Türkler neden nerf yemiyor?
#1
Affedersiniz de adamlar Avrupa'nın damına koydu.
İttifak yapa yapa geriliyoruz.
Geçenkinde de Osmanlı'ya karşı 1v9 güreşirken her nasıl olduysa(daha önce karşılaşmadığım şekilde) Fransa'da savaşa girmişti.
Neden nerflenmiyor canavar 50'den fazla gemisi varken ben 28'i aşamıyorum koca italya ile.qWorVQ.png
[+] 1 üye Damenda nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Yine ağlattın be :/

Herkesin ortak sorunu Otto, ne kadar nerflense de güçlü, ne kadar yenilse de güçlü. Tarihin bir yansıması olarak görmeye çalış, sene 1517 ve o zamanlar süper gücüz.
Ara
Cevapla
#3
Kanuni'nin tarih kitaplarında yazdığı kadarıyla Avrupa'nın içlerine hatta Almanya'ya kadar gidip meydan savaşı yapacak ordu bulamadığından geri döndüğü yıllardan birkaç yıl önce. Normal değil mi sence?

Yani her ne kadar alternatif bir tarih fırsatı sunuyor olsa da oyun, bir gerçeklik var. Osmanlı o dönem güçlüydü.
[+] 2 üye kostok218 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Oyuna başladığımız tarihten hemen önce Varna Savaşında kaç tane ülkeyi tek başına yenmiş olan bir devletten bahsediyorsun. Avrupanın 3 güçlü devleti olan Macaristan Polonya ve Bohemya kralı ölüyor o savaşta.
Bence tarihi gerçekçiliğe gayet uygun.
[+] 7 üye Royal Guard nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Otto 1500-1550'li yıllarda 700-1000 dev seviyesine yükselebiliyor ve great power sıralamasında başı çekiyor.Senden daha fazla gemisi olması normal değil mi?

Yeniçeri eventi askeri de yenilmez yapıyor.Ben -2 yiyerek 40k orduyu 30k ordu ile kestiğimi bilirim.

edit:Yazım hatası
"c" tuşum çalışmıyor copy-paste yapıyorum.Lütfen "c"leri büyük yaz demeyiniz, iyi forumlar :)
Ara
Cevapla
#6
Oyun başı Osmanlı ile didişmeniz gereken oyunlar aşırı derecede sinir bozucu. 2-2.5 kat kalabalık orduları darmadağın ediyor ne kadar ittifak kurarsanız kurun. Tabii bunda salak yapay zekanın orduları bölüp parça parça stackwipe yemesi de etkili. Ha Osmanlıyı alıp tek tabanca takılmak da aynı oranda keyifli. :D
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
[+] 1 üye Zebercet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Osmanlı AI kontrolündeyken güçlü değil hatta olması gerekenden zayıf. Ama oyuncu kontrolündeyken olması gerekenden çok daha güçlü. Bunun dengelenmesini tutturmaları gerekiyor ama hangi yamada başarırlar bilmiyorum.
[+] 2 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
(28-08-2017, 04:44)Aeschyli : Osmanlı AI kontrolündeyken güçlü değil hatta olması gerekenden zayıf.  Ama oyuncu kontrolündeyken olması gerekenden çok daha güçlü. Bunun dengelenmesini tutturmaları gerekiyor ama hangi yamada başarırlar bilmiyorum.

Yama fazla iyimser olmuş hangi oyun diyelim biz  :tongue:
[+] 1 üye PashaZade nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Kelimeler üstünden tartışmak yersiz.Kullanılan kelimeler zaten oyundaki Osmanlı'ya yönelik kullanılmış.Buradan tutup, atalara saygısızlık olarak almak gereksiz bir tartışma yaratıyor.Ayrıca 'ataların bu kadar narin değildi' gibi cevaplar da bunu körüklüyor, oyun için sorulmuş soruyu Osmanlı'nın narinliğine getirmek pek yararlı olmuyor.Başlık Osmanlı neden nerf yemiyor şeklinde açılsa daha iyi olabilirmiş onu da ekleyeyim.
Ai Osmanlı da çok güçsüz sayılmaz.Önceki yamalar için konuşulsa evet çabuk dağıldığı çokça oyun oluyordu.Harem ve enstitü sistemi sonrasındaysa aynı şey söylenemez.Amerika, Doğu Asya veya Afrika da oynayıp Avrupa ile etkileşiminiz olmadığı oyunlarda Avrupa haritası açılınca bunu anlıyorsunuz zaten.Ai Osmanlı'nın zayıf duruma düşmesiyse oyuncuyla alakalı durumlar.Bir şekilde düşürürseniz ancak gerisi geliyor.Belki açılan 10-15 oyunun 1 tanesinde ai Osmanlı kötü duruma düşüyor olabilir.Ai yi yenmenin kolaylığından bahsediliyorsa bu her devlet için geçerli zaten.Osmanlı'nın ai si de yeterince güçlü diye düşünüyorum.Oyuncu elindeyse anlatmaya gerek yok zaten.
Osmanlı ile erken dönem uğraşman mantıklı bir seçim değil zaten.12. askeri teknoloji sonrası pip olarak öne geçiyorsun, Papa da ise gayet güzel fikirler var askeri fikirler ile de desteklersen rahatlıkla yenebilirsin.
Ayrıca 9vs1 güreşirken diye anlattığın durum İntervene War mekaniği.3-4 gp yi tek gp ye karşı çağırırsan ai gp ler müdahale edecektir.
[+] 1 üye iberkay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
(28-08-2017, 05:22)iberkay : Kelimeler üstünden tartışmak yersiz.Kullanılan kelimeler zaten oyundaki Osmanlı'ya yönelik kullanılmış.Buradan tutup, atalara saygısızlık olarak almak gereksiz bir tartışma yaratıyor.Ayrıca 'ataların bu kadar narin değildi' gibi cevaplar da bunu körüklüyor, oyun için sorulmuş soruyu Osmanlı'nın narinliğine getirmek pek yararlı olmuyor.Başlık Osmanlı neden nerf yemiyor şeklinde açılsa daha iyi olabilirmiş onu da ekleyeyim.
Ai Osmanlı da çok güçsüz sayılmaz.Önceki yamalar için konuşulsa evet çabuk dağıldığı çokça oyun oluyordu.Harem ve enstitü sistemi sonrasındaysa aynı şey söylenemez.Amerika, Doğu Asya veya Afrika da oynayıp Avrupa ile etkileşiminiz olmadığı oyunlarda Avrupa haritası açılınca bunu anlıyorsunuz zaten.Ai Osmanlı'nın zayıf duruma düşmesiyse oyuncuyla alakalı durumlar.Bir şekilde düşürürseniz ancak gerisi geliyor.Belki açılan 10-15 oyunun 1 tanesinde ai Osmanlı kötü duruma düşüyor olabilir.Ai yi yenmenin kolaylığından bahsediliyorsa bu her devlet için geçerli zaten.Osmanlı'nın ai si de yeterince güçlü diye düşünüyorum.Oyuncu elindeyse anlatmaya gerek yok zaten.
Osmanlı ile erken dönem uğraşman mantıklı bir seçim değil zaten.12. askeri teknoloji sonrası pip olarak öne geçiyorsun, Papa da ise gayet güzel fikirler var askeri fikirler ile de desteklersen rahatlıkla yenebilirsin.
Ayrıca 9vs1 güreşirken diye anlattığın durum İntervene War mekaniği.3-4 gp yi tek gp ye karşı çağırırsan ai gp ler müdahale edecektir.

Ufak bir duzeltme yapayim.Anadolu tech grubu bildigim kadariyla mil tech 15`e kadar Bati`dan ustundur.15 den sonra Bati tech grubunu pip olarak yakalar 19`dan sonra ise Bati one gecer diye biliyorum.


http://www.eu4wiki.com/Land_units#/media...y_pips.png
Ara
Cevapla
#11
(28-08-2017, 05:54)sezar5 :
(28-08-2017, 05:22)iberkay : Kelimeler üstünden tartışmak yersiz.Kullanılan kelimeler zaten oyundaki Osmanlı'ya yönelik kullanılmış.Buradan tutup, atalara saygısızlık olarak almak gereksiz bir tartışma yaratıyor.Ayrıca 'ataların bu kadar narin değildi' gibi cevaplar da bunu körüklüyor, oyun için sorulmuş soruyu Osmanlı'nın narinliğine getirmek pek yararlı olmuyor.Başlık Osmanlı neden nerf yemiyor şeklinde açılsa daha iyi olabilirmiş onu da ekleyeyim.
Ai Osmanlı da çok güçsüz sayılmaz.Önceki yamalar için konuşulsa evet çabuk dağıldığı çokça oyun oluyordu.Harem ve enstitü sistemi sonrasındaysa aynı şey söylenemez.Amerika, Doğu Asya veya Afrika da oynayıp Avrupa ile etkileşiminiz olmadığı oyunlarda Avrupa haritası açılınca bunu anlıyorsunuz zaten.Ai Osmanlı'nın zayıf duruma düşmesiyse oyuncuyla alakalı durumlar.Bir şekilde düşürürseniz ancak gerisi geliyor.Belki açılan 10-15 oyunun 1 tanesinde ai Osmanlı kötü duruma düşüyor olabilir.Ai yi yenmenin kolaylığından bahsediliyorsa bu her devlet için geçerli zaten.Osmanlı'nın ai si de yeterince güçlü diye düşünüyorum.Oyuncu elindeyse anlatmaya gerek yok zaten.
Osmanlı ile erken dönem uğraşman mantıklı bir seçim değil zaten.12. askeri teknoloji sonrası pip olarak öne geçiyorsun, Papa da ise gayet güzel fikirler var askeri fikirler ile de desteklersen rahatlıkla yenebilirsin.
Ayrıca 9vs1 güreşirken diye anlattığın durum İntervene War mekaniği.3-4 gp yi tek gp ye karşı çağırırsan ai gp ler müdahale edecektir.

Ufak bir duzeltme yapayim.Anadolu tech grubu bildigim kadariyla mil tech 15`e kadar Bati`dan ustundur.15 den sonra Bati tech grubunu pip olarak yakalar 19`dan sonra ise Bati one gecer diye biliyorum.


http://www.eu4wiki.com/Land_units#/media...y_pips.png

12 de esitler 19 da batı one gecer
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
Osmanlı'ya bi şekilde denge getirilmeli. Başlarda çok güçlü sonradan ise Hindu devletlerin falan arkasında kalıyor techde.
Ara
Cevapla
#13
Tamam Osmanlı 1500'lü yılların sonuna kadar çok güçlüydü tamam da ondan sonraki tarihte de güçlü. (Kaldı ki güçlü olduğu dönemde de başarısız seferleri var.) Biraz bilen bir oyuncunun elinde yenilmez bir güce ulaşıyor. Ne teknoloji sorunu yaşıyor son teknoloji sistemiyle. Ne tarihte olduğu gibi son dönemlerdeki yozlaşma ile ilgili bir sorunu var. Güzel idealar alırsanız askeri bir sıkıntı da yaşamazsınız. Din durumu desen oyunun saçma din değiştirme süresi ile balkanları hızlıca müslümanlaştırıyor. Coğrafi keşifler ile Osmanlı'nın ve Akdeniz'de ticaret ile geçimini sağlayan devletlerin yaşadığı sıkıntı dahi yok.
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
[+] 1 üye strateggy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
Bir oyundaki ülkeyi "atalarımız, ecdadımız" şeklinde kişiselleştirmeyi ve bu oyunla ilgili yapılan denge eleştirisinden çıkarımlarda bulunmayı gereksiz buluyorum. CoH'ta Britanya birliklerinden birisinin nerflenmesi tartışılırken tahminimce bir İngiliz çıkıp "2. dünya savaşında savaşan atalarımızı güçsüz mü görüyorsun?" veya "savaşı kazanmışız ya işte tabi ki bu birimler güçlü olacak" argümanı sunmuyordur karşısındakine.

EU4'te her zaman oynanış tarihselliğin önündedir. Bunun örnekleri çok yerde görülebilir.
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#15
Konunun başlangıcında bir sıkıntı var çünkü bunun tan tersi durumunda bu konu türkler neden bufflanmıyor olacaktı. Tarihi olarak 1600 lere kadar güçlü bir devletin oyunun başında güçlü olması çok doğal ancak 1600 den sonra gerekli o yozlaşma ağırlığı verilmemiş o ladar örneğin polonyada 1600 yada 1700 başında soylularla savaşa giriyorsunuz tüm isyanları bastırıp tüm isyancı kontrolünde ki yerleri geri alana kadar ve de stabilty nizi dizeltene dek (event -3 veriyor) +10 isyan puanı veriyor her yere kısacası minik bir hata ülkenizi yokedebiliyor osmanlıda da bu olmalıydı.
[+] 3 üye İlber Ortaylı nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
Osmanlı ya event olarak gelmeli ne gelecekse mesela kardeşler arası taht kavgası bir padişah öldüğünde mevcut ordu bölünüp iki üç şehzade paylaşıp bizim birini seçip tahtı ele geçirmemiz gibi daha sonra yeniçeri isyanları gibi ordunun bir bölümünün isyancı olması gibi bir süre sonra veraset düzenlemesi ekber erşad eventi gibi bu şekilde düzenlemeler daha mantıklı olabilir..
Ara
Cevapla
#17
Geyik bir kenara İnalcık Hoca vakti zamanında "16. Yüzyılda Dünyada hiçbir önemli sorun yoktur ki Osmanlı İmparatorluğu ilgilenmesin ve ağırlığını koymasın.” demiş. Döneme böyle bakmak lazım. Aynı tarihlerde Çoğrafi keşifler ve Rönesans-Reform ve Osmanlı için bir diğer tehdit Rus yayılmacılığı da başlıyor. Önlem almazsanız giderek çaptan düşmeye başlıyor. Oyun bunları güzel yansıtmış. Tabi ben artık oynamıyorum belki son dönemde bilemediğim gelişmeler oldu. Ben hem çok fazla dlc çıkarıldığından(başlarda aldığımız bazı dlclere akıttığımız para çöp oldu) hemde sürekli mekanikleri istemediğim yönde kurcaladığından vaktimi çaldığına inandım.
200w.webp?cid=790b76115d1e7ead69352f4d67...=200w.webp
[+] 1 üye Kurt Knispel nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#18
Bu paradox oyunlarının moba oyunlarından farkı kalmadı.
Ara
Cevapla
#19
Arkadaşlar konu EU4 bölümünde, konunun açılış amacı, konuda bahsedilen detaylar oyunla ilgili, oyundaki bir ülkenin güç oranıyla ilgili. Elbetteki bu şekilde bir tartışmada özünü tarihten alan bir oyunda tarihsel bazı detayları öne sürüp tarihsel olarak böyle olması gerekir veya tarihte daha güçlüydü daha zayıftı şeklinde argümanlar öne sürebilirsiniz, ancak konuyu olduğu haliyle açıldığı bölümdeki oyundan, oynanıştan, dengeden çıkartıp tarihsel bir tartışmaya dönüştürmek, günümüzden çıkarımlarda bulunmak, ideolojik bir tartışma ortamına dönüştürmek konuyu saptırmaktır. Biz de hele ki bu şekilde konunun açılış konseptiyle tamamen alakasız yerlere varan ve çeşitli kural ihlallerini beraberinde getiren konu saptırmalarına müsaade etmiyoruz.

Bu konudaki mesajların oyundaki Osmanlı'nın oyundaki gücü doğrultusunda olması gerekir, eğer ki aklınızda tarihteki Osmanlı'ya dair, tarihe dair bir tartışma konusu, üzerinde konuşmak istediğiniz, fikir belirtmek istediğiniz, diğer üyelerin fikrini almak istediğiniz bir konu varsa sizleri Tarih bölümümüze bekliyoruz, çünkü onun yeri burası değil, bu konu - hiç değil.
Cevapla
#20
Arkadaşlar kim ne derse desin Techno 15'den sonra bile Osmanlı çok güçlü.
Oyundaki en teknolojik ve en güçlü ordu Osmanlı'da hatta Rusya'yı parçaladı gitti.
Gördüğünüz gibi Commonwealth ve Rusya neredeyse yok olmuş durumda hemde sadece 50 yılda.
Bu 50 yılda sadece bunu yapmadı ikinci resimde gördüğünüz gibi neredeyse tüm Tunus topraklarını alıp Memlükleri Mısır'ın batısından sildi.
Bu kadar toprak almasına ve corelamasına rağmen Techno 22 ile(hepsi) teknolojide birinci.jWlMOL.pngERvLdz.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.