29-06-2020, 18:17
(Son Düzenleme: 10-12-2020, 23:14, Düzenleyen: Attila the Hun.)

Civilization III - Uygarlık Özellikleri Rehberi
Agricultural
- Agricultural özelliğine sahip uygarlıklar şehir karesinde +1 yiyecek bonusu alırlar. Bu, çoğunlukla despotluk cezasından etkilenir. Bir nehir ya da tatlı su kaynağının yanına kurulan kasabalar, şehirler ve metropoller despotluk cezasına rağmen +1 yiyecek alır.
- Ayrıca, sulanmış tüm çöl kareleri fazladan +1 yiyecek alır.
- Tüm zirai binaların üretim maliyeti yarıya düşer. Zirai binalar Aqueduct, Solar Plants ve Recycling Center'dır.
- Agricultural özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Pottery teknolojisiyle başlar. Eğer bir uygarlık hem Expansionist hem de Agricultural özelliklerine sahipse Masonry teknolojisine de sahip olarak başlar.
- Aztek
- Keltler
- Hollanda
- İnka
- İrokua
- Maya
- Sümer
Commercial
- Yolsuzluk %25 düşer.
- Şehirler fazladan +2, metropoller fazladan +3 commerce üretir.
- Commercial özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Alphabet teknolojisi ile başlar. Eğer bir uygarlık hem Commercial hem de Seafaring özelliklerine sahipse Pottery teknolojisine de sahip olarak başlar.
- İngiltere
- Fransa
- Yunanlar
- Hintler
- İrokua
- Roma
- Kore
- Hitit
Expansionist
- Uygarlıklar bir Scout birimi ile oyuna başlar ve Scout birimi yapabilir. (Explorer biriminin erken bir versiyonu)
- Yerli köyleri ziyaret edildiklerinde hiçbir zaman barbar birimleri çıkarmaz ve her zaman güvenlidir. Ayrıca, oyuncuyu çoğu zorluk seviyesinde daha sık bonus antik teknolojilerle ödüllendirirler.
- Expansionist özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Pottery teknolojisi ile başlar. Eğer bir uygarlık hem Expansionist hem de Agricultural özelliklerine sahipse Masonry teknolojisine de sahip olarak başlar.
- Amerika
- Rusya
- Zulu
- Arabistan
- Moğolistan
- Hitit
- İnka
- Portekiz
Industrious
- İşçiler %50 daha hızlı çalışır.
- Metropolisler şehir meydanında fazladan bir kalkan verir.
- Industrious özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Masonry teknolojisi ile başlar.
- Amerika
- Çin
- Mısır
- Fransa
- Persler
- Kartaca
- Osmanlı
- Maya
Militaristic
- Kara birimleri için iki kat daha fazla terfi şansı.
- Tüm askeri binaların üretim maliyeti yarıya düşer.
- Militaristic özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Warrior Code teknolojisiyle başlar.
- Aztek
- Çin
- Almanya
- Japonya
- Roma
- Zulu
- Moğolistan
- Vikingler
Religious
- Religious özelliğine sahip uygarlıklar uzun süren anarşi periyotları yaşamazlar. Yeni hükümetlerini seçmeden önce en fazla 2 tur boyunca anarşi yaşarlar.
- Tüm dini binaların üretim maliyeti yarıya düşer. Dini binalar Temple ve Cathedral'dir.
- Religious özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Ceremonial Bruial teknolojisiyle başlar.
- Babil
- Mısır
- Hintler
- Japonya
- Arabistan
- Keltler
- İspanya
Scientific
- Scientific özelliğine sahip uygarlıklar her çağın başında bonus bir teknoloji alır. Bunlar çoğunlukla Monotheism, Nationalism ve Rocketry'dir.
- Çoğu uygarlık için bir teknolojiyi ilk keşfeden olmak %3 ihtimalle bir Great Scientific Leader çıkarmalarını sağlar. Bu ihtimal Scientific özelliğine sahip uygarlıklar için %5'tir.
- Tüm bilimsel binaların üretim maliyeti yarıya düşer.
- Scientific özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Bronze Working teknolojisiyle başlar.
- Babil
- Almanya
- Yunanlar
- Persler
- Rusya
- Kore
- Osmanlı
- Bizans
- Sümer
Seafaring
- Tüm donanma birimleri +1 fazladan hareket puanına sahip olur.
- Güvenli olmayan bölgede turunu bitiren donanma birimlerinin kaybedilmeme şansı %50 yerine %75'tir.
- Tüm denizcilik binalarının üretim maliyeti yarıya düşer. Denizcilik binaları Harbor, Commercial Dock, Coastal Fortress ve Offshore Platform'dur.
- Seafaring özelliğine sahip uygarlıklar oyuna Alphabet teknolojisiyle başlar. Eğer bir uygarlık hem Commercial hem de Seafaring özelliklerine sahipse Pottery teknolojisine de sahip olarak başlar.
- Kartaca
- Bizans
- Hollanda
- Portekiz
- İngiltere
- İspanya
- Vikingler
