Devam Oyununda Karakterin Resetlenmesini Nasıl Değerlendiriyorsunuz?
#1
Görsel


Witcher, God of War gibi item dizdiğimiz, skill açtığımız devam oyunu olan bir çok aksiyon rpgler var. Mevcut bir çok aksiyon rpg oyununun da devam oyunu çıkıyor. Peki bu oyunlarda neredeyse tanrısal güce ulaştığımız karakterimizin sonraki oyuna yine en baştan yolunmuş tavuk gibi çıkması sizce de anormal değil mi? Bazılarında bir şekilde bu geçişi hikayeye yediriyorlar ama bazılarında tam anlamıyla sebepsizce reset yemişe dönüyoruz. Her oyunda aynı karakteri baştan kasmak ne kadar mantıklı?

Bu konuda fikirlerinizi merak ediyorum.
Sic Parvis Magna
[+] 2 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Witcher'da 1. ve 2. oyun arasında itemlerin aktarılabildiği hakkında bir şey duymuştum. Sahi yine itemler çöp oluyormuş. Konuya dönersek bence oynanış açısından gerekli bir şey. Tabi bazı oyunlar aradan geçen yıllar ile karakteri yaşlandırarak ya da önceki oyundan çok çok daha değişik olması ile en azından oyuncuya -buradaki düşmanlar o kadar zor ki karakterim bile zorlanıyor- gibi bir his vererek kurtarıyor. Ama sonuçta her oyun bu kadar uğraşmıyor. Bana gelirsek bence sıfırdan yükselmek her zaman dolu bir karakterle başlamaktan daha eğlenceli.
Ara
Cevapla
#3
@Onur34 Ben de oynanış açısından sıfırdan başlanmasının daha doğru olduğunu düşünüyorum zaten. Ancak full+full dizdiğim max lv karakterin öteki oyunda 3-5 çapulcuyla karşılaşınca eli ayağına dolanacak şekilde reset yemesini immersion açısından doğru bulmuyorum. God of War'da sürekli bir şekilde gücümüzü kaybedip öteki oyunda yeniden kazanıyorduk. Bu esasında aldatmaca da olsa kabul edilebilir bir sebepti. Witcher'da aradan yıllar geçmiş tecrübe ve yetenek olarak daha iyi durumda olmamız gerekirken hayatında ilk defa kılıç kullanan yeni yetme askerlere dönüyoruz. Oyuna full+full başlamamız gerektiğini savunmuyorum ama durduk yerde reset yemek de doğru bir şey değil.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#4
Son Tomb Raider üçlemesi aklıma geldi konuyu okuyunca. İlk oyunda adada etraftan bulduklarımızı kullanıp, ilerledikçe elimizdekini geliştirdiğimiz ya da çevreden daha gelişmişini bulduğumuz bir oyundu. Aynı şekilde level atladıkça hayatta kalma yetenekleri açıyorduk. Oyun bittiğinde full + full oluyorduk. Her yeni oyunda başlangıçta başımıza bir bela geldiği için sürekli donanımlarımız eksik başlıyoruz ve hikaye ilerlerken donanımlarımızı geri kazanıyoruz. Hayatta kalma yeteneklerini de sıfırdan yeniden açıyoruz. Bazı hayatta kalma yetenekleri tüm oyunlarda ortak ve her seferinde yeniden açıyoruz. Bazıları oyuna özel gibi. Üzerine durup düşündüğünüzde abes geliyor ancak her seferinde yeni bir oyuna başladığımız için karakter build ediyoruz. Benim için şu ana kadar hiç problem olmamıştı ya da üzerinde düşünmemiştim. Bu konuyu okuyunca düşündüm. Ama ben tamamım yani, pek bir sıkıntı oluşturmuyor bence.
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.