[MP] EU4 - Multiplayer: Aralık 2018
#21
Prusya'ya dönüşen Commonwealthler, Britanya'ya dönüşüp görev ağacından Fransa PU'layan Hollandalar görmektense "sıkıcı Commonwealth" görmeye razıyız sanıyorum. Kültür değiştirerek bir ülkenin formlanmasıyla "eğlenceli hale gelen" bir multiplayer hatırlamıyorum geçtiğimiz 5 sene içerisinde malesef. Multiplayerların singleplayerdan farklı olarak "1 kişinin kum havuzu" olmadığını görmek gerek.

Idea kuralı neden var'ı anlamak için bundan önceki multiplayerlarda oyuncuların %95'inin aynı ideaları seçip aynı politikaları kullandığını görmek gerek. Bu kısımda "iki grubun policysi bile var" zaten tam olarak engellenmeye çalışılan meseleyi ifade ediyor. Ezbere yapılan hamlelerde strateji yoktur. Economic/Trade ayrımı gelirde vergi gelirine veya ticarete odaklanmak üzerine konulmuş bir ayrım.
Cevapla
#22
Yani Timurun Kafkasyaya baskent koyup Hindistanda trade company acabilmesi bayagi broken bir hareket. Bunu onlemek icin kural koymak yerine oyuncularin bilincli davranip Timurun hem Kafkasyaya, hem Irana hem de Hindistana sahip olmasini engellemeli. Ek olarak, Aragon hicbir sey yapmayip Naples'i integrate ederse kulturunun yarisindan fazlasi Italyan oluyor, kultur degistirememesi sacma. Dogal olarak isterse Italya'yi isterse de Ispanya'yi kurabilmesi lazim. Bir takim kisitlamalar olmali bence de balance icin ama bence mevcut haliyle kurallar oyunculari gereksiz fazla kisitliyor. Kurallar boyleyken Aragon'un mantiken ilerlemesi icin tek bir oyun plani kaliyor o da Castile'i yiyip Ispanya'yi kurmak, cunku Spanish ideas>Aragon ideas. Ancak belki Castile ile muttefik olarak Genoa tradeini ele gecirmesi, ve belki Italya'yi kurmasi onu Castile'i yemesinden daha guclu yapicak. Neden Aragon'un birden fazla stratejisi olmasin.?

Multiplayerin singleplayerdan farki bilgisayar yerine en az senin kadar yetenekli ve tecrubeli oyuncularla oynuyor olman gercegi, bu zaten 1 kisinin kum havuzu olmasindan cikariyor. Eger Hollanda hem bir oyuncu olan Ingilterenin tamamini yiyebiliyorsa, hem de oyuncu olan Fransaya savasta yenebiliyor ve PU yapabiliyorsa, ve bunlari yaparken diger oyuncularin mudahelelerinin ustunden de gelebiliyorsa onu tebrik etmek gerekir. Ama Prusya'ya donusen Commonwealth bence de kisitlanmali cunku yapilmasi cok kolay ve game breaking potentiali olan bir sey. Ama Khmerin kultur degistirip Malaya kurmasi game breaking bir sey degil. O yuzden tum kultur degistirmeleri yasaklamak yerine belki belli basli formable countrylere sinirlama getirilmeli, mesela Prusyayi sadece Prussian, Pomeranian veya Saxon baslayan ulkeler kurabilir.
Ara
Cevapla
#23
Timur tc kurmasa bile oldukça güçlü bir devlet, yasaklasaydınız söylemi biraz abartı kaçmış. Great Horde'un vs. Tc kurabilmesi gözden kaçmış değil. Onların kurabilmesi Osmanlı'nın kurabilmesinden farksız ki ikimiz de mpda öyle horde devletleri görmeyeceğimizi biliyoruz.

Kastil ve Aragon mplerde birlikte verilmiyor, oyuncular da daha güçlü olduğu için Kastil tercih eder hep. Aragon'un İtalya kuramaması dert edilecek birşey değil kural olmasa da.

Khmerden Malaya formlamanın oyuncuya kültür puanı harcatmaya değen bir katkısı yok. Multiplayerda ülke formlamak oyuncuya ya haksız ve oyunun ambiyansı dışında bir kazanç sağlıyor(Prussia-Nepal formlamak gibi) ya da harcadığı monark puana değmeyecek bir renk değişimi sağlıyor. Multiplayerda ülke formlamanın stratejik bir yaklaşımı yok.
Ara
Cevapla
#24
askeri olarak op olan bir commonwealth için idealardan alınan poliçeler çok da sorun teşkil etmiyor ama birçok devlet için o poliçeler çok önemli hale gelebiliyor.cultural shift zaten yasaktı bildiğim kadarıyla. commonwealthin prusya formlamasına gerek yok zaten prusya kadar güçlü askeri idealara sahip. fakat bir britanya için bu idea gruplarını kısıtlamak demek ingiltereyi adaya hapsetmek demek. saymakla bitmeyecek kadar askeri kalitesi düşük fakat oynanabilir devleti askeri olarak yoksun bırakırsınız.zira askeri ideaları zayıf olan devletlerin askeri idea olarak güçlenmesi idea gruplarındaki kısıtlamalarla pek münkün görünmüyor.

timur tc kurmasa bile çok güçlü bir devlet değil erken dönemde timurun üstüne giden osmanlı veya moskova timuru rahatça parçalayabilir. tc timur eskiden de avrupaya başkenti taşıdıgında kurabiliyordu fakat yeni gelen tc binalarıyla tc mekanigi geliştirilerek op haline getirildi. bu açıdan timur kurmasa bile akıllı bir osmanlı oyuncusu o iranı kısa sürede fgethedip o hindistana tc yi kurar. aman bunu engelleyelim avrupa birbirini yerken onlar güçlenmesin çok saçma geliyor eskiden beri bu problem aşılamadı. çok isteyen varsa asyaya geçsin orda oynasın geçmesin avrupaya. ama avrupaya geçip aman asya çok güçlendi demek orada oynayan oyunculara saygısızlık değil de nedir?oyunu hard da kurun asya hemen güçlenmesin ae yesin ..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#25
Khmer ile 200 dip puani harcayarak fethettigin her Malay kultur grubuna sahip bolgede %50 core creation cost reduction, yani %50 daha hizli ve %50 daha az adm puaniyla core yapma, buna ek olarak accepted culture oldugundan dolayi daha az unrest, daha fazla tax, production ve manpower, daha kolay misyoner gonderme. Senin dedigine gore stratejik bir yaklasim degil, yani benim anladigim sana gore 200 dip puani > corelarken tassaruf edecegin 100lerce adm puani + harsh treatemente harcamayacagin mil puanlari + accepted culturelardan gelen daha fazla para, manpower.

Her zaman kultur shift avantaj saglamaz mesela Osmanlinin Levantineden Somali kulturune gecmesi sacma, ama Somali bir ulkenin Levantine grubuna gecmesi mantikli. Daha fazla developmenti olan bir kultur grubuna gecmek hemen her zaman ulkene buyuk faydalar saglar, kultur degistirmek bu durumlarda oldukca stratejik bir yaklasim olur.
Ara
Cevapla
#26
(22-11-2018, 17:14)jax61 : askeri olarak op olan bir commonwealth için idealardan alınan poliçeler çok da sorun teşkil etmiyor ama birçok devlet için o poliçeler çok önemli hale gelebiliyor.cultural shift zaten yasaktı bildiğim kadarıyla. commonwealthin prusya formlamasına gerek yok zaten prusya kadar güçlü askeri idealara sahip. fakat bir britanya için bu idea gruplarını kısıtlamak demek ingiltereyi adaya hapsetmek demek. saymakla bitmeyecek kadar askeri kalitesi düşük fakat oynanabilir devleti askeri olarak yoksun bırakırsınız.zira askeri ideaları zayıf olan devletlerin askeri idea olarak güçlenmesi idea gruplarındaki kısıtlamalarla pek münkün görünmüyor.

timur tc kurmasa bile çok güçlü bir devlet değil erken dönemde timurun üstüne giden osmanlı veya moskova timuru rahatça parçalayabilir. tc timur eskiden de avrupaya başkenti taşıdıgında kurabiliyordu fakat yeni gelen tc binalarıyla tc mekanigi geliştirilerek op haline getirildi. bu açıdan timur kurmasa bile akıllı bir osmanlı oyuncusu o iranı kısa sürede fgethedip o hindistana tc yi kurar. aman bunu engelleyelim avrupa birbirini yerken onlar güçlenmesin çok saçma geliyor eskiden beri bu problem aşılamadı. çok isteyen varsa asyaya geçsin orda oynasın geçmesin avrupaya. ama avrupaya geçip aman asya çok güçlendi demek orada oynayan oyunculara saygısızlık değil de nedir?oyunu hard da  kurun asya hemen güçlenmesin ae yesin ..

Kısıtlamasız sistemde aynı idea/poliçeleri Fransa da Prusya da alıyor, İngiltere'nin o idea/poliçeleri aldığı için Fransayla savaşabildiği bir mp yok. 

Timur TC kurmadan bile çok güçlü bir devlet. Erken dönemde Osmanlı her devleti rahatça parçalayabilir, orada Timuru kurtaracak şey TC de değil, TC erken dönemlik bir mesele de değil. Kaldı ki Osmanlı'nın elini kolunu sallayarak Hindistan'a girmesini kısıtlayan başka kurallar da eklendi. (bkz. region limiti kuralı) TC kuralı Avrupa birbirini yerken Asya devletlerinin fazla güçlenmesini engellemeye yönelik bir kural da değil. Onun için region kuralı eklendi. 

Saygısızlık konusuna gelirsek, tam tersi avrupa devletleri etrafı oyuncu dolu, sürekli riskli savaşlarla zar zor güçlenirken asya devletlerinin 200 yıl yapay zekadan toprak ala ala güçlenmesi saygısızlığa daha yakın birşey. Fakat bana kalırsa ikisi de "saygısızlık" değil. Sadece asya devletlerinin haksız güçlenmesi kısıtlandırılması gereken birşey.

Daha önce hardda kurulan mp da olmuştu ve Malaya dünyada terör estiriyodu. Zorluk asya sorununu o kadar etkilemiyor.
Ara
Cevapla
#27
16. Oyuncuların Keşif çağında sadece 3 Regionda toprağı olabilir, her çağ başına bu sayı +1 artar. Son çağda herhangi bir region sınırı yoktur. Vassal ülkeler bu kurala tabi değildir. Horde devletler için bu kural geçerli değildir.

362mvj.jpg

bu kural konusunda emin misiniz ??



voidian en son 2 mp de asya almış bir oyuncu olarak bunu sen söylüyorsun..

neyse bu kadar fzla kısıtlamalı bir oyundan keyif alabileceğimi kendi şahsım adına düşünmüyorum. başvurumu geri çekiyorum. size iyi oyunlar..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#28
Az önce Osmanlı'nın sağa sola çok hızlı yayılıp başkalarına oynama imkanı vermeyeceğinden bahsediyordun, şimdi çok yayılan ülkeler fazla kısıtlanıyor diyorsun. Burada ciddi bir çelişki var.

Sadece son 2 değil bir çok defa asyada oynadım ve asyadaki ülkelerin abartılı yayılışının kısıtlandırılması gerektiğini düşünüyorum. Evet eminiz, region kuralında tüm bölgeler tek tek incelendi, bu doğrultuda vassal besleme bir seçenek haline getirildi ve kısıtlandırılmaması gerektiği için hordelar istisnaya tabi tutuldu.

Eu4 mpsinde görmek istediğimiz şey devasa 3 blobun 1er milyon askerleri tek şehre yığıp savaşması değil.

@jax61
Ara
Cevapla
#29
(22-11-2018, 17:14)gundi : Khmer ile 200 dip puani harcayarak fethettigin her Malay kultur grubuna sahip bolgede %50 core creation cost reduction, yani %50 daha hizli ve %50 daha az adm puaniyla core yapma, buna ek olarak accepted culture oldugundan dolayi daha az unrest, daha fazla tax, production ve manpower, daha kolay misyoner gonderme. Senin dedigine gore stratejik bir yaklasim degil, yani benim anladigim sana gore 200 dip puani > corelarken tassaruf edecegin 100lerce adm puani + harsh treatemente harcamayacagin mil puanlari + accepted culturelardan gelen daha fazla para, manpower.

Her zaman kultur shift avantaj saglamaz mesela Osmanlinin Levantineden Somali kulturune gecmesi sacma, ama Somali bir ulkenin Levantine grubuna gecmesi mantikli. Daha fazla developmenti olan bir kultur grubuna gecmek hemen her zaman ulkene buyuk faydalar saglar, kultur degistirmek bu durumlarda oldukca stratejik bir yaklasim olur.

Claim atıp %25e çekebilirsin. accepted culture için Malaya formlama şartı mı vardı? Malaya formlayınca Hinduçin kültüründekiler için aynı sorunlar yaşanacağını da göz ardı etmemek lazım. Harsh treatment orada gerekli değil.

Mpde somali kültürlü ülkenin levantine kültürüne geçip osmanlıdan toprak alması gerçekçi değil. Malacca'da oyuncu varken o kadar pürüzsüz Khmer'le Malacca'ya rush atıp nerdeyse hiç diplo puan harcamadan kültür değişikliği yapmak ta gerçekçi değil, Malacca'daki oyuncuyu yenecek güce ulaşana kadar başka yerlerden de toprak alman gerekecek. Bahsettiğin şeyler sp alışkanlıklardan kaynaklanıyor.
Ara
Cevapla
#30
Düzenlendi
Ara
Cevapla
#31
Katılım yeterli olursa haftaya salı başlanır. Yeni yama çıkana kadar 2 hafta ertelemenin bazı sıkıntıları var. Save büyük ihtimal yeni yamayla uyumlu olacak.
Ara
Cevapla
#32
(22-11-2018, 19:16)Voidian :
(22-11-2018, 17:14)gundi : Khmer ile 200 dip puani harcayarak fethettigin her Malay kultur grubuna sahip bolgede %50 core creation cost reduction, yani %50 daha hizli ve %50 daha az adm puaniyla core yapma, buna ek olarak accepted culture oldugundan dolayi daha az unrest, daha fazla tax, production ve manpower, daha kolay misyoner gonderme. Senin dedigine gore stratejik bir yaklasim degil, yani benim anladigim sana gore 200 dip puani > corelarken tassaruf edecegin 100lerce adm puani + harsh treatemente harcamayacagin mil puanlari + accepted culturelardan gelen daha fazla para, manpower.

Her zaman kultur shift avantaj saglamaz mesela Osmanlinin Levantineden Somali kulturune gecmesi sacma, ama Somali bir ulkenin Levantine grubuna gecmesi mantikli. Daha fazla developmenti olan bir kultur grubuna gecmek hemen her zaman ulkene buyuk faydalar saglar, kultur degistirmek bu durumlarda oldukca stratejik bir yaklasim olur.

Claim atıp %25e çekebilirsin. accepted culture için Malaya formlama şartı mı vardı? Malaya formlayınca Hinduçin kültüründekiler için aynı sorunlar yaşanacağını da göz ardı etmemek lazım. Harsh treatment orada gerekli değil.

Mpde somali kültürlü ülkenin levantine kültürüne geçip osmanlıdan toprak alması gerçekçi değil. Malacca'da oyuncu varken o kadar pürüzsüz Khmer'le Malacca'ya rush atıp nerdeyse hiç diplo puan harcamadan kültür değişikliği yapmak ta gerçekçi değil, Malacca'daki oyuncuyu yenecek güce ulaşana kadar başka yerlerden de toprak alman gerekecek. Bahsettiğin şeyler sp alışkanlıklardan kaynaklanıyor.
Malay kultur grubu Hinducin kultur grubuna kiyasla cok daha developed ve zengin trade goodlara sahip, o yuzden ikisi arasinda tercih yapacaksan Malay kultur grubunu secersin, net miktarda daha fazla para ve manpowera sahip olursun, onceden sahip oldugun Hinducin bolgelerinde separatism olmayacagi icin unrest ve core creation cost zaten sorun olmaz. 

Ayrica eger Malay kultur grubuna gecisi illa da Malacca'yi fethederek yapman gerekmiyor. Butun Endonezya ve Mollucas'daki adalar Malay kultur grubunas ait, oradaki diger ulkeleri fethederek, hatta kolonizasyonla bile Malay kulturune gecis yapmak mumkun. Claim bu arada yalnizca %10 dusuruyor, ayni sekilde promoted culture o kulturu %25 dusuruyor. Yani kultur degistirerek bolgedeki butun kulturler icin %60 alabilecekken kisitlamayla bolgedeki tek bir kultur icin %35 alabiliyorsun. Sp aliskanliklariyla alakasi yok, rekabetin oldugu multiplayer bir oyunda kendine avantaj yaratmak, stratejini optimize etmekle alakasi var.

Khmer->Malaya sadece bir ornek. Bir ornek daha mesela, Timur oyuncusu Hindistani fethedemedi, Mughal'i kuramadi. Uzbek kulturune sahip ama sahip oldugu topraklar Iran, developmentinin cogu Iran kultur grubunda, mantikli olan sey oyununun Iran kultur grubuna gecip daha guclu olan Pers'i kurmasi, ki bence bu game breaking bir tag switch degil, ama kuraldan dolayi bunu yapamiyor ve rakipleri olan Osmanli, Memluk, Rusya'dan daha gucsuz hem national idealar acisindan hem de genel olarak ulkesindeki accepted kulturler acisindan. Empire rank oldugu icin zaten promoted olan Khorasani kulturune 100 dip puanla gecis yaparak ulkesinin cogunu olusturan 8 Iran kulturunu accepted kultur haline getirir. Diger turlu Uzbek kalarak butun Iran kulturlerini promote etmesi zaten mumkun degil promoted kultur limitinden dolayi, yapabilse bile 700 dip harcamasi gerekir.


Bu kural ile onune gecilmesine calisilan sey Poland->Prussia, Poland->Russia, gibi game breaking tag switchler degil mi? Direkt olarak belli basli tag switchleri engellemek cok daha mantikli degil mi? Kultur degistirmeyi komple yasaklamak bir oyuncunun stratejisini oldukca kisitliyor.
Ara
Cevapla
#33
İkisi arasında malay kültürü tabi ki de daha iyi ben mpde o kadar ucuza kısa zamanda o kültür değişikliğinin yapılamacağından bahsediyorum. Hele ki Hinduçin bölgesine önceden sahip olmuşsan o yüzdeyi çevirmek için oldukça fazla dip puanı harcaman gerekecek veya fethettiğin yerleri state yapmayıp etrafındaki oyunculardan güçsüz kalacaksın.

Sen Khmerle endonezyadaki toprakları alacaksın fakat Malacca alamayacak öyle mi? Koloni atıp kültür değişikliği spde bile olacak iş değil. Brunei'nin olduğu adadaki yüksek devli toprakları yıllarını verip kolonileştirsen bile kültürünün % kaçı oradan olacak? Mallacca ellemese oradaki tüm toprakları kolonileştirsen bile farklı kültürden olacağı için bolca dip puanı vermeden kültür değiştiremezsin. Evet claimin core indirimi bir ara %25ten %10a çekilmişti fakat bu değişiklikte permaclaim indirimi de 50den 25e düşürülmüş, territorial core varsa %50.

Timur'un national ideaları yeterince güçlü ama Timur'un Persia kuramamasındaki engel bu kural değil Paradox Interactive geliştiricileri, Timur Persia kuramıyor. Onun suçunu da kurala yüklemeyelim isterseniz.

Bu kural ile önüne geçilmek istenen şey oyunun ambiyasını bozan absürd ülke formlamaları ve stratejik olarak ne kadar değer tartışması dışında, Khmer->Malaya da bu gruba giriyor.
Ara
Cevapla
#34
hiçbir çelişki yok söylediklerimde.. dediğimin arkasındayım. osmanlı bunu yapar demedim. osmanlı oynayan akıllı adam bunu yapar dedim. ben osmanlı olsam bunu yaparım. avrupa ile uğraşıp sonunda yok olan osmanlı görmekten bıkmadınız sanıyorum.asyadaki yayılışı kısıtlamak istiyorsanız asyayı yasaklar tüm ülkeleri avrupadan verir herkese aynı imkanı sunarsınız.herkes kolonicilikle uğraşır ticaret şirketi kurar deniz savaşları yaşanır felan filan. şu halde kolonici devletleri blobluyorsunuz. vassal mekaniğinin ne kadar kullanışlı olacağını sen de bende biliyoruz. hele ki 4 vassalla oyun sonu patlayan duman çok daha iyi bilir.oyun başı 2 regiona sahip osmanlıyı kısıtlıyorsunuz timuru kısıtlıyorsunuz ama koloni ile çok rahat güçlenebilecek devletlere kısıtlama yok.bu oyunun ismi avrupa blob yani. onu analtmaya çalıştım. dolayısıyla kuralları iyice incelediğimde ben keyif alamayacağıma karar verdim. siz keyif alır oyunu istediğiniz gibi oynayabilirsiniz. size iyi şanslar. oyunun iyi bir oyun olup olmayacağını artık st twitchde izler görürüz. umarım yanılırım..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 5 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#35
(22-11-2018, 20:58)jax61 : hiçbir çelişki yok söylediklerimde.. dediğimin arkasındayım. osmanlı bunu yapar demedim. osmanlı oynayan akıllı adam bunu yapar dedim. ben osmanlı olsam bunu yaparım. avrupa ile uğraşıp sonunda yok olan osmanlı görmekten bıkmadınız sanıyorum.asyadaki yayılışı kısıtlamak istiyorsanız asyayı yasaklar tüm ülkeleri avrupadan verir herkese aynı imkanı sunarsınız.herkes kolonicilikle uğraşır ticaret şirketi kurar deniz savaşları yaşanır felan filan.  şu halde kolonici devletleri blobluyorsunuz. vassal mekaniğinin ne kadar kullanışlı olacağını sen de bende biliyoruz. hele ki 4 vassalla oyun sonu patlayan duman çok daha iyi bilir.oyun başı 2 regiona sahip osmanlıyı kısıtlıyorsunuz  timuru kısıtlıyorsunuz ama koloni ile çok rahat güçlenebilecek devletlere kısıtlama yok.bu oyunun ismi avrupa blob yani. onu analtmaya çalıştım. dolayısıyla kuralları iyice incelediğimde ben keyif alamayacağıma karar verdim. siz keyif alır oyunu istediğiniz gibi oynayabilirsiniz. size iyi şanslar. oyunun iyi bir oyun olup olmayacağını artık  st twitchde izler görürüz. umarım yanılırım..

Onu yapmayan Osmanlı oyuncusu oyunu bilmiyodur, akıllı değildir değil mi diyosun? 

Osmanlı'nın her mp patladığı miti nereden çıktı bir fikrim yok fakat Osmanlı'nın yıkılmaması için kurallar özellikle hazırlanamaz. Şuanki region kuralıyla da eskisinden pek te zayıf olmayan Osmanlı'lar görülecektir.

Kolonicilerin dünyayı domine edeceğini sanmıyorum, kuralların kolonicileri çok fazla etkileyeceğini de sanmıyorum. Koloniler eskisinden farksız gelir kaynakları olarak bulunmaya devam edecek. Askeri olarak ciddi bir bonusları hala yok.
Ara
Cevapla
#36
Büyük kolonici güçleri de blob yaptığını sanmıyorum kuralın.Çünkü Afrikada ki topraklar da region sınırına dahil edilmiş.Benim tercihim İngiltere ve ben oynayacak olursam 3 hakkımdan 1 ini bile kıyıdaki 2-3 toprağa kullanmak istemem.Belki 4 e çıkınca 1 tane kullanılabilir orada.Burada bence kolonicileri daha çok Amerika ya sıkıştırmışlar.Özellikle denizaşırı imparatorluklar niye görmüyoruz diye yakınanlar şu andan itibaren hiç göremezler.Tc lerin region a dahil olmasıyla kim Hindistan, Malezya veya Çin den toprak alabilecek.Demek istediğim kolonici ülkelere de vuruyor bence kural.Katkısı şu olabilir ama blob ülkeler olan Osmanlı, Timur gibi ülkeler çok güçlenemeyeceği için daha güçlü gözükebilirler.Bu kural ancak Portekiz e yarar.Tam Portekiz lik oyun.

İdea kuralı hoş olmuş bu arada.Yalnız tam balance oturmamış gibi.Poliçe ve idea özellikleri olarak ya full disiplin ya full morale teşvik edilmiş oyuncular, yarı yarıya bölünebilirdi diye düşünüyorum.
Ara
Cevapla
#37
Biraz az kural yok mu arkadaşlar? bence GM izni olmadan Osmanlı herhangi bir savaş açmasın.
[+] 7 üye Kaiser-i Rum nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#38
Evet Timur'un Persia kuramadigini unutmusum, ama yine de oyle bir durumda Timur'un Iran kulturune gecmesi daha mantikli. "Ambiyans bozma"nin da ne anlama geldigini de tam olarak anlamadim. Polandin Prusya formlamasi butun oyuna ciddi etki eder, zaten guclu olan Poland kendini cok rahat bir sekilde cok daha guclu bir ulkeye cevirir. Ama Khmer'in Malay kurmasi onu absurd bir sekilde, oyunun geneline etki edecek sekilde, guclendirdigini dusunmuyorum. Ikisinin ayni kefeye konmasini sacma buluyorum.

Ayrica jax61'in dedigi gibi bu kurallar Avrupa ulkelerini orantisiz sekilde guclendiriyor. Asya ulkelerinin, trade company kisitlamasiyla ve koloni kurmaya uygun olmayan pozisyonundan dolayi trade ideas almadan merchant alabilme imkani yok, trade alarak da cok daha guclu policylere sahip ve genel olarak daha iyi olan economic alamiyor. Avrupa ulkeleri trade almayip economic alip, trade company kurup, koloni kurup ihtiyacindan fazla merchanta sahip olabiliyor. Zaten Prussia, France, Ottomans, Sweden, Poland gibi oyunun en iyi military national idealarina sahip olan Avrupa ulkeleri merchant yoklugu cekmeden Economic ideas ve military policylerle beraber trade ideas almak zorunda kalan Asya ulkelerine kiyasla cok daha guclu olur.

Oyun kurallari herkesin zevk alabilecegi bir oyun ortami saglamali. Ancak bu kurallar ve bu kadar kisitlamar fazladan olarak birkac kisinin hosuna giden "ambiyansi" koruma amacli yapilmis, oyundaki esnekligi kaldiriyor, yapilabilecek onlarca farkli strateji ve oyun tarzindan birkacini gecerli kiliyor. Umarim kurallari gelecekte degistirirsiniz.
Ara
Cevapla
#39
(22-11-2018, 21:32)iberkay : Büyük kolonici güçleri de blob yaptığını sanmıyorum kuralın.Çünkü Afrikada ki topraklar da region sınırına dahil edilmiş.Benim tercihim İngiltere ve ben oynayacak olursam 3 hakkımdan 1 ini bile kıyıdaki 2-3 toprağa kullanmak istemem.Belki 4 e çıkınca 1 tane kullanılabilir orada.Burada bence kolonicileri daha çok Amerika ya sıkıştırmışlar.Özellikle denizaşırı imparatorluklar niye görmüyoruz diye yakınanlar şu andan itibaren hiç göremezler.Tc lerin region a dahil olmasıyla kim Hindistan, Malezya veya Çin den toprak alabilecek.Demek istediğim kolonici ülkelere de vuruyor bence kural.Katkısı şu olabilir ama blob ülkeler olan Osmanlı, Timur gibi ülkeler çok güçlenemeyeceği için daha güçlü gözükebilirler.Bu kural ancak Portekiz e yarar.Tam Portekiz lik oyun.

İdea kuralı hoş olmuş bu arada.Yalnız tam balance oturmamış gibi.Poliçe ve idea özellikleri olarak ya full disiplin ya full morale teşvik edilmiş oyuncular, yarı yarıya bölünebilirdi diye düşünüyorum.

problem şu ki berkaycığım britanya tek region ve koloni bölgeleri de vassal sayılıyor. yani sen istediğin kadar koloni kurabilirsin koloni devletini kur diğerine geç.. böylece yanına 2 tane daha fethedebileceğin region kalıyor. bunları da afrika için kullanabilirsin ..veya hindistan veya fransa bu sana kalmış. bu açıdan düşünürseniz daha iyi anlamlandırabilirsiniz.. kolonilerden gelen geliri ise hiç hesaba katmamışsınız..öte yandan region kısıtlaması gelen diğer devletler ise developmentlerine ve kısıtlı sayıdaki statelerine güvenmek zorundalar.. neyse ben zaten oyunda yokum o yüzden çok da uzatmak istemiyorum.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#40
Mpde öyle çeşit çeşit stratejiler olmuyor maalesef. 100 yıl içinde oyuncuların hızlı yayılışından oyunda ai kalmayışını gelecek 100 yılda da blobların absürt savaşlar yapmasını izliyoruz. Şu zamana kadar yapılmış olan mplerde bu kuralların çoğu yoktu. Tahmin edebileceğiniz gibi kuralların koyulma amacı oyuncuların zevkini kısıtlamak ta değil, daha ideal bir mp ortamı oluşturabilmek.

@gundi
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 34 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.