TBS: Modern Campaigns: Middle East '67
#1
e3ZYVzb.png

Modern Campaigns: Middle East '67 John Tiller Software'in Modern Campaigns serisinden bir wargame. Serinin 1. oyunu olup Süveyş Krizi ve Altı Gün Savaşı ile kısmen Yom Kippur Savaşı çarpışmalarını konu almaktadır.


Çıkış tarihi: 21 Kasım 2001
Görsel
Görsel
Ara
Cevapla
#2
Gaza and Beyond

Ekran_Goruntusu_82.png

14 turluk "67_05 Tal Division" senaryosunu tüm objektifleri ele geçirerek tamamladım. 1815 puan kazanarak bitirdim.


Savescum yapmadım. İlk defa ve bir defa oynadım. Modern Campaigns oynayan arkadaşlara bu senaryoda, aynı şartlarda skor olarak beni geçmeleri için meydan okuyorum.

Senaryo basit, İsrail kuvvetleri çok güçlüyken Mısır birlikleri kalabalık olmalarına rağmen moral olarak kötü başlıyor. Benden daha iyisini yapabilirsiniz.
76561198034761601.png
[+] 2 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Bir @Craetus olmasak da bir şeyler yaptık :)
unknown.png?width=722&height=406
Craetus ile aynı başladım ancak çok yorduğum tanklarım ve düşmanlarımı yok etmek için harcadığım vakitler dolayısıyla Craetus'dan 300-400 puan geride bitirdim.
[+] 1 üye Yasin Ahmet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
unknown.png
unknown.png

@Attila the Hun ile oynadığımız kısa bir Middle East senaryosu. Kısa ve fazla engel bulunan bir senaryo olmasının verdiği avantaj ile birlikte tüm bölgelerimi savunabildim.
Space-Background.gif
Ara
Cevapla
#5
25 puanlık bunker'daki kahraman Mısır piyadelerine madalya takdim etmek gerek. Doğru düzgün yorulmadan birkaç birliğimi disrupt ettiler.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#6
Bugün senaryoları karıştırırken üzerinde stop yazan congestion hex'i gördüm. O tam olarak nedir?
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#7
(26-07-2020, 16:41)unonimus : Sıkışıklık

Senaryo düzenleyiciyle konabilirler ama oluşturulamaz ve komutla temizlenemezler. Tek tarafı veya her iki tarafı da etkileyebilirler, bu parametre verisinde belirtilir. Sıkışıklığın etkilediği tarafın buraya girmesinin bedeli hareket hakkının tamamıdır. Ayrıca arazi malumat kutusunda CONGESTION diye geçer.

Sıkışıklık bitme süresi parametre verisinde belirtilir. Bu 0 ise asla bitmez. Değilse sıkışıklık altıgeninde birlik olduğu her tur bu sıkışıklık altıgeni için sayaç bir atar. Sayı sıkışıklık bitme süresiyle eşit olduğunda sıkışıklık ortadan kalkar. İki tarafı da etkileyen sıkışıklıklar asla bitmez.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Yani anladım ama gerçek hayatta tam olarak ne olduğunu kafamda canlandıramadım. O "sıkışıklığa" sebep olan şey ne? Yoksa gerçek hayatla bir ilgisi olmayan sadece oyun içi dengeleyici bir unsur mu?
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#9
Büyük oranda savaş sırasında kaçışan sivilleri ve onların bıraktıklarını temsil ediyor.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Uzun zaman sonra Campaigns serisine döndüm. Forumda düzenlenen etkinliğe de katıldığımdan ilk olarak Middle East '67 ile başladım. Ben oynarken öncelikle ne olmuş ne bitmiş olaylara hakim olayım diye küçük senaryoları oynar, sonrasında da büyük senaryoyu oynarım. İki tarafı da oynatır ve bir simülasyon deneyimi elde etmeyi umarım.

Oyundaki ilk büyük senaryomuz olan '56 Sina Seferi'ni (diğer adıyla Kadeş Harekatı) oynadım. 40 turluk bu senaryo, 20. yüzyıl tarihine ya da en azından bu yüzyılın önemli gelişmelerine hakim olan arkadaşlarımızın Süveyş Krizi olarak bildiği askeri harekatı kapsıyor. Tarihsel açıdan durumu özetlemek gerekirse, Mısır'ın başına geçen Cemal Abdünnasır'ın Süveyş Kanalı'nı kamulaştırması sonrasında kanalın kontrolünü yeniden ele geçirmek isteyen Britanya ve Fransa'nın, İsrail ile işbirliği yaparak Gazze, Sina Yarımadası ve de son olarak da Süveyş Kanalı'na taarruz etmesini kapsıyor. Oyunda Britanya ve Fransa unsurlarına yer verilmezken İsrail ile Mısır'ın savaşması konu alınıyor. Harekat, 29 Ekim 1956'da başlayıp 5 Kasım 1956'da bitiyor. Gerçek hayatta Fransız ve İngiliz çıkartma ve indirme operasyonu ise 5 Kasım'da başlıyor.

Ben iki tarafı da yönettiğim oyunumdan bazı görseller ekledim aşağıya. Kısa bir şekilde neler olduğunu da açıklayacağım ama görsel çok kullanmadığımdan biraz karışık gelebilir. O yüzden öncelikle gerçek hayatta yaşanan harekatın ilerleyiş haritasını koymak istedim.


İki tarafı da oynattığım için oyunda olup bitenleri tarafsız bir dille özetlemek, ardından da aldığım görselleri referans göstermek istiyorum. Harekat, İsrailli paraşütçü birliklerinin önemli bir bölge olan Mitla Geçidi'ne inmesiyle başlıyor. Sınır bölgesindeki başka paraşütçü birlikleri de Mısır'ın hudut karakollarına saldırıyor ve bunları alıyor. Daha sonra bu birlikler Sina'nın daha iç kesimlerinde kalan hudut karakollarına doğru ilerliyor. Bu sırada, kuzey hattında Rafa Kavşağı ve Han Yunus'un alınmasıyla Gazze'de sıkışıp kalan Mısır birliklerine harekat düzenleniyor. Bu birlikler ardından El Ariş'e doğru ilerlemeye başlıyor.

Sina'nın iç kesimlerine inen ve huduttan içeri giren İsrail birlikleri birleşerek Süveyş Kanalı'na doğru üç cepheden — daha doğru üç anayoldan (Mitla Geçidi, Tasa Geçidi ve El Ariş Batısı) —  ilerliyorlar. Oyunda İsrail'in El Ariş'i almakta gecikmesi (ki tamamen alamıyorlar, Mısır birliklerini yok etseler de kasabaya ve limana giremiyorlar), kuzey cephesindeki ordunun kanala zar zor yetişmesine neden oluyor. Dolayısıyla, kanalın kuzeyini kontrol eden Mısır birlikleriyle en ufak bir çatışma dahi yaşanmıyor. Ortadaki Tasa Geçidi'nden geçen birlikler İsmailiye tarafından kanala ulaşıyor. Karşı tarafın zırhlı ve topçu birliklerini geçemeyerek geri çekilmek zorunda kalıyorlar ancak hedeflenen zafer noktasını alıyorlar. Güneyde ise Mitla Geçidi'nden ve hudut karakollarından gelen birlikler Süveyş kentindeki Mısır birliklerini dağıtarak kanalın batısına geçmeyi başarıyorlar.

Harekatın amacı Kanalı ve Sina Yarımadasını kontrol etmek olduğundan, İsrailli paraşütçüler, yarımadanın güneyindeki hudut karakolları ve küçük kasabaları da almaya çalışıyorlar. Bunların bir kısmını alsalar da en önemli nokta olan Şarm El Şeyh'i almakta başarısız oluyorlar.

Oyunda bulunan on beş zafer noktasından iki tanesi haricindekiler (El Ariş ve Şarm El Şeyh) İsrail'in kontrolüne geçiyor. İsrail, "minör bir zafer" kazanmış olsa da gerek bir noktadan kanalın batısına geçmesi, gerek düşmana verdirdiği ağır kayıplar, gerek de sadece bir kent haricinde Sina Yarımadasında düşman birliği bırakmamasıyla harekatı başarıyla tamamlamış oluyor.
[+] 5 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Okuması keyifli bir yazı olmuş Henri eline sağlık. Major win az bir farkla kaçmış.
tTRiYax.png
[+] 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
(03-06-2021, 09:24)reddga : Okuması keyifli bir yazı olmuş Henri eline sağlık. Major win az bir farkla kaçmış.

Teşekkür ederim. Beğenmene sevindim.

Biraz acemiliğime geldi doğrusu. İki tarafı da oynarken onların psikolojisine bürünmeye çalıştım. Özellikle hedeflerin başta bir bir düşmesi ve rakibin tak tak ölen hudut karakollarıyla karşılaşmasından ötürü İsrailli askerlerin fazla özgüven ve rehavete kapılması çok olası geldi (bana en azından). O yüzden kanal taarruzlarını destek güçleri beklememek (gerçi onlar da tur limitine takıldılar) hata oldu, haddinden fazla kayıp verildi ki bunlar piyadeden ziyade top ve tank kayıpları. O anlamda zararı dokundu. El Ariş konusunda ise köşeye sıkışan askerlere saldırmak yerine çölde "broken" yiyen askerlerin peşine düşmek gibi bir salaklık yaptım. Gazze'deki birlikleri de getirmedim buradakiler nasıl olsa yeter diye. Yetmedi. Şarm El Şeyh konusunda yapabileceğim bir şey olduğuna inanmıyorum. Batıya inen paraşütçüler her tur travel modda hareket ettirmeme rağmen yetişemedi, doğudaki sınırdan hareket ettirdiklerim de ucu ucuna yetişti ve darmadığın oldular. Diğer operasyonlarda daha dikkatli olacağım ama simülasyonun doğası hoşuma gitti doğrusu.
Ara
Cevapla
#13
Alt senaryoları biraz inceliyordum ve şöyle bir şey gördüm:

unknown.png

Hard ve soft değerlerdeki üçüncü sırada bulunan "3" nedir?

unknown.png

Birim bu. Normal senaryoda böyle bir şey yoktu.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#14
Maksimum menzili 8, minimum menzili 3. Şöyle yazıyorlar:

unknown.png
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
Minimum menzil olduğunu ilk defa görüyorum. Alt senaryolar bayağı değişikmiş.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#16
Az önce başlangıç senaryosunu oynadım ve 9 puan farkla minor defeat aldım. Senaryonun bizden vpleri ele geçirmekten ziyade karşıya verebildiğimiz kadar çok zayiat vermemizi istediğini biraz geç görünce böyle oldu. Senaryoları önceden inceleyip neyi amaçladığını, nasıl zafer kazanabileceğimizi anlamanın önemini bir kez daha görmüş oldum. Ama bu durum uzun senaryolar için pek de önemli olmasa gerek. Çünkü onların gidişatını kestirmek çok daha güç.

Bir ara Midde East'in uzun senaryolarından birine başlamayı düşünüyorum. Ama ne zaman olur bir fikrim yok. Önce mevcut senaryoları tarayıp yoklamam lazım.
tTRiYax.png
[+] 1 üye reddga nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
Katılıyorum. Bende her fırsatta senaryonun istediklerinin iyi tahlil edilmesinin gerekliliğini savunuyorum. Kimi senaryolarda zayiatı dengede tutup hızlıca vpleri almak gerekirken kimisinde rakip orduyu patlatmak gerekiyor.
[+] 1 üye Littleİskender nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#18
(09-06-2021, 18:47)unonimus : Maksimum menzili 8, minimum menzili 3. Şöyle yazıyorlar:

unknown.png

Aklıma geldi, burada Particle Beam yazan şeyden bahsedeyim. Parçacık ışın silahı dediğimiz şeyler atom ve altı parçacıkları yüksek enerjiyle fırlatıp hedefin atomik/moleküler yapısını bozmaya yarayan silahlardır. Bunların sert ve yumuşak saldırı değerleri ateş eden birliğin her bir eşdeğer mevcudu için ateş edilen birlikteki her bir eşdeğer mevcudun zayiata uğramasının ihtimalidir. Üstüne diğer atış değişkenleri de ekleniyor olmalı.

Bunu rehbere yazmadım çünkü böyle bir silah aslında yok. Deneysel aşamada.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#19
Lübnan senaryosunda düzensiz birliklerin savunma değerleri aşırı yüksek (75). Bunun özel bir sebebi mi var yoksa bir hata olmuş olabilir mi? Parametre değerlerinde Infantry Defense: 16 olduğunu da belirteyim.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#20
Bunları mı diyorsun:

(09-04-2021, 18:58)Yasin Ahmet : unknown.pngunknown.png
Middle East'67'de bulduğum canlı bombalar. 75 defans ve 300 assault bayağı uçuk bir sayı, muharebede kullanmayı henüz denemedim ama çılgın bir şeye benziyor. 75 defans özellikle baya uçuk, nasıl öldürülebilir ki bu 20 kişi? Defans oranını pas geçen bir saldırı tipi falan var mı?

Cevabı evetse bunun cevabını vermiştim:

(10-04-2021, 10:47)unonimus : Savunma düşük olursa bir işe yaramaz o birlik, uçaklarla/toplarla/ateş ederek çok rahat ekarte edilir. Alternative Air Strike/(In)direct Fire Resolution kurallarının MC'de olmadığını unutmayın.

Hücum ile ilgili şunu diyeyim. Bir kere o birliğin hücumu normalden %20 daha az. İkincisi, hücum hesabı eşlenik mevcudun üzerinden hesaplanır. Toplamda 6000 hücum değeri olur, %20'sini çıkarınca 4800 kalır. Düşman birliğinin savunması 16 olsun, savunma artıracak başka bir şey olmasın, öyle olunca hücumu savunmaya böleriz, 300 olur. Bu da normal PzC hesaplarında (o senaryodaki Combat Losses değerlerini bilmiyorum) minimum 6, maksimum 30 zayiat yapar. Çok da abartı değil gibi. Hattâ tanka hücum etmeye kalkışırsa oyunun hata vermesi lazım yanlış hatırlamıyorsam.

Düşman birliğinin hücumu 12 olsun, düşman birliği 600 kişi olsun. Mahiyeti filan da C olsun. Hücum değeri 7200, intiharcıların savunmasına bölünce 96 yapar. O da standart değerlerde minimum 3, maksimum 20 zayiat yapar. Kaldı ki 10 kişinin altına inerse sayıca azalmak yerine direkt imha olabilir.

Üstelik, geriden gelip hücum ederse geri kaçması da mesele. Hücumda aksak filan olursa sonuç direkt ölüm.

Infantry Defense motorize ve mekanize piyade için, normal piyade o değeri kullanmıyor.

@Yasin Ahmet:

Sanırım Particle Beam pas geçiyor savunmayı ama o silah 2021'de henüz deneysel aşamada.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.