Yama Notları: Thrones of Britannia - Mayıs Denge Güncellemesi
#1
TWSThrones_Blog.jpg

Thrones of Britannia için ilk güncelleme açık betaya sunuldu. Steam'i yeniden başlattıktan sonra oyun kütüphanenizden ToB'a sağ tıklayarak Özellikler->Beta kısmından Patch 1 seçerek siz de bu güncellemeyi edinebilirsiniz. Bu açık betayı şimdilik İngilizce dilinde oynamanız önerilmekte. Ayrıca yapılan değişiklikler asıl güncellemeye geçmeyebilir. Bu açık beta ile yapılan değişikliklerin oyuna etkisi izlenecek.

Ana Değişimler
  • Bina fiyatları arttırıldı.(Özellikle yüksek seviye olanlar)
  • Yüksek seviye ve bazı gelir getiren binaların yemek harcamaları arttı. 
  • Bazı gelir getiren binaların bonusları oyunun geç aşamalarında bölgelerin kazançlarını düşürmek için  dengelendi.
  • Kral tarafından sahip olunmayan mülklerin artık 100 altın gideri var ve tüm mülkler +1 bağlılık sağlıyor
  • Tüm vergi oranları artık mutluluğu etkiliyor. Bir bölgeyi işgal etmenin getirdiği mutsuzluk düşürüldü (-10 -> -5)
  • Pek çok ülke için zafer şartları düzeltildi. Oyunun çok erken kısmında elde edilebilen zaferlerin önüne geçildi.
  • Bazı teknoloji bonuslarının değeri azaltıldı. Örneğin +15 yakın mesafe yeteneği teknolojileri artık +6 veriyor.
  • Maaş ve eğitim masraflarını düşüren kişisel yetenek bonusları -%50'den -%25'e düşürüldü.
  • Zorluk seviyelerine göre yapay zekanın aldığı bonuslar düzeltildi.
  • Ordular artık daha az ikmal ile başlayacak. Binaların ikmal bonusu azaltıldı ve düşman topraklarındaki ikmal kaybı arttırıldı.
  • Farklı negatif yemek etkileri varken artık etkisi daha büyük olanlar önceliğe sahip olacak. Ayrıca bu etkilerin gücü arttırıldı.
  • Artık bir önceki turun Savaş Şevkini etkileyen faktörleri gösterilecek ve sonraki tur sıfırlanacak. Savaş Şevki teknolojisinde değişiklik.
  • Başta Berserker birimi olmak üzere bazı birimlere denge değişiklikleri.
  • Yakın mesafe savaşlarının süresi arttı.
Arayüz Değişiklikleri
  • Karakter detayları penceresine 'Boşan' ve 'Eş Ara' butonları eklendi.
  • Kral karakterinin detay penceresine 'Şölen Düzenle' butonu eklendi.(Etki değerinin yanına)
  • Kral olmayan karakterlerin detay penceresine 'Etkisini Düşür' ve 'Bağlılığını Kazan' butonları eklendi.
  • Tüm politik aksiyonlar gerçekleşmeden önce onaylama sorusu soracak.
  • Bina sekmesinde özel binalar için 'Göster' butonu. Bu buton ile özel binanın nerede inşaat edildiğini bulabileceksiniz.
  • Sol üst panele 'Akademi' butonu eklendi.
  • Kampanya ekranının sol alt kısmındaki karakter bilgi paneline karakter detayları butonu eklendi.
  • Karakter detay penceresinde karakterleriniz arasında geçiş yapabilmeniz sağlayacak ok butonları ve karakterin rolünü(General/Vali vs) gösteren ikonlar eklendi.
  • Şehir ismi değiştirme arayüzünde geliştirme
Bunların yanı sıra çok sayıda hata düzeltmesi.
Tam olarak hangi değerde ne kadar değişiklik yaptığını görüntülemek için tıklayın.
[+] 2 üye Ayro nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Oyun zaten Attila'nın modu gibi olduğu için oyuncular alışmakta zorlanmadı. Dolayısıyla hızlı bir şekilde oyun çözüldü. Oyuncuların çoğu oyuna "kolay "dedi. Hal böyle olunca yapımcı şu çözümü bulmuş kendince: Fiyatların, erzak giderinin artması ve maaşların azalmasının önüne geçilmesi. Bunlar bir nebze zorlaştracaktır ama savaş meydanında oyuncuyu zorlayamayan bir AI olduğu sürece oyun kolay olmaya devam eder. Yapay zekanın iyileştirilmesi lazım. Özellikle de savaş alanındaki.
Ara
Cevapla
#3
(15-05-2018, 20:22)Merco : Oyun zaten Attila'nın modu gibi olduğu için oyuncular alışmakta zorlanmadı. Dolayısıyla hızlı bir şekilde oyun çözüldü. Oyuncuların çoğu oyuna "kolay "dedi. Hal böyle olunca yapımcı şu çözümü bulmuş kendince: Fiyatların, erzak giderinin artması ve maaşların azalmasının önüne geçilmesi. Bunlar bir nebze zorlaştracaktır ama savaş meydanında oyuncuyu zorlayamayan bir AI olduğu sürece oyun kolay olmaya devam eder. Yapay zekanın iyileştirilmesi lazım.  Özellikle de savaş alanındaki.

Hal böyle olunca yapımcı şu çözümü bulmuş kendince 
aslında bu spesifik olarak oyuncuların istediği bir şeydi özelikle oyun incelemelerinden çok üstünde duruldu
A man's greatest joy is crushing his enemies
Ara
Cevapla
#4
@Merco

Oyun yeni getirilen mekaniklerin yeterince dengelenmemesi sebebiyle fazla kolaydı, mekanikler zaten böylesine basitken oyunu zorlaştırmakta “bina fiyatlarının arttırılması” gibi basit çözümlerle sağlanıyor, normal.

Öte yandan oyunun kolay bulunmasının sebebi Attila ile aynı sistem üzerine kurulu olmasından kaynaklanmıyor, Attila bu oyuna oranla kat ve kat daha zor bir oyun, ToB’un asıl sıkıntısı oyunda denge olmaması, paraya, erzağa ve yiyeceğe kolay ulaşınca elit birimlerden oluşan daha fazla ordu kurulabiliyor, savaşlarda zaten kolay olduğundan oyuncu için hiç bir meydan okuma kalmıyor oyunda, Attila böyle değil.

Bu kolaylık durumu yapımcıların kendi oyunlarından bihaber olduklarını kanıtlar nitelikte, kendi oyununu bilmeyen insanlar zorluğu nasıl ayarlayacak. Oyun dünyasının en önemli problemlerinden birisi bu, hazır motorlar ve assetler üstüne generic oyun yapıp oyunculara sunuyorlar, tutku yok, detay yok, hal böyle olunca Total War’da gram ilerlemiyor, yıllar geçmesine rağmen. Yazık.
Ara
Cevapla
#5
Ben de diyorum ki o dengelemeyi istediği kadar yapsın, savaş alanında yenilen bir AI oldukça oyun kolay olmaya devam eder. Tüm savaşları oto yapanlar için oyun zor denebilir sadece.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.