10-02-2020, 20:33
(Son Düzenleme: 11-05-2020, 01:28, Düzenleyen: korkusalan.)
Aslında çok basit (Eu4) 1600 yılında ki provincelerden birini seçiyorsunuz (map custom nationlardan oluşacal) her tur 4 genişleme ve deniz yada kara sınırınız olan bölgelere (toplam 1 adet) savaş hakkınız var.
amaç: diğer devletlerin kolonilerini yutmak ve onları puppet yapmak yada ilhak etmek suretiyle yok etmek(not: barış için bir tarafın tüm provinceleri işgal edilmediği sürece iki tarafın anlaşması gereklidir.Tüm provinceler işgal edilirse alınabilecek tüm topraklar alınır(koloniler öncelikli))
katılmak için yapmanız gereken tek şey ise formu doldurmak
Kurallar
1-)bir devletin kolonisinin önünü başka bir devlet yada koloni keserse koloni koruma cb si kazanılır(yolun açılması için gerekli topraklara core eklenir)
2-)2 farklı devlet yanyana gelirse sınır çatışması cb si kazanılır(sınır topraklarına core eklenir)
3-)Koloni geri alma savaşı cb si.seizelenmiş koloniyi geri alma amaçlıdır(koloniye sınır olan en gelişmiş toprağa core eklenir.Koloni de şehir kurulmamışsa(nüfusu 1000 den küçükse)koloni seizelenir kurulmuşsa anlaşma sırasında alınır.
Bu yolla seizelenmiş koloniler cb nin kapsama alanı dışındadır
4-)Koloni savaşı cb.si koloniler arasında event ler(oyun konusuna her tur herkes için bir tane eklenir sıra karar çarkıyla belirlenir)ile çıkan savaşlarda kaybedilen topraklar için kazanılır(sadece kaybedilen topraklar kazanılır(o topraklara core eklenir))
5-)anti event cb si eventle kaybedilen başkente kara sınırı olan topraklar içindir
6-)Uzakların iadesi cb.si anti eventin denizaşırı versiyonu(koloni regionundakiler dahil değil)
7-)trade koruma cb.si trade region tolpraklarındaki trade şirketleri içindir 8-)örnekteki ülke birebir kopyalanamaz
5-6 kişi olunca oyun başlayacaktır.
Oyun Mekanikleri
Devlet seviyesi:%100'ünü kontrol ettiğiniz state'ler aracılığı ile Şehir devletinden İmparatorluğa Ulaşmanızı sağlayacak bir sistem.4 ana başlıkta ele alınır Feodalite,Beylik(Müslüman) ,Tüccarlar(Trade company bölgesinde kurulanlar.1 trade merkezinin (örneğin İstanbul)%80'ini doğrudan yöneten ve core sahibi olan %15'ini kuklaları yöneten devletler bu sisteme geçiş yapabilir )ve kabile( koloni bölgesinde kurulan devletler)
Feodalite
Mini derebeylik:başlangıç seviyesi.Avrupa devletleri için varsayılan başlangıç tipidir
Derebeylik:başkentinin bulunduğu bölge dışında 2 bölgenin daha tamamına sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Preslik:başkentinin bulunduğu bölge dışında 5 bölgenin tamamına ve 2 bölgenin %80'ine sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Mini krallık:başkentinin bulunduğu trade merkezinin bölgesinin(Mesela constantinopolis'in kapladığı alan(trade sekmesindeki)) %90'ına sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Krallık:başkentinin bulunduğu trade merkezinin bölgesinin(Mesela constantinopolis'in kapladığı alan(trade sekmesindeki)) tamamı dışında 3 bölgeye sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
İpmaratorluk:Diğer oyuncuların en az 2'sinin protectoru olan oyucular feodalite eventiyle kurabilir.
Beylik
Mini beylik:başlangıç seviyesi.Müslüman devletler için varsayılan başlangıç tipidir
beylik:başkentinin bulunduğu bölge dışında 2 bölgenin daha tamamına sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Sancak beyliği:başkentinin bulunduğu bölge dışında 5 bölgenin tamamına ve 2 bölgenin %80'ine sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Beyler Beyliği:başkentinin bulunduğu trade merkezinin bölgesinin(Mesela constantinopolis'in kapladığı alan(trade sekmesindeki)) %90'ına sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Sultanlık:başkentinin bulunduğu trade merkezinin bölgesinin(Mesela constantinopolis'in kapladığı alan(trade sekmesindeki)) tamamı dışında 3 bölgeye sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
İpmaratorluk:Diğer oyuncuların en az 2'sinin protectoru olan oyucular feodalite eventiyle kurabilir.
Kabile
Mini kabile:başlangıç seviyesi.Colonial region devletleri için varsayılan başlangıç tipidir
Kabile:başkentinin bulunduğu bölge dışında 2 bölgenin daha tamamına sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Büyük kabile:başkentinin bulunduğu bölge dışında 5 bölgenin tamamına ve 2 bölgenin %80'ine sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Kabile federasyonu:başkentinin bulunduğu trade merkezinin bölgesinin(Mesela constantinopolis'in kapladığı alan(trade sekmesindeki)) %90'ına sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Büyük kabile federasyonu:başkentinin bulunduğu trade merkezinin bölgesinin(Mesela constantinopolis'in kapladığı alan(trade sekmesinde ki)) tamamı dışında 3 bölgeye sahip olan oyuncular feodalizm event tipiyle geçiş yapabilir(O turun 4 genişleme ve bir savaş hakkını kullanarak Atlantik okyanusuna sınırı olan her bölgeye komşu olan bir devlete karşı istila hareketi başlatabilir(o devlete ve Atlantik'e sınırı olan tüm bölgelere sahip olur ve ilgili devlete savaş açar(kazanırsa alabildiğini alır kalan artıkları da himayesine alır(protectoru olur.Kaybederse salabildiği kadar devlet salmak zorundadır salacağı devlet yoksa istila hareketi sırasında kazandığı toprakları kaybeder(o sırada tamamlanmış koloniler dahil)).Ama kaynaklarının %90'ı gider
İpmaratorluk:Diğer oyuncuların en az 2'sinin protectoru olan oyucular feodalizm eventiyle kurabilir.
Tüccar:Trade regionundakiler için varsayılandır.sonradan geçilebilen tek yönetim tipidir
Şehir devleti:başlangıç seviyesi
Şehir devleti federasyonu:Başkentinin bulunduğu bölgenin tamamına ve Trade merkezinin şehrinin(Constantinopolis için İstanbul) bölgesinin sahil kesimlerine(ikisi aynıysa %100 ).Sahip olan oyuncular feodalite eventiyle geçiş yapabilir.
Tüccar devleti:bulunduğu ticaret merkezi bölgesinin(trade harita modu:Constantinopolis) tamamına ve başka bir bölgenin kendi trade bölgesiyle(trade sekmesindeki. colonial and trade region sekmesinde ki değil)sınır olan topraklarıyla eğer varsa kendi bölgesiyle deniz yolu bağlantısı bulunan topraklarına sahip olan oyuncular feodalite eventiyle kurabilir Büyük Tüccar Devleti:Kendi Ticaret merkezi bölgesi dışında 2 ticaret merkezi bölgesinin de tamamına sahip olan oyuncular Feodalite eventiyle kurabilirler
Tüccar Federasyonu:4 ticaret bölgesinin tamamına ve 2 tane ticaret bölgesinin ana şehrinin bulunduğu bölgeye sahip olan(oyuncunun başkentiyle kara ve ya deniz üstünden başka oyuncu ya ait ve ya sahipsiz topraklardan geçmeyecek şekilde bağlantısı bulunmalıdır)oyuncular tarafından kurulabilir
İpmaratorluk:Diğer oyuncuların en az 2'sinin protectoru olan oyucular feodalite eventiyle kurabilir.
Sömürge mekanikleri
Küçük sömürge devleti:Her hangi bir colonial regionda(başkenti'nin bulunduğu bölge sayılmaz) 5 toprağı olan Oyuncular Colonialism Event tipiyle kurabilir
Sömürge devleti:En az 10 toprağa sahip 2 Koloniye sahip olan oyuncular Colonialism Event Tipiyle kurabilir
Sömürge Krallığı :bulunduğu koloni bölgesinin tamamına Sahip 2 koloniye sahip olan oyuncular Colonialism event tipiyle kurabilir(Krallıkla eş seviyede ülke seviyesi gereklidir (Beylik sisteminde Sultanlık.Tüccar yönetim sisteminde Büyük Tüccar Federasyonu.Kabile sisteminde Büyük kabile Federasyonu)
Büyük Sömürge krallığı:4 koloni bölgesinin tamamına sahip olan oyuncular colonialism Event tipiyle kurabilir
Güneş batmayan ülke:Doğuda ki colonial regionlardan 2'sinin afrikadakilerin 5'inin güney amerikadakilerin tamamının ve kuzeydekilerin 3'üne(başkentinin bulunduğu bölge sayılmaz)sahip olan oyuncular Colonialism event tipiyle kurabilir
Liman mekanikleri(tur sayıları birleştirile bilir mesela 1 tane dock ve bir tane dry dock yaptınız sadece 2 tur yersiniz.ama 2 dry dock yaptınız 3 tur yersiniz)
Dock +2 gp -100 gold -1000mp -500 sailor 1 tur genişleme mekanikleri kullanılamaz (1 adet dock! eklenir)
Dry Dock +4 gp -150 gold -1500mp -750 sailor 2 tur genişleme mekanikleri kullanılamaz (1 adet dock^2*! eklenir(^2 2.seviye demek))
Ship Yard +8 gp -300 gold -3000mp -1500 sailor 5 tur genişleme mekanikleri kullanılamaz(1 adet dock^3*! eklenir)
Grand Ship Yard +16 gp -600 gold -6000mp -3000 sailor 10 tur genişleme mekanikleri kullanılamaz(bir adet dock^4*!)
Genişleme mekanikleri
Başlangıçta 4 gp dock seviyesi başına bir miktar ekleme
dock! seviyesi:+2 gp ve tek seferde 2 bölgeye çıkmak için %5 şans. her dock +%5 ekler
dock^2*! seviyesi :+4 gp ve tek seferde 3 bölgeye çıkmak için %10 şans. her dry dock +%5 ekler
dock^3*! seviyesi :+4 gp ve tek seferde 3 bölgeye çıkmak için %10 şans. her shipyard +%5 ekler. Bölge çıkartması(bölhenin tüm deniz kenarı şehirlerine toplu çıkartma (varsayılan 20 gp)) için %2 ücret düşüşü her ship yard +%8 ekler
Dock^4*! Seviyesi:+4gp ve 3 bölgeye çıkmak için %12 şans her grand shipyard +%8 ekler.Bölge çıkartması için %8 ücret düşüşü her shipyard +%12 ekler
Anomali Mekanikleri
Anomaliler belirli kaynaklar karşılığında açılan.açıldıktan sonra kullanmadan önce 2 tur bekleme süresi olan olaylardır
Askeri anomali:-50k manpower -15k sailor -2 stability -20 prestige -->Tüm özellikleri 15 olan komutan
Kaynak anomalisi:Tüm kaynakların yarısı gider stability 0'a düşer (0'ın altında ise -3'e) -->5k manpower karşılığında kaynaklar 2'ye katlanır (3 kullanım)(kullanımlar arasında 3 tur bekleme süresi vardır)
Expansion anomalisi:Tamamına sahip olmadığın 2 eyalet gider --> 20k manpower ve 100 altın karşılığında 1 eyaletin tamamına genişlenir (3 kullanım)(kullanımlar arasında 3 tur bekleme süresi vardır)
Naval anomali:-25k manpower -30k sailor -2 stability -20 prestige -->Tüm özellikleri 15 olan kaptan
Katılımcılar
@korkusalan
Bayrak:Güzel Bir tane yap
devlet ismi: Anadolu hun
millet ismi:Turkish huns
başkent ismi /ID si :İstanbul
din:İslam/Sünni(oyundakilere göre)
ırk:Turkish(oyundakilere göre)
Yönetim:Monarşi
@Massaka
Bayrak:/Random /
devlet ismi:Korkusalanların Devleti
millet ismi:korkusalans
başkent ismi /ID si:Chicago
din:Hristiyan/Katolik
ırk:Amerikalı
Yönetim:Tüccar devleti
@SoberII
Bayrak:İzmir'in bayrağı vardı koyu yeşil beyaz yatay çizgili tarihte 17/20. yüzyıllar arası varolmuş bir bayrak onu yaratabilirsen sevinirim-
Devlet ismi:Foça Bahriye
Millet ismi:Phocaeans(TR:Foçalılar)
başkent ismi /ID si:İzmir
din:Oyuna göre
ırk:Turkish
Yönetim:Tüccar devleti
@yasin Ahmet
Bayrak: Doğu Almanya bayrağı
devlet ismi: United Germans
millet ismi: Germanian Germans
başkent ismi /ID si :Brandenburg
din:(oyundakini bilmiyorum katolik miydi ortodox muydu protestan mıydı?) Katolik
ırk: Alman
Yönetim:Monarşi
(Serene republic?)
@Littleİskender
Bayrak:burgonya bayrağı
Devlet ismi:Bartın
Millet ismi:Bartinian(Oyuna uyması açısından düzenlenmiştir)
Başkent ismi :Kastamonu
din:Sünni
ırk:Türkish
Yönetim biçimi:monarşi eğer seçebiliyorsak prusya monarşisi
@massaka @yasin Ahmet @SoberII benim eu4 güncellenir güncellenmez başlıyoruz. oyuna katılmaya ikna ettiğiniz her kişi için +1 genişleme hakkı hediye(maksimum 3 genişleme hakkı)
Mekanikler bölümü eklendi!
amaç: diğer devletlerin kolonilerini yutmak ve onları puppet yapmak yada ilhak etmek suretiyle yok etmek(not: barış için bir tarafın tüm provinceleri işgal edilmediği sürece iki tarafın anlaşması gereklidir.Tüm provinceler işgal edilirse alınabilecek tüm topraklar alınır(koloniler öncelikli))
katılmak için yapmanız gereken tek şey ise formu doldurmak
Kurallar
1-)bir devletin kolonisinin önünü başka bir devlet yada koloni keserse koloni koruma cb si kazanılır(yolun açılması için gerekli topraklara core eklenir)
2-)2 farklı devlet yanyana gelirse sınır çatışması cb si kazanılır(sınır topraklarına core eklenir)
3-)Koloni geri alma savaşı cb si.seizelenmiş koloniyi geri alma amaçlıdır(koloniye sınır olan en gelişmiş toprağa core eklenir.Koloni de şehir kurulmamışsa(nüfusu 1000 den küçükse)koloni seizelenir kurulmuşsa anlaşma sırasında alınır.
Bu yolla seizelenmiş koloniler cb nin kapsama alanı dışındadır
4-)Koloni savaşı cb.si koloniler arasında event ler(oyun konusuna her tur herkes için bir tane eklenir sıra karar çarkıyla belirlenir)ile çıkan savaşlarda kaybedilen topraklar için kazanılır(sadece kaybedilen topraklar kazanılır(o topraklara core eklenir))
5-)anti event cb si eventle kaybedilen başkente kara sınırı olan topraklar içindir
6-)Uzakların iadesi cb.si anti eventin denizaşırı versiyonu(koloni regionundakiler dahil değil)
7-)trade koruma cb.si trade region tolpraklarındaki trade şirketleri içindir 8-)örnekteki ülke birebir kopyalanamaz
5-6 kişi olunca oyun başlayacaktır.
Oyun Mekanikleri
Devlet seviyesi:%100'ünü kontrol ettiğiniz state'ler aracılığı ile Şehir devletinden İmparatorluğa Ulaşmanızı sağlayacak bir sistem.4 ana başlıkta ele alınır Feodalite,Beylik(Müslüman) ,Tüccarlar(Trade company bölgesinde kurulanlar.1 trade merkezinin (örneğin İstanbul)%80'ini doğrudan yöneten ve core sahibi olan %15'ini kuklaları yöneten devletler bu sisteme geçiş yapabilir )ve kabile( koloni bölgesinde kurulan devletler)
Feodalite
Mini derebeylik:başlangıç seviyesi.Avrupa devletleri için varsayılan başlangıç tipidir
Derebeylik:başkentinin bulunduğu bölge dışında 2 bölgenin daha tamamına sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Preslik:başkentinin bulunduğu bölge dışında 5 bölgenin tamamına ve 2 bölgenin %80'ine sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Mini krallık:başkentinin bulunduğu trade merkezinin bölgesinin(Mesela constantinopolis'in kapladığı alan(trade sekmesindeki)) %90'ına sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Krallık:başkentinin bulunduğu trade merkezinin bölgesinin(Mesela constantinopolis'in kapladığı alan(trade sekmesindeki)) tamamı dışında 3 bölgeye sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
İpmaratorluk:Diğer oyuncuların en az 2'sinin protectoru olan oyucular feodalite eventiyle kurabilir.
Beylik
Mini beylik:başlangıç seviyesi.Müslüman devletler için varsayılan başlangıç tipidir
beylik:başkentinin bulunduğu bölge dışında 2 bölgenin daha tamamına sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Sancak beyliği:başkentinin bulunduğu bölge dışında 5 bölgenin tamamına ve 2 bölgenin %80'ine sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Beyler Beyliği:başkentinin bulunduğu trade merkezinin bölgesinin(Mesela constantinopolis'in kapladığı alan(trade sekmesindeki)) %90'ına sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Sultanlık:başkentinin bulunduğu trade merkezinin bölgesinin(Mesela constantinopolis'in kapladığı alan(trade sekmesindeki)) tamamı dışında 3 bölgeye sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
İpmaratorluk:Diğer oyuncuların en az 2'sinin protectoru olan oyucular feodalite eventiyle kurabilir.
Kabile
Mini kabile:başlangıç seviyesi.Colonial region devletleri için varsayılan başlangıç tipidir
Kabile:başkentinin bulunduğu bölge dışında 2 bölgenin daha tamamına sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Büyük kabile:başkentinin bulunduğu bölge dışında 5 bölgenin tamamına ve 2 bölgenin %80'ine sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Kabile federasyonu:başkentinin bulunduğu trade merkezinin bölgesinin(Mesela constantinopolis'in kapladığı alan(trade sekmesindeki)) %90'ına sahip olan oyuncular feodalite event tipiyle geçiş yapabilir
Büyük kabile federasyonu:başkentinin bulunduğu trade merkezinin bölgesinin(Mesela constantinopolis'in kapladığı alan(trade sekmesinde ki)) tamamı dışında 3 bölgeye sahip olan oyuncular feodalizm event tipiyle geçiş yapabilir(O turun 4 genişleme ve bir savaş hakkını kullanarak Atlantik okyanusuna sınırı olan her bölgeye komşu olan bir devlete karşı istila hareketi başlatabilir(o devlete ve Atlantik'e sınırı olan tüm bölgelere sahip olur ve ilgili devlete savaş açar(kazanırsa alabildiğini alır kalan artıkları da himayesine alır(protectoru olur.Kaybederse salabildiği kadar devlet salmak zorundadır salacağı devlet yoksa istila hareketi sırasında kazandığı toprakları kaybeder(o sırada tamamlanmış koloniler dahil)).Ama kaynaklarının %90'ı gider
İpmaratorluk:Diğer oyuncuların en az 2'sinin protectoru olan oyucular feodalizm eventiyle kurabilir.
Tüccar:Trade regionundakiler için varsayılandır.sonradan geçilebilen tek yönetim tipidir
Şehir devleti:başlangıç seviyesi
Şehir devleti federasyonu:Başkentinin bulunduğu bölgenin tamamına ve Trade merkezinin şehrinin(Constantinopolis için İstanbul) bölgesinin sahil kesimlerine(ikisi aynıysa %100 ).Sahip olan oyuncular feodalite eventiyle geçiş yapabilir.
Tüccar devleti:bulunduğu ticaret merkezi bölgesinin(trade harita modu:Constantinopolis) tamamına ve başka bir bölgenin kendi trade bölgesiyle(trade sekmesindeki. colonial and trade region sekmesinde ki değil)sınır olan topraklarıyla eğer varsa kendi bölgesiyle deniz yolu bağlantısı bulunan topraklarına sahip olan oyuncular feodalite eventiyle kurabilir Büyük Tüccar Devleti:Kendi Ticaret merkezi bölgesi dışında 2 ticaret merkezi bölgesinin de tamamına sahip olan oyuncular Feodalite eventiyle kurabilirler
Tüccar Federasyonu:4 ticaret bölgesinin tamamına ve 2 tane ticaret bölgesinin ana şehrinin bulunduğu bölgeye sahip olan(oyuncunun başkentiyle kara ve ya deniz üstünden başka oyuncu ya ait ve ya sahipsiz topraklardan geçmeyecek şekilde bağlantısı bulunmalıdır)oyuncular tarafından kurulabilir
İpmaratorluk:Diğer oyuncuların en az 2'sinin protectoru olan oyucular feodalite eventiyle kurabilir.
Sömürge mekanikleri
Küçük sömürge devleti:Her hangi bir colonial regionda(başkenti'nin bulunduğu bölge sayılmaz) 5 toprağı olan Oyuncular Colonialism Event tipiyle kurabilir
Sömürge devleti:En az 10 toprağa sahip 2 Koloniye sahip olan oyuncular Colonialism Event Tipiyle kurabilir
Sömürge Krallığı :bulunduğu koloni bölgesinin tamamına Sahip 2 koloniye sahip olan oyuncular Colonialism event tipiyle kurabilir(Krallıkla eş seviyede ülke seviyesi gereklidir (Beylik sisteminde Sultanlık.Tüccar yönetim sisteminde Büyük Tüccar Federasyonu.Kabile sisteminde Büyük kabile Federasyonu)
Büyük Sömürge krallığı:4 koloni bölgesinin tamamına sahip olan oyuncular colonialism Event tipiyle kurabilir
Güneş batmayan ülke:Doğuda ki colonial regionlardan 2'sinin afrikadakilerin 5'inin güney amerikadakilerin tamamının ve kuzeydekilerin 3'üne(başkentinin bulunduğu bölge sayılmaz)sahip olan oyuncular Colonialism event tipiyle kurabilir
Liman mekanikleri(tur sayıları birleştirile bilir mesela 1 tane dock ve bir tane dry dock yaptınız sadece 2 tur yersiniz.ama 2 dry dock yaptınız 3 tur yersiniz)
Dock +2 gp -100 gold -1000mp -500 sailor 1 tur genişleme mekanikleri kullanılamaz (1 adet dock! eklenir)
Dry Dock +4 gp -150 gold -1500mp -750 sailor 2 tur genişleme mekanikleri kullanılamaz (1 adet dock^2*! eklenir(^2 2.seviye demek))
Ship Yard +8 gp -300 gold -3000mp -1500 sailor 5 tur genişleme mekanikleri kullanılamaz(1 adet dock^3*! eklenir)
Grand Ship Yard +16 gp -600 gold -6000mp -3000 sailor 10 tur genişleme mekanikleri kullanılamaz(bir adet dock^4*!)
Genişleme mekanikleri
Başlangıçta 4 gp dock seviyesi başına bir miktar ekleme
dock! seviyesi:+2 gp ve tek seferde 2 bölgeye çıkmak için %5 şans. her dock +%5 ekler
dock^2*! seviyesi :+4 gp ve tek seferde 3 bölgeye çıkmak için %10 şans. her dry dock +%5 ekler
dock^3*! seviyesi :+4 gp ve tek seferde 3 bölgeye çıkmak için %10 şans. her shipyard +%5 ekler. Bölge çıkartması(bölhenin tüm deniz kenarı şehirlerine toplu çıkartma (varsayılan 20 gp)) için %2 ücret düşüşü her ship yard +%8 ekler
Dock^4*! Seviyesi:+4gp ve 3 bölgeye çıkmak için %12 şans her grand shipyard +%8 ekler.Bölge çıkartması için %8 ücret düşüşü her shipyard +%12 ekler
Anomali Mekanikleri
Anomaliler belirli kaynaklar karşılığında açılan.açıldıktan sonra kullanmadan önce 2 tur bekleme süresi olan olaylardır
Askeri anomali:-50k manpower -15k sailor -2 stability -20 prestige -->Tüm özellikleri 15 olan komutan
Kaynak anomalisi:Tüm kaynakların yarısı gider stability 0'a düşer (0'ın altında ise -3'e) -->5k manpower karşılığında kaynaklar 2'ye katlanır (3 kullanım)(kullanımlar arasında 3 tur bekleme süresi vardır)
Expansion anomalisi:Tamamına sahip olmadığın 2 eyalet gider --> 20k manpower ve 100 altın karşılığında 1 eyaletin tamamına genişlenir (3 kullanım)(kullanımlar arasında 3 tur bekleme süresi vardır)
Naval anomali:-25k manpower -30k sailor -2 stability -20 prestige -->Tüm özellikleri 15 olan kaptan
Katılımcılar
@korkusalan
Bayrak:Güzel Bir tane yap
devlet ismi: Anadolu hun
millet ismi:Turkish huns
başkent ismi /ID si :İstanbul
din:İslam/Sünni(oyundakilere göre)
ırk:Turkish(oyundakilere göre)
Yönetim:Monarşi
@Massaka
Bayrak:/Random /
devlet ismi:Korkusalanların Devleti
millet ismi:korkusalans
başkent ismi /ID si:Chicago
din:Hristiyan/Katolik
ırk:Amerikalı
Yönetim:Tüccar devleti
@SoberII
Bayrak:İzmir'in bayrağı vardı koyu yeşil beyaz yatay çizgili tarihte 17/20. yüzyıllar arası varolmuş bir bayrak onu yaratabilirsen sevinirim-
Devlet ismi:Foça Bahriye
Millet ismi:Phocaeans(TR:Foçalılar)
başkent ismi /ID si:İzmir
din:Oyuna göre
ırk:Turkish
Yönetim:Tüccar devleti
@yasin Ahmet
Bayrak: Doğu Almanya bayrağı
devlet ismi: United Germans
millet ismi: Germanian Germans
başkent ismi /ID si :Brandenburg
din:(oyundakini bilmiyorum katolik miydi ortodox muydu protestan mıydı?) Katolik
ırk: Alman
Yönetim:Monarşi
(Serene republic?)
@Littleİskender
Bayrak:burgonya bayrağı
Devlet ismi:Bartın
Millet ismi:Bartinian(Oyuna uyması açısından düzenlenmiştir)
Başkent ismi :Kastamonu
din:Sünni
ırk:Türkish
Yönetim biçimi:monarşi eğer seçebiliyorsak prusya monarşisi
@massaka @yasin Ahmet @SoberII benim eu4 güncellenir güncellenmez başlıyoruz. oyuna katılmaya ikna ettiğiniz her kişi için +1 genişleme hakkı hediye(maksimum 3 genişleme hakkı)
Mekanikler bölümü eklendi!
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır