Age of Empires II: Definitive Edition için 39284 yaması tanıtıldı.
Yama Özeti
- Ranked matchmaking yenilikleri, farklı Random Map ve Deathmatch harita havuzları, yeni Tercih Edilen Harita ve Rastgele Uygarlık Tercihi ayarları.
- 6 uygarlık ve çeşitli senaryolar için denge değişiklikleri ile hata giderimleri.
- 23 harita üzerinde harita geliştirmeleri.
- Yapay zeka geliştirmeleri.
- Pathfinding iyileştirmeleri.
- Land Nomad isminde yeni bir harita.
- Yeni rekabetçi singleplayer senaryosu.
- Profil menüsünden oyuncu arama fonksiyonu.
Oyun Değişiklikleri
- Oyun durmuşken bir oyuncu oyundan ayrılırsa artık oyun otomatik olarak devam ediyor.
- Oyuncu profilleri artık eski sürüme dönüldüğünde sıfırlanmıyor, bu durum senaryo ilerleyişinizin beta veya turnuva sürümlerinde oynadığınızda sıfırlanmayacağı anlamına geliyor.
- 16 GB Ram ve 1 GB ekran kartından azına sahip oyuncular artık otomatik olarak düşük çözünürlüklü arayüz unsurlarını indiriyorlar.
- Bir önceki oyundan çıkılmasının ardından, yeni oyuna katılırken yaşanabilen takılma problemi giderildi.
- Multiplayer maçı yaptıktan sonra oyuncuların lobide bir başka oda kurmalarına engel olan problem giderildi.
- Siege Tower kullanımı üzerinden yaşanabilen çökme sorunu giderildi.
- Oyun sonrası haritaya dönme esnasında yaşanabilen çökme sorunu giderildi.
- Ekstra hile-karşıtı önlemler alındı.
- Profil menüsüne oyuncu arama özelliği eklendi.
- Profil menüsüne lobi ban özelliği eklendi.
- Custom ağaçlar artık random haritalarda rastgele bir yöne bakıyorlar.
- Saldırı sesinin aktifleşmesi gereken zamanlarda aktifleşmemesine sebep olabilen bir hata giderildi.
- Maksimum müzik seviyesi öncekinin iki katı.
- Çağ ilerlemesi artık global sırada görünüyor.
- Bloodlines ve Careening gibi bazı teknolojilerde yaşanan renk sorunu giderildi.
- Oyuncu ikonları artık Friend or Foe renklerinde otomatik olarak değişiyor.
- "Display Future Technologies" ayarı çeşitli teknolojileri engelleyen senaryolarda istendiği gibi çalışıyor.
- "Display Future Technologies" ayarı tüm teknolojiler tüm oyunculara açık olduğu oyunlarda istendiği gibi çalışıyor.
- Teknoloji ağacı maç sonrası açıldığında doğru medeniyeti gösteriyor.
- Ana menüdeki Mixer butonu kaldırıldı.
Oynanış Değişiklikleri
- Drop Relic komutu için kısayol slotu oluşturuldu.
- "Select all Land Military Units" ve "Select all Visible Land Military Units" fonksiyonları artık Relic taşıyan Monkları kapsamıyor.
- Çiftçiler bir tarlaya sağ tıklandığında tüm tarlalara dağılıyorlar.
- Birden fazla binada eş zamanlı üretimler sıradaki üretimlerin süresini hesaba katıyor.
- Besi hayvanlarından birine sağ tıklamak, bölgedeki tüm besi hayvanlarını seçmenizi sağlıyor. Eskiden sadece aynı türdeki besi hayvanları seçiliyordu, şimdi Kuzuya tıkladığınızda Keçi de seçiliyor.
- Binicisi olmayan Atlar ve Develer artık Transport Ship'e bindirilebiliyorlar.
- Seçilmiş bir birim varken ALT'a basılı tutarak sağ tıklamak düşman birimleri üzerinde saldırı önceliği oluşturabilmenizi sağlıyor. Bina veya kaynağa tıklamak saldırı yerine hareket emri veriyor.
- Trebuchet birimleri artık hedefe saldırabilmek için hareket etmesi gerektiğinde otomatik olarak saldırıya hazırlanmış hale gelmiyor.
- Tamamlanmamış binaları ve grup şeklinde objeleri silerken artık onay mesajı çıkmıyor, eğer grupta önemli objeler bulunuyorsa çıkıyor.
- Kuzeydoğu/Güneybatı yönünde (/) inşa edilmiş kapıların onların yanına bir bina yapılması durumunda silinmesi hatası giderildi.
- Bir emri yerine getirmeye çalışan birimlerin yeni hareket emrini görmezden gelmesine sebep olabilen bir hata giderildi.
- Bir binanın inşasını iptal edip başka bir binaya tıklamanın ikinci binanın silinmesine sebep olabilen bir hata giderildi.
- Shift + click ile üretim sırasından işçi silmenin şu anda üretilen işçiyi iptal etmesi hatası giderildi.
- Menzilli silahlardan darbe aldığında uçurumların silinmesi sorunu giderildi.
- Attila 1: İskitler artık altın madenlerine erişime sahip.
- Dracula 2: Başlangıç birimleri artık "geçilemez" arazilerden geçemiyor.
- Dracula 5: Oyuncuların 10 Condottiero üreterek Fire with Fire başarımını alamaması sorunu giderildi.
- Ivaylo 4: Ivaylo atından indiğinde artık Ivaylo'nun öldüğüne dair bildirim gelmiyor.
- Le Loi 5: Görev metni artık Nghe An şehrindeki anıtın oyuncu tarafından ele geçirilmesi gerektiğini belirtiyor.
- Le Loi 5: Daha önceden inşa edilmiş Barrack binaları çıkamayacakları yere birim üretimi yapmıyor.
- Prithviraj 4: Artık Chemistry araştırması yapılabiliyor.
- Battle of Hastings: Harald'ın çıkartması artık birimlerini engelleyen Transport Shipler tarafından engellenmiyor.
- Battle Elephant biriminin "trample "hasarı %50'den %25'e düşürüldü.
- Condottiero biriminin atağı 9'dan 10'a çıkarıldı.
- Elite Cataphract birimini geliştirmenin et maliyeti 1600'den 1200'e düşürüldü.
- Logistica teknolojisinin et maliyeti 1000'den 800'e düşürüldü.
- Pavise teknolojisi artık Condottieri birimlere +1 melee ve pierce zırh sağlıyor.
- Kore'nin uygarlık bonusu askeri birimlerin %15 yerine %20 daha az odunla üretilebilmelerini sağlıyor.
- War Wagon artık 5 odun daha pahalı, Kore uygarlık bonusu sonrası bu toplam maliyetin 92 olduğu anlamına geliyor (eskiden 94'tü.)
- Turtleship artık 10 odun daha pahalı, Kore uygarlık bonusu sonrası bu toplam maliyetin 152 olduğu anlamına geliyor (eskiden 153'tü.)
- Karambit Warrior'un et maliyeti 30'dan 25'e düşürüldü.
- Portekiz'in uygarlık bonusu tüm askeri birimlerin %15 yerine %20 daha az altınla üretilebilmesini sağlıyor.
- Caravel artık 3 altın daha pahalı, Portekiz uygarlık bonusu sonrası bu toplam maliyetin 34.4 olduğu anlamına geliyor (eskiden 34'tü.)
- Flaming Camel'in fillere karşı saldırı bonusu +80'den +130'a çıkarıldı.
- Flaming Camel'in blast menzili 1.5'ten 2.0'a çıkarıldı.
- Acropolis: Oyuncu başı altın sayısı artık 4.
- Acropolis: Haritadaki fazladan yaban domuzları silindi.
- Acropolis: Deathmatch veya Infinite Resource modlarında tepelik arazilerde orman bulunmuyor.
- Acropolis: Deathmatch ayarlarında ekstra geyik ve vahşi hayvan oluşturulmuyor.
- Acropolis: Relicler artık oyuncu üslerine daha uzak yerlerde çıkıyor.
- Arabia: Başlangıç taş ve altın kaynakları artık birbirinden daha uzak.
- Arabia: Avlanabilir hayvanlar artık meyvelerin hemen yanında çıkmıyor.
- Archipelago: Toprak parçaları artık haritanın köşelerine doğru belirmeye daha meyilli.
- Arena: Oyuncu surlarının ötesine 3. altın ve 2. taş kaynakları eklendi.
- Arena: Avlanabilir hayvanlar artık meyvelerin hemen yanında çıkmıyor.
- Baltic: Her oyuncu artık fazladan altın ve taş kaynağına sahip.
- Baltic: Tiny, small ve medium haritalarda Relicler daha dengeli dağıtılıyor.
- Baltic: Orman oluşturuluşu artık daha tutarlı bir şekilde gerçekleştiriliyor.
- Baltic: Uçurum sayısı azaltıldı ve artık haritaya daha dengeli bir şekilde dağıtılıyorlar.
- Baltic: Oyuncu başlangıç konumları artık daha dairesel şekilde.
- Black Forest: Haritada beliren straggler (center etrafındaki tek tük) ağaç sayısı azaltıldı.
- Bog Islands: Altın ve taş kaynakları artık su kenarlarında bulunamıyor.
- Bog Islands: Oyuncular artık haritanın merkezine eşit uzaklıkta başlıyorlar.
- Four Lakes: Yol arazilerinin küçük parçalar halinde oluşturulması problemi giderildi.
- Ghost Lake: Harita genelinde orman dağılımı artık daha seyrek ve daha adil.
- Ghost Lake: Haritada artık uçurum bulunmuyor.
- Ghost Lake: Göletler artık haritanın sadece merkezinde bulunuyor.
- Ghost Lake: Uzak altın ve taş kaynakları artık oyuncu sayısına göre oluşturuluyor.
- Ghost Lake: Relicler artık tiny (1v1) haritalarda oyuncu sayısına göre oluşturuluyor.
- Ghost Lake: Her oyuncunun öncelikli altın madeni artık her zaman haritanın merkezi yönünde oluşturuluyor.
- Golden Pit: Ortadaki çukur artık daire şeklinde.
- Golden Pit: Oyuncular artık ortadaki çukura eşit uzaklıkta başlıyorlar.
- Golden Pit: Haritadaki ormanlar daha açık ve agresif oynanışı teşvik etmek adına daha seyrek.
- Gold Rush: Ekstra taş kaynakları ikili 6 parçadan, dörtlü 3 parçaya bölündü.
- Gold Rush: Ekstra taş kaynakları artık oyuncu üslerinin etrafında oluşturuluyor.
- Hamburger: Oyuncular artık kusursuz daire olacak şekilde yerleştiriliyorlar.
- Hamburger: Artık suyun tüm uzunluğunda derin deniz balığı bulunuyor.
- Hamburger: Başlangıç kaynakları artık harita genelinde daha iyi dağıtılıyor.
- Hamburger: İlk ve ikinci altın/taş kaynakları artık birbirinden uzak yerlerde oluşturuluyor.
- Hamburger: Merkez adada ekstra altın, taş ve Relic oluşturulmasına sebep olan hata giderildi.
- Hill Fort: 1v1 haritalarda oyuncular arasında ince çizgi şeklinde ormanlar belirmiyor.
- Hill Fort: Ekstra meyvelerin oluşturulmasına engel olabilen hata giderildi.
- Kilimanjaro: Başlangıç balıkları artık meyvelerin direkt yanında bulunamıyor.
- Kilimanjaro: Altın ve taş kaynakları artık kıyılardan uzakta yer alıyor.
- Kilimanjaro: Ormanlar haritanın geneline daha iyi yayılıyor.
- Kilimanjaro: Başlangıç altın ve taş kaynakları artık birbirinden daha uzakta oluşturuluyorlar.
- Kilimanjaro: Oyuncu başlangıç konumları ve Kilimanjaro dağı artık haritanın merkezine doğru şekilleniyor.
- Kilimanjaro: Ludicrous harita büyüklüğünde dağ doğru bir şekilde oluşturuluyor.
- Kilimanjaro: Quicksand artık üzerinde inşaat yapılmasına mani olmuyor.
- MegaRandom: Mevsim farkları arttırıldı.
- MegaRandom: Fazlasıyla büyük veya fazlasıyla küçük altın ve taş kaynakları artık daha nadir oluşturuluyor.
- MegaRandom: Başlangıç altın ve taş kaynakları harita geneline daha iyi dağıtılıyor.
- MegaRandom: Uygarlıklar arasında daha dengeli bir durum oluşturmak adına başlangıç kaynaklarında değişiklikler yapıldı.
- MegaRandom: Avlanabilir hayvanlar artık meyvelerin hemen yanında yer almıyor.
- MegaRandom: Takım oyunlarında oyuncuların birbirine daha yakın olma şansı arttırıldı.
- MegaRandom: Nomad başlangıcında oyuncuların işçileri artık harita geneline dağıtılıyor.
- MegaRandom: Artık oyuncular oyuna Transport Ship veya Fishing Ship ile başlayabiliyor.
- MegaRandom: Oyuncular artık %1 ihtimalle Feitoria ile oyuna başlayabiliyor.
- MegaRandom: Oyuncular artık %2 ihtimalle Fortified Palisade ile oyuna başlayabiliyor.
- MegaRandom: Oyuna Stone Wall ile başlama ihtimali %2'den %1'e düşürüldü.
- MegaRandom: Oyuna Horse veya Camel ile başlama ihtimali %12'den %20'ye çıkarıldı.
- MegaRandom: Oyuna Scout ile başlama ihtimali %10'dan %3'e düşürüldü.
- MegaRandom: Oyuna Castle ile başlama ihtimali %2'den %1'e düşürüldü.
- MegaRandom: Oyuna Outpost ile başlama ihtimali %1'den %6'ya çıkarıldı.
- MegaRandom: Toprakların ve kaynakların adaletsiz dağıtımına sebep olabilen hatalar giderildi.
- Migration: Ana altın kaynağı 8 parçadan 2 adet 4 parçaya bölündü.
- Mountain Pass: Harita genelindeki et kaynağı sayısı arttırıldı.
- Mountain Pass: İşçilerin ve kaynakların dağların içine sıkışabilmesi hatası giderildi.
- Nile Delta: Relicler adalara daha dengeli bir şekilde dağıtılıyorlar.
- Nile Delta: Harita genelindeki et kaynağı sayısı arttırıldı.
- Nile Delta: Harita genelindeki altın ve taş kaynağı sayısı arttırıldı ve her iki büyük ada arasında daha dengeli bir şekilde oluşturuluyorlar.
- Nile Delta: Büyük haritalarda harita üzerinde açık alan olmasını engelleyecek şekilde orman dağıtımında değişiklikler yapıldı.
- Nomad: Kıyı balıkları artık daha dengeli bir şekilde oluşturuluyor.
- Pacific Islands: Dış alanlar ve oyuncu üsleri artık daha dengeli bir şekilde oluşturuluyor.
- Pacific Islands: Başlangıç hayvanları artık 8 bufalo ve 1 gergedan.
- Pacific Islands: Artık haritada derin deniz balıkları bulunuyor.
- Pacific Islands: Geyikler daha fazla sayıda olmak üzere adaların iç bölgelerinde bulunuyor.
- Pacific Islands: Başlangıç ormanları artık daha dengeli.
- Pacific Islands: Ortada bulunan büyük adalarda artık daha fazla orman var.
- Pacific Islands: Orta adalardaki altın ve taş kaynakları artık kıyıdan uzakta oluşturuluyor.
- Pacific Islands: Kaplanlar artık sığlık bölgelerde değil, kara bölgelerinde oluşturuluyor.
- Pacific Islands: Deathmatch veya Infinite Resources oyunlarında geyik ve kaplan oluşturulmuyor.
- Pacific Islands: Deniz bölgelerinde artık daha karanlık renklendirmeler kullanılıyor.
- Socotra: Adaların kenarlarında orman, merkezi ise açık olacak şekilde değiştirildi.
- Socotra: Başlangıç altın kaynakları bir 5 parça ve bir 4 parça altın olmak üzere değiştirildi.
- Socotra: Başlangıç taş kaynakları artık iki 2 parça taş içeriyor.
- Socotra: Artık Town Center'in hemen altında altın kaynağı bulunamıyor.
- Socotra: Oyunun başlangıcındaki et kaynaklarında düzenlemeler yapıldı.
- Socotra: Oyuncu başına artık fazladan taş kaynağı oluşturulmuyor.
- Socotra: Avlanabilir hayvanlar artık meyvelerin yanında bulunmuyor.
- Socotra: Aslanlar artık sadece haritanın ortasında bulunuyorlar.
- Valley: Oyuncuların başlangıç bölgesinde bulunan geyikler silindi.
- Valley: Göllerde artık daha fazla balık bulunuyor.
- Valley: Nehirlerin doğru bir şekilde oluşturulabilmesi için oyuncular daire şeklinde yerleştiriliyorlar.
- Valley: Deathmatch oyunlarda ekstra geyik oluşturulmuyor.
- Wolf Hill: Haritanın merkezinde oluşturulan Relic sayısı azaltıldı.
- Wolf Hill: Haritadaki avlanabilir hayvan sayısı azaltıldı.
- Wolf Hill: Her oyuncunun başlangıç bölgesinde 4 Berry Bush bulunuyor.
- Wolf Hill: Yaban domuzları artık birbirine yakın bir şekilde oluşturulmuyorlar.
- Wolf Hill: Deathmatch ve Infinite Resources oyunlarında geyik ve yaban domuzu oluşturulmuyor.
- Wolf Hill: Deathmatch ve Infinite Resources oyunlarında oyuncunun etrafını saran küçük ormanlıklar artık oluşturulmuyor.
Lobi Değişiklikleri
- Matchmaking esnasında oyuncular artık tercih ettikleri haritaları işaretleyebiliyorlar.
- Eğer iki oyuncu da tercih ettiği bir haritaya sahipse, oyun o haritada oynanıyor.
- Eğer bir oyuncu tercih ettiği bir haritaya sahipse, öte yandan diğer oyuncu herhangi bir tercih belirtmemişse, oyun o haritada oynanıyor.
- Eğer iki oyuncu da tercih belirtmemişse, banlanmamış haritalar arasından rastgele bir harita seçiliyor.
- Takım oyunlarında harita çoğunluğun tercihine göre belirleniyor.
- Matchmaking esnasında artık rastgele medeniyet ayarı kullanılabiliyor, bu ayarda maçtaki tüm tercihler rastgele belirleniyor - sadece oyuncunun değil.
- Random Match ve Deathmatch artık farklı harita havuzlarına sahip.
- İzleyici modunda artık 1, 2, 3, 4, 5, ve 10 dakikalık gecikme ayarları mevcut.
- Harita banları artık tüm grup üyelerince görünebiliyor.
1v1 harita havuzu aşağıdaki şekilde:
Takımlı harita havuzu aşağıdaki şekilde:
1v1 Deathmatch havuzu aşağıdaki şekilde:
Takımlı Deathmatch havuzu aşağıdaki şekilde:
Bunların yanı sıra çeşitli yapay zeka geliştirmeleri.