Türkler neden nerf yemiyor?
#21
O değilde sen hangi ülkeyi oynuyorsun? Custom Nation mı? Bayrağı ilginçmiş doğrusu.
Ara
Cevapla
#22
Custom Nation değil oyun başında seçilebilen ülkelerden, Siberyada.
Ara
Cevapla
#23
1.22.1 sürümünde yoktu, 1.22.2 ile mi geldi yoksa? 1 22.2 ile bir oyun başlatmamıştım. Güncelleme notunda da görmemiştim, hayret.
Ara
Cevapla
#24
Vardır, yeni gelen bir ülke sayılmaz pek.
Cevapla
#25
@Damenda oyun zaten 377 yıl sürüyor. Attığın haritalara bakıyorum 57 yılda Osmanlı en fazla 3 savaşta alınabilecek kadar toprak almış kuzeyden. Her savaş 15 yıl truce verse 45 yıl truce ediyor.O aradada Tunusu almıştır.Çokta bişey yapmamış yani.Bohemya daha çok gözüme battı benim.
Oyun süresi bitene kadar genelde Osmanlı AI elinde gerçekte ulaştığı sınırlara bile ulaşamıyor.
Ara
Cevapla
#26
Yahu şaka mı yapıyorsunuz Osmanlı 1600 den sonra çöp commonwelth ve Rusya içinden geçiyor zaten aı ekonomisi hep kötü ve borçlu ordular kalitesiz ve batının gerisinde din değiştirme yok sürekli isyan çıkıyor bu nedenle aı Osmanlı çöp ama oyuncuya verinceye fazla op bana kalırsa multilerde Osmanlı ve ming yasak olmalı Esas nerf yemesi gereken ülke İspanya ve Avusturya bu iki ülkeyi 1550 ye kadar yok etmessen oyunu sil çünkü zevki kalmaz bu iki canavar ortalığı silip süpürür
Ara
Cevapla
#27
Yamasız mı oynuyorsunuz bilmiyorum fakat oyunlarımın %80'inde Osmanlı tarihi sınırlarının 2 katına ulaşıyor.

O dönemler Osmanlı'nın çok güçlü bir devlet olduğu su götürmez bir gerçek, ancak Osmanlı'yı güçlü yapan yönetim ve ordu geleneği. Oyunda iki kavramda oldukça yüzeysel işlendiği için devletler kapasitelerinin çok çok üstüne çıkıyorlar. Oyun stratejik anlamda çok yetersiz olduğu gibi "management" alanında da çok sığ.
[+] 4 üye Awake nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#28
1.22(Russia) yamasıyla oynuyorum sanki güçlendirilen Rusya degilde Osmanli gibi.
Ben 1628'e kadar yaklasii %278 techno penalty ile oynarken Osmanlı o kadar yeri aldı diyelim onları core yaptı, isyanları bastırdı(rusya puanlarının coğunu isyan bastırmak için harcadı galiba) ama gel gelelil Asia Minor techno group ile bile birinci sırada.
Ben 1670'e kadar 1 tane bile isyanla karşılaşmadım kolonize sayesinde.

Bu arada ülkem Chacvhuveny oyunun en kuzeydoğusundaki deniz ülkesi.
Ara
Cevapla
#29
Sizi bilmiyorum ama ben bu zamana kadar kalelerini 8. seviyeye çıkartan bir Osmanlı'yı hiç görmedim. Veya Osmanlı'dan aldığım topraklar yüzünden koalisyon yediğimide hiç görmedim. Üstelik Osmanlı ile yapılan savaşlarda pekçok koloni devletinde olduğu gibi kolonilerden ws toplamak zorundada değilsiniz. Veya tamamen ilhak edebilmek için filipinlerdeki 8 level fortlarınıda tek tek almak zorunda değilsiniz. Bunların dışında yeniçeriler disband edildiği anda büyük oranda çöpe dönüşen orduları var. Ve tabikide ordusu büyük olduğu için yapay zeka kontrol etmekte zorlanıyor. Bu maddeler dahilinde AI osmanlı benim sp oyunlarımda bana neredeyse hiç tehtit oluşturmadı. Ama onun yerine Fransa-CW-Rusya-İspanya-Ming ile başetmesi çok daha zorlayıcı olabiliyor. Bu devletlere göre Osmanlı gerçekten yenmekte en az zorlandığım devlet. Tabi 1600 yılını geçmeyi beklemeniz gerek.
[+] 2 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#30
@Damenda oyununda İsveç öttürüyor ama sen hiç oralı olmuyorsun.
Ara
Cevapla
#31
Onun yerine sorulması gereken soru =
Osmanlı neden bu kadar güçsüz gösteriliyor.
[+] 1 üye Lelouch nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#32
(30-08-2017, 10:44)zencefil : @Damenda oyununda İsveç öttürüyor ama sen hiç oralı olmuyorsun.

Osmanlı'nın üstünden geçtiği Rusya'nın ordusu kalmadı ki :D
Sibiryadaki tüm kolonize toprakları da ben kaptım. 5k ile savaşmaya çalışıyor zavallı onu da ancak başkentte tutabiliyor :D
Ara
Cevapla
#33
Alıntı:Ben 1628'e kadar yaklasii %278 techno penalty ile oynarken

Pes diyorum. Enstitü sistemi varken böyle bir penalty yemeyi nasıl başardınız? Ben Amerika'nın göbeğindeki Huron'larla bile teknolojide batıyla eşdeğer gidiyordum.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#34
Yav benim oyunlarımın %90 ında Rusya Karadenize kadar iniyor. CW bulunduğu bölgede terör estiriyor. Avusturya HRE içinde çatır çatır genişliyor bide macaristanı PU düşürüp annexliyor. Timur babalar gibi Iranda dağılmayı bırak birde hindistana açılıyor. Memluk daha az orduyla daha kalabalık olan osmanlı ordularının üstünden geçiyor.
Bunların hepsine baş gelebilirse bırakında büyüsün o kadar :P
Baş gelemezse ki çoğu oyunumda gelemiyor az çok bir yerler alıp anadolu içinde kalıyor.
Ara
Cevapla
#35
(30-08-2017, 13:17)altnkurt :
Alıntı:Ben 1628'e kadar yaklasii %278 techno penalty ile oynarken

Pes diyorum. Enstitü sistemi varken böyle bir penalty yemeyi nasıl başardınız? Ben Amerika'nın göbeğindeki Huron'larla bile teknolojide batıyla eşdeğer gidiyordum.

American reformed batı ile aynı gidiyor ama doğu sibiryanın en doğusuna teknoloji geç geliyor ve kolonize kurdukça toprak arttığından enstitülerin gelişimi zorlaşıyor.
Ara
Cevapla
#36
(30-08-2017, 13:17)altnkurt :
Alıntı:Ben 1628'e kadar yaklasii %278 techno penalty ile oynarken

Pes diyorum. Enstitü sistemi varken böyle bir penalty yemeyi nasıl başardınız? Ben Amerika'nın göbeğindeki Huron'larla bile teknolojide batıyla eşdeğer gidiyordum.

Hiç Enstitü almamış :D
Ara
Cevapla
#37
(30-08-2017, 13:17)altnkurt :
Alıntı:Ben 1628'e kadar yaklasii %278 techno penalty ile oynarken

Pes diyorum. Enstitü sistemi varken böyle bir penalty yemeyi nasıl başardınız? Ben Amerika'nın göbeğindeki Huron'larla bile teknolojide batıyla eşdeğer gidiyordum.

Enstitü sistemi olmasa Eastern Europe tech grubu yüzünden sabit %40 penalty yiyecekti diye biliyorum.
Rusya bölgesine enstitüler çok geç geliyor. Dev basarak getirelim desen bu seferde teknolojide çok geri kalıyorsun bende çözemedim :P
Enstitü mekaniği bence çok daha zorlaştırdı işleri.Hele bide Common Sense yoksa avrupa dışı ülkeler hic oynanmıyor.
[+] 1 üye Royal Guard nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#38
Osmanlı'ya çeşitli bonuslar getirilmeli. Örneğin 1520'li yıllarda (daha öncesinde savaşmamış olma şartıyla) tek savaşla Memlük verilebilir. Macaristan için özel bir görev getirilebilir ama çeşitli dezavantajlar da getirilmeli. İlk dönemlerde çok iyi giderken sonlara doğru bozulmalar olmalı. Oyuncu bunu anlayabilmeli. Ben Osmanlı'yla oynadığım hiçbir oyunda ne baş ne son zorluk çekmedim.
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
[+] 1 üye strateggy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#39
Vallahi korsan oynuyorum(dlcyi alabilen sayısı azdır zaten) 1.15.1 ve 1.22.0 iki tane sürüm var elimde. 1.15.1 sürümünde teknolojiyi çok kolay elde edilebilir yapmışlar. Sakız adası dolayısıyla Cenevizliler üzerinden zaten batılılaşabilirken 1.22.0 de doğudan bir ülke oynamayı seçtiğinizde batılılar 19 military techo iken siz 14'de kalmış oluyorsunuz. Mesela Otto 22'de iken ben 17'ye yeni geçmiştim. Bu bir adam olsa ve Sibiryadaki kolonize toprakları alsa harem sistemiyle zaten yüksek olan puanlarla düşük puanlı coreları aldığı gibi beni teknolojiyle ezebilecek.
1.22.0'de oynadığım tüm oyunlarda Osmanlı durdurulamaz bir güç haline geliyor. Sürekli Macaristanı ezdiği gibi orduları yokediyor. Bunu da oyun başı aldığı %10 disiplinden ve muhteşem generallerle yapıyor.
Ara
Cevapla
#40
@Aeschyli

Oyunu uzun süredir oynayanların herhangi bir devleti yenmekte zorlandıklarını zannetmiyorum, bu Osmanlı özelinde bir durum değil. Oyuncuların çoğunluğu forumlarda "bakın ne kadar genişledim" diyebilmek adına exploite abandıkları için Osmanlı-Ming-Fransa tırıs gelir tırıs gider.

Bu devletler asıl yeni oyuncular ya da kendi house rulelarıyla oynayan, exploitten kaçınan oyuncular için büyük tehdit oluşturur, bir süreliğine. Zira oyunda ordu wipelamaktan daha kolay bir şey yok.

Genel anlamda oyunda detay eksik.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.