15-10-2018, 23:50
(Son Düzenleme: 17-10-2018, 20:54, Düzenleyen: İlber Ortaylı.)
Assault Sınıfı
İlk girip son çıkanlar. Assault birimlerini grubunuzla beraber tutun, tek bırakıp çok ilerlemeyin. Tam bir keşif ve yakından çatışma uzmanlarıdır, çoğu durumda en önde yer alırlar. Uzaylılara da en yakın birlik olduğu için en fazla da onlar ateş altındalardır. Uzaylılar doğrudan Assault'u hedef alıp ateşlerini ona odaklarlarsa Assault pek de uzun süre dayanamaz. Bu nedenle Assault'unuza en iyi zırhları ve can arttıran eşyaları verin. EU'da Overwatch modu ile kısa mesafe kaydetmeler hemen hemen her durumda kullanılabilir ve Assault'a destek sağlar. EW'de eklenen Meld ile bazen daha riskli hareketler gerektiği için Assault'larınız yalnız kalabilir, kanatlardan hareket edebilir ve rahatça ateş edilebilir.
Silahlar
Assault sınıfı birincil silahlar arasında iki seçeneğe sahip olan tek sınıftır:pompalılar ve tüfekler.İkincil silahlar olarak tabanca kullanırlar.
Pompalılar
Silah Resmi | Silah | Ana Hasar | Kritik Hasarı | Kritik Şansı | Menzili |
---|---|---|---|---|---|
Shotgun | 3-5 | 6-8 | %20 | Kısa | |
Scatter Laser | 5-7 | 9-11 | %20 | Kısa | |
Alloy Cannon | 8-10 | 14-16 | %20 | Kısa |
Tüfekler
Silah Resmi | Silah | Ana Hasar | Kritik Hasarı | Kritik Şansı | Menzili |
---|---|---|---|---|---|
Assault Rifle | 2-4 | 5-7 | %10 | Kısa | |
Laser Rifle | 4-6 | 7-9 | %10 | Orta | |
Light Plasma Rifle | 4-6 | 8-10 | %10 | Orta | |
Plasma Rifle | 6-8 | 11-13 | %10 | Orta |
Tabancalar
Silah Resmi | Silah | Ana Hasar | Kritik Hasarı | Kritik Şansı | Menzili |
---|---|---|---|---|---|
Pistol | 1-2 | 2-4 | %0 | Orta | |
Laser Pistol | 1-3 | 3-5 | %10 | Orta | |
Plasma Pistol | 2-4 | 5-7 | %0 | Orta |
Rütbe Özellikleri
Rütbe Resmi | Rütbe | Özellik Resmi | Özellikler | Açıklamaları |
---|---|---|---|---|
Squaddie | Run&Gun | Atıldıktan sonra Overwatch'a geçmenize yada ateş etmenize izin verir. | ||
Corporal | Tactical Sense | Gördüğünüz her düşman başına +5 Defans verir. (Maksimum +20) | ||
Corporal | Agression | Gördüğünüz her düşman başına +%10 kritik vurma şansı verir. (Maksimum +%30) | ||
Sergeant | Lightning Reflexes | Her tur bu birime yapılan ilk reaksiyon ateşini başarısız olmaya zorlar. | ||
Sergeant | Close and Personel | XCOM: Enemy Unknown'da: Bitişiğindeki düşmanlara %30 kritik vurma şansı verir. Bu bonus düşmandan uzaklaşıldıkça azalır. XCOM: Enemy Within'de: Bir düşmanın 4 tile çevresinde yapılan ilk standart saldırı action harcamaz. Run&Gun ile birlikte kullanılamaz. | ||
Lieutenant | Flush | Düşmanları saklandıkları yerden çıkmak zorunda bırakan bir saldırı yapmana imkan sunar. Hedefi bulma şansı yüksektir ama daha az hasar verir. | ||
Lieutenant | Rapid Fire | Tek bir hedefe arka arkaya iki saldırı yapmanı sağlar. Her atış -15 hedefleme penaltısına sahiptir. | ||
Captain | Close Combat Specialist | Atıldıktan sonra Overwatch'a geçmenize yada ateş etmenize izin verir. | ||
Captain | Bring 'Em On | Kritik hasarlarda grubun görebildiği her düşman başına ekstra 1 hasar ekle. (Maksimum 5) | ||
Major | Extra Conditioning | Giyilmiş armor tipine göre ekstra can sunar.Daha ağır zırhlar bu bonusu yükseltir. | ||
Colonel | Resilience | Bu birim kritik hasar almaz. | ||
Colonel | Killer Instinct | RunGun'ı aktive etmek,o tur boyunca +%50 kritik hasar şansı sunar. |
Assault Tipleri
Bu kısımda oyun içerisinde kullanabileceğiniz iki farklı Assault birim türü göstereceğim sizlere. Birimleri Assault Alpha ve Beta olarak adlandırıp inceleyelim.
Assault Alpha
Rütbe Resmi | Rütbe | Özellik Resmi | Özellikler | Açıklamaları |
---|---|---|---|---|
Squaddie | Run&Gun | Atıldıktan sonra Overwatch'a geçmenize yada ateş etmenize izin verir. | ||
Corporal | Tactical Sense | Gördüğünüz her düşman başına +5 Defans verir. (Maksimum +20) | ||
Sergeant | Lightning Reflexes | Her tur bu birime yapılan ilk reaksiyon ateşini başarısız olmaya zorlar. | ||
Lieutenant | Flush | Düşmanları saklandıkları yerden çıkmak zorunda bırakan bir saldırı yapmana imkan sunar. Hedefi bulma şansı yüksektir ama daha az hasar verir. | ||
Captain | Close Combat Specialist | Atıldıktan sonra Overwatch'a geçmenize yada ateş etmenize izin verir. | ||
Major | Extra Conditioning | Giyilmiş armor tipine göre ekstra can sunar.Daha ağır zırhlar bu bonusu yükseltir. | ||
Colonel | Resilience | Bu birim kritik hasar almaz. |
Alpha tipi Assault'lar sıyrılma ve hayatta kalma üzerine kurulular. Bu durum onlara takımın gözcüsü yada kanatlardan ilerleyen adamı olarak yardım sunabilir.
Run&Gun özelliği ona yaralanmış düşmanları yada etrafından dolanılmış düşmanları öldürme fırsatı sunar.
İlk iki özelliği Tactical Sense ve Lightning Reflexes birimin savunmasını yükseltirken Resilience'da onun bir çok saldırıyı sırtlamasına imkan sunar. Bu sayede Alpha birimleri öldürülmesi en zor XCOM birimleri olurlar.
Flush, Alpha birimlerine düşmanların sahip oldukları avantajlı bölgeleri terketmelerine sebep olabilir.Bu özellik Overwatch'da olan takım arkadaşları ile birlikte de kullanılabilir.
Close Combat Specialist binalar gibi dar alanlarda ve de yakın menzilli düşmanlara karşı iken büyük bir avantaj sağlar.
Assault Beta
Rütbe Resmi | Rütbe | Özellik Resmi | Özellikler | Açıklamaları |
---|---|---|---|---|
Squaddie | Run&Gun | Atıldıktan sonra Overwatch'a geçmenize yada ateş etmenize izin verir. | ||
Corporal | Agression | Gördüğünüz her düşman başına +%10 kritik vurma şansı verir. (Maksimum +%30) | ||
Sergeant | Close and Personel | XCOM: Enemy Unknown'da: Bitişiğindeki düşmanlara %30 kritik vurma şansı verir. Bu bonus düşmandan uzaklaşıldıkça azalır. XCOM: Enemy Within'de: Bir düşmanın 4 tile çevresinde yapılan ilk standart saldırı action harcamaz. Run&Gun ile birlikte kullanılamaz. | ||
Lieutenant | Rapid Fire | Tek bir hedefe arka arkaya iki saldırı yapmanı sağlar. Her atış -15 hedefleme penaltısına sahiptir. | ||
Captain | Bring 'Em On | Kritik hasarlarda grubun görebildiği her düşman başına ekstra 1 hasar ekle. (Maksimum 5) | ||
Major | Extra Conditioning | Giyilmiş armor tipine göre ekstra can sunar.Daha ağır zırhlar bu bonusu yükseltir. | ||
Colonel | Killer Instinct | RunGun'ı aktive etmek,o tur boyunca +%50 kritik hasar şansı sunar. |
Beta tipi Assault'lar ileri atılıp, yakın menzillerde düşman birimlerini yoketmek üzerine kurulu askerlerdir.
Aggression ve Close & Personal özellikleri Shotgun'ların kendilerinde bulunan kritik şansı ile de birleşerek neredeyse her saldırının kritik hasar olmasını sağlar. Rapid Fire'dan gelen iki saldırı Bring'em On ve Killer Instinct ile birlikte yüksek hasarlı kritik saldırılara dönüşebilir.
Pompalılar Run&Gun ve Killer Instinct özelliklerinin avantajlarını kullanmak adına en iyi seçim olacaklardır.Ama yine de bu özellikler Assault tüfeklerinde de kullanılabilirler özellikle Aggression Rapid Fire ve Bring 'Em On onları ölümcül piyadelere dönüştürür.