Yama Notları: Age of Empires II: Definitive Edition - 47820 Yaması
#1
Age of Empires II: Definitive Edition 47820 yaması ile gelen değişiklikleri içeriyor.
https://www.ageofempires.com/news/aoe2de-update-47820/ :Merhaba ve Age of Empires II: Definitive Edition için heyecan verici güncellemeler, denge değişiklikleri ve hata düzeltmeleriyle dolu başka bir sürüme hoş geldiniz!

Bugünün konusu, oyuna donma veya istemcinin çökmesi olasılığını azaltan bir dizi düzeltmenin yanı sıra aşağıdaki bu yazıda keşfedebileceğiniz çok sayıda başka düzeltme ve denge değişikliği getiriyor. Bu değişikliklerin ve düzeltmelerin çoğu, Genel Güncelleme Önizleme programının (PUPP) doğrudan bir sonucudur. 

Şimdi, bugünkü güncellemeyle birlikte gelen bazı değişikliklere hızlıca göz atalım:
  • Age of Empires ile ilgili her şeyi, harika ödüllerin kilidini açabileceğiniz yepyeni Celebrating the Ages etkinliğiyle kutlayın!
  • Daha dengeli bir oyun deneyimi sağlamaya yardımcı olan çok sayıda kilitlenme ve donma sorunu düzeltmesi.
  • Seçenekler → Oyun bölümüne seçenek olarak Bina Menzili Göstergeleri eklendi.
  • Ve çok daha fazlası! Oyuna girmeden ve ilk elden kontrol etmeden önce tüm ilginç ayrıntıları öğrenmek için aşağıdaki gönderiye baktığınızdan emin olun.
ÖNE ÇIKANLAR
The Celebrating the Ages Etkinliği
3-24 MAYIS
Bugünün yazısında dahil edilen birçok düzeltme ve özelliğin yanı sıra, Age of Empires Fan Önizlemesi olan büyük kutlamayı düzenlerken size Celebrating the Ages etkinliğini de getiriyoruz!

YENİ ÖDÜLLER
Bugün'den 24 MAYIS'a kadar etkinlik temalı hediyelerin kilidini açmak için günlük oyun içi görevleri tamamlayın! Normal günlük ödüllere ek olarak, bu etkinliğe iki ek bonus görev ekledik!
GeorgeCrushington.jpgSharkatzor.pngJohnTheFearless.png

Xbox Live'da oturum açın.
George Crushington profil simgesinin kilidini açar.
Etkinlik sırasında açılan tüm ödülleri kaydetmek için *Gerekli*!

BONUS Age of Empires: Definitive Edition'da "21. Yüzyıl" başarısının kilidini açın.
Foton Adam hile birimini üreten "photon man" hile kodunu açar.
Başarımın doğrulanması için Xbox Live Oturum Açması gerekir.

BONUS  Age of Empires 3: Definitive Edition'da "Imperial Age" başarısının kilidini açın.
Tüfekçilerin görünümünü Age of Empires 3'teki Silahşör görünümüyle değiştiren bir modun kilidini açar.
Başarımın doğrulanması için Xbox Live Oturum Açması gerekir.
Aşağıdaki mücadelelerin her biri sırayla ve ayrı günlerde açılmalıdır:

1.GÜN Herhangi bir oyunda 1997 Altın toplayın
Ödül: Askeri birim oluşturma sesini AoE: DE sürümüyle değiştiren bir modun kilidini açar.
2.GÜN Bir çatışma oyununda Sharkatzor hile birimini çağırmak için "catzor" hile kodunu kullanın
Ödül: Sharkatzor profil simgesinin kilidini açar.
3.GÜN Herhangi bir oyunda 10 Deve Binicisi eğitin
Ödül: Herhangi bir oyuncunun sahip olduğu Deve birimlerini Yanan Develere dönüştüren "cameleon" hile kodunu açar.
4.GÜN Herhangi bir oyunda 5 düşman köylüsü öldür
Ödül: Korkusuz John profil simgesinin kilidini açar.
5.GÜN Herhangi bir oyunda İmparatorluk Çağına ulaşın
Ödül: Çağ Atlama sesini AoE3: DE'den "Sevkiyat Kullanılabilir" sesiyle değiştiren bir modun kilidini açar.

OYUN
Denge&Performans
  • Bir bina temelinin artık mevcut olmadığında engellenip engellenmediğini kontrol ederken oyunun çökmesine neden olabilen bir sorun düzeltildi.
  • Oyunun ilk birkaç dakikasında veya daha sonra çok nadir durumlarda oyunun donmasına neden olabilen bir sorun düzeltildi.
  • Hala yapım aşamasında olan temelleri içeren belirli bir bina türü için "Tümünü Seç" kısayol tuşunu kullanırken donmaya neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Çok oyunculu bir lobi oluştururken meydana gelebilecek nadir bir çökme sorunu düzeltildi.
  • Oyun başlangıcında meydana gelebilecek birkaç çökme sorunu düzeltildi.
  • Eklentiye sahip olmadan bir Lords of the West kampanyasının tekrarını izlemeye çalışırken meydana gelen bir çökme düzeltildi.
  • İki oyuncu aynı anda teslim olduğunda meydana gelebilecek nadir bir çökme sorunu düzeltildi.
  • Lords of the West eklentisinde tanıtılan yeni medeniyetleri hesaba katmak için güncellenmemiş eski bir veri modu kullanılırken meydana gelen bir çökme sorunu düzeltildi.
  • Özel Rastgele bir Harita oluştururken, oyuncu sayısını ve harita boyutunu düşürürken ve ardından onu yeniden oluştururken meydana gelebilecek bir Senaryo Düzenleyicisi çökmesi düzeltildi.
  • 1701'den fazla birim içeren değiştirilmiş bir veri dosyasıyla oynamaya çalışırken ortaya çıkan bir çökme sorunu düzeltildi.
Başarımlar
  • "Smoke in the water" başarımı artık amaçlandığı gibi Lake Poyang Tarihsel Savaşı'nda açılabilir.
  • 'Turkish delight' başarımı artık amaçlandığı gibi, diğer tüm Türk takımlarını onlarla ittifak kurmadan yenerek açılabilir.
Ses
  • ♪Burgonya♪ ve ♪Sicilya♪ tema müzikleri artık parçalarının tamamı boyunca oynayacak.
Arayüz
Bina Menzili Göstergeleri Seçenekler → Oyun bölümüne seçenek olarak eklendi. Seçilen seçeneğe bağlı olarak menzilli saldırıya sahip tüm binalar için menzil göstergeleri gösterilir:
  • Her zaman Göster
  • Seçildiğinde Göster
  • Asla Gösterme
Menzil göstergesinin rengi varsayılan olarak Arazi Izgarası Rengini yansıtır, ancak (alternatif olarak) seçilen bina sahibinin Oyuncu Rengi ile değiştirilebilir.
  • Medeniyet seçim ekranında bir medeniyet çift tıkladığınızda artık 'Onayla' düğmesine basmanıza gerek kalmadan onu seçeceksiniz.
  • Oyun içi bildirimleri yeniden etkinleştirmenin hiçbir yolu olmadan devre dışı bırakmanın mümkün olduğu çok nadir görülen bir sorun düzeltildi.
  • Kullanıcı arayüzünde Viking milis hattı birimlerinin izin verilen maksimum can puanından daha yüksek bir can puanı değeri göstermesine neden olan tamamen görsel bir hata düzeltildi.
  • Bulgar Teknoloji Ağacı artık Şehir Merkezlerinin inşa edilmesindeki taş maliyetinin azaltılmasının yalnızca Kale Çağı'ndan itibaren geçerli olduğunu belirtmiyor; Bonus, daha önce olduğu gibi artık Karanlık Çağ'da da geçerli.
Erişilebilirlik
  • Dereceli Eşleştirme penceresinde, Tercih Edilen / Yasaklı Harita ekranları artık her oyun türü için klavye kullanılarak gezilebilir.
  • Mod Yöneticisinde, "Güncellemeyi Kontrol Et" düğmesine artık klavye kullanılarak erişilebilir.
  • Klavyeyi kullanarak farklı Çok Oyunculu sekmeler (Dereceli, Lobi vb.) arasında sürekli gezinmeyi zorlaştıran bir sorun düzeltildi.
  • Sohbet anlatımı etkinleştirildiğinde, Ekran Okuyucusu artık oyun içi güncellemeleri okurken kelimelerin ilk harfini kabul ediyor.
  • Ekran Okuyucusu artık diğer bildirimlerin ilk iki harfini atlamaz.
  • Ekran Okuyucusu artık "Simge Seç" penceresindeki görüntülerin açıklayıcı metnini okumak yerine "simge 1" ve "simge 2" yi okumaz.
OYNANIŞ
  • Akrep: Varsayılan Agresif duruş devre dışı bırakıldığında artık Agresif Duruşta çıkmayacak.
  • Bir Kâdim Eser almak için halihazırda seyreden bir Keşiş'e hareket komutu vermek artık Keşiş'in tamamen durmasına neden olmayacak.
SEFER
  • Köten Han 4: "Kana Kan": Görevin nihai amacı artık diğer birincil hedeflerden önce tamamlanamaz.
  • Batının Lordları eklentisinin Edward Longshanks seferi boyunca çeşitli küçük sorunlar düzeltildi.
MEDENİYETLER
Genel
Birimler
  • Elit Bozkır Mızraklısı[Standard&Elit]: Altın bedeli düşürüldü. 45 ▶ 40
TEKNOLOJİLER
  • Toplu Kalyon teknolojisi artık birimi eğitmek için gerekmiyor. Bunun yerine, Kimya'yı araştırmak artık Toplu Kalyon'ları eğitme yeteneğinin kilidini açıyor.
Burgonyalılar
  • Kadim Eser tarafından dakikada üretilen yiyecek miktarı artırıldı 20 ▶ 30. Bu artık altın üretim oranını yansıtıyor.
  • Ekonomi yükseltmelerinin yiyecek maliyeti, bir Çağ daha önce mevcut olmanın yanı sıra, artık %50 azaltıldı.
Birimler
  • Flaman Milisleri: Süvarilere karşı saldırı azaltıldı. 12 ▶ 8
  • Flaman Milisleri: Develere ve gemilere karşı saldırı azaltıldı. 8 ▶ 6
Teknolojiler
  • Burgonya Bağları: Artık yiyeceklerin yarısını altına dönüştürüyor.
  • Burgonya Bağları: Çiftçilerin altın üretme oranı %+33 artırıldı.
Kumanlar
Medeniyet
  • Takım bonusunda Çit duvarlarına verilen hasar gücü düşürüldü. +% 50 ▶ +% 33
Franklar
Teknolojiler
  • Püsküllü Balta: Artık Kale Çağında mevcut (İmparatorluk Çağındaydı).
  • Püsküllü Balta: Araştırma maliyeti 400 yiyecek, 400 altın ▶ 300 yemek, 300 altına düşürüldü.
  • Şövalyelik: Artık İmparatorluk Çağında mevcut (Kale Çağında idi).
  • Şövalyelik: Maliyeti 400 odun, 400 altından ▶ 600 odun, 500 altına çıkarıldı.
İnkalar
Medeniyet
  • Köylüler artık Kale Çağından itibaren Demirci yükseltmelerinin avantajlarından yararlanacaklar.
Malaylar
Medeniyet
  • Balık Kapanları artık sınırsız miktarın aksine +%300 yiyecek sağlıyor.
  • Savaş Filleri artık Kale Çağında -%30 ve İmparatorluk Çağında -%40 daha ucuzdur.
Birimler
  • Karambit Savaşçısı[Standard&Elit]: Saldırı 6/7'den 7/8'e yükseltildi.
Moğollar
Birimler
  • Mangudai[Standard&Elit]: Hızı düşürüldü. 1.45 ▶ 1.4.
Portekizliler
Birimler
  • Organ Topu [Standard&Elit]:İkincil mermiler artık birincil hedeflerine ulaşıp ulaşmadıklarına bağlı olarak 1 ve 2 yerine sürekli olarak 2 hasar veriyor.
Sicilyalılar
Medeniyet
  • Artık Kuşatma Mancınığı yükseltmesine erişebilir.
Birimler
  • Serjeant: Feodal Çağ yakın dövüş zırhı artırıldı. 1 ▶ 2
  • Serjeant: Kale Çağı can puanı yükseltildi. 60 ▶ 65.
  • Elit Serjeant: Can puanı artırıldı. 75 ▶ 85.
  • Donjon: Taş maliyeti düşürüldü. 200 ▶ 175
Teknolojiler
  • İlk Haçlı Seferi: Ek bir etki olarak, teknoloji artık tüm Sicilyalı birimlerin dönüşüme karşı direncini de artırıyor.
Rastgele Haritalar
Yeni Haritalar
? Krater
? Keşişen Yollar
? Michi
? Takım Hendekleri
? Volkanik Ada

Harita Dengelemeleri
  • Baltık: Minik, Küçük ve Orta harita boyutlarında, Kadim Eser sayısı artık haritada gerçekte bulunan oyuncuların sayısına göre doğru şekilde ölçeklenecek ve ortaya çıkacak.
  • Göç: Oyuncuların başlangıç adaları, adanın arkasındaki bir kanalı önlemek için artık her zaman haritanın kenarlarına dokunuyor.
  • Göç: Oyuncular ve anakara arasındaki su kanallarının genişliğini artırıldı.
  • Göç: Anakaranın boyutunu artırdı ve harita çeşitleri arasında daha tutarlı bir şekil oluşturdu.
  • Göç: Anakaradaki ormanlar artık daha büyük gruplar halinde büyüyor ve kıyı şeridine daha yakın görünerek iç kesimlerde daha fazla açık alana izin veriyor.
  • Göç: Haritadaki altın ve taş miktarı, standart miktarlarla daha yakından eşleşecek şekilde artırıldı, ancak kaynak düğümlerinin sayısı biraz değişebilir.
  • Göç: Meyveler artık suya yakın büyümüyor.
  • Göç: Uçurumlar artık Minik (1v1) harita boyutunda ortaya çıkmayacak.
  • Dağı Ele Geçir: Haritada oluşturulan orman miktarı biraz azaltıldı.
  • Dağı Ele Geçir: Haritanın duvara daha kolay yüklenmesini sağlamak için daha küçük harita boyutlarında ormanlar düzenlendi.
  • Dağı Ele Geçir: Daha fazla oynanabilir alan sağlamak için daha küçük harita boyutlarında dağın boyutu küçültüldü.
  • Dağı Ele Geçir: 3v3 ve 4v4 ayarlarında orman başlangıç dengesi iyileştirildi.
  • Dağı Ele Geçir: Daha küçük harita boyutlarında, anakara artık oyuncuların bir Rıhtım ile haritanın kenarına duvar örmesini önlemek için harita kenarlarından daha uzakta ortaya çıkıyor.
  • Sığınak: İkincil altın ve taş yığınlarının yanı sıra oyuncunun duvarlarının dışında ortaya çıkması amaçlanan diğer kaynaklar, artık uzun bir tabanın duvarları içinde görünemez.
  • Hisar: Haritanın boş alanlarına neden olan bir sorun düzeltildi.
  • Hisar: Kuleler artık daha eşit aralıklarla yerleştirildi.
YZ
Genel
  • Yapay zekanın tekrar tekrar emir vermesi ve birim kekemeliği gibi istenmeyen yan etkilere neden olması sorunu giderildi.
  • Yaban domuzu saldırılarından kaçınmak için YZ tarafından bir Şehir Merkezinde garnizona giren köylü, artık uzun süre Şehir Merkezinde saklanmak yerine, yeni bir hedefe geçtiğinde sıkışmaktan kurtulacak.
Yol Bulma
  • Birimlerin duvarlardan geçip düşman birimlerine saldırmak için uzay zaman kurallarına meydan okumasına neden olan nadir, kalıcı bir sorun düzeltildi.
  • Komut kuyruğunu kullanarak oduncuların ağaçlara görevlendirilmesinden sonra boşta kalmasına neden olan bir sorun düzeltildi.
  • İnşaatçıların, alana daha önceki bir erişim girişimi sırasında duvarlar içinde engellenmesi veya kilitlenmesi durumunda temele giden yolu reddetmesi sorunu giderildi.
  • Çiftlikte çalışan köylüler artık yiyecek bırakmadan önce çiftlikte dört defadan fazla hareket etmeyecek. Bu, hasat verimlerini daha tutarlı hale getirmelidir.
  • Yaban domuzu gibi avlanabilir vahşi hayvanların, hala yaban domuzu görüş alanında olmalarına rağmen, yaban domuzu avını kovalamayı bıraktığı bir uç durum düzeltildi.
Komut Dosyası Oluşturma
  • Can-train, up-can-train, train veya up-train komutları artık oyunun çökmesine neden olmak yerine -1'in onlara geçirilmesine izin veriyor.
  • up-remaining-boar-amount artık amaçlandığı gibi yaşayan domuzlarda da çalışıyor.
  • find-status-remote artık hatalı olarak arama dizinlerini sıfırlamıyor.
  • Sn-enable-training-queue etkinleştirildiğinde, YZ'nın teknolojileri sıraya koyup koyamayacağını (veya edemeyeceğini) kontrol etmek için sn-enable-research-queue eklendi. sn-enable-research-queue varsayılan olarak 0'a ayarlanmıştır ve etkinleştirmek için 1'e ayarlanabilir.
  • sn-number-tasked-units artık up-target-objects veya up-target-point. ile kullanıldığında amaçlandığı gibi çalışıyor.
MODLAMA
Genel
  • Senaryolar ve RandomMapScripts için verilere yeni bir Patlama Savunma Seviyesi özelliği eklendi. Birim verilerindeki Patlama Savunma Seviyesi alanıyla aynı işleve sahiptir.
  • Senaryolar ve RandomMapScripts için verilere yeni bir Nesne Kısayol Tuşu özelliği eklendi. Birim verilerindeki Kısayol tuşu alanıyla aynı işlevselliğe sahiptir.
Kahraman özelliklerini ayrı ayrı kontrol etmek amacıyla Kahraman Durumu özelliğine yeni bayraklar eklendi:
  • 2: dönüştürülemez
  • 4: otomatik iyileştirme
  • 8: varsayılan savunma duruşu
  • 16: korumalı düzen
  • 32: güvenli silme onayı
Bayraklar birbirleriyle birleştirilebilir veya tam kahraman durumunu etkinleştirmek için bayrak 1 kullanılabilir.
  • Yenilenme Oranı özelliği artık belirli bir birimin bir dakika içinde yeniden ürettiği can puanı sayısını belirliyor. Birim verilerindeki Rejenerasyon görevi artık gerekli değildir. Yenilenme Oranı özelliği, sabit 30 vuruş puanı / dakika hızında yenilenen Kahraman Durumu bayrağı 1 (tam kahraman durumu) veya 2 (otomatik iyileştirme) olan birimler için hiçbir etkiye sahip değildir.
omnia fui et nihil expedit
[+] 3 üye Mabella nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
En çok ilgimi çeken Cannon Galleon değişikliği oldu. Oyunun ileri aşamalarında deniz savaşlarını önemli ölçüde etkileyecektir.
tTRiYax.png
[+] 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.