Victoria 2 - Hastalık Rehberi
#1
header.jpg?t=1589817722

Victoria II - Hastalık Rehberi

Hastalıklar olaylarla meydana gelebilir ve özellikle de küçük ülkeler için yıkıcı etkileri olabilir. Hastalıklar genellikle nüfusun ihtiyaçları karşılanmıyorsa ortaya çıkar. Özelllikle de fakirlerin ihtiyaçları önemlidir. Bu sebeple fakir ülkeler hastalıklara karşı daha hassastır. Eğer oyuncu nüfusunu ağır vergilerle ezerse hastalık riski artar. Hastalıklar küçük ülkeler için genellikle daha ağırdır, çünkü hastalıkların çoğu rastgele bir eyaleti veya ili vurur ve nüfusun belirli bir yüzdesini öldürür. Eğer ülkenin birkaç eyaleti ya da sadece bir eyaleti varsa hastalığın önemli nüfus merkezlerini vurma riski artar. Hastalıklar POP'ları öldürür ve genelde birtakım olumlu ve olumsuz etkileri vardır. Kimya ve elektrik sütunlarındaki çeşitli teknolojiler hastalıkları etkiler. Diğer icatların ve teknolojilerin veya halk sağlığı reformunun hastalıklara hiçbir etkisi yoktur.

Hastalık Türleri

Tüberküloz

Ekran_goruntusu_2020-12-10_200303.png

Eğer fakir tabakanın günlük ihtiyaçlarının en az %80'i karşılanmıyorsa tetiklenebilir. Gerçekleşme zamanı 800 aydır (66 yıl). Bu süre, fakir tabaka günlük ihtiyaçlarının %90'ını karşılayamıyorsa %10 düşer; fakir tabaka temel ihtiyaçlarının %70'ini karşılayamıyorsa %10 daha düşer. Organic Chemistry teknolojisi araştırılarak %50 geciktirilebilir. Tüberküloz rastgele bir eyaletteki tüm POP'ların %4'ünü öldürür fakat eyaletteki militancy değerini 0.5 düşürür.

Kıtlık

Ekran_goruntusu_2020-12-10_200353.png

Eğer fakir tabakanın günlük ihtiyaçlarının en az %80'i karşılanmıyorsa ve hükûmet türü demokrasi değilse tetiklenebilir. Gerçekleşme zamanı 800 aydır (66 yıl). Bu süre, hükûmet türü proleter diktatörlükse %10 düşer. Hükûmet türü HM hükûmeti ise %50 artar. Organic Chemistry teknolojisi araştırılarak %50 geciktirilebilir. Kıtlık oyuncuya iki seçenek sunar:
  • Kıtlığı, ülkenin yıllık gelirinin %5'i + 1500£ karşılığında hafifletmek. Rastgele bir eyaletteki tüm POP'ların %4'ü bu çabaya rağmen ölür.
  • Hiçbir şey yapmamak. Rastgele bir eyaletteki tüm POP'ların %10'u ölür.
Tifo

Ekran_goruntusu_2020-12-10_200222.png

Eğer fakir tabakanın günlük ihtiyaçlarının en az %80'i karşılanmıyorsa tetiklenebilir. Gerçekleşme zamanı 800 aydır (66 yıl). Bu süre, fakir tabaka temel ihtiyaçlarının %90'ını karşılayamıyorsa %10 düşer; fakir tabaka temel ihtiyaçlarının %90'ını karşılayamıyorsa %10 daha düşer. Organic Chemistry teknolojisi araştırılarak %50 geciktirilebilir. Ayrıca, eğer ortalama consciousness değeri 4.0'ın üzerindeyse, gerçekleşme süresi fazladan %50 daha gecikir. Hastalık zaman içinde daha az şiddetli olur. Gerçekleşme zamanı 4 defa 1.1 artar; 1850'den sonra, 1870, 1890 ve 1910'dan sonra. Olay gerçekleştiğinde oyuncunun iki seçeneği vardır:
  • Tifo, rastgele bir eyaletteki tüm POP'ların %10'unu öldürür.
  • Rastgele bir eyaletteki tüm POP'ların %4'ü ölür ama militancy değeri 2 artar.
Çiçek Hastalığı

Ekran_goruntusu_2020-12-10_200431.png

Eğer fakir tabakanın günlük ihtiyaçlarının en az %50'si karşılanmıyorsa tetiklenebilir. Gerçekleşme zamanı 800 aydır (66 yıl). Bu süre, fakir tabaka temel ihtiyaçlarının %90'ını karşılayamıyorsa %10 düşer; tüm nüfus lüks ihtiyaçlarının %90'ını karşılayamıyorsa %10 daha düşer. Organic Chemistry teknolojisi araştırılarak %50 geciktirilebilir. Oyuncunun iki seçeneği vardır:
  • Rastgele bir eyaletteki tüm POP'ların %15'i ölür ve militancy değeri 1 azalır.
  • Rastgele bir eyaletteki tüm POP'ların %10'u ölür fakat consciousness değeri 1 artar.
İspanyol Gribi

Ekran_goruntusu_2020-12-10_200500.png

Eğer fakir tabakanın günlük ihtiyaçlarının en az %90'ı karşılanmıyorsa tetiklenebilir. Gerçekleşme zamanı 3000 aydır (250 yıl/aşağı yukarı 3 oyunda bir). Bu süre, fakir tabaka günlük ihtiyaçlarının %90'ını karşılayamıyorsa %10 düşer; fakir tabaka temel ihtiyaçlarının %90'ını karşılayamıyorsa %10 daha düşer. Organic Chemistry teknolojisi araştırılarak %50 geciktirilebilir. İspanyol gribi diğer hastalıkların aksine ülkeden ülkeye yayılabilir. Eğer komşu ülkelerden biri bu olayı yaşadıysa gerçekleşme süresi %1'e düşer (30 ay). İki seçenek vardır:
  • Ülkenin yıllık gelirinin %4'ünü harcamak. Hastalık 12 ay sürer.
  • Hiçbir şey yapmamak. Hastalık 18 ay sürer.
Kolera

Ekran_goruntusu_2020-12-10_200533.png

Eğer fakir tabakanın günlük ihtiyaçlarının en az %95'i karşılanmıyorsa tetiklenebilir. Gerçekleşme zamanı 250 aydır (yaklaşık 20 yıl). Bu süre, fakir tabaka temel ihtiyaçlarının %90'ını karşılayamıyorsa 25 ay; fakir tabaka temel ihtiyaçlarının %85'ini karşılayamıyorsa 25 ay daha düşer; fakir tabaka günlük ihtiyaçlarının %90'ını karşılayamıyorsa 25 ay daha düşer. Diğer yandan, gerçekleşme zamanı Medicine teknolojisi araştırıldığında üçe katlanıp 750 ay (yaklaşık 60 yıl) olur, Electricity teknolojisi araştırıldığında tekrar ikiye katlanıp 1500 ay (yaklaşık 120 yıl) olur. İl sayısı da gerçekleşme zamanına etki eder. Eğer ülkede 10'dan fazla şehir varsa, gerçekleşme zamanı her 5 il için %50 artar ve bu 40 ile kadar devam eder. İki seçenek vardır:
  • İli karantinaya almak. Rastgele bir ildeki nüfus artışı 180 günlüğüne %1 azalır. Üstelik consciousness değeri 2 artar ve militancy değeri 1 azalır.
  • Hiçbir şey yapmamak. Nüfus artışı bir yıllığına %2 azalır. Diğer bir yandan, consciousness değeri 2 azalır. Hastalık diğer illere yayılabilir.
Fakir tabaka günlük ihtiyaçlarının %95'ini hâlâ karşılayamıyorsa ve oyuncu ili karantinaya almadıysa hastalık komşu illerden birine bulaşabilir. Hastalığı yayan olayın gerçekleşme zamanı 100 aydır (yaklaşık 8 yıl). Bu süre, fakir tabaka temel ihtiyaçlarının %90'ını karşılayamıyorsa 10 ay; fakir tabaka günlük ihtiyaçlarının %90'ını karşılayamıyorsa 10 ay daha düşer. Gerçekleşme zamanı, Medicine teknolojisi araştırıldıysa üç katına çıkar ve Electricity teknolojisi araştırıldıysa iki kat daha artar.

Patates Küfü

Ekran_goruntusu_2020-12-10_200618.png

Avrupa'da Inorganic Medicine teknolojisini açmamış ve medenileşmiş her devlette gerçekleşebilir. Gerçekleşme zamanı 250 aydır. Bu süre, ülke Medicine teknolojisini araştırmadıysa 25 ay; fakir tabaka temel ihtiyaçlarının %80'ini karşılayamıyorsa 50 ay düşer. Fakir tabaka temel ihtiyaçlarının %95'ini karşılayabiliyorsa 125 ay artar. Olay, rastgele bir koloni olmayan eyaletin nüfus artışını %2 azaltır ve militancy değerini her ay 0.01 arttırır. Oyuncunun iki seçeneği vardır:
  • Yerel çitfçilere yardımcı olmak. Etkiler 6 ay sürer ama yerel nüfusun consciousness değeri 3 artar ve ülke 2 prestij kaybeder.
  • Hiçbir şey yapmamak. Etkiler 12 ay sürer.
IbnE9P2.gif
[+] 8 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.