25-05-2017, 12:54
24 Mayıs (dün) itibariyle çıkan yama, oyunun muharebe yönünde çeşitli değişikliklerde ve geliştirmelerde bulunuyor. Ordular artık muharebe sahasında birbirlerine dönük bir şekilde sıralanıyorlar, savaş planları bu yeni muharebe hatlarına uyum göstermek için yeniden ele alınmış durumda ve tüm bu değişikliklerin oyunun muharebesini hem daha 'açık' hem de daha kullanışlı hale getirdiği vurgulanıyor.
Aşağıdaki değişiklikler, oyuna 28 Şubatta gelen Diplomasi Güncellemesinden itibaren oyunda yapılan tüm değişiklikleri içeriyor.
Muharebe Değişiklikleri
- Birimler artık muharebe öncesi belli bir hatta dizilime giriyorlar.
- Savaş planları bu dizilimlerle uyum sağlayacak şekilde düzenlendi.
- Pusu ve geri çekilme planları oyuna eklendi.
- Reserve muharebe planı artık support isminde.
- Muharebelere yönelik genel hata giderimleri ve davranış geliştirmeleri.
- Chariotlar için 'güzel görünen' ancak kullanışlı olmayan 180 derece dönüş kaldırıldı.
- Menzilli ve chariot birimleri için bazı denge değişiklikleri.
- Birimler artık hareket ederken menzilli bir birim tarafından isabet alırsa savunma dezavantajı elde ediyor.
- Savaş planlarındaki açıklayıcı metinler geliştirildi.
- Friendly-fire'ın etkisi azaltıldı.
- Formasyonlarda artık birbiriyle eşit olmayan daha çok sayıda hat kurulabiliyor.
- Herhangi bir yerleşim içeren, ancak bu yerleşime saldırı şeklinde olmayan muharebelerde okçular artık sadece herhangi bir dost birime yakın kulelere saldırabiliyor.
- Herhangi bir yerleşim içeren, ancak bu yerleşime saldırı şeklinde olmayan muharebelerde eğer iki taraftan birinin tek bir garnizonu kalırsa muharebe sona eriyor.
- Muharebede yenilgiye uğramış birimler artık eski yerlerine geri dönmüyorlar.
- Birden fazla saldırganın olduğu taarruzlarda, yerleşim birimi ele geçirildiğinde bu yeri savunulmayan herhangi bir açığa ilk ulaşan ülke - veya ülkelerden biri diğerinin hükümdarıysa o ülke elde ediyor.
Tam yama notları şuradan incelenebilir: http://steamcommunity.com/games/357310/announcements/