17-10-2018, 20:51
(Son Düzenleme: 27-10-2018, 16:46, Düzenleyen: İlber Ortaylı.)
Heavy Sınıfı
Heavy sınıfının birincil görevi patlayıcıları kullanarak yada düşmanı ağır ateş altına alarak aynı anda olabildiğince fazla düşmana olabildiğince yüksek hasar vermektir. Heavy sınıfı roketatar kullanabilen tek sınıf tek sınıftır. Roketatarlar yüksek alan hasarı ve de engelleri ortadan kaldırabilecek saldırılar yapmanızı sağlar.
Silahlar
Heavy sınıfı hafif makinalı tüfekler ve de roketatara sahip olabilirler.Rookie,Support ve Assault'ların kullandığı normal tüfekler (assault rifles) ile karşılaştırısak Heavy'nin makinalı tüfeği engellere en çok hasarı veren silahtır.Kabacak yıkılabilir yapılara el bombalarının verdiği hasarının %25'ine eşit hasar verir; (Assault Rifle'lardan üç kat daha fazla) bu sebeple de oyun başına mermi ateşi ile düşmanları açık etmede en güvenilebilir birimlerdir.
LMG'ler
Silah Resmi | Silah | Ana Hasar | Kritik Hasarı | Kritik Şansı | Menzili |
---|---|---|---|---|---|
Lmg | 3-5 | 6-8 | %0 | Orta | |
Heavy Laser | 5-7 | 9-11 | %0 | Orta | |
Heavy Cannon | 8-10 | 14-16 | %0 | Orta |
Silah Resmi | Silah | Ana Hasar | Kritik Hasarı | Kritik Şansı | Menzili |
---|---|---|---|---|---|
Rocket Launcher | 6 | N/A | N/A | Medium | |
Blaster Launcher | 9 | N/A | N/A | Medium |
Rütbe Özellikleri
Rütbe Resmi | Rütbe | Özellik Resmi | Özellikler | Açıklamaları |
---|---|---|---|---|
Squaddie | Fire Rocket | Füzeatar ile bir füze atmanıza imkan sunar. Bu özellik hareket ettikten sonra kullanılamaz. Her görev bir kez kullanılabilir. | ||
Corporal | Bullet Swarm | İlk hamle olarak ateş açmak artık tur bitirmez. | ||
Corporal | Holo Targeting | Bir düşmana ateş açmak yada baskı altına almak ''Suppression'' o düşmana saldıracak her dost birime +10 aim sağlar. | ||
Sergeant | Shredder Rocket | Bu füze tarafından hasar alan tüm düşmanların ilerleyen 4 tur boyunca tüm kaynaklardan +%33 daha fazla hasar almasını sağlar. Ama bu füze normaline göre daha az hasar verir. | ||
Sergeant | Suppression | Tekil bir hedefe reaksiyon atışı yapma şansı sunan baskı ateşidir. Hedef -30 aim penaltısı alır. | ||
Lieutenant | Heat Ammo | Robotik düşmanlara karşı +%100 hasar bonusu sağlar. (XCOM:Enemy Within'de +%50) | ||
Lieutenant | Rapid Reaction | Overwatch durumundayken ilk saldırı başarılı olursa bir ikincisini yapmanı sağlar. | ||
Captain | Grenadier | Tek envanter slotunda 2 bomba taşınmasına imkan sağlar.(XCOM:Enemy Within'de Frag,Alien ve Needle bombalarına ayrıca +1 hasar verir.) | ||
Captain | Danger Zone | Suppression'ın alan efektini artırır ve de tüm füze saldırılarının etkilediği alanı 2 kare kadar büyütür. | ||
Major | Will to Survive | Cover'dayken ve de flanklenmemişken alınan normal hasarları 2 düşürür. | ||
Colonel | Rocketeer | Her görev için ekstra 1 standart füze sağlar. | ||
Colonel | Mayhem | Supression'a ve de tüm diğer alan etkili yeteneklerde silahın seviyesine göre ekstra hasar sağlar. |
Heavy Tipleri
Bu kısımda oyun içerisinde kullanabileceğiniz iki farklı Heavy birim türü göstereceğim sizlere. Birimleri Assault Alpha ve Beta olarak adlandırıp inceleyelim.
Heavy Alpha
Rütbe Resmi | Rütbe | Özellik Resmi | Özellikler | Açıklamaları |
---|---|---|---|---|
Squaddie | Fire Rocket | Füzeatar ile bir füze atmanıza imkan sunar. Bu özellik hareket ettikten sonra kullanılamaz. Her görev bir kez kullanılabilir. | ||
Corporal | Bullet Swarm | İlk hamle olarak ateş açmak artık tur bitirmez. | ||
Sergeant | Shredder Rocket | Bu füze tarafından hasar alan tüm düşmanların ilerleyen 4 tur boyunca tüm kaynaklardan +%33 daha fazla hasar almasını sağlar. Ama bu füze normaline göre daha az hasar verir. | ||
Lieutenant | Heat Ammo | Robotik düşmanlara karşı +%100 hasar bonusu sağlar. (XCOM:Enemy Within'de +%50) | ||
Captain | Grenadier | Tek envanter slotunda 2 bomba taşınmasına imkan sağlar.(XCOM:Enemy Within'de Frag,Alien ve Needle bombalarına ayrıca +1 hasar verir.) | ||
Major | Will to Survive | Cover'dayken ve de flanklenmemişken alınan normal hasarları 2 düşürür. | ||
Colonel | Rocketeer | Her görev için ekstra 1 standart füze sağlar. |
Heavy Alpha'lar beklenmedik sorunlar altında kullanabileceği 3 roketi ve 2 el bombası ile birlikte tüm muharebeyi tersine çevirebilir.Tam anlamı ile her durum patlayıcı kullanımı ile çözülebilir;düşmanları havaya uçurarak yada siperlerini yıkarak.
Bullet Swarm iki kez ateş etmenizi yada ateş edip hareket etmenizi sağlar.Bu durum Alpha'ya muharebe sırasında daha çok seçenek sunar ve kısa menzilde ölümcül olmasını sağlayabilir.
HEAT Ammo zorlu düşmanlar olan Dronelar,Cyberdiscler ve Sectopidlere karşı hayati bir seçim olabilir.
Heavy Beta
Rütbe Resmi | Rütbe | Özellik Resmi | Özellikler | Açıklamaları |
---|---|---|---|---|
Squaddie | Fire Rocket | Füzeatar ile bir füze atmanıza imkan sunar. Bu özellik hareket ettikten sonra kullanılamaz. Her görev bir kez kullanılabilir. | ||
Corporal | Holo Targeting | Bir düşmana ateş açmak yada baskı altına almak ''Suppression'' o düşmana saldıracak her dost birime +10 aim sağlar. | ||
Sergeant | Suppression | Tekil bir hedefe reaksiyon atışı yapma şansı sunan baskı ateşidir. Hedef -30 aim penaltısı alır. | ||
Lieutenant | Rapid Reaction | Overwatch durumundayken ilk saldırı başarılı olursa bir ikincisini yapmanı sağlar. | ||
Captain | Danger Zone | Suppression'ın alan efektini artırır ve de tüm füze saldırılarının etkilediği alanı 2 kare kadar büyütür. | ||
Major | Will to Survive | Cover'dayken ve de flanklenmemişken alınan normal hasarları 2 düşürür. | ||
Colonel | Mayhem | Supression'a ve de tüm diğer alan etkili yeteneklerde silahın seviyesine göre ekstra hasar sağlar. |
Heavy Beta'lar takım oyuncularıdır.Rolleri bir düşmanı,kendi müttefiklerine hedefleme bonusu sağlamak için hedef göstermek (Holo-Targeting),düşmanı baskı altına almak(Suppression),düşman aktivitesine dikkat etmek(Rapid Reaction),bir düşmandan fazlasına baskı kurmak(Danger Zone),ve de baskı altında ki düşmanlara hasar vermektir(Mayhem).
Mayhem canının yarısı kalmış uzaylıları öldürme konusunda etkili bir çözüm olabilir.
Bir rokete sınırlanmış olmasına rağmen Danger Zone ve Mayhem özellikleri sayesinde roketinin hasarını ve de hasar verdiği alanı artırabilir. Heavy Beta'lar ayrıca düşmanlarını roket atacak duruma gelene dek baskı altında tutabilirler.
Bir rokete sınırlanmış olmasına rağmen Danger Zone ve Mayhem özellikleri sayesinde roketinin hasarını ve de hasar verdiği alanı artırabilir. Heavy Beta'lar ayrıca düşmanlarını roket atacak duruma gelene dek baskı altında tutabilirler.