Başlarken ; Sanayileşme bu oyunun anahtarıdır .Fabrikalar Size Orta-Geç oyunda büyük karlar getirebilir.
Fakat onları doğru kullanmanız gerek.
Öncelikler erken ve hızlı sanayileşme güzeldir fakat getirdiği tehlikeler vardır bundan bahsedelim önce : (1836)
1- Teknolojiniz düşük olduğu için erken dönem fabrikalarla uğraşmayın.
Bunun yerine , Altyapı , Yönetim ve Eğitime yönelin. Erken dönemde fabrikaya gerek yok.
Bu işi Zanaatkarlar(Artisans) başlarda fabrikadan daha karlı olarak yapar. Zaten oyun sonlarına doğru geçinemezler fakat oyun başı zenginliğe çok yaklaşırlar. Hammaddeleri dışardan alırlar fabrikalar gibi. Fakat sübvansiyona ihtiyaçları yoktur. Ve zaten oyuna onların ürettiği fabrika parçaları sayesinde başlarsınız.
2- Dünya marketi buna uygun değildir . Dünya üzerinde çıkan kömür 1000 stoğu geçmezken. Fabrika parçaları 36.5 Pound iken Çok fazla masraf yapmanıza sebep olur erken fabrikalar. Ki Prusya ile Oynarken Kömürleriniz çoğu bölgede vardır 5 gibi bir sayıyla çıkar Fakat oyun ortalarında Teknolojinin RGO yu artturmasıyla , Kömür hammaddesinde ilk 5 e girersiniz.
3- Bu hammaddeleri çıkaran Nüfusunuz azdır. Yine bu yüzden Hammadde çıktınız azdır.
Erken dönemde bu hammaddeleri çıkaran nüfusu Fabrika işçisi yaparsanız , Hammaddeleri kim çıkarır ?
Şimdi kısa ve önemli bir not :
Hammadde bulunduğu yerden çıkarken ;
Ana puan x Hammadde Girdi-Çıktısı x Hammadde Çıktısı , hesaplanarak çıkar.
Diyelimki Ana puan 1836 yılında 5 , Hammadde girdi çıktısı ve Hammadde çıktısı teknolojilerini araştırıp bunu arttırın. Bu arttıksan sonra Fabrikanız , Halkınız hammaddeyi kullanır ; artarsa dışarıya satar hammaddeyi.
Aynı şekilde bir hammadde veya eşya yoksa Halkınız , Ordunuz , Fabrikalarınız dışarıdan alır.
#E bu hammadde artıyor ben Daha fabrika açamıyorum fabrika girdisini nasıl arttıracağım derseniz.
Fabrika girdileri şöyle hesaplanır ;
Ana puan x Fabrikaya Hammadde Girdi-Çıktısı x Fabrika Girdisi , hesaplanarak çıkar.
Diyelimki Ana puan 1836 yılında 5 , Fabrikaya Hammadde Girdi-Çıktısı ve Fabrika Girdisi teknolojilerini araştırıp bunu arttırın. Bu arttıktan sonra Fabrikanız hammaddeyi fazla alır.
+ Bonuslar var; Eğer fabrikanızın ihtiyacı olan Hammadde fabrikanın bulunduğu yerde yetişiyorsa + bonuslar kazanırsınız.
#Fabrika girdisini arttırınca fabrika çıktısını arttırmalısınız .
Fabrika çıktıları şöyle hesaplanır ;
Ana puan x Fabrikaya Hammadde Girdi-Çıktısı x Fabrika Çıktısı , hesaplanarak çıkar.
Diyelimki Ana puan 1836 yılında 5 , Fabrikaya Hammadde Girdi-Çıktısı ve Fabrika Çıktısı teknolojilerini araştırıp bunu arttırın. Bu arttıktan sonra Fabrikanız hammaddeyi yeterince alıyorsa Üretimi tam yapar ve fazla verir.
+ Gerekli olan bir madde var ; Çıktının tam olması için Her fabrikanın özel isteği vardır. Örneğin "Winery" Fabirkasının çimento. Yani ya Çimento fabrikanız bulunsun , Yada Ticaret sekmesinden çimento stoklayın.
Erken sanayini zararlarından sonra , Sanayinin Fonlarına bakalım, Fonlar çok önemlidir.
1- Teknoloji :
Ekonomi (Commerce) Bölümünde :
Economic Thought And Critique başlığındaki teknolojiler Fabrikanın günde alabileceği Hammadde sayını arttırır. Base(ana) hammade alışı 5 kömürken 6 kömür olur mesela.
Organization başlığındaki teknolojiler ise Fabrikanın günlük madde çıktısını arttırır.
Günde 5 çimentoyken 6 ye çıkar mesela.
Endüstri (Industry) Bölümünde :
Power başlığındaki teknolojiler Fakir halk çalışırken çıkan (Hammadde) Maden yada Tahıl vb. Ürünlerinin çıktısını arttırır. Günde 5 tahıl çıkacakken 6 olur mesela.
Mechanization başlığındaki teknolojiler Fabrika çıktı-girdisini(RGO througtput) arttırır , Fabrika maliyetinin düşürür , ve Hammadde üretimini arttırır.
2- Sanayi Politikası :
#Politikalarla ilgili bilgili olduğunuzu düşünüyorum.
Erken oyunda ; Muafazakar - Interventionism iyidir,
Orta oyunda ; Liberal - Laissez Faire iyidir,
Geç oyunda ; Sosyalist - Planned Economy iyidir,
Rehberimize göre .
Okuryazarlıkda önemlidir. %50 yi geçtikden sonra Clerk ( Usta-Tezgahtar) teşvik edebilirsiniz . Fabrika girdisini %50 ye kadar arttırabilirler. 3 girdi alacakken 4.5 alırsınız.
Demiryolları , Hammadde çıktı-girdisini(RGO t.) ve Fabrika ile ilgili kavramlarda bonus sağlar.
3- Ekonomi :
Gümrük vergileri önemlidir , Eğer yükseltirseniz kartopu etkisi yapar sürekli yükseltirsiniz . Fabrikalara ve Halka negatif bonus verir;
Düşürürseniz Hammaddenizi çıkaran işçiler zenginleşip kapitalist , aristokrat olur . Genelde zararla fakat kapitalist lazımsa bir süreliğine düşük durabilir
Tavsiye edilen %0 da kalmasıdır.
Halktan alınan vergide önemlidir , Çok vergi alırsanır Yavaş yavaş (uneployment-işsiz) olurlar ve Sayıları azalır halkın.
Az alırsanız zenginleşme sıkıntısı var. Ben şahzen Lüx ihtiyaç sınırında bırakıyorum , Lüx ihtiyaçlarını alırlarsa vergi arttırıyorum Böylece Zenginleşip Sınıf atlamıyorlar.
4- SOI ( Etki ) :
Bir ülkeyi etkinize alınca , O ülkenin sanayileşmesi durur ve hammaddeleri sadece size satabilirler. Bu Sanaylileşme için iyidir çünkü ucuz hammadde alırsınız.
Fakat Diyelimki Çini 1880 den önce etkiye aldınız. Sadece size hammadde satabileceği için stokları dolup taşar sizdeki ticari Aİ de ondan aldıkça 2 sene içinde batarsınız oyüzden abartmayın.
5- Kritik Kaynaklar :
Kritik kaynakları ele geçirmek , Ekonomik üstünlüğü getirir oda peşinden Sanayi üstünlüğünü , Ağır sanayinizle Askerleriniz düşmanlarınızı ezer geçer.
Örn : Sentetik Boya icat edilene kadar Boya kontrolü İngilizler ve Hollandalılardadır . Böylece Giyim tekstil fabrikaları Üzerine yoğunlaşırsanız Tüm sanayiniz onların insafına kalır. He Kıyafet olmazsa askerde olmaz , Artisanaslara kalırsınız onuda diyim.
Kömür , Kömür , Kömür ! demiş Napolyon Reis.
Eh Kömür den sonra Demir gelir .
Tabi Rusyanın Ormanlarındaki odunlarına ihtiyacımız var.
Ve sülfür olmadan asker olmaz.
Sonrası canlarım :
Fabrikayı idare edin ;
Girdi çıktı sorunlarını çözün .
Sübvansiyonu ihtiyacınız olan ama zor durumda ve kapanmak üzere olan fabrikalara yapın.
_Wayfear Saygılarımla
Fakat onları doğru kullanmanız gerek.
Öncelikler erken ve hızlı sanayileşme güzeldir fakat getirdiği tehlikeler vardır bundan bahsedelim önce : (1836)
1- Teknolojiniz düşük olduğu için erken dönem fabrikalarla uğraşmayın.
Bunun yerine , Altyapı , Yönetim ve Eğitime yönelin. Erken dönemde fabrikaya gerek yok.
Bu işi Zanaatkarlar(Artisans) başlarda fabrikadan daha karlı olarak yapar. Zaten oyun sonlarına doğru geçinemezler fakat oyun başı zenginliğe çok yaklaşırlar. Hammaddeleri dışardan alırlar fabrikalar gibi. Fakat sübvansiyona ihtiyaçları yoktur. Ve zaten oyuna onların ürettiği fabrika parçaları sayesinde başlarsınız.
2- Dünya marketi buna uygun değildir . Dünya üzerinde çıkan kömür 1000 stoğu geçmezken. Fabrika parçaları 36.5 Pound iken Çok fazla masraf yapmanıza sebep olur erken fabrikalar. Ki Prusya ile Oynarken Kömürleriniz çoğu bölgede vardır 5 gibi bir sayıyla çıkar Fakat oyun ortalarında Teknolojinin RGO yu artturmasıyla , Kömür hammaddesinde ilk 5 e girersiniz.
3- Bu hammaddeleri çıkaran Nüfusunuz azdır. Yine bu yüzden Hammadde çıktınız azdır.
Erken dönemde bu hammaddeleri çıkaran nüfusu Fabrika işçisi yaparsanız , Hammaddeleri kim çıkarır ?
Şimdi kısa ve önemli bir not :
Hammadde bulunduğu yerden çıkarken ;
Ana puan x Hammadde Girdi-Çıktısı x Hammadde Çıktısı , hesaplanarak çıkar.
Diyelimki Ana puan 1836 yılında 5 , Hammadde girdi çıktısı ve Hammadde çıktısı teknolojilerini araştırıp bunu arttırın. Bu arttıksan sonra Fabrikanız , Halkınız hammaddeyi kullanır ; artarsa dışarıya satar hammaddeyi.
Aynı şekilde bir hammadde veya eşya yoksa Halkınız , Ordunuz , Fabrikalarınız dışarıdan alır.
#E bu hammadde artıyor ben Daha fabrika açamıyorum fabrika girdisini nasıl arttıracağım derseniz.
Fabrika girdileri şöyle hesaplanır ;
Ana puan x Fabrikaya Hammadde Girdi-Çıktısı x Fabrika Girdisi , hesaplanarak çıkar.
Diyelimki Ana puan 1836 yılında 5 , Fabrikaya Hammadde Girdi-Çıktısı ve Fabrika Girdisi teknolojilerini araştırıp bunu arttırın. Bu arttıktan sonra Fabrikanız hammaddeyi fazla alır.
+ Bonuslar var; Eğer fabrikanızın ihtiyacı olan Hammadde fabrikanın bulunduğu yerde yetişiyorsa + bonuslar kazanırsınız.
#Fabrika girdisini arttırınca fabrika çıktısını arttırmalısınız .
Fabrika çıktıları şöyle hesaplanır ;
Ana puan x Fabrikaya Hammadde Girdi-Çıktısı x Fabrika Çıktısı , hesaplanarak çıkar.
Diyelimki Ana puan 1836 yılında 5 , Fabrikaya Hammadde Girdi-Çıktısı ve Fabrika Çıktısı teknolojilerini araştırıp bunu arttırın. Bu arttıktan sonra Fabrikanız hammaddeyi yeterince alıyorsa Üretimi tam yapar ve fazla verir.
+ Gerekli olan bir madde var ; Çıktının tam olması için Her fabrikanın özel isteği vardır. Örneğin "Winery" Fabirkasının çimento. Yani ya Çimento fabrikanız bulunsun , Yada Ticaret sekmesinden çimento stoklayın.
Erken sanayini zararlarından sonra , Sanayinin Fonlarına bakalım, Fonlar çok önemlidir.
1- Teknoloji :
Ekonomi (Commerce) Bölümünde :
Economic Thought And Critique başlığındaki teknolojiler Fabrikanın günde alabileceği Hammadde sayını arttırır. Base(ana) hammade alışı 5 kömürken 6 kömür olur mesela.
Organization başlığındaki teknolojiler ise Fabrikanın günlük madde çıktısını arttırır.
Günde 5 çimentoyken 6 ye çıkar mesela.
Endüstri (Industry) Bölümünde :
Power başlığındaki teknolojiler Fakir halk çalışırken çıkan (Hammadde) Maden yada Tahıl vb. Ürünlerinin çıktısını arttırır. Günde 5 tahıl çıkacakken 6 olur mesela.
Mechanization başlığındaki teknolojiler Fabrika çıktı-girdisini(RGO througtput) arttırır , Fabrika maliyetinin düşürür , ve Hammadde üretimini arttırır.
2- Sanayi Politikası :
#Politikalarla ilgili bilgili olduğunuzu düşünüyorum.
Erken oyunda ; Muafazakar - Interventionism iyidir,
Orta oyunda ; Liberal - Laissez Faire iyidir,
Geç oyunda ; Sosyalist - Planned Economy iyidir,
Rehberimize göre .
Okuryazarlıkda önemlidir. %50 yi geçtikden sonra Clerk ( Usta-Tezgahtar) teşvik edebilirsiniz . Fabrika girdisini %50 ye kadar arttırabilirler. 3 girdi alacakken 4.5 alırsınız.
Demiryolları , Hammadde çıktı-girdisini(RGO t.) ve Fabrika ile ilgili kavramlarda bonus sağlar.
3- Ekonomi :
Gümrük vergileri önemlidir , Eğer yükseltirseniz kartopu etkisi yapar sürekli yükseltirsiniz . Fabrikalara ve Halka negatif bonus verir;
Düşürürseniz Hammaddenizi çıkaran işçiler zenginleşip kapitalist , aristokrat olur . Genelde zararla fakat kapitalist lazımsa bir süreliğine düşük durabilir
Tavsiye edilen %0 da kalmasıdır.
Halktan alınan vergide önemlidir , Çok vergi alırsanır Yavaş yavaş (uneployment-işsiz) olurlar ve Sayıları azalır halkın.
Az alırsanız zenginleşme sıkıntısı var. Ben şahzen Lüx ihtiyaç sınırında bırakıyorum , Lüx ihtiyaçlarını alırlarsa vergi arttırıyorum Böylece Zenginleşip Sınıf atlamıyorlar.
4- SOI ( Etki ) :
Bir ülkeyi etkinize alınca , O ülkenin sanayileşmesi durur ve hammaddeleri sadece size satabilirler. Bu Sanaylileşme için iyidir çünkü ucuz hammadde alırsınız.
Fakat Diyelimki Çini 1880 den önce etkiye aldınız. Sadece size hammadde satabileceği için stokları dolup taşar sizdeki ticari Aİ de ondan aldıkça 2 sene içinde batarsınız oyüzden abartmayın.
5- Kritik Kaynaklar :
Kritik kaynakları ele geçirmek , Ekonomik üstünlüğü getirir oda peşinden Sanayi üstünlüğünü , Ağır sanayinizle Askerleriniz düşmanlarınızı ezer geçer.
Örn : Sentetik Boya icat edilene kadar Boya kontrolü İngilizler ve Hollandalılardadır . Böylece Giyim tekstil fabrikaları Üzerine yoğunlaşırsanız Tüm sanayiniz onların insafına kalır. He Kıyafet olmazsa askerde olmaz , Artisanaslara kalırsınız onuda diyim.
Kömür , Kömür , Kömür ! demiş Napolyon Reis.
Eh Kömür den sonra Demir gelir .
Tabi Rusyanın Ormanlarındaki odunlarına ihtiyacımız var.
Ve sülfür olmadan asker olmaz.
Sonrası canlarım :
Fabrikayı idare edin ;
Girdi çıktı sorunlarını çözün .
Sübvansiyonu ihtiyacınız olan ama zor durumda ve kapanmak üzere olan fabrikalara yapın.
_Wayfear Saygılarımla