29-05-2021, 05:25
(29-05-2021, 02:02)Craetus : Crash Bandicoot 4: It’s About Time oynamaya başladım. İlk 3 oyunu hem PS1'de hem de daha sonradan geliştirilen, ilk üçlemenin remastered hali olan N.Sane Trilogy'yi bilgisayarda bitirmiş biri olarak 4. oyunun seriye getirdiği yenilikler oldukça hoşuma gitti.
Baş kötülerimiz Doctor Neo Cortex, Doctor Nefarious Tropy ve Uka Uka, Crash Bandicoot: Warped'den sonra uzay-zamanda hapishane gibi bir yere düşüyorlar ve uzay-zaman düzlemini bozacak yarıklar açarak kaçmayı başarıyorlar. Bu evrenler ve zamanlar arası bu yarıkları kullanarak çoklu evreni ele geçirmeye çalışıyorlar. Bunu düzeltmek için yeni kuantum maskelerinden yardım alıyoruz.
Atmosfer ve çevre çok güzel. Başta Crash'in yeni animasyonların gözüme batsa da çok hızlı bir şekilde alıştım ve şu an güzel geliyor. Bölümler güzel düşünülmüş ve tasarlanmış. Bazı bölümlerde Crash ve Coco'dan başka karakterler ile de oynayabiliyoruz ve farklı mekaniklere sahip bu karakterler. Ayrıca ilerledikçe yeni kuantum maskelerini kurtarıyoruz ve bu yeni kuantum maskeleri bölümlerde kullanabileceğimiz yeni yetenekler kazandırıyor. Henüz çok başındayım. Bitirince daha çok yazarım.
Daha önce hiç Crash oynamadım ama son oyununun hikayesi ile bu ay çıkacak olan Ratchet & Clank'in devam oyunun hikayesi bayağı benzeşiyor gibi. R&C'de de oyunun kötü karakteri kendisinin galip geldiği bir evrene gönderiyor karakterleri (ya da benzer bir olay yaşanıyor). Farklı boyutlar falan var. Görünce aklıma geldi. Acaba ikisi de Sony'nin stüdyosu da bundan dolayı böyle bir özenme-benzerlik durumu mu var dedim ama Crash'in yapımcısı Sony'nin stüdyosu değil bildiğim kadarıyla.