Yeni Başlayanlar İçin Total War : Warhammer Rehberi
#1
warhammer.png
Forumumuzda çok sayıda farklı türde strateji oyunlarının takipçisi mevcut, Total War serisine tamamen uzak kişiler kadar Total War serisini yakından takip eden kişiler için de yararlı olabilecek bir rehbere forumumuzda yer vermek istedik.


Daha önce herhangi bir Total War oyunu oynamadıysanız, ancak Warhammer dünyası ilginizi çektiyse öğrenmeniz gereken bazı şeyler var. Total War serisi asla bir Crusader Kings II kadar komplike bir oynanışa sahip olmasa da, yıllar içerisinde biriktirdiği kendi stiline sahip bir seri.

Daha önce Total War oyunları oynadıysanız Total War : Warhammer'da bazı şeylerin daha basit olduğunu farkedebilirsiniz, genel bir vergi seviyesi ayarlamak yerine artık her şehir için vergi alımını açıp kapatabiliyorsunuz, zaman yavaş aktığı için hükümdarlarınız yaşlanmıyor, ordularınız kış şartlarında büyük hasarlar almıyor.

Total War : Warhammer tüm bunların yerine kendi derinliğini başka kısımlarda yansıtıyor, bu unsurlara örnek olarak birim çeşitliliği ve oynanabilir ülkelerin özellikleri gösterilebilir. Strategyturk'te yayınladığımız diğer yazılarda da bahsedildiği gibi kuşatma savaşları tamamen yenilenmiş durumda ve oyunun kendisine has büyüleri ve uçan birimleri ciddi fark yaratır nitelikte. Bu iki kesimden hangi tarafta olursanız olun bu rehberde işinize yarayacak bilgiler bulabilirsiniz.

İşleri Yavaştan Alın
Oyuna girmenizle birlikte vermeniz gereken ilk karar oyun içerisindeki dört ırktan hangisiyle oynayacağınız. Her ne kadar bu dört başlangıç pozisyonlarına göre çeşitli zorluk seviyelerine denk gelse de bunu çok kaale almayın, size hangi ırk ilginç geliyorsa onla başlayın. Eğer Total War oyunlarına aşina değilseniz veya birçoğumuz gibi büyük bir ara verdiyseniz zorluk seviyesini Kolay'a alın. 


Başlangıç Düşmanı
Oyundaki her ırk başlangıçta bir komşusuyla savaşta oluyor. Vampir Kontları Templehof ile, İmparatorluk Ayrılıkçılar ile, Yeşilderililer Red Fang ile ve Cüceler Bloody Spearz ile. Onlarla ilk savaşınız basit olacak ancak yenildiklerinde geri çekilip kaçacaklar, eğer bir kere yenilgiye uğrattıktan sonra yakalayıp tekrar saldırabiliyorsanız saldırın - eğer bunu yapamazsanız kale kurup tekrardan güç kazanmaya çalışabilir, sahip oldukları başka orduyla size karşı saldırı düzenleyebilirler. 

Eğer düşman ordusunu yakalayamazsınız marching stance'a geçip kendi sınırınıza geri dönün, kendi sınırlarınızdayken birimleriniz tur geçtikçe yenilenecektir ve düşmanınızdan bir diğer saldırı aldığınız vakit daha hazır olacaksınız.

Birkaç tur sonra düşmanınızı yenilgiye uğrattığınızda çeşitli diplomatik tekliflerle, para önerisiyle vs. karşılaşabilirsiniz - reddedin. Eğer onlarla barış imzalarsanız bu sefer garip bir şekilde onların etrafından genişlemeniz gerekecek ve muhtemelen ileride bir tarihte size savaş açacaklar, dolayısıyla arkanızda iz bırakmadığınızdan emin olun.

Savaşa Hazırlık
Total War : Warhammer'da savaş öncesi orduların konumu büyük önem taşıyor, piyadelerinizin okçuların yanında olup olası bir saldırıya karşı onları koruduğundan emin olun, atlı birliklerinizi kanatlarda tutun. Generaller daha merkezi konumlarda bulunmalı ki komutan özellikleri daha çok birime etki edebilsin, gerektiği an gerektiği bölgeye erişebilsin. Cüce Madenciler veya Orman Örümcekleri gibi birlikler ormanda gizlenip oradan geçmekte olan birliğe ani saldırılar düzenleyebilir.

Oyun içerisinde uçan birimler olduğundan arkada bulunan topçu birliklerini koruma babında bir birim bırakmanız faydalı olur. Vampir Kontlarının sahip olduğu yarasalar kimi zaman can sıkıcı bir etken olabilir ancak onlar bile bir birim piyade ile püskürtülebilirler.


Çok Hızlı Genişlemeyin
İlk fetihlerinizi tamamlamanızla birlikte danışmanınızdan 12 şehir daha fethetmeniz için görev alacaksınız, fethetmeyin. Bu görev uzun vadede yapılması gereken bir görev ve görevi aldığınız gibi fetihlere başlarsanız oyunun orta döneminde çeşitli problemlerle yüzleşirsiniz. Total War : Warhammer'daki ekonomi dengesi oyunun başlangıcında ancak tek bir güçlü orduya sahip olabilmenizi sağlıyor, eğer Yeşilderililerle oynuyorsanız Waagh! özelliği ile ucuza asker edinebilirsiniz. Tek bir büyük ordunuzun olması tek bir cephede savaşmanızın sağlıklı olduğu anlamına gelir, dolayısıyla çok hızlı bir şekilde genişlerseniz bir yerden sonra geride kalan topraklarınızı koruyamayacak hale gelirsiniz.

Her ırk, halkını neredeyse köleleştirmiş Vampir Kontları bile - şehirlerindeki huzursuzluk seviyesi ile ilgilenmek zorunda. Bir şehri ele geçirirseniz o şehrin mutsuz olduğunu göreceksiniz ve eğer doğru binaları inşa edip şehirde bir miktar ordu veya doğru özelliklere sahip bir karakter bulundurmazsanız yeni fethettiğiniz şehri bir süre sonra tekrar fethetmeniz gerekebilir.

Genişlerken Aklınızda Bulunması Gerekenler
Kime saldıracağınıza karar verirken sahip olduğunuz şehirlerle bütünlük oluşturan toprakları seçmeye özen gösterin, bir eyaletin tamamını kontrol etmeniz halinde o eyaletin yönetiminde çeşitli kararlar alabilirsiniz ve bu kararlardan bir tanesi şehrin isyan etme riskini azaltıyor. Şehrin yeni ele geçirilmiş olmasından kaynaklı huzursuzluk dindikten sonra başka bir karara geçip bu sefer şehrin büyümesini sağlayabilirsiniz.

Bu esnada etraftaki şehirleri ele geçirmektense yağmalamayı tercih edin ve kasanızı doldurun. İleri bir tarihte o şehri ele geçirmek istediğiniz vakit düşmanınız büyük ihtimalle sizin yağmanızdan kaynaklanan hasarı onarmış olacaktır ve yağmadan kaynaklı mutsuzluk şehir ele geçirildiğinde resetlendiği için herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmayacaksınız. Bu esnada ele geçirmenizin imkansız olduğu şehirleri de yağmalayabilirsiniz, oyun içerisinde cüceler ve yeşilderililer birbirlerinin topraklarını ele geçirebilirken insanlar ve vampirler de birbirlerinin topraklarına genişleyebiliyor.

Doğru Bina Doğru Yere
Her eyaletin bir merkezi bulunuyor ve bu merkez 5. seviyeye kadar yükseltilebiliyor. Daha elit birimlere sahip olma peşindeyseniz bunu yapacağınız yer tam olarak burası çünkü binalarınızı yerleşim yerinizin seviyesi kadar geliştirebiliyorsunuz. Küçük yerleşim yerlerinde askeri binalar yapmanın bir anlamı yok çünkü ileri seviye birimlere asla erişemeyeceksiniz. Eğer yanlış binalara sahip olduğunu düşündüğünüz bir yerleşimi ele geçirirseniz binaları yıkıp doğru binaları inşa edin.

Bu binalar için yegane istisna kamu düzenini arttıran türdeki binalar, bu binaları her yerde yapmak mantıklı bir tercih olacaktır.


En İyi Kuşatma En Kısa Süren Kuşatmadır
Eski Total War oyunlarına aşina iseniz kuşatmalarda önce şehrin kapısını kırmaya yönelik birimlerinizi gönderip ardından tüm ordunuzu şehre sokmayı deneyeceksinizdir, Total War : Warhammer'da işler bu kadar basit değil. Her kuşatma savaşında saldıran, savunanın savunma kalelerinin menzilinde bulunuyor. Dolayısıyla tam bir taarruz halinde olmalısınız, direkt olarak surlara hücum edip surların üstüne çıkmalısınız. Oyunda her piyadede merdiven bulunuyor -bu merdivenleri nerelerinde sakladığını sormayın- dolayısıyla hızlıca surların kontrolünü ele geçirmeye oynamalısınız. Yine de surlara çeşitli yerlerden ateş açmak mantıklı bir seçenek, ancak sadece bunla şehri ele geçiremeyeceksiniz.

Eğer savunan taraf sizseniz en öndeki kuşatma kulesini hedef alın, büyük ihtimalle surlara erişmeden o kuleyi kullanılamaz hale getirebileceksiniz. Diğer kuleler erişecektir, düşman sura dayandıktan sonra okçularınızı geri çekmeyi unutmayın ve piyadelerinizi sürün.

Total War ve Diplomasi
Oyun içerisinde size dostça yaklaşan farklı ülkeler düşmanlarına savaş açmanız durumunda size para teklif edebilir, siz bu antlaşmayı kabul ettikten sonra bu sefer düşmanları gelip savaştan çıkmanız için para önerebilir. Ardından tekrar dostunuz kötü durumda olduğu için savaşa tekrar girmeniz karşılığında para önerebilir. Bedava sirke baldan tatlıdır anlayışından yola çıkarak bunları iyi değerlendirin. Acil paraya mı ihtiyacınız var? Savaş açın ve bekleyin.

Bu diplomasi açığı yakın bir süre içerisinde gelecek yamalarla giderilebilir gibi duruyor.

Siz Ne Öneriyorsunuz?
Total War : Warhammer'ı oynadıktan sonra sizin diğer oyunculara yapacağınız öneriler nelerdir? Konu altında belirtin.
[+] 8 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Sitedeki en iyi rehberlerden biri, eline sağlık.
G0kMNN.png
[+] 1 üye GaulTurk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Artık strategyturk.com'da.
Yeni Başlayanlar İçin Total War : Warhammer
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#4
Merhaba, bu soruyu sormak için foruma üye oldum. Yardımcı olursanız, çok sevinirim.

Melee atack ve Wapon Strenght
ve
Armor, unit sağlığı, unit sayısı ve Melee Defence arasında nasıl bir bağlantı olduğunu anlatabilir misniz?

Ben bir asker birliğinin diğer asker birliğine karşı üstün olup olmadığını bu matematiksel değerlerle nasıl hesaplayabilirim. Zırh delen silahlar, büyük birime karşı avantaj gibi bonuslar hesaplama dışı olsun.

Aşağıdaki resim sadece örnektir. Örnek üzerinde anlatmak isteyenler için eklenmiştir.

Şimdiden cevap için teşekkürler.

bazfvjmupn24.png
[+] 1 üye yatutarsa nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Öncelikle hoşgeldin aramıza yatutarsa. Warhammer oyununda battle da askeri yönetimin önemli olduguna dikkat çekmek isterim baslangıc olarak. Sorunda bu nedenle çok önem arz ediyor.
Sorunun cevabına gelirsek ; zırhı yüksek olan birim hem yakın savasta hemde ok yagmuru altında belli bi süre dayanmana yarar.
yakın saldırı : birimin saldırdıgı esnada yaratacagı etkiyi belirtir. yani ne kadar yüksek ise bi birimin saldırısı o birim savunmada bekletmeden cok karşı ataga yöneltmen daha dogru olur.
yakın savunma : birimin savunmada bekleyip saldıran kisiye yaratacagı etkiyi belirtir. savunma birimleri genelde ön cephede tutulup ilk saldırıları karsılamak icindir. ne kadar yüksek ise o kadar fazla etki gösterir.
silah gücü : birimin kullandıgı silahının vereceği hasarı belirtir. ne kadar cok fazla ise o kadar seri can puanını düşürür.
hücüm bonusu : birimin saldırdıgı an yakın saldırıya etki edecegi %lik bonusudur.
Şimdi gelelim biraz daha detaya inmeye ; Öncelikle can puanından bahsedeyim : Can puanı oyunda su mantık ile işlev görür , bir birimin can puanı azalmaya baslayıp yeterli seviyeye dustukten sonra çok seri bi şekilde sayısında azalmalar meydana gelir. Örneğin birimin saglık puanı 5000 ve bu birim savasmaya basladıgında can puanı yavas yavas dusmeye baslar. ilk baslarda direk asker kaybetmezsiniz önce can puanı azalması gerek. bu birimin saglıgı 5000 iken çok güclü bir birim yoksa karsısında baslarda örnek her 15 sn ye de 1 asker kaybediyorsa , saglıgı 2500 e indiginde her 5 saniyede ve ya her 3 saniyede 2 3 birim kaybetmeye baslarsınız.
Zırh delici hasara gelirsekte ; zırh delici hasarı olan birimini genelde zırhı yüksek birimlere gondermen gerekir. Örnek zırhı cok az ve ya olmayan birime verecegi hasar 5 ise zırhı yüksek olan birime verecegi hasar 15 olur. Tabi bu zırh delici simgesine gelip bakmanızda da yarar var. Çünkü bazı birimler sadece zırh delmek icin yaratılmıstır. Örnek silah gücü 50 olan bi birimde zırh delici simgesi var. silah hasarı 50 yazısının uzerine gelince orda size detaylı sekilde gösterir. Örnek zırh delici özelligi 45 , silah hasarı 5 gibi. Bu şu demek oluyor bu birim zırh delmek icin var.
Büyük yaratıklar genelde zırhsız olurlar ve onlara zırh delici göndermekten çok antibüyük ozellikli birimini göndermelisin. yani herşey sistematik sekilde ilerler. karsındaki birimin ozelliklerine ve kendi özelliklerine bakarak çözersin savasta kimin galip gelecegini.
Yani her özellik farklı bi avantaj ve ya dezavantaj saglar. muhim olan doğru noktada doğru kişiyi doğru yere göndermen olacak.
Umarım yardımcı olmusumdur gene aklına takılan bişey olursa forumu kullanarak bizimle sorunu paylasabilirsin. iyi eğlenceler dilerim.
[+] 1 üye chaos10ur nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Cevap için teşekkürler. Peki şu şekilde nasıl analiz edersiniz?

iki askeri birim ele alalım. Tamamiyle birbirinin aynılar.
Tek farklılıkları;
Birinin melee atack 80
wapon strengh 500

diğerinin melee atack 50
wapon strengh 800

kafa kafaya aynı anda saldırtırıyoruz.

Kim kazanır? Neden?
Ara
Cevapla
#7
(31-12-2017, 20:51)yatutarsa : Cevap için teşekkürler. Peki şu şekilde nasıl analiz edersiniz?

iki askeri birim ele alalım. Tamamiyle birbirinin aynılar.
Tek farklılıkları;
Birinin melee atack 80
wapon strengh 500

diğerinin melee atack 50
wapon strengh 800

kafa kafaya aynı anda saldırtırıyoruz.

Kim kazanır? Neden?

şimdi hocam öncelikle burda zırhlar hucum bonusları gibi dün yazdıgım yazıdaki etkenlerde devreye girer. Ama illede bunun uzerinden bahset diyorsan silah gucu yuksek kisi ilk basta digerine nazaran daha az etki gostersede savasın sonunda kazanacak kisidir. Çünkü silah gücü yüksek oldugundan dolayı rakibinin can puanını daha hızlı dusurmeye baslar her darbesinde. aslında silah gücünün içindeki bonuslarda önemli (zırh delici hasarı , zehirli saldırı , büyülü saldırı vs.). Ayrıca birimin içindeki özelliklerde önemlidir : Antipiyade , Antibüyük , hücüm bonusunu ortadan kaldır , fiziksel direnci , büyülü saldırıya karşı direnci vs. yani her etken çok önemli oluyor. Bazı birimler vardır içindeki bonuslar çok yüksektir ama zırha karşı zayıf özelligi vardır ve zırhlı birimde 0 etki yaratır ( Örnek ork askerlerinin bazıları ve vampir askerlerinin bazıları hatırladıgım kadarıyla) , Bazı birimlerde cok fazla özelligi yoktur ( karaelftlerde bulunan cadı elfler gibi ) çok etkilidir piyadeye karsı. Örnek cadı elf ok saldırısına maruz kalmayıp piyadeye saldırırsan inanılmaz etki yaratır her savasta en az 200 300 piyade keser.
Kısacası hocam birimin içinde yazan özellikler , lordunun orduya etkisi , birim kartının altında bulunan bonuslar , birimin rütbesi gibi bi ton unsur devreye girer.
Başlarda alışmakta zorluk çekersin hangi birim kime etkili diye bunun için önerim savas meydanında kendi biriminden herhangi birine tıklayıp space tuşuna basılı tutarak rakibin ona karşı yüksek tehdit mi düşük tehdit mi görebilirsin. Birazcık böyle oyna sonra alışmaya baslarsınız. 
Sorularınız olursa gene biz burdayız iyi oyunlar dilerim.
Son olarak oyundaki mantık taş kağıt makas mantıgı ile ilerler. yani mızraklı büyük yaratıkları keser , mızraklıyı kılıçlı askerler keser , kılıçlıyı baltalı askerler keser , baltalıyı ve kılıçlıyı en az at büyüklüğünde olan birimler keser vs.
[+] 2 üye chaos10ur nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Weapon strength askerin elindeki silahın gücüdür.
Melee attack ise askerin saldırı yeteneğidir.
Warhammer oynamadım ama Rome2de de yaklaşık aynıydı. Silah hasarı çok değişim göstermiyordu fakat askerim melee attack gücündeki fark önemli etki ediyordu.
Ara
Cevapla
#9
(01-01-2018, 13:57)Aytaç : Weapon strength askerin elindeki silahın gücüdür.
Melee attack ise askerin saldırı yeteneğidir.
Warhammer oynamadım ama Rome2de de yaklaşık aynıydı. Silah hasarı çok değişim göstermiyordu fakat askerim melee attack gücündeki fark önemli etki ediyordu.

evet klasik totalwar serilerinde dedigin gibiydi fakat warhammerda canpuanı sistemi getirildiginden dolayı silah gucu daha cok onem arz eder oldu. tabiki melee attackta etki ediyor asırı sekilde. melee attackı yuksek olan birim tane tane keserken , silah gucu yuksek olan birim rakibinin canını azalttıgı taktirde her darbesinde 5-6 adam eksiltmeye baslar. Piyadeler arasında cok fark bulunmasada belli baslı elit birimlerin kapısmasında cok etki gosteriyor. Tabiki diger özellikleri yok sayarak bu denli cevap veriyorum. Warhammerın savas mantıgı diger totalwarlardan ayıran özelliği canpuanı olmasıdır. Örneği soyle verirsem daha anlasılır olabilir ; bir dev ile bir grup piyadeye saldırdıgınızda , devin her darbesinde piyadeler havada ucar yere duser ve tekrar ayagı kalkıp savasır. Canpuanı azaltıkca o ucan piyadeler artık ölmeye baslar. Devinde yanlıs hatırlamıyorsam silah gucu 500+ felandi yani 3-4 darbe sonrası piyadelerin canı baya azalmıs olur ve iş artık katliama döner.
[+] 1 üye chaos10ur nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Ben biraz yabancı siteleri ve youtube kaynaklarını inceledim. İşim aslı şöyle;

Melee Atack= Yüzde olarak Vurma şansını
Melee Defence= Yüzde olarak Engellem Şansı
Wapon Strange= Silah Gücü
Armor= zırhı ifade ediyor.

Bir birimin diğer birime matematiksel olarak nasıl üstün geleceğini şöyle hesaplıyoruz.

Yüzdelik Vurma şansı + %40 (bu otomatikman sistem tarafında her askeri birime ekleniyor) - Karşı birimin Yüzdelik engellem şansı.
Silah gücü ise armor yani zırh tarafından engelleniyor. Silah gücünden de zırh rakamı düşülüyor. (eğer silah gücünün zırh delici özelliği varsa, o zırh tarafından engellenmez.)

iki askeri birim ele alalım. Tamamiyle birbirinin aynılar.
Tek farklılıkları;
A Birim
melee atack 80
Melee Defence=40
wapon strengh 500
Armor=50

B Birim
melee atack 50
Melee Defence=40
wapon strengh 800
armor=50

A birim B birime karşı vurma şansı;
80 + 40(otomatik eklenir) - 40(rakibin engelleme şansı) = 80
500 silah gücü - 50 rakibin zırhı = 450
a birim yüzde seksen oranla 450 güçle karşı rakibe sağlık puanını indirecek.

B birim A birime karşı vurma şansı;
50 + 40(otomatik eklenir) - 40(rakibin engelleme şansı) = 50
800 silah gücü - 50 rakibin zırhı = 750
B birim yüzde elli oranla 750 güçle karşı rakibe sağlık puanını indirecek.

işin hucum bonusu, moral(liderlik), zırh delici silah gibi etkenler giriyor. Onları biliyorsunuz zaten. İşin matematiği bu.
Yardımcı olan herkese çok teşekkürler.
[+] 5 üye yatutarsa nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Öncelikle çok güzel bir rehber ve sorulara açıklama olmuş benim aklıma takılan şey ise Liderlik nedir ve etkisi nelerdir? Oyunu dün alıp gece indirdim hem 1 hem 2 yi ama daha oynamak nasip olmadı kestaneyi çizdirmemek için rehberlere ve videolara bakıyorum :)

Not: Evet bu soruyu sormak için üye oldum :D
Ara
Cevapla
#12
(30-05-2018, 13:59)eXtreme783 : Öncelikle çok güzel bir rehber ve sorulara açıklama olmuş benim aklıma takılan şey ise Liderlik nedir ve etkisi nelerdir? Oyunu dün alıp gece indirdim hem 1 hem 2 yi ama daha oynamak nasip olmadı kestaneyi çizdirmemek için rehberlere ve videolara bakıyorum :)  

Not: Evet bu soruyu sormak için üye oldum :D

Liderlik birliklerin pes etmeden ne kadar uzun süre savaşabileceklerini belirler. Eğer bu değer fazla düşerse birlikler savaşmayı bırakarak kaçmaya başlar ve bir süre onları kontrol edemezsin. Daha sonra kaçmayı bıraktıklarında tekrar savaşmaya gönderebilirsin ama daha öncekinden daha kısa süreli savaşırlar.
tTRiYax.png
[+] 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.