Yama Notları: Total War: Elysium - Eylül 2020 Yaması
#1
Small-Header-Amazons-Update_-Patch-Notes.jpg

Total War: ELYSIUM için Eylül yaması çıktı. Bu yamayla oyuna yeni Truva generali Penthesilea ekleniyor.

https://www.totalwar.com/blog/total-war-...er-update/ :Yama Özeti
  • Üçüncü Truva generali Penthesilea eklendi ve bir hafta boyunca ücretsiz.
  • Yeni dereceli sistemi eklendi.
  • 5'i Truva için 8 yeni kart eklendi.
  • Sun Ren uzun süredir beklenen güçlendirmesini aldı.
  • Trojan Wall ve High Ridge gibi kartlar dengeleme değişiklikleri aldı.
  • Emoji sistemi geliştirildi.
  • Günlük görevleri yenileme eklendi.
  • Bolca önemli hata düzeltmesi ve oyun geliştirmesi.
Yeni İçerik
Generaller

Penthesilea önümüzdeki hafta boyunca ücretsiz elde edilebilir. Tek yapmanız gerekene Total War: Elysium'a girmek. 9 Eylül'de mağazada diğer generallere katılacak.

TWE_card_Penthesilea-General.pngTWE_card_Blood-Oath.png

Derecelendirme Sistemi

Oyuncu profillerine derece seviyeleri eklendi. Rakiplerinizi yendikçe 10 farklı seviye arasında yükseleceksiniz. Karşılaşmalarda rakiplerinizin seviyesini de görebileceksiniz.
  • Bu görünürde bir dereceli sistem yapmak için ilk adımımız.
Dereceliyi desteklemesi için yetenek bazlı eşleştirme sistemi eklendi.
  • Bunu daha fazla oyuncu katıldıkça değiştirmeyi böylelikle eşleştirme adilliğini sağlamayı ve karşılaşma arama sürelerini kısaltmayı hedefliyoruz.

Kartlar

TWE_card_Amazon.pngTWE_card_Berserkers.pngTWE_card_Border_Guard.pngTWE_card_Centaur_Horde.png
TWE_card_Daughter_of_Ares.pngTWE_card_Fall_Of_Troy.pngTWE_card_Earthworks_Battery.pngTWE_card_Satyr.png

General Değişiklikleri

Sun Ren
Eskiden: Bu bir üniteyi öldürdüğünde eline Sun Attendant ekler.
Şimdi: Bu kendi turunda bir düşmanı öldürdüğünde sahaya Sun Attendant ekler.

Tasarım Notu: Sun Ren, oyuncuların favorilerinden biri olsa da pek oynanmıyordu. Bu yüzden büyük bir değişikliğin gerekli olduğunu düşündük. Bu değişiklik sayesinde Sun Attendant direkt sahaya sürükleniyor. Bu tahmin edilebileceği üzere Supply maliyetini atlamanın yanı sıra çoğu durumda bir tur önceden oynanmış oluyor. Ayrıca artık binalara karşı da işe yarayacağından bina destelerine karşı da güçlü bir kart. Son olarak ise sadece Sun Ren'in turundaki ölümler sayılıyor bu yüzden savunurken öldürülen rakipler Sun Attendant sağlamayacak. Bu dengelemeden ziyade oynanış sıkıntısıydı fakat bu değişiklikten ötürü oldukça güçlenmiş olan Sun Ren'in artık bir tane daha engellenme yöntemi var.

Marie Antoinette
Eskiden: Bir dost ünite öldüğünde İmza kartın maliyeti (1) düşer.
Şimdi: Bir dost öldüğünde İmza kartın maliyeti (1) düşer.

Tasarım Notu: Bu değişiklik sayesinde artık ölen dost binalar da Marie'in özelliğini çalıştıracak. Oyuncular zaten oldukça ilginç Marie desteleri kullanıyor. Bu değişiklik destelerin içine binaların da yerleştirilmesini sağlayacak. Bu değişikliği yakından takip ederek Marie'nin ana engelleme yöntemi olan dostlarını öldürmeme tekniğini mantıksız kılmadığından emin olacağız.

Kart Değişiklikleri

Calibrated Ordnance
Eskiden: Planlandığında eline iki Roundshot ekler.
Şimdi: Planlandığında eline bir Roundshot ekler.

Tasarım Notu: Calibrated Ordnance, Fransız Cumhuriyeti destelerinin olmazsa olmazıydı. Açık ara en iyi ortadan kaldırma kartı olması diğer İmparatorluk çağı kartlarını da gereksiz kılıyordu. Bu güçsüzleştirme seçeneklerin sayısını artıracak ve daha çeşitli desteler görmemizi sağlayacak.

Caltrops
Eskiden: Seçilmiş düşman süvarisini yok et.
Şimdi: Düşmanı stunla, süvariyse 4 hasar ver.

Tasarım Notu: Bu değişiklik Caltrops'daki iki sıkıntı çözüyor: Sıkıntıların ilki Cataphracts gibi ileri oyun süvari birliklerini direkt ortadan kaldırmayı engelliyor. İkincisi ise her şeyi stunlayabilmesi hiçbir süvari birimi kullanmayan düşmana karşı da işe yaramasını sağlıyor.

Comrade in Arms
Eskiden: Maliyet (2), 1/2.
Şimdi: Maliyet (3), 2/2.

Tasarım Notu: Comrade in Arms oldukça fazla oynana bir karttı. Bu da 2 maliyet sınıfındaki pek çok kartı oynanışın dışına itiyordu ve bu her çağda oynanabilen bir kart için sıkıntılıydı.

False Dawn
Şimdi: Mevcut etkilerinin yanı sıra elinizde Plan kartları varsa, planlanmış hale gelmelerini sağlayacak.

Tasarım Notu: Bu False Dawn'ın daha işe yarar olmasını sağlıyor ve Plan desteleriyle yeni bir sinerji oluşturuyor. Ayrıca Plan, Daybreak'i temsil ettiği için de daha tutarlı hissettiriyor.

Demoralise
Eskiden: Maliyet (2), Düşman üniteye -2/-2 ver.
Şimdi: Maliyet (3), Düşman üniteye Daybreak'e kadar -3/-3 ver.

Law Down Arms
Eskiden: Maliyet (4), "Düşman sırasındaki tüm ünitelere ve binalara -2 hasar ver."
Şimdi: Maliyet (2), "Düşman sırasındaki her şeye Daybreak'e kadar -2 hasar ver."

Tasarım Notu: Elysium'da kalıcı güçsüzleştirme etkilerinden kaçınmaya çalışıyoruz. Lay Down Arms'ın kanıtladığı üzere bu oynanışa oldukça negatif bir etki. Güçlü etkilerin Daybreak ile ortadan kalkması sadece Elysium'un yapabileceği bir şey ve bu çeşitli oyuncu seçimlerine yol açıyor.

Flank Charge
Eskiden: Maliyet (4)
Şimdi: Maliyet (3)

Tasarım Notu:Kartı genel olarak kimse kullanmıyordu. Çünkü 4 maliyet için 1 ya da 0 süvari sağlıyordu ve bu Reservlerden getirmek için çok büyük bir risk. Bu değişiklik riski daha alınabilir hale getirecektir.

Forlorn Hope
Eskiden: Shattered: Bu sıradaki diğer tüm dostların Shattered etkilerini aktifleştir.
Şimdi: Herald: Bu sıradaki diğer tüm dostların Shattered etkisi aktifleştir.

Tasarım Notu: Bir Shattered destesi kurmak oldukça ilgi çekici olsa da bu kart yeterince verim almanız için çok fazla engebeden geçmenizi istiyordu. Bu değişiklik, doğru yaparsanız anında çalıştırabilmenizi sağlıyor. Bu da desteyi daha rekabetçi hale getirecektir.

Harsh Justice
Eskiden: Tüm düşman ünitelere hasar verir.
Şimdi: Bir düşman sırasına hasar verir.

Tasarım Notu: Harsh Justice maliyetine göre çok iyiydi. Bu kartı daha taktiksel bir hale getiriyor ve düşmana daha fazla engelleme yöntemi sunuyor.

High Ridge
Eskiden: 0/4, "Bu sıradaki diğer üniteler ve binaların +2 sağlığı olur"
Şimdi: 0/5, "Bu sıradaki diğer üniteler ve binaların +1 sağlığı olur"

Tasarım Notu: High Ridge, yavaş yavaş tüm destelerde kendini göstermeye başlıyordu. Bu değişiklik sayesinde daha çok sayıyla kazanan destelerde yer almasını sağlamaya çalışıyoruz, bunun karşılığında ise High Ridge'in kendisini ortadan kaldırmak biraz daha zor.

Himalayan Horsemen
Eskiden: Maliyet (5), 4/4.
Şimdi: Maliyet (4), 3/3.

Xiongnu Raiders
Eskiden: Maliyet (4), 4/4.
Şimdi: Maliyet (3), 2/4.

Tasarım Notu: Yukarıdaki iki değişiklik ile farklı supply miktarlarında çeşitli süvari seçenekleri sunmaya çalışıyoruz. Yığılmayı azaltıp bu destenin daha kolay oluşturabilmesini istiyoruz.

Mycenaean Chariot
Eskiden: Heroic: Sahaya iki okçu ekler.
Şimdi: Heroic & Shattered: Sahaya iki okçu ekler.

Tasarım Notu: Mycenaean Chariot güçsüzdü, Heroic etkisini çalıştırsanız bile pek büyük bir etki sağlamıyordu. Shattered etkisinin eklenmesi ile her seferinde Heroic etkisini etkinleştirmeye çalışmanıza gerek yok. Aynı zamanda Penthesilea'nın İmza kartı ile de çok iyi sinerjisi var. Bu etki aslında kart çıkmadan önce vardı fakat okunabilirlik konusunda endişelere sahiptik. Kartın oynanmadığını düşünürsek bu pek sıkıntı olmayacaktır.

No Quarter
Eskiden: Maliyet (5), "Hasar almış tüm düşman üniteleri yok et."
Şimdi: Maliyet (3), "Bir düşman sırasındaki hasar almış tüm üniteleri yok et."

Tasarım Notu: Önceki yama notlarında da bahsettiğimiz üzere No Quarter'i tamamen değiştirmeyi düşünüyoruz çünkü pek çok durumda Regime Change'e benziyor ve Supply olarak da benzer maliyetlere sahipler. Onu sadece tek bir sıraya kısıtlamak en iyi değişiklik gibi gözüktü çünkü bu mekanik sadece Elysium'a özgü ve hareket etme gibi etkiler ile de iyi sinerji kuruyor.

Rake
Eskiden: Sahada aynı sıraya eklenen dosta Camouflage verir.
Şimdi: Sahaya eklenen herhangi bir dosta Camouflage verir.

Tasarım Notu: Rake, pek kullanışlı bir kart değildi. Bu değişiklik ile onu arka safhalarda koruyup yine de ön sıralardaki dostlarına Camouflage vermesini sağlayabilirsiniz.

Regime Change
Eskiden: Maliyet (5)
Şimdi: Maliyet (6)

Tasarım Notu: Önceki güçsüzleştirme yetersizdi, komboyu bir sonraki tura taşımak pek de güçsüzleştirmeye yaramadı. Bu değişiklik sorunu çözecek mi inceleyeceğiz, sorun hala devam ederse kartı baştan yapmaya çalışacağız.

Trample
Eskiden: Maliyet (3), Stunla, 3 hasar ver
Şimdi: Maliyet (2), Stunla, 2 hasar ver

Tasarım Notu: Elysium'da pek çok ortadan kaldırma etkisinin 3 hasarı var, bu da tekrarlayan oynanış stillerine yol açıyor. Bu hem onu değiştiriyor hem de kartın Stun kısmını daha öne getiriyor çünkü hedefin hayatta kalma şansı daha yüksek. Genel olarak, Surround ve Ride Down gibi daha ilginç ortadan kaldırma etkilerinin daha çok kullanılmasını istiyoruz o yüzden bu tarz değişikliklere devam edeceğiz.

Trojan Wall
Eskiden: Senin turunda Long-Ranged etkisine sahip.
Şimdi: Senin turunda Short-Ranged etkisine sahip.

Tasarım Notu: Bu "ufak" değişiklik Trojan Wall oyuncularının duvarı hangi sıraya koyacaklarını daha fazla düşünmelerini sağlıyor. Bu da hem kartın kendisi hem de karşısında oynamayı daha ilginç kılıyor. Aynı zamanda arka sırada partk edilmiş olmasının sinirini de azaltıyor.

Tuntian Farm
Eskiden: Eline Short Sword ekler.
Şimdi: Sahaya Short Sword ekler.

Tasarım Notu: Bu kart biraz zayıftı, bu yüzden üniteyi direkt sahaya eklemesini denemeye karar verdik. Bu değişiklik aynı zamanda binayı sahanın önüne koymanın ödüllendirici olmasıyla da sonuçlanıyor.

Veteran Trainer
Eskiden: Maliyet (6), 4/6, "Hareket: Bu sıradaki diğer üniteler +1/+1 kazanır."
Şimdi: Maliyet (7), 4/6, "Hareket: Bu sıradaki diğer üniteler +2/+2 kazanır."

Tasarım Notu: Bu değişiklik ile kartın özelliğini daha çok ona has bir hale getirmek istiyoruz, böylelikle destelerde daha çok yer bulacaktır. Aynı zamanda Supply maliyeti olarak da farklı bir yere taşımış olmamız daha ilginç oyunlara yol açacaktır

Diğer Değişiklikler
  • Her gün bir günlük görevi yenileyebilirsiniz.
  • Deneme modundaki yapay zeka rakibinizin zorluğu ve destesi rastgele olmak yerine derecenize göre belirlenecek.
  • Emoji seçenekleri değiştirildi böylelikle General replikleri de emojiye daha iyi cevap verecek şekilde güncellendi.
  • Bazı General seslendirmeleri eklendi. Generaller seçildiklerinde ve bir düşmanla karşılaştıklarında repliklere sahipler.
  • Ana ekran geliştirildi.
  • Artık generaller satın alındıktan sonra mağazadan kalkıyorlar.
  • Başlangıç desteleri ufak değiştirmeler ve dengelemeler aldı.
  • Tek hedefli olay kartları (Stray Arrow, Calibrated Ordnance) artık hedeflerine bir nesne fırlatıyor.
  • Artık tüm üniteler yakın ve uzaktan saldırıları nasıl yapacağı hakkında kotlandı. Bu da saldırı durumlarının görüntü kalitesini artırıyor.
  • Hata giderimleri.
WhaW8Am.gif
[+] 3 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.