Yama Notları: Thrones of Britannia - "Blood and Allegiance" Yaması
#1
TWSThrones_Blog.jpg

Total War Saga: Thrones of Britannia için çıkacak olan Blood and Allegiance yaması oyuna Allegiance (bağlılık) adında yeni bir mekanik ekliyor. Bu mekaniğin oyuncuların Rome II'deki din ve Attila'daki kültür mekaniğinin bir türevini Thrones of Britannia'da aradıklarını farkettikleri için Thrones of Britannia'ya uyacak bir yapıya dönüştürülüp oyuna eklendiği ifade edilmiş. Bu mekanik aynı zamanda politika ve bölgelerle ilgili oynanışsal bazı değişikliklere sebep oluyor.

Bu yamada aynı zamanda bina ağaçlarında farklı tercihleri ön plana çıkaracak bazı değişiklikler, politika ve valilik sistemlerinde ufak değişiklikler ve son olarak denge değişiklikleriyle çok sayıda hata giderimi söz konusu. Yama şimdilik BETA olarak kullanıma sunuldu, Ağustos sonu gibi çıkması bekleniyor.

Uyarılar
  • Bu yamanın kayıt dosyalarını kırması beklenmiyor ancak yeni eklenen mekanikler oyununuzda değişikliklere sebep olabilir.
  • Yamanın tam olarak çıkmadan evvel çeşitli güncellemeler alması bekleniyor.
  • Eğer tüm yeni mekanikleri denemek istiyorsanız kayıtlı oyundan devam etmek yerine yeni bir oyun açmanız öneriliyor.
  • Tüm değişiklikler şimdilik sadece İngilizce dilinde.
  • Bazı yeni eklenen içeriklerin tanım ve açıklama eksiklikleri söz konusu, bunlar ileride eklenecek.
  • Aile ağacında eşi bulunmayan erkek karakterlerin evlenmeleriyle ilgili ufak bir bug söz konusu.
Yama Notları
  • Oyuna Allegiance mekaniği eklendi, artık her ülkenin kendine has bir bağlılığı söz konusu, oyundaki küçük ülkeler "İngiliz Krallıklar" gibi ortak bağlılık gruplarında.
  • Ülkelerin topraklarındaki bağlılık seviyesi liderlerinin etki değerine göre artıyor, aynı zamanda çeşitli Follower ve Traitler bu artışı hızlandırabiliyor.
  • Bölgelerinizde farklı bağlılıkların yüksek yüzdelere sahip olması kamu düzenini etkiliyor.
  • Bu mekanikle uyumlu olarak vergiler kamu düzenini artık daha az etkiliyor. 
  • Artık şehir fethedildiğinde negatif kamu düzeni elde edilmiyor, bu değişikliklerle artık bir bölgenin isyan etmesi büyük oranda bölgenin bağlılığına bakıyor. 
  • Sizin faction'unuzdaki karakterler çeşitli eventlerle "gaspçı bağlılığı" yayabilir bu da iç savaşla sonuçlanabilir.
  • Hükümdarın influence seviyesi çok düşük olursa aynı şekilde "gaspçılık" yayılmaya başlıyor.
  • Bu bağlılık mekaniğini ve bölgelerin kimi desteklediğini bölge panelinden ve strateji haritasından görüntüleyebiliyorsunuz.
  • Artık Dyflin ve Sudreyar "Pagan Kralları" adı verilen yeni bir özelliğe sahip. Bu özellik birimlerin dolum hızını ve moralini arttırırken, aynı zamanda gaspçılık yayıyor.
  • Kilise binası içeren toprak fethettikçe bu özelliğe sahip olan krallar bir event yoluyla pagan mı kalacaklar, hükümdarlarıyla hristiyan mı olacaklar yoksa komple hristiyanlığa mı geçecekler karar verebiliyorlar. 
  • Eğer oyuncu pagan kalmayı tercih ederse kiliseli yeni topraklar fethedildiğinde bu eventi tekrar edinebiliyor.
  • Bu event toplamda 5 kere gelebiliyor, 5. eventte de pagan kalmak tercih edildiğinde oyunu pagan olarak bitireceksiniz demek. 
  • Eventte her pagan kalmayı tercih edişinizde mevcut bonusunuzun biraz daha zayıfını elde ediyorsunuz.
  • Dini binalar hariç tüm küçük yerleşim birimi bina ağaçlarında bölgenin gelişimi üzerindeki gücünüzü arttırmaya yönelik değişiklikler.
  • Yeni bina zincirleri.
  • Oyunda artık farklı türlerde estateler söz konusu.
  • Faction ve politika arayüzünde geliştirmeler.
  • Muharebe yapayzekası geliştirmeleri.
  • Çok sayıda hata giderimi ve denge değişikliği.
Yama notlarını İngilizce olarak okumak için tıklayın.
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Total war Rome 2'Deki gibi bu oyuna çeşitli güncellemeler getirmeleri güzel olmuş.
İlk çıkışında vasat durumlar olsada güncellemeler ve dlc'ler ile düzeltirler diye düşünüyorum.
Biliyorsunuzdur Total War Rome 2'nin Güncellemeler ile ne kadar güzel hale geldiğini. En son geliştirici günlüklerinde grafikleri bile değiştirmişler. :)
Ara
Cevapla
#3
Gıdanızı harcayarak ordunuza yeni askerler alabilir ya da gıdanızı biriktirerek gıda bolluğunuzu arttırıp birim ikmalinizi ve şehrinizdeki erzakları arttırabilirsiniz. Bu özellik oyunun temasıyla gerçekten uyumlu olmuş. Çünkü asker üretimini size parça parça yaptıran oyun bu özellik ile size bir diğer seçim şansını da sunmuş bulunuyor. Ayrıca karakter panelindeki renklendirmeler de bu özelliklere dikkat edilmesi gerektiğini vurgulamış. 
Eskiden bir eyalete tıkladığınız zaman size ait olmasada diğer şehirlerdeki binaları görebiliyordunuz fakat artık komşunuzun binalarını görebiliyorsunuz ve sizden uzakta bulunan eyalet şehrinin bina gösterimlerinde soru işaretleri yer alıyor. 
Hükümler - İstifler sekmesi biraz Warhammer2'yi andırsa da bu oyunda da gayet kullanışlı olacak gibi gözüküyor. Warhammer'dan alınabilecek bir diğer özellik ise ağaçlı bölgelerde savaşan askerleri yakınlaştırdığımız zaman giden ağaç dalları olmalı.
Son olarak bu yamayla birlikte bence oyunda kaçırdığımız bir şeyi göz önüne almışlar. Bu oyundaki karakterlerin, aile ağacının ve karakterlerin özelliklerinin önemi. Arsalar mekaniği ilk başlarda boş bir mekanik gibi dursa da bu yamayla birlikte kullanılacağa benziyor.
5bac4e30d414a7eda8d137af0b1b33d4_2.jpg
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.