Stellaris için 6 Aralık'ta MegaCorp eklentisiyle birlikte çıkacak 2.2 yamasının yama notları paylaşıldı.
Geliştirici Notu :Stellaris (yine) büyük değişiklikler geçirdi. 2.2 yamasında oyunun ekonomi ve gezegen geliştirme noktalarına odaklandık. Bu değişikliklerin amacı gezegen yönetimini daha çekici ve eğlenceli hale getirmekti.
Bu değişiklikler çerçevesinde gezegenlerdeki parça sistemi kaldırıldı, bunun yerine bölgeler, binalar ve işler olmak üzere 3 farklı kategorimiz var. Artık şehir bölgeleri, tarım bölgeleri, maden bölgeleri oluşturup bu bölgelerde daha spesifik roller taşıyan binalar inşa edeceksiniz. Bu bölgeler ve binalar size iş imkanı sağlayacak, nüfuslarınızı bu işlere vererek oradan kaynak elde edeceksiniz.
Gezegenler daha çok nüfus sahibi oldukça yeni bina slotları açılacak. Bina slotları daha öncekine benzer bir biçimde işliyor, ancak artık birçoğundan direkt olarak kaynak elde etmek yerine size bu kaynakların üretimini sağlayacak iş imkanları elde edeceksiniz.
2.2 ile birlikte oyuna ticaret rotası sistemi geliyor, harita üzerinde ticaret değeri toplayıp bu ticaret değerini yıldız üssünüzü geliştirerek kurduğunuz ticaret rotalarıyla ticaret başkentinize ulaştırmanız gerekiyor. Ticaret başkentinize ulaştığında bu ticaret değeri kullanabileceğiniz kaynaklara dönüşüyor.
Tüm bu değişiklikler sonrasında güncellenmiş tutoriali incelemenizi öneriyoruz.
MegaCorp İçerikleri
- Oyuna megaşirket imparatorluk türü eklendi, bu yeni imparatorluk türü kendisine has yurttaşlık özelliklerine ve şube kurma mekaniğine sahip.
- Arcology Project ascension perk'i ile artık gezegenlerinizi Ekümenopolis'e dönüştürebiliyorsunuz.
- Xeno-Compability ascension perk'i ile türler arası çoğalma sağlayabiliyorsunuz.
- Universal Transactions ascension perk'i megaşirketlerin şube kurma ve antlaşmalar imzalamasını kolaylaştırıyor.
- Oyunda kervancılar eklendi, bu kervancılar sistemlerinize gelip size çeşitli öğeler satmaya çalışabiliyor, ana üslerine gidip çeşitli şans oyunları deneyebiliyorsunuz.
- Bizans Bürokrasisi yurttaşlık yasası, housing/amenity ihtiyacını azaltıyor ve yönetim işleri sağlayan Bureaucratic Complex binasını yapabilmenizi sağlıyor.
- Merchant Guilds yurttaşlık yasası başkent binanıza bir tüccar kısmı ekliyor, tüccarlardan Unity elde etmenizi sağlıyor.
- Shared Burden yurttaşlık yasası (uzay komunizmi) ve buna sahip yeni jenerik imparatorluk: Kilik Cooperative.
- Matter Decompressor, Mega-Art Installation, Interstellar Assembly, Strategic Coordination Center isimlerinde yeni mega yapılar.
- Galaktik Market kurulduktan sonra erişilebilir bir Köle Pazarı.
- 3 yeni danışman sesi ve 16 dakikalık müzik.
- Megaşirket özelliklerinde yeni jenerik imparatorluklar.
- 10 yeni başarım.
- Oyuna basitleştirilmiş Çince dil seçeneği eklendi.
- Gezegen/habitat parça sistemi kaldırıldı, yerine bölgeler ve işler eklendi.
- Nüfuslar artık bir sosyal sınıfa sahip, bu sınıf onların lüks ihtiyaçlarını belirliyor. Yüksek sosyal sınıftaki nüfuslar düşük sınıfın işlerinde çalışmayı reddediyor.
- Oyuna işsizlik eklendi, işsiz nüfusların yaşam standartları düşükse gezegenin istikrarını etkiliyor.
- Gezegene yaşam alanı kapasitesi eklendi, nüfuslar için yeterli yaşam alanının olmaması gezegenin istikrarını etkiliyor.
- Daha dinamik nüfus artış sistemi, nüfuslar artık haklarına, yaşam standartlarına ve göç seviyesine göre artıp azabiliyor.
- Oyuna suç oranı eklendi, suç kötü yaşam koşullarına sahip kalabalık gezegenlerde bulunuyor ve gezegenin istikrarını etkiliyor.
- Yeni gezegen kararları ve imparatorluk genelgeleri.
- Alaşım ve tüketici ürünleri gibi yeni kaynaklar.
- İç Markette bir kaynağı bir başka kaynağa dönüştürebiliyorsunuz.
- Galaktik Market özelliğiyle tüm oyun içi kaynaklar imparatorluklar arasında alınabiliyor/satılabiliyor. Galaktik Marketin kurulması için yeterli oranda imparatorluğun birbiriyle iletişim içerisinde olması gerekiyor ve iç marketin yerini alıyor.
- Oyuna ticaret rotaları eklendi, bu rotalar aracılığıyla topladığınız ticaret değerini ticaret başkentinize taşıyorsunuz.
- Yenilenmiş korsan mekanikleriyle korsanlar bu ticaret rotalarını yağmalamaya çalışıyor.
- Artık gemilerinize ticaret rotalarını koruması için görev verebiliyorsunuz.
- Ticaret antlaşması diplomasi seçeneğinde taraflar ticaret değeri kazanıyor.
- Sahip olunan sistem, bölge ve koloni sayısına has bir Yönetim Kapasitesi değeri eklendi.
- Empire Cohesion mekaniği, sahip olduğunuz sistem sayısıyla artıp, dışarıya sahip olduğunuz her hyperlane ve sistemininiz içerisinde bulunan kontrol sahibi olmadığınız her sistem için azalıyor, eğer Cohesion seviyesi düşüşte olursa çeşitli eksiler alıyorsunuz.
- Oyuna 9 yeni vaat (Mandate) eklendi.
- Ordu ve kara muharebeleri arayüzlerinde değişiklikler.
- Yörünge bombardımanında değişiklikler, artık yörünge bombardımanı yaşam alanı, lüks kaynaklar, ticaret değeri ve nüfus artışını da etkiliyor.
- Sektörler artık otomatik olarak oluşturuluyorlar ve direkt olarak imparatorluğun kasasına kaynak yolluyorlar.
- Fraksiyonlar artık onaylamalarına göre sabit bir nüfuz kazancı sağlamıyor, bunun yerine azalan miktarda nüfuz sağlıyorlar.
- Tradition ağaçlarında değişiklikler.
- Unity Ambitionlar artık ana oyunun bir parçası.
- Doğal solucandelikleri için ses efektleri.
- Megaşirkete dönüşen jenerik imparatorluk Chinorr'un yerini alan Glebsig Foundation ülkesi.
- Resort Worlds teknolojisi ile bir koloniyi Resort World olarak belirleyebiliyorsunuz, bu gezegende bölge ve bina olamıyor, ancak imparatorluk genelinizde mutluluk ve göç oranlarını arttırıyor.
- Penal Colony dünyaları kendi içerlerinde yüksek suç oranına sahipken diğer gezegenlerin suç oranını azaltıyor.
- Araştırma antlaşmaları artık diplomatik bir eylem.
- Deploy Hunter-Killer Drone seçeneği artık açıp kapatılabiliyor.
- Oyuna multiplayer observer modu eklendi.
- Tutorial yeni sistemleri açıklaması üzerine güncellendi.
- Köleci imparatorluklar artık bir dünyayı Thrall-World olarak belirleyebiliyor, bu dünyalarda kölelere has binalar ve işler bulunuyor.
- Koloni gemilerinde artık göç antlaşmasına sahip olduğunuz ülkelerin nüfuslarına yer verebiliyorsunuz.
- Expansion Planner üzerinden inşa edilen koloni gemileri hedef gezegene en yakın yıldızüssünde inşa ediliyor.
- Gezegenlerde nüfus artışını durdurabiliyorsunuz, bu eylem gezegenin istikrarını negatif etkiliyor.
- Blockerlar gezegenlerde kullanılabilir bölgeleri azaltıyor, bunları temizlemeniz tek seferlik bonuslar kazanmanızı sağlıyor.
- Oyuncunun kendi ülkesiyle alakalı bildirimlerin etrafı artık altın sarısı renginde.
- 6 yeni şirket temalı imparatorluk bayrak seçeneği.