Victoria 2 - Ordu Düzeni Rehberi
#1
VICTORIA II
Ordu Düzeni Rehberi
Bu rehberde oyundaki ordularınızda oluşturmanız gereken düzeni inceleyeceğiz.
Rehber Steam kullanıcısı richnathaniel9419'un İngilizce rehberinden çeviri şeklindedir, rehberin aslında ulaşmak için tıklayın.

Oyunda ordularınızda %10 recon birlikleri, %10 mühendisler, %30 ila 40 arası destek birlikleri ve %40 ila 50 arası ön cephe birimlerine yer vermelisiniz. Recon birlikleri cavalryler, dragoonlar, hussarlar ve uçaklardır. Destek birlikleri topçular ve uçak, ön cephe birimleri ise irregularlar, infantryler, cuirassierler, guardlar ve armourlardır. Armourlar tıpkı uçakların hem destek hem de recon birimi olabilmesi gibi mühendis birimi olarak da kullanılabilir.

Oyunda savunma yapmak özellikle orta oyun ve sonrasında daha etkili olduğu için bu rehberde genellikle defansif düzenleri ele alacağız. Daha ofansif tarzda düzenler kurmak için yapmanız gereken yegane şey infantryler yerine guardlar kullanmak. Oyunda combat width değeri cephenin bir hattında kaç birim olabileceğini ifade eder.

Medicine Öncesi
Genel olarak supply limitler üzerinden orduların ne kadar büyük olması gerektiğine yönelik ilerleyeceğiz, aşağıda dost topraklarda supply limit kısıtlamasını inceleyebilirsiniz.
  • Ovalar: 32
  • Tepelik araziler ve ormanlar: 24
  • Dağlar ve jungle araziler: 16
  • Çöl ve tundra: 12
Düşman topraklar için bu sayıları yarıya bölmeli, direkt olarak sahip olduğunuz topraklar için ise bu sayılara çeyreği kadarını eklemelisiniz. Hatırlamanız gereken bir şey düşman bölgeleri işgal ettikten sonra oranın da dost toprak sayılması ve oradaki supply limitin 2 katına çıkmasıdır. Farkında olmayabileceğiniz bir diğer erzak limiti ise denizlerde limitin 21 olmasıdır. Bu limit kaç tane transport gemisi kullansanız da değişmez, dolayısıyla medicine öncesi tek bir deniz bölgesinde 7'den fazla brigade'e sahip olursanız erzak sıkıntısı yaşamaya başlarsınız. Bu sebeple ordularınızı 21K şeklinde, yani 7 brigade'den oluşan düzenlerde kurmanızı öneririm:
  • 1 Hussar veya Cavalry, 3 Infantry ve 3 Artillery.
Oyunda sadece Osmanlıyla, Latin Amerika ülkeleriyle veya yeni batılılaşmış ve bu sebeple Hussar üretemeyen ülkelerle Cavalry kullanmanızı öneririm, geri kalan tüm olasılıklarda Hussar tercih edilmeli. Bazı ordularınızda Infantry ve Artillery yerine Cuirassierlere yer vermelisiniz, Cuirassierler oyunun başlangıcında daha hızlı ve daha güçlü. Uygar olmayan ülkeler de aşağıdaki düzenlerde ordular kurabilir.
  • 1 Cavalry 6 Irregular
  • 7 Cavalry (Infantry açılmadan önce erken dönem ofansif birimi)
  • 1 Cavalry 6 Infantry (gerekli reformu açtıktan sonra)
Medicine Sonrası
Oyunda Medicine teknolojisi erzak limitlerini %25 arttırıyor ve ileride alınan tahribatı %25 azaltıyor, bu da daha büyük ordular kurabilmenizi sağlıyor:
  • Ovalar: 40
  • Tepelik araziler ve ormanlar: 30
  • Dağlar ve jungle araziler: 20
  • Çöl ve tundra: 15
  • Deniz: 26.25
5 Invention sonrası tahribatın %25 azalmasıyla birlikte 21K'lık ordumuz artık 15.75 supply harcıyor. Bu da neredeyse çöllerde bile tahribat almadan hareket edebileceği anlamına geliyor. Denizde en fazla 33K'lık bir ordu besleyebiliyoruz dolayısıyla ordularımızın yeni limiti bu olacak.
  • 1 Hussar, 4 Infantry, 4 Artillery, 1 Engineer ve 1 Cavalry.
İlk olarak ordunun recon etkinliğini %100'de tutmanız lazım, 33K'lık bir orduda sadece 1 recon birimiyle bu değer %90'a düşüyor, sadece en yüksek recona sahip birim sayıldığı için tek bir Hussar birimi kullanmanız yeterli. Geri kalan recon birimleri maksimum etkinliği sağlarken daha ucuz olması sebebiyle Cavalry olarak tercih edilebilir.

Bir diğer husus ise zorlu arazi şartlarında, örneğin çöl ve tundra arazilerde 21K'lık bir ordu tahribata uğruyor dolayısıyla karşımızda bu tür arazilerden çok varsa ordunuzu şu şekilde ikiye bölebilirsiniz:
  • 1 Hussar, 2 Infantry, 2 Artillery ve 1 Engineer.
  • 1 Cavalry, 2 Infantry ve 2 Artillery.
1870
Bu kısma 1870 adı veriyoruz çünkü batılı bir great power olarak oynuyorsanız 1870'lerde alabildiğiniz an Machine Guns ve Inorganic Chemistry teknolojilerini almalısınız. Her iki teknoloji de bu dönemin ordu düzenini yakından etkiliyor, tekrar erzak limitini %25 arttırıyor. Eğer Inorganic Chemistry'i erken araştırırsanız 1850'lerde de bu düzene geçebilirsiniz.
  • Ovalar: 48
  • Tepelik araziler ve ormanlar: 36
  • Dağlar ve jungle araziler: 24
  • Çöl ve tundra: 18
  • Deniz: 31.5
Bunla birlikte artık denizlerde 42K birliğe, çöllerde ise 24K birliğe sahip olabiliyoruz. Machine Guns teknolojisi combat width'i 20'ye düşürüyor, kullanacağımız düzen şu şekilde:
  • 1 Hussar, 7 Infantry, 4 Artillery, 1 Engineer ve 1 Cavalry.
Çöllerde ordunuzu aşağıdaki düzende ikiye bölebilirsiniz:
  • 1 Hussar, 4 Infantry, 2 Artillery ve 1 Engineer.
  • 1 Cavalry, 3 Infantry ve 2 Artillery.
 Organic Chemistry araştırmasını yaptıktan sonra ilk kısma ekstradan bir Artillery, ikinci kısma ise bir Engineer ekleyebilirsiniz. Sahip olduğunuz Cuirassier ve Draggon ordularını ya terhis edin ya da size oranla daha geride kalan bir orduya sahip düşmanlarla savaşmak üzere kullanın. Eğer bu ordular bende kalsın diyorsanız Cuirassierlerin tamamını kaldırıp yerlerine Dragoonlar yerleştirmeniz daha ideal olacaktır.

Electricity Sonrası
Electricity 1880'lerde araştırmanız gereken Chemistry teknolojisi, bu teknoloji erzak limitlerini %50 arttırıyor ve orduların aldığı tahribatı %2 azaltıyor. Oyunda devasa ordulara sahip olabileceğiniz dönem bu teknolojiyle birlikte başlıyor diyebiliriz.
  • Ovalar: 72
  • Tepelik araziler ve ormanlar: 54
  • Dağlar ve jungle araziler: 36
  • Çöl ve tundra: 27
  • Deniz: 47.25
Bu değerler artık denizde 63K'lık birimleri destekleyebiliyoruz demek, ancak 60K'yı geçmek için bir sebep görmüyorum, dilerseniz ekstradan 1 Artillery daha ekleyebilirsiniz ancak 60K'lık birim düzeni aşağıdaki gibi olmalı:
  • 1 Hussar, 10 Infantry, 6 Artillery, 2 Engineer ve 1 Cavalry.
Zorlu arazi şartlarında orduyu bir tarafta Hussar, diğer tarafta Cavalry birimi olmak üzere ikiye bölebilirsiniz.

Bolt-action Rifles araştırması sonrası combat width'in 15'e düşmesiyle birlikte ordularınızı aşağıdaki kompozisyona çekebilirsiniz:
  • 1 Hussar, 8 Infantry, 8 Artillery, 2 Engineer ve 1 Cavalry.
Oyun Sonu
Yeni Chemistry ve Light Armament teknolojileriyle 10 combat width'e ve maksimum supply limite erişiyoruz.
  • Ovalar: 88
  • Tepelik araziler ve ormanlar: 66
  • Dağlar ve jungle araziler: 44
  • Çöl ve tundra: 33
  • Deniz: 57.75
Artık 78Klık ordular besleyebiliyorsunuz, bu ordu sayısı bu dönem için ideal.
  • 1 Hussar, 10 Infantry, 10 Artillery, 3 Engineer ve 2 Cavalry.
Ordularınızı ikiye bölmeniz gerekirse şu şekilde yapmalısınız:
  • 1 Hussar, 6 Infantry, 6 Artillery, 2 Engineer ve 1 Cavalry.
  • 1 Cavalry, 4 Infantry, 4 Artillery ve 1 Engineer.
Ancak gördüğünüz üzere ilk kısımdaki ordu çöllerde tahribat almaması için geçmemesi gereken limitin üstünde ancak demir yolları da erzak limitini yükseltiyor ve oyunun son 10-20 senesi içerisinde olduğunuza göre neredeyse önemli her bölgede demir yolu olması lazım.

Uçaklar ve Tanklar
Uçaklar için teknolojiler 1914'te açılıyor, bu uçakları yapabilmeniz için Aeroplane Factory kurmanız lazım dolayısıyla en erken 1917'lerde ordularınızda uçaklara yer verebilirsiniz. Bu uçaklar Hussarların, Cavalrylerin ve Artillerylerin yerlerini alabilir. Bunlardan sadece Artilleryler ofansif savaşlarda uçaklardan daha iyiyken, Hussarlar uçaklarla aynı recon değerini sağlamanın yanı sıra uçaklardan daha ucuz olmasıyla göze çarpıyor. Defansif ordularınızda tüm Hussar ve Cavalrylerden kurtulup yerlerine Artillery ve uçak koyabilirsiniz.

Tanklar uçaklardan 5 yıl sonra açılıyor ve onların da üretilebilmesi için ayrı bir fabrika gerekiyor. Eğer ordularınızda bu tank birimlerine yer vermek istiyorsanız ön cephe birimlerinizin ve Guardlarınızın yerşini almalı. Engineerler tanklardan daha yüksek kuşatma yetisine sahip dolayısıyla ordularda 1 Engineer bırakmanız önerilir.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Eline saglik,gayet faydali bir rehber olmus. Ek olarak sp oynuyorsaniz duzenin cok onemi yok sayica coksaniz her turlu alirsiniz, mp icin olmazsa olmaz bir rehber.
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Mesela uçak hem recon hem destek, armourlar hem recon hem destek hem mühendis oluyor. Peki %10 recon %10 destek için %20 mi uçak tutmamız lazım %10 mu? İkisine de sayılıyor mu bu birimler?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#4
(29-07-2020, 10:27)altnkurt : Mesela uçak hem recon hem destek, armourlar hem recon hem destek hem mühendis oluyor. Peki %10 recon %10 destek için %20 mi uçak tutmamız lazım %10 mu? İkisine de sayılıyor mu bu birimler?
Ben bunları yüzde olarak değil de 30k birlik içinde olarak hesaplıyorum. Tank enginer yerine, uçak, top/süvari yerine geçiyor. Top ordularını güçlendirir mühendis kuşatma bonusu verir, süvari ise recon bonusu verir.  Düzgün bir ordunun 30 bin askeri oyun sonu şöyle olursa güzel olur: 4 Guards, 1 tank, 5 uçak. Maliyetli bir birlik ama güçlü de.
[+] 1 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.