Victoria 2 - Koloni Rehberi
#1
Kolonizasyon, büyük bir güç olmak isteyen herhangi bir ulus için birkaç önemli avantaj sunar:
  • Ekstra Asker için bol bol nüfüs sağlar.
  • Koloniler, oyunda prestij kazanmanın en etkili yollarından biridir
  • Bir ulusa nadir ticaret malları sağlarlar ve diğer malların bolluğunu arttırır.
Sömürgeciliğin 3 aşaması vardır.

Genişleme:
Kolonileştirmek için,  ulusun ulaşabileceği ve bir ulusun asgari yaşam derecelendirmesi üzerinde veya üzerinde olması gerekir. Potansiyel bir koloni, hedef ilin en yakın deniz üssüne yeterince yakın olduğu veya önceden kontrol edilen bir ilin bitişiğinde olduğu sürece bir ulusun ulaşımı içindedir. (Bir uydu o bölgeye komşu olursa da sayılır.) Bir ülkenin minimum yaşam derecelendirmesi keşfedilen teknolojilerinden etkilenir.

Bir Keşif kolu  göndermek, 100 puanlık bir sömürge gücü maliyeti vardır. Ancak önceden kontrol edilen bir eyalete bitişik ise sadece 80 alacaktır.

Bir sefer gönderildikten sonra, koloni ile başka bir şey yapılmadan önce bir bekleme süresi vardır. Başka hiçbir ülke bölgeyi kolonileştirmek için çaba göstermezse, koloni doğrudan sömürge gücünün küçük bir ek maliyetiyle bir himayeye dönüştürülebilir. Bununla birlikte, diğer milletler rekabet ederse, iki ulus, sömürge güçlerini bölgeden  çekene ve yenilgiyi kabul edene kadar seferlerini sürekli olarak yükselttiği için bir kriz haline gelir.

Bir sömürge yarışı çok uzun sürerse, sonunda bir krize sürüklenecektir. Yarışın bir krize ne kadar yaklaştığını görmek için, Kriz haritasından görebilirsiniz.

Himaye:
Büyük bir güç veya ikincil gücün seferi başka bir ülke tarafından itiraz edilmediğinde (muhtemelen diğer tüm rakipler çekildiğinden) veya bir ülke en yakın rakibe göre üç kat daha fazla yatırım yaptığında bir himaye oluşturulabilir.

Koloniler, sömürge noktalarında, koruyuculardan daha fazla maliyete mal olur, ancak ülkeye daha fazla vergi sağlarlar ve ülke onlardan asker toplayabilir. Bununla birlikte, fabrikalar kolonilerde inşa edilemez.

Koloniler, Koloni iste wargoalı ile fethedildiğinde de yaratılır.

Eyalet:
Bir koloniyi tam teşekküllü bir eyalete dönüştürmek, koloninin kabul edilen kültürün en az %1 Bürokrat oranında bir nüfusa sahip olmasını gerektirir. Bu dönüşüm koloni puanına  mal olur.

Sömürge Gücü
Kolonyal Güç verir:
Teknoloji-Nelsoncu  Düşünce sonrası +100 . Bu, tüm İkincil / Büyük Güçler için bir üs görevi görür.
Çekirdek eyaletinde inşa edilen her deniz üssü için +30
Çekirdek eyaletindeki bir deniz üssü üzerindeki her ek seviye için +20
Ülkenin donanmasında savaş gemileri (eğer deniz arz sınırı aşılırsa, ilave gemiler sömürge gücünü düşürecektir):

Yeşil ne kadar koloni puanı verdiğini, Kırmızı geminin ağırlığını, Mavi ise güç başına tedariği gösteriyor.

Frigate
  • 2
  • 1
  • 2
Man'o'war
  • 5
  • 2
  • 2.5
Commerce Raider
  • 8
  • 3
  • 2.6
Ironclad
  • 12
  • 3
  • 4
Monitor
  • 10
  • 3
  • 3.3
Cruiser
  • 16
  • 20
  • 0.8
Battleship
  • 15
  • 50
  • 0.3
Dreadnought
  • 22
  • 60
  • 0.36
 
Okuduğunuz için teşekkürler.
[+] 4 üye Dreyfus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.