13-08-2022, 23:20
(Son Düzenleme: 23-08-2022, 10:46, Düzenleyen: unonimus. Toplamda 5 kere düzenlenmiş.)
Burada yazan her şey ancak kart metninde aksini belirtmediği sürece geçerlidir. İki oyuncunun da oyun alanında kendi bölgeleri vardır, her oyuncu kendi bölgesindeki kartları kontrol eder.
Oyun alanı şu bölümlerden oluşur:
Beyaz çerçeve içindeki kısım sahadır (Field) (bazıları tarafından Field oyunun oynandığı alan [yani oyundan çıkarılmış kartlar ve oyuncuların elleri hariç her yer] için de kullanılabiliyor olsa da kart metinlerindeki field beyaz çerçeve içindeki kısımdan ibarettir.).
Sarı çerçeve içindeki kısımlar büyü ve tuzak bölgesidir (Spell & Trap Zone). Bu bölgelerin en sağ ve en solundaki kısım aynı zamanda Pendulum bölgesi (Pendulum Zone) da olabilir.
Mavi çerçeve içindeki kısımlar alan büyüsü bölgesidir (Field Zone). Burası büyü ve tuzak bölgesi içinde DEĞİLDİR.
Siyah çerçeve içindeki kısım ekstra canavar bölgesidir (Extra Monster Zone).
Kırmızı çerçeve içindeki kısımlar ana canavar bölgesidir (Main Monster Zone).
Ekranın en altında gördüğünüz sizin elinizdir (hand), en üstte kapalı olarak gördüğünüz rakibinizin elidir. Elinizin sağ (rakibinizin elinin sol) tarafındaki deste bölgesidir (Deck Zone). Elinizin sol (rakibinizin elinin sağ) tarafındaki ekstra destedir (Extra Deck).
Deste bölgesinin üst (rakibin deste bölgesinin alt) tarafındaki boşluk mezarlık denen bölgedir (Graveyard, ama yeni kartlarda kısaca GY diye yazılır.). Onun da üstündeki (rakibinkinin altındaki) boşluk oyundan çıkarılan kartların konduğu yerdir (Kartların buraya gitmesine Banish denir. Niye böyle gudik bir şekilde yazdığımı yazının sonunda göreceksiniz.).
Saha
Büyü ve Tuzak Bölgesi
Alan büyüsü haricindeki büyü ve tuzak kartlarının konduğu yerdir. Burası tamamen doluysa veya dolu olmayan her yer kullanılamaz hâle getirilmişse yeni bir büyü veya tuzak kartı koyamaz, koyamadığınız için de çalıştıramazsınız. Önce bu bölgede en az bir yeri bir şekilde boşaltmanız gerekir.
Tuzak canavarları (Trap Monster) canavar olarak çağrıldığında bu bölgede olmaktan çıkarlar.
Pendulum Bölgesi
Büyü ve tuzak bölgesinin en sağ veya en sol tarafına Pendulum kartları yerleştirildiği zaman o kartların yerleştirildiği yer(ler) aynı anda Pendulum bölgesi de olur. Pendulum canavarları oraya eklemeli büyüyle [Equip Spell] konduğunda orası Pendulum bölgesi olmaz.
Alan Bölgesi
Alan büyülerinin (Field Spell) konduğu yerdir. Bu büyüler sadece buraya, açık ya da kapalı olarak konabilir. Burası doluyken başka bir alan büyüsü kartı buradaki alan büyüsü kartı mezara atılarak konabilir. Bu, önceki alan büyüsünü YOK ETMEZ (destroy). Sahada aynı anda iki tarafın birer alan büyüsü bulunabilir.
Ekstra Canavar Bölgesi
Ekstra desteden çağrılan bütün kartların konabildiği bölgedir. Ekstra deste harici bir yerden çağrılan kartlar (Ekstra deste canavarları dâhil) buraya konamaz. Buradayken kontol edeni (Controller, kartın sahibi [Owner] ile aynı şey değil) değişen kartlar sonradan tekrar kartın sahibine (Owner) dönse bile ana canavar bölgesine geçer. Buradayken oyundan çıkarılmış bir kart sahaya döndüğünde ana canavar bölgesine döner.
Ekstra desteden çağrılan bütün kartlar buraya konabilir, evet; ama, Ekstra destedeki Link canavarları ve oradan açıkken çağrılan Pendulum canavarları ya bu bölgelerden birine ya da Link canavarlarından birinin okla gösterdiği bir yere çağrılmalıdır (Nisan 2020'den önce Ekstra desteden özel çağrılan bütün canavarlar böyle çağrılmalıydı.).
Boş olan veya çağırmanın tamamlanmamış olduğu ekstra canavar bölgesi hanesi iki tarafa da ait değildir. Çağırma tamamlandıktan sonra o kısım çağıranın olduğu tarafa ait kabul edilir.
Normalde aynı anda sadece bir ekstra canavar bölgesinde canavarınız bulunabilir ama birlikte Linklenmiş canavarlar aracılığıyla ikinci bölgeye kadar birlikte Linklenmiş canavar zinciri oluşturabilirseniz ikinci haneye o haneyi okla gösteren bir Link canavarını okla gösteren bir Link canavarını çağırabilirsiniz. Ancak bu durum, rakibinizin bu hanelerdeki canavarlardan birini materyal olarak kullanıp ekstra canavar bölgesine canavar çağırmasına engel değildir.
Ana Canavar Bölgesi
Ekstra deste dışından çağrılan kartların konduğu ve kapalıyken ekstra desteden çağrılan Fusion, Synchro ve Xyz canavarlarının konduğu bölgedir.
Saha Harici
Bazı kartlar sahadan ayrıldığında (leaves the field, eskiden removed from the field yazıyorlardı) çalışan efektlere sahiptir. Xyz materyali olan kartlar artık sahada olmasalar da sahadan ayrılmış sayılmazlar. Token canavarları sahadan ayrıldıklarında oyundan silinirler ama sahadan ayrılmış sayılırlar. Sahadan deste bölgesine giden kartlar sahadan ayrılma efektlerini kullanamazlar ancak sahadan ayrıldıklarında uygulanıp zincir (Chain) kullanmayan efekt veya şartlar yine de uygulanır. Kapalı olarak oyundan çıkarılan kartlar bu efektlerini kullanamaz. Bir kart veya efekt başka bir kart sahadan ayrıldığında çalıştırılabiliyorsa sahadan ayrılan kart sahadan desteye gitse bile çalıştırılabilir. Sahadan başka yere gittiğinde uygulanabilen veya çalıştırılabilen bir efektten etkilenen bir kart o yere kapalı olarak gidiyorsa o efekt uygulanmaz. Bazı kartlar saha yerine özel olarak bir bölgeden ayrılmaktan bahsedebilir.
El
Zahirî elinizdeki kartların olduğu yerdir. Buradan canavar çağırabilir ya da kapalı koyabilir, Pendulum canavarlarını bunlar için ayrılmış yerlere koyabilir, büyü ve tuzak kartları koyabilirsiniz. Veya elden direkt çalışan canavar kartları da kullanabilirsiniz (resmî olmayan adıyla Hand Trap). Bitiş fazında elinizde altıdan (ya da sınır kaçsa o sınırdan) fazla kart varsa elinizde sınır kadar kart kalana değin kartları elinizden atmak gerekir (Discard). Kart efektleri eldeki kartlarla etkileşime geçebilir. Elden kart atılacak şekilde bedelleri olan kartlar elde yeterince kart yoksa çalıştırılamaz.
Deste Bölgesi
Ana destenin (Main Deck) konduğu bölgedir. Kapalı olarak yerleştirilir. Bir sonraki ileti deste sınırlılıkları hakkında olacaktır.
Ekstra Deste
Fusion, Synchro, Xyz ve Link canavarlarının bulunduğu ve sahadan mezara gitmesi gereken Pendulum kartlarının gittiği yerdir. Ana desteden ayrıdır. Elinize veya desteye geri dönmesi gereken Fusion, Synchro, Xyz ve Link canavarları ekstra desteye dönerler. Rakibinizin burada kaç kartı olduğunu görebilirsiniz.
Mezarlık
Yok edilen (destroy), feda edilen (Tribute), elden atılan, sökülen kartlar buraya yollanır. Çözümlendikten sonra büyü ve tuzak kartlarının çoğu da buraya yollanır. Fusion, Synchro ve Link materyali olarak kullanılan kartlar da buraya yollanır. Rakibinizin buradaki kartlarını görebilirsiniz.
Sütun
Canavar, büyü ve tuzak kartlarının olduğu bölgeler toplamda beş sütun oluşturur. İkinci ve dördüncü sütunda beş, diğerlerinde dört boş yer vardır. Bazı kart efektleri sütun belirtir.
Oyundan Çıkarılma
Oyundan çıkarılma (banish, eskiden remove from play) oyundan çıkarılma efektleriyle yapılabilen bir şeydir. Bu kartlar herhangi bir bölgede DEĞİLDİR.
Rakibinizin buradaki kart sayısını ve açık kartlarını görebilirsiniz. Kapalı olarak oyundan çıkarılan kartlar, oyundan çıkartan kart haricinde bu kartların özelliklerini belirten şeylerden etkilenemezler.
Sahadayken oyundan çıkarılan kartlar sahadan ayrılmış olur. Token canavarları oyundan açık olarak çıkarıldığında silinirler, kapalı olarak çıkarılamazlar.
Buradaki kartlar yok edilemez. Buradan mezara kart döndürmek mezara kart yollamak sayılmaz.
Bir kart sahibi haricinde biri tarafından kontrol ediliyorken geçici olarak oyundan çıkarılırsa oyundan çıkarıldığı sırada kartın sahipliği kartın sahibinde olur ancak bu kart sahaya döndüğünde oyundan çıkarılmadan önceki kontrol edene döner. O kartın sahaya döneceği bir bölge yoksa mezara gider. O kartı kontrol edeni değiştiren efekt o kart sahaya dönmeden bitmişse kartın sahibine döner. Sahadan ayrıldığında oyundan çıkarılacak olan kartlar başka bir kart efektiyle oyun alanından çıkarıldığında sahaya geri dönmez.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları