1- Önce mod klasörünüze map ve localisation klasörlerini oluşturun. Daha sonra SteamApps\common\Europa Universalis IV'dan map klasörünün içinden provinces.bmp, default.map, positions.txt, definition.csv, continent.txt ve area.txt dosyalarını kopyalayıp oluşturduğunuz map klasörüne atın. Eğer yeni bir toprak parçası yaratacaksanız heightmap.bmp, terrain.bmp, rivers.bmp, terrain/colourmap_<season>.dds'leri ve terrain/colourmap_water.dds'leri de kopyalamalısınız. localisationun içinden prov_names_l_english.yml dosyasını modunuzun içindeki localisationa kopyalayın.
2- default.map'ı açın (notepad++) ve içindeki max_provinces yazan kısma ekleyeceğiniz şehir sayısı kadar ekleyin. definition.csv belgesini açın ve en altta kadar inin. En sona kaçıncıysa önce onu, daha sonra belgede daha önce hiç kullanılmadığına emin olduğunuz RGB değerlerini ve şehrin ismini yazın.
Kod:
4139 54 54 236 Oulujärvi
4140 34 34 210 Saimaa
4141 1 2 3 StrategyTurk
4141;1;2;3;StrategyTurk;x #Eğer metin belgesinde açarsanız.
3- Artık yeni şehrinizin renklerini belirlemiş oldunuz. Şimdi Paint / Photoshop'da provinces.bmp'yi açın. Önce ayarladığınız RGB değerlerini girin. Daha sonra Lasso ( L ) ile istediğiniz yeri belirleyin. Daha sonra orayı boyayın. Layer menüsünde Flatten Image diyin, CRTL+S ile kaydedin.
Şimdi eğer siz var olan haritayı bozmadan sadece şehir eklediyseniz terrain.bmp heightmap.bmp gibi şeyleri değiştirmenize gerek yok. Ben genede değiştirdim tabii.
4- provinces.bmp'yi ve rivers.bmp'yi sekme olarak açın. Önce provinces.bmp'de CRTL+A ve CRTL+C yapıp rivers.bmp'ye geçin. En yukarda Image / Mod bölümünden resmi RGB moduna getirin. Şimdi buraya yapıştırabilirsiniz. (W) ile değnek aracına geçin. Tolerans 0 olsun. Şehrinizi seçin daha sonra en sağ altta Layer bölümünde Background'u seçin ve renk olarak gördüğünüz beyazlığı seçin ve boyayın. Fırçaya sağ tıklayarak kalem aracına geçebilirsiniz. Yeşil rengi seçip yeşil renkle tek karelik bir nehir kaynağı yaratın. Açık mavi rengi seçip onla istediğiniz şekilde boyayın. Denize doğru 3-4 kare fazladan çizmeniz gerek. Hepsini yaptıktan sonra Layers bölümünde katmana sağ tıklayıp Flatten Image diyin. CRTL+C yapın daha sonra History penceresinde en yukardaki resmin ilk haline basın ve yapıştırın. Böylece resmin renk tablosu bozulmayacak ve tekrardan uğraşmak zorunda kalmayacağız. CRTL+S yapıp kaydedin ve resmi kapatın.
5- Önceki adımda yaptığımız gibi provinces'i kopyalayın. Resmin modunu RGB yapıp yapıştırın. Şehrimizi seçin ve yeni katman yaratıp (CRTL+SHIFT+N) orayı 96 96 96 ile boyayın. Şimdi Layer kısmında katmanın solundaki yere CRTL'ye basılı tutarak tıklarsanız hepsini seçmiş olacaksınız. Şimdi alttaki Background katmanına tıklayın. En üstte Select/Modify kısmında önce Expand (2) yapın daha sonra Feather (2) uygulayın. Background katmanı seçiliyken rengi 93 93 93 yapın boyayın. Yarattığınız katman kapamadan sağ tıklayın ve Flatten Image yapın. CRTL+A ve CRTL+C yapıp History penceresinden en üsttekini seçip yapıştırın ve kaydedin.
6- DDS dosyaları ile fazla uğraşmaya gerek yok. Bu linkteki eklentiyi kurmuşsanız bu dosyaları Photoshop'da açabilirsiniz. Burayı iki şekilde yapabiliriz. Ya önce dds dosyalarını provinces'e atıp boyutunu aynı hale getireceğiz veya provinces'i küçültüp dds dosyasına atacağız. İlk dediğimi yaparsanız resmi attıktan sonra CRTL+T yapın ve kenarlardan tüm resme yayın. Aynı şekil şehrinizi civarlardaki bir rengi seçip boyayın. Şimdi kopyaladığınız dds'yi seçin tekrar ait olduğu yere atın. Gene CRTL+T yapıp bu sefer küçültün. Diğer dds dosyalarında da aynı şeyi yapın. Water colormap'da ise karadan bir renk seçin onla boyayın. Not: Haritanın hizası eşit olmayabilir. (v) ile resmin yerini değiştirip Opacity'yi düşürerek şehrinize denk gelecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Kaydederken Dxt3 ile kaydedebilirsiniz, çalışıyor. Plazada sordum birkaç defa ama kimse hangi modda kaydedileceğini tam olarak bilmiyor galiba.
7- area.txt ve continent.txt dosyalarına şehrinizin ID'sini uygun gelecek şekilde ekleyin. Uzaklardaki bir bölgeye eklemeyin.
8- Kopyaladığınız prov_names_l_english.yml dosyasına PROV4141:0 "Dark Islands" bu şekil şehrinizi ekleyin.
9- History/provinces kısmına şehrinizin dosyasını açmak gerekiyor yoksa gidilemeyen yer olur. Oyunun kurulu olduğu yerden bir tanesini kopyalayıp içini değiştirebilirsiniz. (Ülke ekleme rehberine bakın.)
10- Şehrin pozisyonlarını ayarlamak için önce Steam'de oyuna sağ tıklayın ve başlangıç ayarına -nudge yazın. Oyunu açtıktan sonra ana menüde sağ altta nudge yazısını göreceksiniz. Buradan oyundaki birçok şeyin yerini, yönünü ve boyutunu değiştirebilirsiniz. Ayarladıktan sonra kaydedin ve çıkın. Oyunun belgelerimdeki yerinde mod klasörünün olduğu yerde map diye bir klasör yaratılmış olacak. Buradan yarattığınız positions.txt'yi kesip modunuzun map klasörüne atın. Kopyalarsanız oyun moddan değil buradaki dosyadan çalışacaktır.
Ayrıca şehrinizi common klasöründe bulunan şu dosyalara ekleyebilirsiniz:
00_colonial_regions.txt : Şehrinizi belli bir koloni bölgesine alır.
00_tradenodes.txt: Şehrinizi belli bir ticaret bölgesine eklersiniz. Eklemezseniz şehriniz hiçbir bölgeye ait değilmiş gibi gri görünür.
00_trade_companies.txt: Asya gibi yerlerde bulunan ticaret şirketi bölgesine eklersiniz.
00_natives.txt: Şehirde görünecek yerlilerin türünü ayarlamanızı sağlar. Eklemezseniz askerlerinizin yerlileri öldürme özelliği çalışmayacaktır.
Ayrıca Harita Modlama Rehberi'ne de bakmanızı öneririm. Sorunuz varsa yazabilirsiniz.