Warhammer 2 - Lizardmen Rehberi
#1
21-24-37-0GmJgB.png

Bu rehberde Warhammer evreninin kadim ırklarından lizardmenleri inceliyoruz, lizardmenler kendilerini dünyanın koruyucuları olarak görüyorlar ve dünyayı tehdit ettiğini düşündükleri bir şey olduğunda hiç düşünmeden bu tehdite karşı harekete geçip tehditi ortadan kaldırıyorlar, bu rehberde tam olarak oyunda bunu nasıl yapacağınızdan bahsedeceğiz.

21-24-42-NOr0Ja.jpg

Oyunun erken döneminde genellikle görevleri tamamlananız önerilir, ticarete başlayıp bölgelerdeki tüm yerleşimi ele geçirmeden ve Geomantic Web (bundan ileride bahsedeceğiz) öncesinde en önemli para kaynağınız bu görevler olacak.

Bu görevleri tamamlamanın bir diğer avantajı ise Ancient Plaques isminde bir ödül elde ediyor olmanız. Oyunda her ırkın tamamlayabildiği 5 ritüeli de tamamlayarak haritanın merkezindeki Vortex'i kullanarak büyük bonuslar elde edebiliyorsunuz. Vortex'in esas amacının kaosu ve kötülüğü uzak tutmak olduğunu düşündüğünüzde böyle bir bonus veriyor olması durumu biraz karışık hale getiriyor.

Gördüğünüz gibi bir ritüeli tamaladığınızda 3 ana şehrinizle Vortex arasında bir enerji akışı yaşanıyor, bu durum Vortex'in ritüaller esnasında zayıflamasına sebep oluyor ve Kaos güçleri daha fazla toprağı ele geçirip ritüellerin yapıldığı şehirlere saldırmasına sebep oluyor, bu enerji akışı aynı zamanda diğer ırklar tarafından da görülebiliyor ve bu ritüeli engellemeye çalışabiliyorlar.

21-24-45-8NDR3n.jpg

Eğer Mazdamundi ile oynuyorsanız oyunun erken döneminde yapabileceğiniz önemli görevlerden birisi "Mirror, Mirror" isimli bir görev, bu görevle Kara Elflerden Mirror Pool of Tepok'u almanız gerekiyor, bu bölge ritüel bölgesi ve burada Trove inşa etmek tur başı size Ancient Plaque sağlıyor.

Isthmus'un güneyindeki Tlaxtlan bölgesinde de benzer bir kaynak bölgesi mevcut, bu bölge bir başka Lizardmen kabilesinin kontrolünde, eğer dilerseniz bu diğer Lizardmenlerle iyi ilişkilere sahip olup ileride onlarla konfederasyon kurabilirsiniz, isterseniz ordu indirip savaş yoluyla onları kendi topraklarınıza katabilirsiniz.

Lizardmenler için ormanlık ve çöl bölgeleri (evet biraz ironik) ideal, buzlu bölgelerde veya çorak arazilerde, kaos arazilerinde çeşitli dezavantajlara sahip oluyorlar. Bu iki skala arasında kalan bölgeler ise biraz daha az dezavantaj veriyor.

21-24-48-YOrZa2.jpg
Geomantic Web ve Teknoloji Ağacı
Lizardmenler için en ana senaryo mekaniğinin adı Geomantic Web. Bölgelerdeki ana şehirler arasındaki bağlar aracılığıyla oluşuyor, eğer bu şekilde oluşturduğunuz ağ dha güçlüyse, daha güçlü bonuslar elde ediyorsunuz.

Lizardmenler alignment adı verilen kendi genelgelerine sahipler ve bu genelgelerin bonusları Geomantic Web'e göre artış gösterebiliyor, genel olarak diğer ırklara oranla daha güçlü bonusları var. Alignment of Crafting binalardan elde ettiğiniz geliri arttırıyor, şehirlerin gelişimini hızlandırıyor ve kamudüzenini güçlendiriyor. Alignment of Order düşman hero faaliyetlerine engel oluyor, kuşatma durumunda şehrin dayanıklılığını arttırıyor ve yozlaşma/salgın gibi durumlara karşı şehri güçlendiriyor. Alignment of War araştırma gücünüzü arttırırken diğer yandan tüm birimlerinize Winds of Magic bonusu sağlıyor. Alignment of War aynı zamanda şehirdeki askerlerin silah gücünü de arttırmanın yanı sıra başlangıç tecrübe puanını arttırıyor ve son seviyeye ulaştığında global üretim bonusu sağlıyor. 

Peki bunlardan en iyi şekilde yararlanmak için ne yapmanız lazım? Oyunda Geomantic Web'i güçlü bir şekilde kurmak için kendisiyle eşit güçte veya daha yüksek güçte şehirlerle bağlanması gerekiyor, bu gücü arttırmak için Geomantic Pylon, Geomantic Spires ve Loci kurabiliyorsunuz. Bu binaların bir diğer güzel yanı bu gücü arttırmasının yanı sırasize altın sağlaması. Eğer bu ağ içerisinde bulunan bir diğer bölge bir başka ülkenin yönetimindeyse o Web'in gücü o ülkeyle sizin ilişkinize göre belirleniyor, eğer ilişkiniz yüksekse Web daha güçlü oluyor.

Sizin kontrolünüzdeki olup Web'e bağlı olmayan yerleşim birimleri de Geomantic Marker ve Lodestone inşaatından yararlanabilir, bu şekilde altın elde edebilirsiniz.

21-24-51-a12rR4.jpg

Senaryo haritasındaki tüm ordulara çeşitli emirler verebiliyorsunuz örneğin March emri verdiğinizde ordunuz daha hızlı hareket ediyor (eski Total War oyunlarında da olan bir özellik) veya Ambush emri verdiğinizde ordunuz bir yerde pusu kuruyor ve bölgeye gelen düşman ordusuna taarruza geçiyor. Lizardmenler için özel Astromancy denen bir emir var, bu emri verdiğinizde Lizardmen ordunuz yeraltı tünellerini kullanarak diğer birimlerin önünü kesme şansını arttırırken diğer yandan da önünün kesilme, pusuya düşme ihtimalini azaltıyor. Aynı şekilde bu emirle birlikte Vanguard Deployment özelliğini kullanabiliyorsunuz yani muharebe başladığında düşmanın ikmal yerinin dışında istediğiniz yerde ordularınızı konumlandırabiliyorsunuz.

Her ırkın kendine has bir teknoloji ağacı var, bu teknoloji ağacında çeşitli teknolojilerin açılması için bazı şartlar mevcut. Lizardmenler 8 teknoloji zincirine sahip ve bu zincirlerin hepsi çeşitli binaların inşa edilmesiyle açılıyor, bunların yanı sıra ekstradan 2 zincire daha sahipler birisi ortaya doğru diğeri ise sonuncu seviyede açılıyor. Bu özel zincirleri açmak yeni teknolojiler vermenin yanı sıra tüm ülkeniz genelinde kamudüzeni bonusu sağlıyor.

21-24-53-Dy4gro.jpg

Teknoloji ağacında ilerleyebileceğiniz "doğru bir yol" malesef yok, oyun içerisinde nelere öncelik verdiğinize bağlı. Önceliğiniz ülkenizi büyütmek ve güçlendirmek ise Tablet of Monuments zinciri size göre, eğer istediğiniz şey ekonomik olarak sağlam bir ülke kurmak ise Tablet of Crafts. Oyunun erken döneminde askeri faaliyetlere odaklanmak istiyorsanız Saurus birimleriyle alakalı teknolojileri açabilirsiniz.

Efsanevi Lord Tercihi
Lizardmenlerde efsanevi lord seçenekleriniz Kroq-Gar ve Mazdamundi. Mazamundi Lustria'nın yağmur ormanlarındayken Kroq-Gar Skavenlerle dolu Araby topraklarında yeralıyor. Daha sakin ve kolay bir oyun için Mazdamundi'yi seçmelisiniz, daha zorlu ve kirli bir oyun içinise tercihiniz Kroq-Gar olmalı.

21-24-56-kXndRq.jpg

Muharebelerde Mazdamundi uzun bir menzile sahip, etrafında onu koruması için birkaç yakındönüş birimi bulundurmanız gerek. Yeteneklerine bakarsanız çok sayıda büyü gücüne sahip olduğunu görürsünüz, menzilli olarak uzaktaki birimlerinizi güçlendirebilir veya onları iyileştirebilir. Stegadon çıkartıp taarruza dahi geçebilirsiniz. 

21-24-58-mJ1Aa8.jpg

Öte yandan Kroq-Gar biraz daha ön safta savaşan türden bir lider. Mazdamundi'den farklı olarak eli altında çeşitli büyüleri olmasa da, ordusu için sahip olduğu pasif bonuslar ve düşman ırklara karşı çeşitli savaş bonusları, Grymloq the Carnosaur gibi binekleri ve Spear of Tlanxla gibi silahlarıyla Kroq-Gar tam bir savaşçı. Sahip olduğu yegane büyü olan Hand of Gods da çok kötü değil.

Hangi lordu seçerseniz seçin oyunda 4 Lizardmen Rite'ine sahipsiniz ve bunları oyunda çeşitli şeyleri başardığınızda açabiliyorsunuz (pusu savaşı kazanmak veya Star Chamber inşa etmek gibi), defansif oyuncular Rite of Sotek'i ilgi çekici bulabilir. Rice of Sotek'i kullandığınızda ormandaki düşman birlikleri fazladan zaiyata uğruyor, Rite of Primeval Glory başkentinizde birkaç birim çıkartıp Cold One Cavalry'den 15 tur boyunca yararlanmanızı sağlıyor.

21-25-00-pGBJVr.jpg

Lizardmen Ordusu
Lizardmenler savaş alanında gayet dengeli bir kompozisyona sahip, çok dayanıklılar ancak bu dayanıklılık her zaman iyi bir şey değil, zarar gördükleri veya dezavantajlı oldukları karşılaşmalarda büyük kayıplar vermelerine rağmen savaşmaya devam edebilirler ve bu durumda geri çekilmeleri için sizin el atmanız gerek. 

Lizardmenlerin bu özellikleri onların daha kontrollü bir şekilde yönetilebilmelerini sağlıyor, Lizardmen Saurus Warriors oyunun en iyi orta seviye piyade birimlerinden biri. Çok sağlam cana sahipler ve düşmana çok iyi hasar veriyorlar. Zırhlı birimlere karşı sıkıntı yaşasalar da karşınızda öyle birimler görene kadar savaş meydanını düşmanınıza mezar edebilirsiniz, örneğin düşmanınız Skavenlerse bayağı avantajlı olacaksınız.

Lizardmen artillery birimleri de oldukça güçlü, Stegadon ve Bastiladon gibi dinazorlara sahipler. Skink javelinlerin etkisini kolay yitirmesi sebebiyle menzilli birimlerde biraz sıkıntı çekebiliyorlar, Spawning Pools'u 3. seviyeye geçirdiğinizde Chameleon Skink birimleri elde ediyorsunuz, bu gerilla birimleri görünmeden savaş alanında rahatlıkla hareket edebiliyor ve vur-kaç yaparak düşmanı taciz edebiliyor.

Bazı göevleri tamamladığınızda farklı birimlere sahip olduğunuzu göreceksiniz bunlar oyundaki mevcut birimlerin biraz daha güçlü halleri, Blessed Saurus Warriors özellikle savaş alanında çok etkili.

PCGamesN için Robert Zak tarafından oluşturulmuştur, video rehber için tıklayın. (İngilizce)
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Menzilli birimleri olmaması çok büyük dezavantaj. Rakibin okçularına karşı uçan birimleri kullanmak biraz iş görsede yeterli değil bence.
 '' Draco dormiens nunquam titillandus ''
Ara
Cevapla
#3
Büyüleri varken menzile ihtiyaçları yok.
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
#4
Yalnız bu rehber oyun çıktığı zaman ki rehber bu rehberin işlevi kalmadı artık keza yeni birimler yeni mekanikler geldi.
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.