Bu konu Slavic Nations DLC ile birlikte gelen yama hakkında bilgiler içerir.
Genel
- Belli bir duruş komutu verilmiş (örneğin spear-wall) birimlerin düşmanla çarpıştıkları an duruşlarını yitirmeleri bugı giderildi.
- Senaryo haritasında görünebilir olan yolların bazı oyuncular için beyaz piksel piksel görünme bugı giderildi.
- Savaşlarda düşman birimlerin görünebilirliğini azaltan SLI bugı giderildi.
- Senaryoda yapayzekanın göçebe oyuncuyla kafayı bozup harita boyunca onu takip edip saldırma bugı giderildi.
- Multiplayer senaryolarında savaşların autoresolve yapılması durumunda savaş henüz yapılmadan sonucu gösteren arayüzün çıkması sebebiyle gerçekleşen çökme problemi giderildi.
- Deniz savaşlarında okyanus yüzeyiyle ilgili özellikle Mac oyuncularında meydana gelen grafik problemi giderildi.
- Multiplayer senaryolarında çeşitli filmlerin görüntülenemeyip gri ekran göstermesi problemi giderildi.
- Custom / Multiplayer savaşlarda oyuncuyu seçip askerlerin bulunduğu yere taşıyınca meydana gelen çökme problemi giderildi.
- Arayüz sebepli çeşitli çökme problemleri giderildi.
- Kuşatma altındaki bir yerleşim yerinde yeni birimler üretilebiliyor, ancak kuşatma kırılana kadar kullanılamıyorlar.
- Yapayzekanın kendi topraklarını yağmalamaya çalışma bugı giderildi.
- 2 yapayzeka ordusunun simultane bir biçimde bir yerleşim yerini kuşatıp kuşatmayı kaldırma problemi giderildi.
- Yapayzeka artık şehirlerini eğer bunu karşılayabiliyorsa bu şehirlerde askerler tutarak koruyor.
- Doğu ve Batı Roma artık oyunun başlangıcında kukla devlet haline dönüştürülemiyor.
- Parthian shot ability artık Alani Horse Archer, Grey Hairs ve Cataphract Archers birimlerinde de kullanılabiliyor.
- Hunların sahip olduğu Lightning doesn't strike twice bonusu artık doğru bir şekilde çalışıyor.
- Romalılar artık et dezavantajına değil, bakım ücreti dezavantajına sahip.
- Kuşatmaları süresi kısaltıldı.
- Kolonizasyon ücretleri kısaltıldı.
- Artık Roman Expedition, ona ilan edilen savaş ilanına Roma İmparatorluğu red cevabı verdiyse buna cevap olarak Roma ile ittifağını bozamıyor.
- Artık Roman Expedition, Roma İmparatorluğunun ayrılıkçısı konumuna gelmedikçe senaryo üzerinde kukla devletler kuramıyor.
- Request from Antonina : Ioannina eventi artık düzgün bir şekilde çalışıyor.
- Request from Antonina : Photius eventi artık düzgün bir şekilde çalışıyor.
- Birçok birimin VMDS'sinde geliştirilmeler yapıldı, artık birimler birbirinden çok daha farklı görünüyor.
- Danimarkalılar artık denizde 1 tur geçirdikten sonraki her tur 2 kat daha fazla yol katedebiliyorlar.
- Pagan olmayan ülkeler için Irminsul'u yoketmek Saksonya genelinde Pagan isyanlarına yol açıyor.
- Şarlman ile oynarken Saksonya'nın Pagan geçmişini yansıtan yeni olaylar meydana geliyor.
- Yapayzekanın oynanan zorluk seviyesine göre daha agresif davranması ayarlandı.
- Savaş ilanlarının ve barış tekliflerinin etkileri yeniden tasarlandı.
- Daha büyük İmparatorlukların daha zor yönetilmesine yönelik çeşitli dengelemeler yapıldı.
- War Weariness özelliği artık oyunun zorluğuna göre değişiyor.
- War Weariness özelliği artık her zaman oyun içerisinde görüntülenebiliyor.
- War Weariness özelliğinin oyundaki etkisi arttırıldı.
- Şarlman için Verdict at Verden ile ilgili yeni bir olay zinciri eklendi.
- Artık Şarlman ile oynarken Carloman bazı olay zincirlerinin zamanının şaşmaması için ölüme bir adım daha yakın.
- Yapayzeka Şarlman'ın Frank Krallığını kurabileceği tur aralığı artık daha geniş.
- Restless Warriors olay zincirinde başarılı olmak için verilen görevin tamamlanma süresi artık daha uzun.
- Restless Warriors olay zincirinin metni artık oyuncuların daha rahat anlayabileceği bir şekilde.
- Artık Papalığa savaş açan Hristiyan devletler sonuçlarına katlanıyor!
- Şarlman ile oynarken Kutsal Roma İmparatorluğu olunması durumunda daha yüksek bir ödül kazanılıyor.
- Şarlman'ın Papa'nın Roma'ya ulaşmasına yardımcı olduğu Eye for an Eye olay zinciri esnasında Papa ölemiyor, dolayısıyla yeni Papa seçilemiyor.
- Avar Krallığının kuruluşu artık yüksek Imperium'a değil, yüksek seviyede bir hükümdar olmasına bakıyor.
- Danimarka Krallığının kuruluşu artık yüksek Imperium'a değil, çok sayıda toprak yağmalanmış olmasına bakıyor.
- Kurtuba Krallığının kuruluşu artık yüksek Imperium'a değil, topraklarınızın ne oranda Müslüman olduğuna bakıyor.
- Restless Warriors olay zinciri, zincirde bahsedilen bölgenin sahibinin değişmesi durumunda başarısız sayılmıyor.
- Vestfalya için bulunan Verdict at Verden olay zinciri artık çok daha etkili sonuçlar doğuruyor.
- Müslüman, İspanyol, Lombard, Frank ve Danimarka birimlerine yeni isimler eklendi.
- Vergi seviyesinin kamudüzenine olan etkisi yükseltildi.
- Teknoloji araştırma zamanları azaltıldı.
- Artık tüm 3. seviye binalar inşaa edilebilmeleri için teknoloji istiyor.
- Demir hammaddesi artık eskisine nazaran daha az gelir sağlıyor.
- Askerler artık açlıktan ölmeden önce 3 tur boyunca erzaksız dayanabiliyor.
- Blacksmith binaları artık demir kaynağı talep ediyor.
- Oyun içerisinde sahip olunabilecek en yüksek yozlaşma seviyesi düşürüldü.
- Binalardan elde edilen Imperium seviyesi azaltıldı.
- Treasury binalarından elde edilen gelir bonusu azaltıldı.
- Generalin ölmesi artık tüm orduya kalıcı -18 değil -12 moral etkisi veriyor.
- Generalin ölmesi artık tüm orduya anlık -18 değil -15 moral etkisi veriyor.
- Ordunuzun %20'sinin yokolmasının morale olan etkisi 0'dan -2'ye, %30'unun yokolmasının etkisi -4'ten -6'ya, %40'ının yokolmasının etkisi -11'den -13'e, %50'sinin yokolmasının etkisi -18'den -20'ye, %60'ının yokolmasının etkisi -25'ten -27'e yükseltildi.
- Avar Noble Swordsmen, Avar Noble Lancers, Avar Noble Archers birimleri artık disiplin özelliğine sahip.
- Avar Noble Lancers defansı 5'ten 10'a çıkartıldı.
- Avar Guard defansı 6'dan 11'e, saldırısı 47'den 49'a çıkartıldı.
- Avar Tribesmen saldırısı 27'den 30'a, hücumu 27'den 32'ye çıkartıldı.
- Avar Horse Archer ok sayısı 25'ten 20'ye düşürüldü.
- Iberian Cavalry defansı 12'den 7'ye düşürüldü, saldırısı 28'den 38'e çıkarıldı.
- Spanish Royal Cavalry hücumu 43'de 48'e çıkarıldı.
- Spanish Royal Guard Cavalry hücumu 48'den 50'ye çıkarıldı, saldırısı 43'ten 52'ye yükseltildi.
- Andalusian Cavalry artık 650 değil 700 altın istiyor.
- Cordoba's Armoured Cavalry artık 825 yerine 850 altın istiyor ve hücumu 60'tan 55'e düşürüldü.
- Umayyad Guard Cavalry hücumu 50'den 55'e yükseltildi, saldırısı 36'dan 41'e yükseltildi.
- Frankish Cavalry multiplayerlarda artık 420 altın istiyor.
- Scola Cavalry saldırısı 33'ten 43'e, hücumu 55'ten 60'a yükseltildi.
- Palace Guard saldırısı 27'den 30'a yükseltildi.
- Frankish Guardsmen saldırısı 33'ten 43'e yükseltildi.
- Paladin Guardsmen saldırısı 35'ten 45'e yükseltildi.
- Mercia's Royal Horsemen hücumu 70'ten 56'ya düşürüldü, defansı 25'ten 38'e.
- Axe and Sword Hirmen artık disiplin bonusuna sahip.
- Gastald Swordmen artık disiplin bonusuna sahip.
- Viking Axemen artık 400 yerine 370 altına maloluyor.
- Gastald Swordsmen artık disiplin bonusuna sahip.
- Lombard Sjirmisher artık 230 yerine 200 altına maloluyor.
- Clubların piyadelere karşı bonusu artık +10'dan +12'ye yükseltildi.
- Lombvard Guardsmen defansı 42'den 44'e, saldırısı 34'ten 35'e yükseltildi.
- Gastald Cavalry hücumu 43'ten 57'ye çıkarıldı.
- Saxon Scout Cavalry ücreti 350'den 400'e çıkarıldı.
- Saxon Cavalry defansı 12'den 10'a düşürüldü, saldırısı 43'ten 40'a düşürüldü.
- Saxon Noble Javelinmen ücreti 420'den 450'e çıkarıldı.
- Sword Veterans ve Spear Veterans artık disiplin bonusuna sahip.
- Seax Band defansı 19'dan 23'e çıkarıldı.
- Sax Warriors defansı 19'dan 23'e çıkarıldı.
- Saxon Hearth Cavalry hücumu 71'den 69'a indirildi.
- Gemiler artık silahlarını dolduramıyor, buna karşın daha yüksek silah kapasitesine sahip.