 ayrı bilirk yapsak nasıl olur ?
Biri soft diğeri hard ağırlıklı.
4)art  kullanmamayı önermişsin. Ben piyadelerimde 4 art+ gerisi piyade şeklinde (40CW) yapıyorum.
5)Rusya ile savaştayken rusları çok zor ittiriyorum ve bir süre sonra ittiremiyorum(Rus oynayan arkadaşımın 4000 saati var) Özellikle benim piyadeler rusları hiç yittiremiyor. Birde sarı ünlem oluyor arada.

1) Pek fark etmiyor elinde ne varsa kullanabilirsin. MedAA ucuza gelir ama tümenin Armor statlarını düşürür.
2)Spgli kıyma makinesi üretilebilir neden olmasın ben hiç kullanmadım, benim oynadığım oyunlarda savaş genellikle hava gücü ve zırhlı gücü etrafında şekilleniyor. Piyade hattı tutsun diye düşmanımızın üstüne fırlattığımız ucuz harcanabilir bir ünite tipi. En sık yapılan hata 1. Dünya Savaşı gazisiymişcesine piyadeyi merkeze koymak bu büyük bir yanlış. Bu oyunun temelinde hava ve zırhlı tümenler var piyade değil. Ana amaç rakip hava ve zırhlı gücünü eritmek olmalı bunlar olmadan piyade zaten kimsenin önünde duramaz.
3) Hem heavy hem med ürettiğin vakit med tanklarını rakip heavylere yem etmediğin sürece verim alabilirsin. MED hızlı, 


Heavy tanklara karşı avantajlı bu avantajları doğru kullanmak gerekiyor. 2 Farklı tipte üretim yapmak üretim ve lojistik konusunda ekstra efor sarfetmene sebep olabilir. Üretimi iyi planlamak lazım. 
4)Neden ? Piyadeyle saldırı yapmak gibi feci bir hata mı yapıyorsun veyahut rakibin böyle feci bir hata mı yapıyor? Karşında çıplak piyade olmadığı sürece arty kullanmak verimsiz oluyor.
5)Piyade savunma yapmak içindir saldırı değil. Cepheyi sabitlemek için pinleme saldırıları yapılabilir daha fazlası değil. Hem boşuna mp kaybedersin hemde anlamlı bir başarı elde edemezsin. 

Ek not: Ben motorizleri 20w olarak kullanıyorum hiç 40 deneme fırsatım olmadı. İçlerine MTD MAA karıştırılabilir elbette.
Ara
Cevapla
#8
(26-06-2018, 16:35)Semavi7 : @Adm Bu kadar büyük tümenleri eğitmesi zor değil mi? Oyun başı zor olmaz mı misal Almanya için? Ben genelde tümenleri 20cw çok yaparım düşmanı kolay kuşatmak için. Tabi ben hep sp oynadım ayrıca son yama ile de çok oynamadım. Almanya ile yama ilk çıktığında bir oyun açmıştım rusya baya zorlamıştı. 8 Piyade 2 art. yapmıştım yanlış hatırlamıyorsam.

Tabi biraz daha zor ama rakibinde aynı sartlarda olduğunu unutmamak lazım. Büyük tümenin karşısına küçük tümen çıkarmak düpedüz intihar.
[+] 1 üye Adm nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Ben çok yanlış yapmışım o zaman. Şimdi o zaman cepheye göre saldırı taktiği yapıyoruz onu anladım da hocam. Ben mesela merak ettiğim genel anlamda bir düzen paylaşabilir misiniz? Mesela saldırı için 5 tabur tank ve 3 motorize gibi bir şey mi yapalım geri kalanı da piyade mi olsun gibi Yani video yaptıysan izlemek istiyorum
Ara
Cevapla
#10
(27-06-2018, 14:33)Adm :
(26-06-2018, 16:35)Semavi7 : @Adm Bu kadar büyük tümenleri eğitmesi zor değil mi? Oyun başı zor olmaz mı misal Almanya için? Ben genelde tümenleri 20cw çok yaparım düşmanı kolay kuşatmak için. Tabi ben hep sp oynadım ayrıca son yama ile de çok oynamadım. Almanya ile yama ilk çıktığında bir oyun açmıştım rusya baya zorlamıştı. 8 Piyade 2 art. yapmıştım yanlış hatırlamıyorsam.

Tabi biraz daha zor ama rakibinde aynı sartlarda olduğunu unutmamak lazım. Büyük tümenin karşısına küçük tümen çıkarmak düpedüz intihar.

Ben genelde sp oynuyorum sp de 40 cw nasıl olur?
Ara
Cevapla
#11
(27-06-2018, 15:19)Semavi7 :
(27-06-2018, 14:33)Adm :
(26-06-2018, 16:35)Semavi7 : @Adm Bu kadar büyük tümenleri eğitmesi zor değil mi? Oyun başı zor olmaz mı misal Almanya için? Ben genelde tümenleri 20cw çok yaparım düşmanı kolay kuşatmak için. Tabi ben hep sp oynadım ayrıca son yama ile de çok oynamadım. Almanya ile yama ilk çıktığında bir oyun açmıştım rusya baya zorlamıştı. 8 Piyade 2 art. yapmıştım yanlış hatırlamıyorsam.

Tabi biraz daha zor ama rakibinde aynı sartlarda olduğunu unutmamak lazım. Büyük tümenin karşısına küçük tümen çıkarmak düpedüz intihar.

Ben genelde sp oynuyorum sp de 40 cw nasıl olur?

İyi olur herhalde AI düzenini ezip geçersin çoğu zaman.
[+] 1 üye Adm nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
(27-06-2018, 16:27)Adm :
(27-06-2018, 15:19)Semavi7 :
(27-06-2018, 14:33)Adm :
(26-06-2018, 16:35)Semavi7 : @Adm Bu kadar büyük tümenleri eğitmesi zor değil mi? Oyun başı zor olmaz mı misal Almanya için? Ben genelde tümenleri 20cw çok yaparım düşmanı kolay kuşatmak için. Tabi ben hep sp oynadım ayrıca son yama ile de çok oynamadım. Almanya ile yama ilk çıktığında bir oyun açmıştım rusya baya zorlamıştı. 8 Piyade 2 art. yapmıştım yanlış hatırlamıyorsam.

Tabi biraz daha zor ama rakibinde aynı sartlarda olduğunu unutmamak lazım. Büyük tümenin karşısına küçük tümen çıkarmak düpedüz intihar.

Ben genelde sp oynuyorum sp de 40 cw nasıl olur?

İyi olur herhalde AI düzenini ezip geçersin çoğu zaman.

Birde düşman hattını tutmak için piyade ile saldırdığımızda orta ayarda mı yoksa en düşük ayarda mı komut vermek lazım?
Ara
Cevapla
#13
(27-06-2018, 15:17)Elensar : Ben çok yanlış yapmışım o zaman. Şimdi o zaman cepheye göre saldırı taktiği yapıyoruz onu anladım da hocam. Ben mesela merak ettiğim genel anlamda bir düzen paylaşabilir misiniz? Mesela saldırı için 5 tabur tank ve 3 motorize gibi bir şey mi yapalım geri kalanı da piyade mi olsun gibi Yani video yaptıysan izlemek istiyorum

Tümen düzenini ihtiyaca göre ayarlamak gerekiyor. Büyüklük olarak Piyade ve Tanklarda 40, Motorizelerde 20, Paraşütte 10 tercih ediyorum. Oynadığım ülkenin MP'ı yetersizse, yeterli ekipman olmadığı halde çok fazla sayıda tümene ihtiyaç varsa bu genişlik piyade tümenleri için 10'a kadar düşebiliyor tabi ki esnek olmak gerek. Ama mevzu bahis Tank olduğunda 40 kaçınılmaz sayı.

Mobil Warfare gittiysen Tankların 5 Mot/Mec 15 Tank şeklinde olmalı böyle yaptığında 30 civarı org. elde edebilirsin gayet yeterlidir. Eğer rakip hava üstünlüğü bekleniyorsa 1 Tank azaltıp yerine 2SPAA eklenmeli böylelikle rakip hava gücünü etkisizleştirebiliyorsun. Rakibimizde tank desteği yoksa, salt piyade ile karşımıza çıkıyorsa Tanklarımıza SPA ekleyerek piyade karşısında daha başarılı hale gelebiliriz. Rakip zırhlı kuvvetleri bizi eziyorsa (Bizde sadece med varken onlarda Heavy varsa) Hard Attackda rakibe denk olabilmek adına TD kullanmaya başlayabilirsin gibi gibi.

Piyade için ise yine rakibe ve kendimize bakmak gerekiyor ihtiyaçlar neler ürettiğimiz birliklerden ne bekliyoruz. Rakip hava üstünlüğü bekliyorsak 
19 Inf 2AA iyi bir tercih bu düzen bol bol düşman uçağı düşürüyor rakip hava kuvvetini yavaşta olsa eritiyor en önemlisi normalde maliyetsiz olan yakın hava desteğini rakibimiz içim maliyetli hale getiriyor. Kıyı savunması yapmamız gerekiyor ve sürekli marine tacizi yiyoruz üstelik başarılı çıkarmaları püskürtecek zırhlı kuvvetimizde yok bu durumda kıyı garnizonlarına arty koyarak düşman marinelerini püskürtme şansımızı arttırabiliriz.
Ara
Cevapla
#14
(27-06-2018, 16:38)Semavi7 :
(27-06-2018, 16:27)Adm :
(27-06-2018, 15:19)Semavi7 :
(27-06-2018, 14:33)Adm :
(26-06-2018, 16:35)Semavi7 : @Adm Bu kadar büyük tümenleri eğitmesi zor değil mi? Oyun başı zor olmaz mı misal Almanya için? Ben genelde tümenleri 20cw çok yaparım düşmanı kolay kuşatmak için. Tabi ben hep sp oynadım ayrıca son yama ile de çok oynamadım. Almanya ile yama ilk çıktığında bir oyun açmıştım rusya baya zorlamıştı. 8 Piyade 2 art. yapmıştım yanlış hatırlamıyorsam.

Tabi biraz daha zor ama rakibinde aynı sartlarda olduğunu unutmamak lazım. Büyük tümenin karşısına küçük tümen çıkarmak düpedüz intihar.

Ben genelde sp oynuyorum sp de 40 cw nasıl olur?

İyi olur herhalde AI düzenini ezip geçersin çoğu zaman.

Birde düşman hattını tutmak için piyade ile saldırdığımızda orta ayarda mı yoksa en düşük ayarda mı komut vermek lazım?

En yüksek olanı ver ki tüm cepheye saldırsın işin bitince durdur. O dikkatlilik ayarında komutan avantajlı olduğu yerlere saldırmaya çalışır amaç düşmanı dövmek değil oyalamak olduğundan avantajsız olduğumuz noktalara da saldırmakta bir problem yok.
[+] 1 üye Adm nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
@Adm , oncelikle verdigin bu degerli bilgiler icin tesekkur ediyorum. Benim sorum su olacak 40w yapilidiginda ozellikle zirhli birimlerde arazisi kotu yerlerde ciddi bir supply problemi cikarmiyor mu? Ben logistics support eklememe ragmen asiri bir supply problemi cekiyorum Rusya`da ozellikle.
Ara
Cevapla
#16
7xINF + 2xART [+ ART/AT/EN/HOS/SIG] (20 genişlik) piyadelerde bu.

MotorizeDivision: 5xMOT [+ART/REC/ENG

Heavy Armor/Ağır Tanklar : 4 inf+ 2harm [ART/AT/EN/MAIN]

Savunmaya da öyle 20 lik biraz daha ucuz asker koyuyorum. Her limana.

gibi yapıyorum. Major ülkeleri denemedim daha. Daha çok hep Türkiye veya minor ülkeler. Türkiye için çok fazla oyun açtığımdan olsa gerek biraz booster ekledim öyle oynuyorum şuan. Bun
[+] 1 üye Elensar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
1)Adm top üretmek yerine AA daha iyi diyorsun sanırım ve 2 AA yeterli mi ve geri kalanı piyademi olmalı sence ?
Birde ben piyadeyi saldırı için pek kullanmıyorum ama bazende kullanmak gerekli oluyor.
2)Birde bizim oyunlarda 41'de genelde rus alman savaşı başlar ve benim o zamana anca 11-12 zırhlı tümenim oluyor ve bu sayı ile rusları pek yittiremiyorum.
Malum ruslar belli bir yerden sonra çok güçlü oluyor ve o beni ittiriyor.
3)Tank savar üremiyorum ben. Sence gerekli mi ?
4) Birde tankları gezdiriyorum. Yani sürekli aynı yerde durmuyor.
Ara
Cevapla
#18
Tanksavarsız olur mu oyun.
Ara
Cevapla
#19
(27-06-2018, 18:22)Sezar : @Adm , oncelikle verdigin bu degerli bilgiler icin tesekkur ediyorum. Benim sorum su olacak 40w yapilidiginda ozellikle zirhli birimlerde arazisi kotu yerlerde ciddi bir supply problemi cikarmiyor mu? Ben logistics support eklememe ragmen asiri bir supply problemi cekiyorum Rusya`da ozellikle.

Supply problemi özellikle Afrika cephesinde çok çekilir ama gerekli altyapı çalışmalarını yapmak cephe sahiplerinin görevidir. İtalya her zaman için Alman ve varsa Macar zırhlılarını Fransa işgalinin ardından Afrika'ya bekler. Ama işler sadece taleplerle yürümüyor. İtalyanın normalde Doğu Akdeniz'den de geçen lojistik hattını Orta Akdeniz'e çekmesi Libya üzerinde altyapıyı güçlendirmesi, Girit, Rosos ve Libya üzerinde hava alanlarını yükselterek müttefik uçaklarına yer açması gerekir. Savaşın ana kazananlarından biri cephedeki ekipman miktarıdır. Sen gerektiğinde 1800 tankı Afrikaya yığdığında bunların 6 tümen veya 3 tümende teşkilatlandırılması lojistik ihtiyaçları değiştirmez ki 20w kullanıyorum lojistik sıkıntılar çekmiyorum tavrına bürünebilelim. Aynı esaslar Doğu cephesi içinde geçerli savaştıkça muhakkak altyapı bozulacak ikmal sorunları oluşacak ama şunu unutmamak lazım genellikle rakibimizde bizim çektiğimiz sıkıntıları çekiyor. Biz hasarı giderdiğimiz vakit rakibimizin besleyebildiği kuvvetleri beslemeye hazır olabileceğiz bu durumda dengeyi sağlamak daha kolay olacak. Bir yere ancak 1200 tank sokulabilecekse bunu 4 tümene bölmektense 2 tümene bölmek daha verimli 40w tercihinin ardında yatan esas bu. Ek olarak tanklarını %100 reliabilityde tutmanda yarar var attrition kayıplarını önemsiz hale getirmiş olursun.
Ara
Cevapla
#20
(27-06-2018, 22:45)yunus9998 : 1)Adm top üretmek yerine AA daha iyi diyorsun sanırım ve 2 AA yeterli mi ve geri kalanı piyademi olmalı sence ?
Birde ben piyadeyi saldırı için pek kullanmıyorum ama bazende kullanmak gerekli oluyor.
2)Birde bizim oyunlarda 41'de genelde rus alman savaşı başlar ve benim o zamana anca 11-12 zırhlı tümenim oluyor ve bu sayı ile rusları pek yittiremiyorum.
Malum ruslar belli bir yerden sonra çok güçlü oluyor ve o beni ittiriyor.
3)Tank savar üremiyorum ben. Sence gerekli mi ?
4) Birde tankları gezdiriyorum. Yani sürekli aynı yerde durmuyor.

1) Top üretmek yerine AA daha mantıklı çünkü; AA kullandığında rakip hava üstünlüğü birliğini daha az yavaşlatır ve piyade tümenine saldırmaya gelen cas uçaklarının bir kısmı engellenir bir kısmı düşürülür bu düşürülen kısım çok önemli saldırıya uğrayan bir birlik her gün 3-4 düşman uçağını düşürmeye başladığında çok ucuza rakip casleri eritmeye başlarsın verimli bir yöntem.

2) Neden ittiremediğini anlayabilmem için daha detaylı bir bilgi vermen gerekiyor

3) Romanya ve Amerika erkenden AT3 açabiliyorlar bu 2 ülkenin arada sırada açtığına tanık oluyorum, onun dışında eğer rakip tanklarını sadece supAT ile delemeyeceksem ben de AT üretmiyorum onu yerine tank üretmek daha mantıklı geliyor.

4) Tankları bir arada gezdirme 12 tane varsa 3 erli 4 gruba ayır cephenin farklı noktalarından denemeler yap. Rakibinin kafası karışsın.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.