Mandate of Heaven eklentisinin çıkışına 2 gün kala, 1.20 yamasının yama notları paylaşıldı.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...7.1009063/ :Eklenti İçerikleriBedava İçerikler
- Pozitif stability'e sahip ülkelerde devastation'suz eyaletlerin refah seviyesi yükseliyor, refah seviyesi yüksek eyaletler daha çok üretim yapıyor ve daha ucuza geliştirilebiliyor.
- Artık eyaletlerinizde genelgeler yayınlayabiliyorsunuz, bunu yaptığınızda o eyaletin gideri 2 katına çıkıyor.
- Çağlar artık tamamlanılabilir amaçlara sahip ve tamamlandıklarında power projection sağlıyorlar.
- Artık çağlardaki çeşitli hedefleri yerine getirerek splendor kazanabiliyorsunuz ve bu splendor çeşitli bonusların alımında kullanılabiliyor.
- Keşif Çağı özellikleri yazıldı ve eklendi.
- Reformasyon Çağı özellikleri yazıldı ve eklendi.
- Artık herhangi bir çağda 3 hedefi gerçekleştirmeniz durumunda altın çağa geçebiliyorsunuz, bu oyun içerisinde 1 kere yapılabiliyor.
- Mutlakiyet Çağı özellikleri yazıldı ve eklendi.
- Devrimler Çağı özellikleri yazıldı ve eklendi.
- Çin İmparatoru olan ülke artık legitimacy yerine meritocracy'e sahip oluyor. Bu değer zaman içerisinde azalırken sahip olunan yetenekli danışmanlar bu değeri arttırıyor.
- Doğu din grubunda olanlar ve Horda yönetim biçimine sahip ülkeler artık diğer devletleri haraca bağlayabiliyor. Bu devletler yıllık olarak altın, monark puanı veya insangücü sağlıyorlar.
- Diğer ülkeler artık doğu din grubunda olan ülkelere veya Hordalara haraçgüzar devlet olma talebinde bulunabiliyor.
- Çin İmparatoru olan devlet, komşu devletlerine haraca bağlama savaş sebebi elde ediyor.
- Barış koşullarına haraca bağlama seçeneği eklendi.
- Haraçgüzar devlet artık haraç göndermeyi reddedebiliyor veya kabul edebiliyor. Eğer haraç gönderirse iki ülke arasındaki trust seviyesi artıyor, eğer reddederse azalıyor.
- Oyuna haraçgüzar devlet olarak başlayan devletler artık oyuncu Mandate of Heaven'e sahip değilse o şekilde başlamıyor.
- Haraçgüzar devletler diğer vassal devletlerin sahip olduğu dezavantajlara sahip olmuyor.
- Çin İmparatoru artık 20 meritocracy karşılığında genelge yayınlayabiliyor, bu genelgelerden aynı anda sadece 1 tanesi aktif olabiliyor.
- Daimyolar için 5 yeni vassal etkileşimi.
- Konfüçyuscu ülkeler artık Harmony mekaniğine sahip, bu mekanik doğru dinden olan topraklardaki tolerans seviyesini, geliştirme maliyetini ve meşruluğu etkiliyor. Toprakların dinini değiştirince Harmony değeri azalıyor.
- Konfüçyuscu ülkeler artık diğer din veya din gruplarıyla uyum sağlayabiliyor, uyum sağlandığında bu dinden olan topraklardan dinden dolayı negatif bir etken bulunmuyor.
- Mançu kültüründeki devletler artık Mançu kültüründeki eyaletlerden sancaklar çıkarabiliyorlar. Bu özel ordular insangücü gerektirmiyor, ancak üretildiklerinde ülkedeki yozlaşma değerini arttırıyorlar.
- Artık askeri puan karşılığında kale surunda açık yaratabiliyorsunuz.
- Şogun yönetim biçimi artık kendilerini ve tüm daimyolarını etkileyen 3 özel etkileşime sahip.
- Diplomatik makroyönetim mekaniğiyle artık sık kullanılan diplomatik etkileşimleri harita üzerinden yapabiliyor, hangi ülkelerin neyi kabul edip etmediğini görebiliyorsunuz.
Denge Değişiklikleri
- Bölgeler artık 0 ila 100 arasında değişiklik gösterebilen bir yıkım (devastation) değerine sahip.
- Oyun içi menüye İstatistikler butonu eklendi.
- Oyun artık 4 çağa sahip.
- Oyundan mutlak monarşi yönetim biçimi silindi, Mutlakiyet Çağında aktif olan Mutlakiyetçilik mekaniği yerini aldı.
- Dini birçok etkileşim için geçerli olan 1650 yılı sınırlaması kalktı, artık o sınırlamaya sahip mekanikler sadece Keşif ve Reformasyon çağlarında kullanılabiliyor (haçlı vs. gibi)
- İstatistikler sayfasında daha iyi/daha kötü şeklinde karşılaştırmalar eklendi.
- Eski Çin İmparatorluğu fraksiyon mekaniği tarihsel olarak daha doğru yeni fraksiyonlarla değiştirildi.
- Artık borca sahipseniz kendi kendinize iflas ilan edebiliyorsunuz.
- Birimler artık geri çekilirken daha farklı bir geri çekilme animasyonunda oluyor.
- Strengthen Government etkileşimi artık mutlakiyetçiliği 2 arttırıyor.
- Paralı askerler artık muharebelere her zaman ilk olarak giriyor (savaş alanında ortada bulunuyorlar)
- Başkent eyaletinde artık eyalet maliyeti bedava değil, ancak yarı yarıya daha az.
- Başkent eyaletinde artık %5 enstitü yayılış hızı bonusu mevcut.
- Aragon ile İspanya kurulurken Kastilya'nın bölge sınırlaması 40'a çıkarıldı.
- Administrative Efficiency üzerindeki teknoloji etkisi 0-60%'dan 0-30%'a çekildi, bunu artık mutlakiyetçilik değeri de 0-40% olarak etkiliyor.
- Birçok event ve decisionda mutlakiyet odaklı değişiklikler yapıldı.
- Casuslar artık keşfedildiklerinde geri dönmüyorlar, 1 yıl boyunca etkisiz bir şekilde bekliyorlar.
- Stability hit'e sebep olan barış koşulları artık mevcut warscore'un yarısı seviyesinde, bunun yapılabilmesi için warscore'un en az 50 olması gerekiyor.
- Artık saldırdığınız ülkeye karşı, o ülkeyle ateşkesi olan bir ülkeyi savaşa çağıramıyorsunuz.
- Prussian Militarisation'u elde tutmak artık %50 daha zor.
- Prussian Militarisation artık ordunuzun bakım maliyetine ve insangücünüze daha az etki ediyor.
- Zafer kartları artık 20 yıl yerine 10 yılda sıfırlanabiliyor.
- Japon traditionları %10 yerine artık %5 disipline sahip.
- Osmanlı'nın Millets ideası artık %33 yerine core maliyetini %20 azaltıyor.
- Artık daha önceki zafer kartlarını elde etmemiş olsanız dahi, final zafer kartını elde edebiliyorsunuz.
- Tamamlanmış zafer kartları artık aylık +1 skor sağlıyor.
- Paralı askerler artık taban fiyatlarının üstüne 10 daha fazlasına maloluyor.
- Vassalların development değerlerinden dolayı elde ettikleri bağımsızlık isteği oranı azaltıldı, artık 500 developmentte %100 desire.
- Daimyolar artık diplomatik ilişkiden sayılmıyor.
- Şogun olan ülkeye fazladan diplomat ve diplomat seyahat süresi bonusu eklendi.
- Ayutthaya eventleri artık 7 yerine 2 mercantilism veriyor.
- Artık başka bir ülkenin ticaret gücünün %50'sinden fazlasını talep edemiyorsunuz.
- Amerika yerlilerinin 5. teknoloji seviyesi piyadelerinin pip sayısı 6'dan 4'e düşürüldü.
- counting_coups ideasının verdiği moral bonusu %15'ten %10'a düşürüldü.
- Spynetworkler artık keşfedildiklerinde düşüşe uğruyorlar.
- Liberalism artık absolutism'den etkileniyor.
- Haraçgüzarlar dışındaki vassallar artık birçok disasterları geçiremiyor.
- Protectorateler silindi, artık vassal olarak oyunda bulunuyorlar. Eskiden protectoratelere has olan etkileşimler artık vassallarla yapılabiliyor.
- İflas etmenin ordu moraline, huzursuzluğa ve otonomiye olan etkisi azaltıldı ve artık sadece 5 yıl sürüyor.
- Artık aynı ülkeyle aynı tag birden fazla kere formlanamıyor.
- Ülkelerin sahip olabilecekleri eyalet sayısı ciddi bir şekilde azaltıldı.
- Random New World seçeneğinde artık 5 topraktan fazlasına sahip eyaletler oluşturulmuyor.
- Koşulsuz teslim olma seçeneği kullanıldığında artık otonomi, savaş yorgunluğu ve enstitü yayılma hızı barıştaymışsınız gibi oluyor.
- Devastation değeri eğer koşulsuz teslim olunmuşsa yavaş olarak da olsa azalıyor.
- Teslim olunduğunda tüm sahip olunan topraklarda 0 huzursuzluk değeri bulunuyor.
- Koşulsuz teslim olan ülkeler borç alamıyorlar, hazineleri 0'ın altına düşemiyor.
- Bir şehirdeki development değerini manuel olarak yükseltmek, artık yıkım değerini azaltıyor.
- Kolonilerde artık huzursuzluk olmuyor.
- Eğer kaybedecek bir otoriteniz kalmamışsa, otonomi değerini yükseltemiyorsunuz.
- Süvari oranları artık teknoloji gruplarına bağlı değil, varsayılan oran %50 olmakla birlikte:
- Steppe Horde yönetim biçimi fazladan %25
- Winged Hussars ideası fazladan %10
- Mutlu Cossacks estate'i fazladan %10
- Sunni doğru dinden olanlara toleransı kaybetti bunun yerine fazladan %10 süvari oranı.
- Tengri 2 unrest etkisini kaybetti bunun yerine fazladan %25 süvari oranı.
- Aynı savaşta sizin için bir toprağı işgal etmiş vassallarınız, o toprağı keşfetmenizi sağlıyor.
- Artık başkentinizle aynı kıtadaki toprakları kolonize ederken kolonizasyona +5 bonus mevcut.
- İflas edildiğinde artık topraklarda yıkım oranı artıyor, recent uprising etkisi kalkıyor.
- Mançu'nun Eight Banners ideası Mandate of Heaven'e sahip olanların çıkartabileceği sancak sayısını %25 arttırıyor.
- Oyunun başlangıcında vassallarla elde edilen trust seviyesi artık her vassallar için aynı değil.
- Oyunun başlangıcında Historical Rival etkisi sebebiyle elde edilen trust penaltısı artık vassal olmayan ülkelere de yansıyor.
- Barış koşulunda bir vassalı iptal etmenin maliyeti, eğer veraset savaşında PU iptal ediliyorsa %60, öbür türlü %100'ü geçemiyor.
- Artık ülkeler savaştayken harita paylaşımında bulunabiliyor.
- Şogun veya İmparatorun vassalı haline gelen bağımsız Daimyolar, tekrardan Daimyo yönetim biçimine sahip oluyorlar.
- Borcu olan veya zarar etmekte olan ülkeler artık gemi üretimi yapamıyorlar.
- İsyancıların bir toprağı ele geçirmesi, o toprağın başka bir ülke tarafından ele geçirilmesiyle aynı etkiye sebep oluyor.
- Devastation'un geliştirme maliyeti üzerindeki etkisi azaltıldı.
- Ticaret şirketleri artık 'territory' olarak sayılmıyorlar ve bu sebeple otonomi kısıtlamaları kalktı.
- Bağımsız sayılan vassal devletler (yani haraçgüzar devletler) artık greatpower skorunda etkili olmuyor.
- Borç hesaplaması esnasında artık geçen ayın sonucu yerine, anlık hesaplama yapılıyor.
- İflas edildiğinde artık son 5 yıl içerisinde inşa edilmiş tüm binalar yokoluyor.
- Bir bölge manuel bir şekilde ticaret şirketinden çıkarıldığında o bölge 5 yıl boyunca herhangi bir üretim yapmıyor.
- Baharat bonusu artık aylık 0.1 yıkım azalması.
- Yün bonusu artık %10 hareket hızı.
- Artık düşman topraklarını yakabiliyorsunuz, bunu yaptığınızda ortalama bir yıkım değeri ekleniyor ve o topraktan ilerlemek 2 kat daha uzun sürüyor.
- Kolonicilikte koloni devletlerin dezavantajları kaldırıldı.
- Daimyo vassallar artık forcelimitinizi arttırmıyor.
- Bir ülke artık 2 yıllık gelirinden fazla borca sahipse borçta sayılıyor.
- Artık ünvanı halihazırda elinde tutan ülke pozitif prestije sahip olsa dahi, Defender of the Faith'i elinden alabiliyorsunuz.
- Core maliyeti üzerinde elde edilebilecek bonus %90'dan %80'e düşürüldü.
- Core süresi artık 6 aydan kısa olamıyor.
- Yapayzekanın tüccar yerleştirmesinde yaşanan bir sorun giderildi, tüccarların yerleşimleri geliştirildi.
- Koloni ülkeleri artık farklı dindeki komşularıyla savaşa girebiliyorlar.
- Savaş hedefi olan bölgeyi elinde tutan ülkeyle ayrı bir şekilde barış yapamama kuralı kalktı.
- Deus Vult ideası artık religious ideagrubundaki son idea.
- Rakip ülkelere ambargo atma emri verilebilen vassallar, artık kendi kendilerine kime ambargo atacaklarına karar veremiyorlar.
Bunun dışında çok sayıda yapayzeka geliştirmesi, arayüz değişikliği, modlama geliştirmesi, yeni ülkeler/idealar ve hata giderimleri.