Panzer Battles - Giriş, Oynanış ve Arayüz
#1
Panzer Campaigns'ten farklı veya onda olmayan kısımlar bu renkte.

İçindekiler:
1-) Giriş
2-) Oynanış
a-) Arayüz
b-) Birlikler
i-) İstif Sınırları
ii-) Birlik Seçme
iii-) Birlikleri Hareket Ettirme
iv-) Birlikleri Ateş Ettirme
v-) Etki Alanı
vi-) Takviyeler
c-) Hedefler
Giriş

Panzer Battles, 2. Dünya Savaşı'ndaki pek çok muharebeyi kapsayan bir oyun serisidir. Tarihsel, hipotetik ve "şöyle olsa ne olurdu" cinsinden durumlar ele alınır. Tek veya çok oyunculu olarak oynanabilir. IGOUGO tur tabanlı strateji türündendir. Oyunların her birinde belli başlı seferlerdeki/bu seferlerin öncesindeki ufak tefek muharebeler bulunur.

Şu an itibarıyla (4 Haziran 2021) 3 oyun ve 1 demodan oluşmaktadır.

Oynanış

Oyunda iki taraf vardır. Bunların biriyle bilgisayara veya insana karşı oynayabilirsiniz.

Oyun alanı altıgenlerden oluşur, 1 altıgen 250 metreyi kapsar. Arazi özellikleri altıgenlerde ya da altıgen kenarlarında bulunur.

Turlar 30 dakikalık süreyi kapsar, gece turları genelde 1 saatlik süreyi kapsar.

Turunuzu bitirince Turn>Next ile turu geçebilirsiniz. Son tur zayiatınıza ve ele geçirilen hedeflere bağlı olarak oyunu kazanabilir, kaybedebilir veya berabere bitirebilirsiniz.

İlk tarafın ele geçirdiği hedef puanı+ikinci tarafın zayiatının zafer puanı cinsinden değeri-ilk tarafın zayiatının zafer puanı cinsinden değeri ilk tarafın toplam zafer puanıdır. İlk tarafın kazanması için en az Minor Victory (Ufak Zafer) alacak kadar puan toplaması gerekir. Minor Defeat puanından daha azını toplarsa ikinci taraf kazanmış olur. Bunların ikisi de olmazsa Draw yani berabere olur.

Bazı senaryolarda erken bitme (Early Termination) açık olabilir. Bu varsa bir taraf tur sonunda Büyük Zafer (Major Victory) alacak puanı topladığında oyun o tur durdurulur ve büyük zafer elde eden taraf oyunu kazanmış sayılır.

Arayüz

Hayır, burada arayüzü ayrıntısıyla anlatmayacağım. Bir sonraki iletide olacak arayüzün ayrıntısı.

Adsz.jpg

1-) Durum Çubuğu. Yapabileceğiniz komutlar burada bulunur.
2-) Araç Çubuğu. Sık kullanılan bazı komutlar burada DA bulunur (Not: Komutların birçoğunun klavye kısayolu var, onları da bir sonraki iletide anlattım.).
3-) Harita. 3 farklı zumda görünüşü var. Haritayı ok tuşlarıyla veya fareyi kenarlara götürerek oynatabilirsiniz.
4-) Altıgen Malumat Alanı. Seçili altıgenle, sağ tıklarsanız o altıgenin kenarıyla ilgili şeyleri öğrenebileceğiniz kısım.
5-) Durum Çubuğu. O anki muharebeyle veya erişmeye çalıştığınız komutlarla ilgili şeyler bulunur. Varsayılan olarak turla ve seçili altıgenle ilgili şeyler bulunur.

Birlikler

Oyundaki her bir birlik manga, takım veya kıta cinsinden piyade, topçu veya tank birliğidir. Piyadelerin kişi, topçuların top, tankların araç cinsinden mevcudu vardır. Bunların yanında özelleşmiş; karargâh, hava birliği veya gemiler gibi şeyler de bulunur.

Tıkladığınız altıgende birlikleri görürsünüz.

Adsz.jpg

1-) Birlik sembolü.
2-) Birlik çizimi. Buradaki motorize ağır makineli tüfek.
3-) Varsa özel durumu. Buradaki birlik sabit.
4-) Hangi milletten olduğu.
5-) Birlik adı. Daha doğrusu birliği diğer birliklerden ayırt edecek isim.
6-) Mevcut. Hem kişi/top/araç hem yüzde cinsinden.
7-) Moral. Beyaz ise aynı zamanda mahiyet. Sarı ise moral mahiyetten düşük demektir. Moral 0 veya altında bir sonuç çıkıyorsa bu durumda No Morale yazar.
8-) Hareket Puanı. Burada hiç harcanmadığından beyaz.
9-) Yorgunluk. Maksimum değeri 150'dir, bu durumda Max Fatigue yazar.

Altıgen malumat alanına sağ tıklayınca birlikle ilgili çıkan şeyler:

unknown.png

Solda yukarıdan aşağı: Asttan üste hangi birliğe bağlı olduğu. En üstteki birliğin cinsi, karargâhsa bazen karargâhın adı, bazen cinsi, bazı oyunlarda tugay veya üstüyse komutanı.

Sağda yukarıdan aşağı: Sert saldırı değeri/menzili, yumuşak saldırı değeri/menzili, hücum değeri, uçaksavar değeri/menzili, savunma değeri, hızı, diğer ek özellikler (hareket kabiliyeti, kör atış yapabilme yeteneği, köprü döşeyebilme yeteneği vs.)

Saldırı değerleri şöyle de olabilir: Değer/azami menzil/asgari menzil. Muharebe düzeni editöründe bu ayar yapılabilir.

Yürüyüş modunda olmayan veya tabanvay olan mekanize ya da motorize piyadenin hız ve savunma değeri sarı renkte gözükür.

Savaş sisi varken düşman mevcutları hakkında tam bilginiz olmaz. Düşman birliği, savunma sağlayan bir altıgende ise o birlikteki mevcudun basamak sayısınca X görürsünüz. Böyle bir altıgende değilse mevcudun en büyük basamağını görürsünüz, sonraki basamaklarını X olarak görürsünüz.

İstif Sınırları

Bir altıgende bulundurabileceğiniz demir yolu modundaki birlikler hariç birlik mevcudunda ve yol hareketini kullanabilecek mevcutta (ki bu, aynı zamanda bir altıgenden demir yolu modunda aynı anda geçebilecek eşlenik mevcuttur) sınır vardır. Mevcut istif sınırı genelde 250-450 civarıdır.

Tek birlik, dost birlik bulunmayan altıgenlere giderken birliğin büyüklüğü ne olursa olsun yol varsa yol hareketini kullanabilir. Yol istifini aşıyorsa ve hedef altıgende birlik bulunuyorsa yol hareketini kullanamaz ama köprüden geçebilir. Köprüden geçerken yol hareketi kullanmıyormuş gibi geçer. Tek birlik, demir yolu modunda dost birlik bulunmayan altıgenlere bu birliğin büyüklüğü ne olursa olsun demir yolu modunda girebilir.

Köprü koruyor olan birlikler yol istifinde sayılmaz.

İstif hesabında araç ve toplar 10 kişi sayılır. Özel kural olarak, gemiler için istif sınırı 4'tür.

Birlik Seçme

Birlik seçmek için birliklerin olduğu altıgene, sonra altıgen malumat alanındaki birliğe sol tıklayın. O altıgendeki bütün birlikleri seçmek istiyorsanız birliklerin olduğu yere çift tıklayın.

Birlikleri Hareket Ettirme

Hareket etmek için birliği seçin. Sonra komşu bir altıgene sağ tıklayın. Veya birliklerin olduğu altıgenden sol tuşu basılı tutarak götürmek istediğiniz altıgene kadar farenizi götürün ve sol tuşu bırakın. İlkinde birer birer kendi belirlediğiniz, ikincisinde bilgisayarın takdirine göre bir rotadan ilerlersiniz.

Gitmelerinin tamamen engellenmiş olduğu komşuluklar haricinde birlikler tur başına, ilerleme bedeli ne kadar olursa olsun en az 1 altıgen ilerleyebilir.

Düşmanın olduğu altıgene verilen hareket emri hücum anlamına gelir. Hücum bahsinde hücumla ilgili şeyleri anlattık.

Birlikleri Ateş Ettirme

Ateş etmek için birliği seçin. Sonra Ctrl tuşuna basılı tutarak veya araç çubuğunun sonundaki, klasik butonlar açıksa başındaki butona tıklayıp menzil içinde ateş etmek istediğiniz bir birliğe sağ tıklayın.

Etki Alanı

Birliklerin çevresindeki 6 altıgen o birliğin etki alanındadır. Etki alanı düşman hareket ve ikmalini etkiler. Etki alanına giren düşmanın üstüne ateş açılabilir. Düşman etki alanındaki altıgende bulunan birliklerin çoğu normalde dost birlik bulunmayan ve düşman etki alanındaki altıgenlere girmekte zorlanır.

Karargâhlar, Broken birlikler, yönleri ve bu yönün iki yan altıgeni haricinde yönlü birlikler, partizanlar ve gizlenmiş birliklerin etki alanı olmaz.

Takviyeler

Çoğu senaryoda oyuna başladıktan sonra elinize takviye birlikler gelebilir. Hattâ bu, bazen bir taraf birliksiz başladığından veya strateji seçenekleriyle bazı birliklerin oyun başı nereye yerleştirileceği tespit edildiğinden ilk tur bile olabilir. Tur başladığında birliklerin geldiğini komuta açılır penceresinden görebilirsiniz. Units>Arrived seçeneğinden varmış birlikleri, Units>Scheduled seçeneğinden gelecek birlikleri görebilirsiniz. Genelde birlikler genelde harita kenarından gelse de bazen başka yerlerden, mesela çıkarmada denizden veya hava indirme birlikleri için havadan gelebilir. Birliklerin nereye geleceğini belirleyemezsiniz; ancak havadan gelen birliklerin geleceği altıgen kısmen rastgele olabilir.

Harita kenarından gelen birlikler (çıkarma veya hava indirme yoluyla gelen birlikler DEĞİL) çoğu senaryoda korumalıdır, birliklerin gelişini gelecekleri altıgenin üstünde durarak engelleyemeyeceğinizden düşmanın harita kenarlarına mümkün olduğunca çok yanaşmamanızı tavsiye ederiz. Çok yanaşan düşman birlikleri takviye geldiğinde Broken olur, takviyenin tam üstünde duran düşman birlikleri imha olur.

Hedefler

Hedef altıgenler üzerinde bayrak ve sayı ile gösterilir. Üstündeki sayı skor cinsinden değeridir ve 5 çeşit hedef vardır.

Değeri 0 olan hedefler genelde çıkış hedefidir. Oradaki birliklerinizi Command>Remove from Map seçeneğine tıklayıp oyundan çıkarıp fazladan zafer puanı kazanabilirsiniz. Bu hedef taraf değiştiremez ama düşman burayı ele geçirirse burayı kullanamazsınız. Hedef açılır penceresinde X ile gösterilir. Savaş sisi açıksa buranın değeri karşıya haritada ?, hedef açılır penceresinde ?? olarak gösterilir.

Son tur hedefin kime ait olduğuna göre puan sayılan hedefler normal hedeftir. Savaş sisi varken ikinci oyuncu kendisinin elindeki hedefleri 0 değerinde görür.

Normal hedef gibi olup değeri turdan tura değişebilen hedefler değişken değerli hedeftir. Değeri 0 olabilir ama sıfırın altına inemez. Savaş sisi varken ikinci oyuncu kendisinin elindeki hedefleri 0 değerinde görür.

Aynı anda birden fazla değer ihtiva eden hedefler X/Y tipi hedeflerdir. Burayı ele geçiren Müttefik tarafı burayı elde tuttuğu müddetçe her tur X puan kazanır, Mihver tarafı tutuyorsa her tur Y puan kazanır. İlk oyuncunun kazandığı zafer puanından ikinci oyuncunun zafer puanı çıkartılır, bulunan sonuç o hedeften ilk oyuncunun elde ettiği puandır. X ve Y'den en az biri 0'dan farklı ve büyük olmalıdır. Savaş sisi açıksa karşı tarafın değeri ? olarak gösterilir.

X/Y tipi olup değeri turdan tura değişebilen hedefler X/Y tipi değişken değerli hedeflerdir. Puan kazanma mantığı X/Y tipi hedeflerle aynıdır. X ve Y'nin ikisi birden başlangıçta 0 olabilir, en az birine 0'dan farklı ve büyük değer atandıktan sonra ikisi birden tekrar 0 olamaz. Savaş sisi açıksa karşı tarafın değeri ? olarak gösterilir.
[+] 3 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Resimler demodan eklenecek. Açılır pencereler spoiler içinde olacak.

İçindekiler:
1-) Menüler ve Açılır Pencereler
a-) Dosya (File)
i-) Dosya Seçimi Açılır Penceresi
ii-) YZ Seçimi ve Yeni Senaryo Açılır Pencereleri
b-) Tur(Turn)
i-) Hedef Açılır Penceresi
c-) Komuta(Command)
i-) Topçu Açılır Penceresi
ii-) Hava Görevi Açılır Penceresi
iii-) Ani Hedef Atışı Açılır Penceresi
d-) İstihkâm(Engineer)
e-) Hücum(Assault)
f-) Birlikler(Units)
i-) Birlikler Sekmesinin Açılır Pencereleri
- Scheduled
- Arrived
- Releases
- Withdrawals
- Deception Units
- Strategies
g-) Malumat(Info)
i-) Malumat Sekmesinin Açılır Pencereleri
- Strength
- Objectives
- Supply Sources
- Removed Units
- Victory
- Last Command Report
- Weather
h-) Görünüm(View)
- Karartma (Shade) altmenüsü
- Vurgulama (Highlight) altmenüsü
i-) Görünüm Sekmesinin Açılır Pencereleri
- Locations
- Birlik Seçimi
- Organization
- Find Unit
- Jump Map
- Hex Coordinate
j-) YZ(A/I)
k-) Mod(Mode)
i-) Çok Oyunculu Açılır Penceresi
l-) Ayarlar(Settings)
m-) Yardım(Help)
2-) Sair Arayüz Kısımları
a-) Altıgen Malumat Alanı
b-) Durum Çubuğu
c-) Klavye Kısayolları

(Evet, h'den sonra j var.)

Menü seçeneklerinin sağında yazanlar o seçeneklerin klavye kısayoludur.

Menüler ve Açılır Pencereler

Dosya(File)

New yeni muharebe açmak için kullanılır. Senaryo dosyalarının uzantısı .scn'dir. Dosya açma açılır penceresi gösterir.
Open kayıtlı muharebeyi açmak için kullanılır. Kayıtlı dosyaların uzantısı .btl'dir. Dosya açma açılır penceresi gösterir.
Save muharebeyi kaydetmek için kullanılır. Muharebenin daha önce kayıtlı olmaması durumunda farklı kaydetme açılır penceresi gösterir, isim belirleyip kaydedersiniz.
Save As muharebeyi farklı kaydetmek için kullanılır. Farklı kaydetme açılır penceresi gösterir.
Selection dosya seçimi açılır penceresini gösterir.
Snapshot o anki muharebe haritasını .bmp formatında bir resim olarak kaydetmek için kullanılır. Farklı kaydetme açılır penceresi gösterir. Özellikle yakın plandan büyük haritaların resmi çok büyük (1 GB'a yakın) olabilir.
Replay muharebe tekrarı açmak için kullanılır. Tekrar dosyalarının uzantısı .btr'dir. Dosya açma açılır penceresi gösterir.
Exit programdan çıkmayı sağlar. Muharebe kaydedilmemişse kaydetmeye yönlendirilirsiniz.

Dosya Seçimi Açılır Penceresi

Status kısmı:

New (by Name) senaryoları dosya adına göre alfabetik sıralar.
New (by Length) senaryoları tur sayısına göre azdan çoğa doğru sıralar.
Old (by Name) kayıtlı muharebeleri dosya adına göre alfabetik sıralar.
Old (by Date) kayıtlı muharebeleri kayıt tarihine göre yeniden eskiye sıralar.

Mode kısmı:

Normal: Normal oyun için (YZ'ye veya insana karşı).
Direct-Play Host: İnternet üzerinden oynarken host oyuncu bunu seçer.
Direct-Play Caller: İnternet üzerinden oynarken diğer oyuncu(lar) bunu seçer. Hostun seçtiği senaryo oynanacağı için sağda senaryoların olduğu bölüm boştur.
Play-By-E-Mail: Kayıt dosyası diğer oyuncuya atılarak oynanan çok oyunculu oyun için (Evet bunun adı PBEM, hotseat değil.).
Two-Player Hot-Seat: Aynı bilgisayardan iki tarafın oyuncular tarafından oynanması için. (Evet hotseat bu.).

OK düğmesine basıp YZ seçimi veya yeni senaryo açılır penceresine geçilir. Hotseat açarken bu açılır pencereler gelmez. Direct-Play oynarken başka açılır pencereler gelir.

YZ Seçimi ve Yeni Senaryo Açılır Pencereleri

Savaş sisinin olması için YZ seçiminde Automatic with FOW seçilmeli, yeni senaryoda Fog-of-War seçeneği açılmalıdır.

Rules seçeneği Opsiyonel Kuralları gösterir, buradan kuralları değiştirebilirsiniz. Hotseat açarken opsiyonel kural açılır penceresi direkt olarak karşınıza gelir. Konuda kuralların ne anlama geldiği anlatıldı.

Tur(Turn)

Bir sonraki tura geçmeyi sağlar. Otokayıt açıkken tur bitmeden önce muharebe otomatik olarak kaydedilir. Muharebenin daha önce kayıtlı olmaması durumunda farklı kaydetme açılır penceresi gösterir, isim belirleyip kaydedersiniz. Takviyelerinizi yerleştirmediyseniz onları yerleştirmeye yöneltilirsiniz. YZ emirleriniz otomatik olarak gerçekleştirilir.

Tur geçildiğinde komuta açılır penceresi gösterilir. Bu pencereyi malumat kısmında anlatacağım.

Direct-Play üzerinden oynandığında sadece iki tarafın kumandanları turu geçebilir, diğerlerinin tur geçme tuşuna basması sadece turu geçmeye hazır olduklarını belirtir.

Hedef Açılır Penceresi

Seçilebilecek birden fazla hedef varsa görülür. Hedefi seçip ona atış yaparsınız. Savaş sisi yoksa sönük olanlar kıt mühimmatlıdır. Savaş sisi varken bir cins (sert veya yumuşak) hedeflere vuramayan kaynaklarda o tip hedef sönük olarak gözükür.

Komuta(Command)

To Top of Stack seçili birlikleri o altıgen istifinin üst kısmına atar.
To Bottom of Stack seçili birlikleri o altıgen istifinin alt kısmına atar.

Change Travel Mode seçili birliklerin yürüyüş modunu değiştirir.
Change Rail Mode seçili birliklerin demir yolu modunu değiştirir.
Save Movement Costs seçili birliklerin ateş edemeyecek veya yürüyüş modundan çıkamayacak veya çekili toparlaktan çıkarılmış topçuların konuşlanamayacak denli hareket hakkı kullanmasını engeller. Bu durumda birliğin hareket puanı köşeli parantez [] içinde yazılır.
Toggle Digging-In seçili birliklerin siper kazma durumunu açmasını/kapamasını sağlar.
Damage Rail seçili ilk birliğin seçili altıgendeki demir yollarını bozmasını sağlar.
Damage Ferry seçili ilk birliğin seçili altıgendeki botları imha etmesini sağlar.
Combine/Breakdown seçili birlikleri parçalamayı veya birleştirmeyi sağlar. Not: Alt'a basılı tutarak bunu seçmek o altıgende birleşebilecek bütün birlikleri birleştirir.
Recon Spotting seçili gözcü birliği veya birliklerinin hareket haklarının 1/3'ü karşılığında görüş alanı ve bunun bir altıgen ötesindeki düşman birliklerini görmesini sağlar. Görme ihtimali düşman birlikle gözcüler arasındaki mesafeye, düşmanın bulunduğu araziye, gözcünün mevcuduna, mahiyetine ve yorgunluğuna bağlıdır.
Go on Foot seçili motorize ve mekanize piyadeleri tabanvay moduna geçirir.
Carry/Uncarry seçili birliklerin seçili araçlara binmesini ya da bu araçlardan inmesini sağlar.
Artillery Dialog topçu açılır penceresini göstertir.
Air Mission seçili altıgen için hava görevi yapmak istediğinizde kullanılır.
Assign Opportunity Fire belirli bir tip birliğin ya da seçili birliğin ani hedef atışı ayarlarını değiştirmeyi sağlayan ani hedef atışı açılır penceresini gösterir.
Remove From Map harita kenar altıgenleri, geçilmez altıgenlerin hemen yanı veya çıkış hedeflerini kullanarak birlikleri oyundan kaldırmayı sağlar.
Undo Last Movement son hareket ettirdiğiniz birliğin hareketini iptal eder ve hareket haklarını geri verir. Savaş sisi açıkken ve/veya Direct Play ile çok oyunculu oynarken kullanılamaz.

Topçu Açılır Penceresi

Kör atış birlikleriniz burada görülebilir ve burada iken birliği seçip sağ tıklayarak atış yaptırabilirsiniz. Çift tıklayarak birliğin olduğu yere gidebilirsiniz. Sönük olanlar atış yapabilecek hedefi olmayanlardır. Varsa sis de atabilirsiniz. Normalde atış yapılabilecek hedefler vurgulanır ama topçunun kör atışına gözlem birliği olabilecek birlikleri de vurgulayabilirsiniz.

Hava Görevi Açılır Penceresi

Müsait hava birliklerini gösterir. Bomba ikonlu olanlar çarpışma, dürbün ikonlu olanlar keşif uçağıdır.

Sönük olanlar hava birliklerinin bağlı olduğu birliklerin hiçbirinin o altıgeni gözleyemediğini veya keşif ya da halı bombardıman uçakları listede bulunuyorsa o altıgene yollanabilecek uçak sınırına gelindiğini belirtir. Keşif ve halı bombardıman uçaklarının altıgen başına sınırı olmadığı için onlar sönük olmaz.

Uçak türünden önceki sayı birlikteki uçak sayısı, sonrasındaki X/Y/Z sert saldırı/yumuşak saldırı/savunma değerleridir.

Birlik seçildiğinde keşif birliği olmayanlar o altıgene çarpışma, keşif birlikleri keşif görevine çıkar.

CARPET diye belirtilenler halı bombardımanı kuralını kullanır.
SINGLE USE diye belirtilenler tek kullanımlıktır.
NIGHT diye belirtilenler sadece gece kullanılabilir.

Ani Hedef Atışı Açılır Penceresi

Birlik tiplerine veya hangi birlik olduğuna göre birliklerin ani hedef atışı kullanmalarını sınırlayabilirsiniz. Birliğin kendisininkini sınırlamak için birliği seçtikten sonra bunu açın.
Harfler şu anlama gelir.
N: Ani hedef atışı yok.
S: Menzilin 1/3'lük kısmında ani hedef atışı var.
M: Menzilin 2/3'lük kısmında ani hedef atışı var.
L: Ani hedef atışı serbest.

İstihkâm(Engineer)

Bridge Operations seçili istihkâm birliğinin köprü yapması için kullanılır. Çıkan açılır pencerede mümkün olan kenarlardan birini seçersiniz.
Clear Mines or Rubble seçili istihkâm birliğinin mayın veya enkaz temizlemesi için kullanılır. Enkazı bütün istihkâm birlikleri temizleyebilir ama mayın temizleme için mayın temizleme istihkâm birlikleri gerekir.
Lay Mines seçili istihkâm birliğinin mayın döşemesi için kullanılır.
Damage Bridge or AT Ditch seçili istihkâm birliğinin köprü veya anti-tank hendeklerini yıkması için kullanılır. Açılır pencerede mümkün olanlardan birini seçersiniz.

Hücum(Assault)

Birliklerinizi sürükle-bırak yöntemiyle veya düşman birliğinin olduğu altıgene hareket ettirmeye çalışarak hücumu hem başlatabilir hem de hücuma birlik ekleyebilirsiniz.
Cancel Assault tanımlı hücumu iptal eder.
Add to Assault seçili birlikleri hücuma ekler. Veya yukarıda anlattığımız yöntemi kullanabilirsiniz.
Resolve Assault hücumu hesaplayıp sonuçları gösterir.
Show Odds hangi tarafın ne kadar avantajlı olduğunu gösterir. Savaş sisi varken bir işe yaramaz.

Birlikler(Units)

Scheduled gelecek birlikleri açılır pencerede gösterir.
Arrived varmış birlikleri açılır pencerede gösterir.
Releases sabit birliklerin ne zaman sabit olmaktan çıkacağını veya birliklerin ne zaman sabit olacağını açılır pencerede gösterir.
Withdrawals çekilecek birlikleri açılır pencerede gösterir.
Deception Units aldatma birliklerini açılır pencerede gösterir.
Strategies takviye stratejilerini açılır pencerede gösterir.

Birlikler Sekmesinin Açılır Pencereleri

Scheduled:

Savaş sisi varken düşmanın gelecek takviyeleri gözükmez. Dost birliklerin gelme ihtimali de gözükmez. Bu ihtimal %100 değil ise belirlenmiş turdan sonraki her tur o ihtimalle o birlikler takviye olarak gelir. Bunlara tıklamak haritayı oraya getirir. Başında * varsa takviye, belirlenmiş saatte olmamıştır.

İhtimalin yanında Daily yazıyorsa ihtimal günde bir kere, birliğin geleceği saatte kontrol edilir.

Çift tıklamak oraya gelecek birlikleri açılır pencerede gösterir.

Arrived:

Listeden bir şey seçip OK tuşuna basarak o birliği oyuna sokabilirsiniz. Ani hedef atışları tetiklenebilir.

Tur geçerken oyuna sokmadığınız birlikler varsa buraya yönlendirilirsiniz. Cancel tuşuna basıp bu birlikleri o an sokmamayı tercih edebilirsiniz.

Releases:

İhtimal yanında T varsa o birliğin herhangi bir birliğinin düşman tarafından görülmesi o birliği sabit olmaktan çıkarır. Başında * varsa sabitlikten çıkmak belirlenmiş saatte olmamıştır.

Withdrawals:

Başında * varsa çekilmek belirlenmiş saatte olmamıştır.

Deception Units:

Hareket kısmında anlattık. Resim atamıyorum çünkü elimde bunu gösterebileceğim bir oyun yok.

Strategies:

Buradan takviye stratejilerini görebilirsiniz. Çift tıklayıp açılır pencerede seçeneklere bakabilirsiniz.

Burada çift tıklayıp takviyeleri açılır pencerede görebilirsiniz. Seçip OK tuşuna basmak strateji zamanı gelmişse o seçenekteki birlikleri senaryoya ekler.

Malumat(Info)

Strength haritada bulunacak birliklerin toplam mevcudunu açılır pencerede gösterir.
Objectives hedefleri açılır pencerede gösterir.
Supply Sources ikmal kaynaklarını açılır pencerede gösterir.
Removed Units oyundan çıkartılmış birlikleri açılır pencerede gösterir.
Victory zafer açılır penceresini gösterir.
Last Command Report son komuta raporunu gösterir.
Weather, o anki hava durumunu ve Programmed Weather açıksa yarınki hava durumu tahminini gösterir.

Malumat Sekmesinin Açılır Pencereleri

Strength:

Haritadaki, haritaya gelecek birlikler ve hava desteği burada gösterilir. Ayrıca tarafların birliklerinin toplam zafer puanı değeri de gösterilir.

Savaş sisi varsa düşmanınkileri göremezsiniz.

Objectives:

Bir üstteki iletide hedefleri anlattık.

Supply Sources:

Başında * olanlar düşman etki alanında veya girilmemiş mayın tarlasındadır.

Removed Units:

Çıkış hedefleriyle çıkmış birlikleri gösterir. Resim atamıyorum çünkü bende bunun olduğu bir oyun yok.

Victory:

Oyun sonunda ya da varsa erken sonda buraya göre kimin kazandığı belirlenir.

Last Command Report:

Buradan tur başında olan değişiklikleri görebilirsiniz. Raporda altıgenin geçtiği satırlara tıklamak haritayı o altıgene götürür.

Weather:

O anki zemin durumunu, görüş alanını ve Programmed Weather açıksa ve tanımlı değerler varsa bir sonraki günün hava tahminini gösterir.

Görünüm(View)

Units Off haritada birliklerin görünümünü kapatır.
Objectives haritada ve sıçrama açılır penceresinde hedef altıgenleri gösterir.
Supply Sources ikmal kaynaklarını gösterir.
Locations haritadaki yer adlarını açılır pencerede gösterir.
Map Labels haritadaki yer adlarını gösterir.
Full Screen Map altıgen malumat alanını kapatır.
Map Slopes altıgen kenarlarındaki yükseklik farkı görselini gösterir.
Map Contours harita rakım konturlarını belirginleştirir. Settings'de bunun ince ayarı bulunur.

Map Elevations altıgenlerin üstünde o altıgenlerin kaçıncı yükseklik basamağında olduğunu gösterir.
Map Coordinates altıgenlerin üstünde altıgen koordinatlarını gösterir.
Map Combat Modifiers altıgenlerin üstünde o altıgenlerin çarpışmaya etkilerini gösterir.

Show Organization birlik organizasyonlarını gösteren açılır pencere gösterir.
Find Unit açılır pencerede birlik aramanızı sağlar.
Jump Dialog sıçrama açılır penceresini gösterir.
Divisional Markings tümendeş(veya diğer, benzer organizasyonlarda bulunan) birlikleri aynı renkle gösterir.
Special Markers on Top berkitilmiş yer gibi özellikleri birliklerin üstünde gösterir. Yani birliklerin bulunduğu berkitilmiş yerlerin haritada birliği değil berkitilmiş yeri gözükür.
A/I Orders YZ emirlerini haritada gösterir. Birlik vurgulu iken sadece o organizasyonunki gözükür.
Hex By Coordinate açılır pencere göstererek oradan istediğiniz bir altıgene gitmeyi sağlar.

Shade karartma altmenüsünü gösterir.
Highlight vurgulama altmenüsünü gösterir.

Bu ikisini az sonra açıklayacağım.

Son üç seçenek haritanın görünümünü değişirir.

Karartma (Shade) altmenüsü:

Visible Hexes seçili altıgenden görülebilen altıgenler haricindekileri karartır.
Reachable Hexes seçili birliğin gitmesinin mümkün olduğu altıgenler haricindekileri karartır.
Command Range seçili karargâhın komuta menzilinin dışındaki altıgenlerini karartır.
Target Hexes seçili birliğin ateş edemeyeceği altıgenleri karartır.
Maximum Range seçili birliğin atış menzili dışındaki altıgenleri karartır. Karargâhlarda komuta menzili dışındaki altıgenleri karartır.
Air Strike Limits hava saldırısı sınırını aşan altıgenleri karartır.
Protected Hexes takviyelerin korunma menzilindeki altıgenleri karartır.

Vurgulama (Highlight) altmenüsü:

Fixed Units sabit birlikleri vurgular.
Low on Ammo or Fuel kıt mühimmat veya yakıtlı birlikleri vurgular.
Units Using Movement Points o tur hareket puanlarını kullanmış birlikleri vurgular.
Disrupted or Broken Units aksak veya Broken birlikleri vurgular.
Headquarters karargâhları vurgular.
Engineer Units istihkâm birliklerini ve özel istihkâm araçlarını vurgular.
Detached Units müfrez birlikleri vurgular.
High Fatigue Units yorgunluk seviyesi 200 veya üstü olan birlikleri vurgular.
Isolated Units izole birlikleri vurgular.
Non-Full Strength Units tam mevcutlu olmayan birlikleri vurgular.
Organization seçili altıgendeki ilk birliğin bağlı bulunduğu organizasyonundaki diğer birlikleri vurgular. Seçili altıgendeki ilk birlik karargâh ise o karargâhın maiyetini vurgular.
Higher Organization bir üstteki organizasyonun maiyetini vurgular.
Indirect Fire Spotters kör atışlar için gözcülük yapabilecek birlikleri vurgular. Kör atış birliği seçiliyken bu birliğe gözcülük yapabilecek birlikleri vurgular.
Road Stacking Limits yol istif limitini aşan istifleri vurgular.
High Density Stacks atış değerini artıracak seviyede istiflenmiş birlikleri vurgular.
Reduced Op Fire ani hedef atışı normalden daha yakına ayarlanmış birlikleri vurgular.

Single Use Units tek kullanımlık birlikleri vurgular.
Commanded Units Direct-Play oynarken emriniz altındaki birlikleri vurgular.
Recon Units gözcü birliklerini vurgular.

Görünüm Sekmesinin Açılır Pencereleri

Locations:

Tıkladığınız yer haritayı oraya götürür. Çift tıklamak aynı zamanda bu pencereyi kapatır.

Birlik Seçimi:

Seçili altıgene Boşluk tuşu basılınca çıkar. Buradan birlik seçebilirsiniz.

Organization:

Seçili birlik vurgulanır. OK tuşuna basmak pencereyi kapatır, vurguyu göstermeye devam eder. Cancel tuşuna basmak pencereyi ve vurguyu kapatır.

Find Unit:

Yazdığınız şeyin tek sonuç çıkaracağından eminseniz yazıp Enter'a basın. Emin değilseniz Search tuşuna basın. Arama büyük/küçük harfe duyarlıdır, yani panzer tümenlerini bulmak için panzer değil Panzer yazmalısınız. Aradığınız sonuca çift tıklayın veya tıklayıp OK tuşuna basın.

Jump Map:

Bütün haritayı buradan görebilirsiniz. Mavi kareler bir tarafın, kırmızı kareler öbür tarafın birlikleridir. Gri kareler görülebilen mayın tarlalarıdır. Kırmızı dikdörtgen o an oyun alanında görülen harita parçasıdır. Ufak içi boş kırmızı kare seçili altıgendir.

Hedef görünümü açıksa hedefler sarı kare olarak gözükür. Haritada herhangi bir yere tıklayıp haritayı kapatabilir ve oraya geçebilirsiniz.

Seçili organizasyon burada bir oval ile yaklaşık olarak gösterilir.

Hex Coordinate:

Altıgen koordinatını yazarak o koordinata gidebilirsiniz.

YZ(A/I)

İlk 6 seçenekle YZ'nin tarafını ayarlayabilirsiniz.

Set Advantage ile avantajı görebilir ve ayarlayabilirsiniz.
Activate A/I ile bilgisayara verdiğiniz emirleri yaptırtırsınız. Turu geçmek de bu emirleri yaptırtır.
Activate A/I Firing ile atışları bilgisayara otomatik yaptırırsınız.
View/Delete A/I Orders emirleri düzenlemek için kullanılır.
Fast A/I Processing YZ turlarının gösterilmesini mümkün olan en kısa süreye indirir. F8'e bastığınızda elde ettiğiniz sonuçla aynıdır.

Mod(Mode)

İlk 4 seçenek oyun modunu değiştirmeye yarar.

Record Battle o anki muharebenin turlarının tekrarını kaydeder. Farklı kaydetme açılır penceresi gösterir. Tekrarların uzantısı .btr'dir. Kaydı aynı seçeneğe tekrar tıklayıp durdurabilirsiniz. Tekrarlar düşman gözünden izlenir. Esc ile durdurmak yerine duraklatabilirsiniz.
New Encryption Key Direct-Play'in host olmayan oyuncusunun yeni şifre belirlemesini sağlar.
Resync with Remote OOS durumundan şüphelendiğinizde kullanılır. Seçeneğe basan oyuncu kendisindeki muharebe dosyasını diğer bilgisayarlara kopyalatır. Not: Buna çok nadiren ihtiyacınız olur çünkü şu anki çok oyunculu sistem Microsoft'un Direct Play teknolojisini kullanıyor.
Restart Replay duraklatılmış tekrar kaydını devam ettirir.
Communication Dialog kapatılmış ise chat'i açar.
Set Multi-Player Timer host iseniz turların belli bir sürede bitirilmesinin ayarlanmasını sağlar. Durum çubuğu yeşil iken tur sizdedir. Sarı ise 1 dakikadan az süre vardır. Kırmızı ise tur karşıdadır. Turuncu ise karşının turunun bitmesine 1 dakikadan az süre vardır.
Multi-Player Dialog çok oyunculu açılır penceresini açar.
Scroll to View Enemy Action düşman tarafın oyuncusunun hareket/atış/hücum yapmasında haritayı orayı gösterecek şekilde kaydırır. Karşıda birden fazla oyuncu varken otomatik olarak kapatılır.

Çok Oyunculu Açılır Penceresi

Düşmanın organizasyonunu savaş sisi açıkken göremezsiniz. Tarafların ilk oyuncusu kumandandır. Kumandan diğer oyunculara birlikleri dağıtmaktan ve turu geçmekten sorumludur. Varsayılan olarak kumandan o tarafın bütün birliklerini kontrol edebilir.

Kumandan kendi tarafındaki oyuncuları çeşitli birliklere Assign düğmesi ile atayabilir veya Deassign düğmesi ile oyunculardan birlikleri geri alabilir. Atanan birliğin bütün maiyeti o oyuncuda olur.

Host herhangi birini Promote ile kumandan yapabilir veya Switch ile oyuncunun tarafını değiştirebilir.

Tur geçme ve takviye yerleştirmeyi sadece kumandan yapabilir. Diğer oyuncular tur geçme tuşuna bastığında o oyuncuların ismi hazır olduklarını belirtmek için kırmızı gözükür.

Ayarlar(Settings)

Bunlar Windows kayıt defterinde saklanır.

Prompt for Scenario oyun çalıştığında dosya seçimi açılır penceresinin açılmasını sağlar.
Auto Save oyunun otomatik YZ tarafından kontrol edilmediği turlarda tur geçilmeden hemen önce otomatikman kaydedilmesini sağlar.
Ask Before Advancing tur geçilmeden önce oyuncuya sorulmasını sağlar.
Continuous Action oyunun raporlarla durmamasını ve bir süre daha devam etmesini sağlar.
Beep on Error hatalı hamle yapılmaya çalışıldığında oyunun biplemesini sağlar (Windows bip sesi).
Blink Hot Spot 2D harita görünümünde seçili altıgenin etrafındaki kırmızı çerçevenin yanıp sönmesini sağlar.
Scrolling kaydırma altmenüsünü gösterir, az sonra açıklayacağım.
Mouse Wheel Zoom fare çarkıyla zum yapılabilmesini sağlar.
Center Zoom on Hot Spot haritanın yakınlaştırılıp uzaklaştırıldığında bunu, seçili altıgeni ortalayacak şekilde yapmasını sağlar. Hem kısayol tuşlarıyla hem fare çarkıyla çalışır.
Toolbar araç çubuğu altmenüsünü gösterir, az sonra açıklayacağım.
Cursor altmenüsü imleç büyüklüğünün ayarlanmasını sağlar.
Hex Outlines altıgenlerin dışına çerçeve çizilmesini sağlar.
Hex Highlights altmenüsü karartma altmenüsünde gösterilen şeylerin karartma ya da altıgenlerin etrafını çizme yoluyla gösterilmesini sağlar.
Map Contours altmenüsü konturların renk açıklığını ve kalınlığını belirlemeyi sağlar. Konturlar kapalıyken bir etkisi yoktur.

Alternative Highlighting vurguyu sarı yerine beyaz yapar.
Use NATO Symbols birliklerin NATO sembollerini göstertir. En uzak zumda birlikler her zaman NATO sembolleriyle belirtilir.
Use Alt Unit Graphics birliklerin öbür resimlerini gösterir. En uzak zumda birlikler her zaman NATO sembolleriyle belirtilir.

Introduction programın giriş videosunu oynatmasını ve kapak resmini göstermesini sağlar.
On Map Results sonuçları ayrı açılır pencerede göstertmek yerine haritada göstertir. Bu açıkken YZ sonuçları da haritada gözükür. Esc'ye basıp YZ'yi sıra YZ'deyken duraklatabilirsiniz.
PBEM Encryption PBEM oynarken oyunun şifre istemesini sağlar. Bunun varsayılan olmamasının nedeni illa ki hile yapmak isteyen kişiye karşı tam korumanın şifre ile sağlanamayacağı.
PBEM File No Save PBEM oynarken oyunun tur ortasında kaydedilememesini sağlar.
Sound Effects çarpışma seslerinin duyulmasını sağlar.
Background Sound arka plandaki seslerin duyulmasını sağlar.
Initial View menüsü program açıldığında hangi görünümde olacağını belirlemek için kullanılır.
Hex Info Area menüsü altıgen malumat alanının ekranın neresinde olacağını belirlemek için kullanılır.
Optional Rules Opsiyonel Kuralları görmek için kullanılır.

Konusunda opsiyonel kurallardan bahsettik.

Kaydırma (Scrolling) altmenüsü:

Scroll Bar seçili ise harita ekrana sığmadığında Windows kaydırma çubukları ortaya çıkar ve haritayı onlarla kaydırabilirsiniz.
Window Edge seçili ise fareyi oyun penceresinin kenarına götürerek haritayı kaydırabilirsiniz.
Screen Edge seçili ise fareyi ekranın kenarına götürerek haritayı kaydırabilirsiniz.

Aynı anda Scroll Bar, Window Edge ve Screen Edge seçeneklerinden sadece biri seçilebilir.

Smooth Scroll seçili altıgen değiştiğinde harita kaymasını yumuşaklaştırır. Kapatmak kaymayı hızlandırır.

Araç Çubuğu (Toolbar) altmenüsü:


None araç çubuğunu kapatır.
Classic Small eski usul araç çubuğunu gösterir.
Classic Large eski usul araç çubuğunun 2 kat büyük ikonlusunu gösterir.
Standard Small yeni usul araç çubuğunun en ufak hâlini gösterir.
Standard Medium yeni usul araç çubuğunun 1,5 kat büyük ikonlu hâlini gösterir.
Standard Large yeni usul araç çubuğunun 2 kat büyük ikonlu hâlini gösterir.


Yardım(Help)

General Help ana program yardım dosyasını açar.
User Manual kullanıcı kılavuzunu açar.

Bu ikisini bu bölüme açtığımız konularda tamamen ele almış olduk.

Campaign Notes seferin tasarım notlarını açar.

Parameter Data parametre verisini gösterir.

Konusunda parametre verisinden bahsettik.

About programla ilgili bilgi veren bir açılır pencere gösterir. Günümüz versiyonlarında seri numarasını da gösterdiğini unutmayın.

Sair Arayüz Kısımları

Altıgen Malumat Alanı

Yukarıdan aşağıya, soldan sağa anlatacağım.

En üstte arazi ve buraya ateş edilmesi durumunda atışın arazi etki değişkeni.
Onun altında yükseklik, metre cinsinden.
Onun altında görüş alanı, kilometre cinsinden (1 altıgen=1 kilometre, bunu unutmayın).
En altta tarafların ikmal değerleri.

Arazi RUBBLE ise oranın yollarından yararlanılamaz ve oraya hareket bedeli normalin 3 katıdır.
Arazi IMPASSIBLE (yanlış yazılmamış) ise oraya hiçbir şekilde girilemez.

Seçili altıgen hedef altıgeni ise hedef olduğu ve değeri de yazar. Çıkış altıgenlerinin değeri 0 olarak gözükür.

Mayın ve berkitilmiş yerlerin olduğu altıgenler de burada gösterilir. TÜMÜ BÜYÜK yazılmış mayın ve engeller (MINES gibi) aşılmamış, berkitilmiş yerler doludur. Berkitilmiş yerlerin boşaltıldığı ve mayın ile engellerin aşıldığı yerlerde bunlar İlk Harfi Büyük olarak (Mines gibi) yazılır.

Karlı/Donmuş zemin durumunda tarla, bataklık ve batak orman altıgenlerinin arazisi köşeli parantez [] içinde yazar. Bu durumdayken tarla ve bataklık normal, batak orman altıgenleri orman cinsinden kabul edilir.

Alana sağ tıklanması veya Tab’a basılı tutulması alternatif altıgen görünümünü gösterir. Bu durumda kenarları ve altıgendeki birlik sayısını görürsünüz.

Köprüler Lt/Med/Hvy Bridge olarak gözüküyorsa normal durumdadır.
WIRED ise tuzaklıdır. DAMAGED ise hasarlıdır.

Altıgenin ortasında sayı varsa oradaki eşdeğer mevcudu gösterir, sayının yanında X varsa o mevcudun yol hareketi istif sınırından fazla olduğunu gösterir.

Seçili altıgende çok fazla adet birlik varsa şunlarla ekrana sığmayan diğer birlikleri görebilirsiniz:

Durum Çubuğu

Normalde solda gösterdiği şeyler turun saati, günü, hangi taraf olduğu, kaç turda kaçıncı tur olduğu, zemin durumu ve günün hangi kısmı (gündüz/gece/gün doğumu/gün batımı) olduğudur. Turu YZ oynarken bunun sonunda A/I Control yazar. 2 oyunculu oyunda bunun sonunda sizin turunuzda Local Control, karşı tarafın turunda Remote Control yazar.

Sağda günün nasıl olduğunu gösterir. Aydınlık alan gündüz, karanlık alan gece, gri alan gün doğumu ve gün batımı turlarını temsil eder. Kırmızı çerçeve bulunduğunuz turun olduğu zamandır.

En sağda seçili altıgenin koordinatları bulunur.

Hatalı hamle yapmanız durumda oyun bip sesi çıkarabilir ve durum çubuğunda hatanın sebebi gözükür. Menü ve araç çubuğundaki düğmelerin kısa açıklamaları düğmelerin üzerine geldiğinizde durum çubuğunda yazar.

Klavye Kısayolları

Bu kısayolların çoğunu kullanmak için oyunun etkin durumda (yani üst çubuğun vurgulu) olması gerekir. Neredeyse tamamı farklı olduğu için bu kısımda sarı renk kullanılmadı.

A- Hava saldırısı sınırını gösterir
B- İleri gözlem birliklerini gösterir
C- Komuta menzilini gösterir
D- Aksak veya Broken birlikleri gösterir
E- İstihkâm birliklerini gösterir
F- Sabit birlikleri gösterir
G- Yüksek yorgunluklu birlikleri gösterir
H- Seçili birliğin o tur gitmesinin mümkün olduğu altıgenleri gösterir
I- İzole birlikleri gösterir
J- Sıçrama haritasını gösterir
K- Direct-Play’de iken komuta altındaki birlikleri gösterir
L- Karargâhları gösterir
M- Hareket puanını harcamış birlikleri gösterir
N- Seçili altıgeni bir sonraki etkinleştirilmemiş istife getirir
O- Ani hedef atışı menzili normalden düşük birlikleri vurgular
P- Takviyeler için korunmuş altıgenleri vurgular
Q- Organizasyonu vurgular
R- Gözcü birliklerini gösterir
S- Kıt mühimmat veya yakıtlı birlikleri vurgular
T- Hedef olabilecek altıgenleri vurgular
U- Tek kullanımlık birlikleri vurgular
V- O altıgenden görülebilen altıgenleri gösterir
W- Müfrez birlikleri gösterir
X- Maksimum menzili gösterir
Y- Tümendeş birlikleri aynı renkle gösterir
Z- Birliklerin görünümünü kapatır.

Boşluk- Seçili altıgende birlik seçimi açılır penceresini açar
Tab- Basılı tutarken sağ tık menüsünü gösterir
Ctrl- Basılı tutarken atış modu açıksa kapar, kapalıysa açar

Buradakiler klavyenin sol tarafındaki tuşlardan yapılır:

- (tre) - Hedefleri gösterir/gizler
= - İkmal kaynaklarını gösterir/gizler (Türkçe klavyede olmuyor.)
[ (Türkçe klavyede Ğ) - Harita konturlarını gösterir/gizler
] (Türkçe klavyede Ü) - Yükselti basamaklarını gösterir/gizler
\ (Türkçe klavyede Ç) - Altıgen malumat alanını açar/kapar
; (Türkçe klavyede Ş) -  YZ emirlerini gösterir/gizler (Ancak YZ'ye gecikmeli emir verilemediğinden bir anlamı yoktur)
‘ (Türkçe klavyede İ) - Berkitilmiş yer gibi özellikleri birliklerin üstünde gösterir. Yani birliklerin bulunduğu berkitilmiş yerlerin haritada birliği değil berkitilmiş yeri gözükür.
, - Altıgen koordinatlarını gösterir/gizler
. - Yükseklik değerlerini gösterir/gizler
/ (Türkçe klavyede Ö) - Arazi değişkenlerini gösterir/gizler
` (Türkçe klavyede olmuyor) - Yer adlarını gösterir/gizler

1-2-3- 2D harita modları (En yakından olan 3, sonra 2, sonra 1)
4 3'ten de yakın olacak ama henüz eklenmedi

Sol taraftan yapılan kısmın sonu.

Alt+A Hücum menüsü
Alt+B Strateji seçenekleri açılır penceresi
Alt+C Komuta menüsü
Alt+D Aldatma birlikleri açılır penceresi
Alt+E İstihkâm menüsü
Alt+F Dosya menüsü
Alt+G Kuvvet açılır penceresi
Alt+H Yardım menüsü
Alt+I (Türkçe klavyede Alt+İ) Malumat menüsü
Alt+J Sabitlikten çıkma açılır penceresi
Alt+K Son komuta raporu açılır penceresi
Alt+L Yer adları açılır penceresi
Alt+M Mod menüsü
Alt+N Varan takviye açılır penceresi
Alt+O Hedef açılır penceresi
Alt+P İkmal kaynakları açılır penceresi
Alt+Q Organizasyon açılır penceresi
Alt+R Oyundan çıkartılmış birlik açılır penceresi
Alt+S Ayarlar menüsü
Alt+T Tur menüsü
Alt+U Birlik menüsü
Alt+V Görünüm menüsü
Alt+W Hava durumu açılır penceresi
Alt+X Çekilen birlikler açılır penceresi
Alt+Y Zafer açılır penceresi
Alt+Z Beklenen takviye açılır penceresi
Alt+, Koordinata göre altıgene gitme açılır penceresi
Alt+\ (Türkçe klavyede Alt+Ç) Birlik arama açılır penceresi
Alt+; (Türkçe klavyede Alt+Ş) YZ'yi etkinleştir
Alt+- YZ'yi normal hızda çalıştırır, normal hızdayken basılırsa en hızlı şekilde çalıştırır
Alt+/ YZ menüsü

Ctrl+A Hava görevi açılır penceresi
Ctrl+B Topçu açılır penceresi
Ctrl+C Birlikleri parçala/birleştir
Ctrl+D Siper kazdır
Ctrl+E Köprü veya anti-tank hendeği yık
Ctrl+F Tabanvay ol
Ctrl+G Mayın veya enkaz temizle
Ctrl+H Köprü açılır penceresi
Ctrl+J Hücuma katıl
Ctrl+K Hücumu iptal et
Ctrl+L Birlikleri taşı/taşımayı bırak
Ctrl+M Mayın döşe
Ctrl+N Turu geç
Ctrl+O Ani hedef atışı ayarla
Ctrl+P Hücum et
Ctrl+Q Bir üst organizasyonu vurgula
Ctrl+R Gözcü gözetlemesi
Ctrl+S Hareket puanlarını koru
Ctrl+T Yürüyüş modunu değiştir
Ctrl+U Son hareketi geri al
Ctrl+V Botlara hasar ver
Ctrl+W Demir yolu modunu değiştir
Ctrl+X Haritadan çıkar
Ctrl+Y Seçili birliği istifin üstüne at
Ctrl+Z Seçili birliği istifin altına at
Ctrl+ sağdaki * Demir yoluna hasar ver

F1- Ana program yardım dosyasını açar
F2- Kullanıcı kılavuzunu açar
F3- Seferin tasarım notlarını açar
F4- Parametre verisini gösterir

Sağdaki sayı tuşlarında:

0- Seçili birliğin yürüyüş modunu değiştirir
1- Seçili birliği sol aşağısındaki altıgene hareket ettirir
2- Seçili birliği aşağısındaki altıgene hareket ettirir
3- Seçili birliği sağ aşağısındaki altıgene hareket ettirir
7- Seçili birliği sol yukarısındaki altıgene hareket ettirir
8- Seçili birliği yukarısındaki altıgene hareket ettirir
9- Seçili birliği sağ yukarısındaki altıgene hareket ettirir
* - Demir yolu modunu değiştir
+ - Yarıdan çok istifli yerleri vurgular
- (eksi) - Tam mevcutlu olmayan birlikleri vurgular
/ - Yol istifi limitini aşmış yerleri vurgular

Araç Çubuğu

Soldan sağa:
Turu geç - YZ'yi etkinleştir - oyunu kaydet - istifin üstüne at - istifin altına at - hareket puanlarını koru - yürüyüş modunu değiştir - demir yolu modunu değiştir - tabanvay ol - birliği taşı/taşımayı bırak - birliği haritadan sil - böl/birleştir - siper kaz - gözcü gözetlemesi yaptır - topçu açılır penceresini aç - hava birliği çağır - ani hedef atışını ayarla - hücumu çözümle - hücumu iptal et - demir yoluna hasar ver - bota hasar ver - köprü kurdur - köprü/anti-tank hendeği yık - mayın döşe - mayın/enkaz temizle - varan birlikleri göster - kuvvet açılır penceresi - zafer açılır penceresi - son komuta raporu - hava raporu - harita ölçeğini büyüt - harita ölçeğini küçült - altıgen malumat alanını aç/kapa - sıçrama haritası - yer adları (Normalde buraya kadarlık kısmı tek satırda, bundan sonrası ikinci satırda olmalı)
Altıgen koordinatlarını göster - koordinattan altıgen bul - konturları aç - arazi çarpışma değişkenlerini göster - yükselti sayı değerlerini göster - tahkimat gibi şeyleri birliklerin üstünde göster - hedefleri göster - ikmal kaynaklarını göster - görülebilir altıgenleri göster - ulaşılabilir altıgenleri göster - hedef altıgenleri göster - komuta menzilini göster - maksimum menzilleri göster - yoğun altıgenleri göster - yol istif limitini geçen altıgenleri göster - birlik bulma açılır penceresini aç - birlikleri görmeyi kapat - tümendeş birlikleri göster - sabit birlikleri göster - kıt mühimmat/yakıtlı birlikleri göster - hareket puanlarını kullanmış birlikleri göster - izole birlikleri göster - aksak/Broken birlikleri göster - yüksek yorgunluklu birlikleri göster - müfrez birlikleri göster - eksik mevcutlu birlikleri göster - ani hedef atışı düşürülmüş birlikleri göster - karargâhları göster - istihkâm birliklerini göster - gözcü birliklerini göster - seçili birliğin organizasyonunu vurgula - seçili birliğin üst organizasyonunu vurgula (tekrar tekrar basarak daha da üst organizasyon vurgulanabilir) - önceki istif - sonraki istif – atış modunu aç/kapa
Eski tip tuşları kullanıyorsanız:
Soldan sağa, aradaki büyük boşluklar yeni satırla belirtildi:
Atış modunu aç/kapa.

Yeni muharebe - muharebe aç - muharebeyi (farklı) kaydet.

Turu geç.

Yürüyüş modunu aç/kapa - birliği taşı/taşımayı bırak - hareket puanlarını koru - siper kazmasını aç/kapa - ani hedef atışını ayarla - topçu açılır penceresini aç - hava görevi açılır penceresini aç - gözcü gözetlemesi yap - seçili birlikleri birleştir/böl (Alt'a basılı tutarken basınca seçili altıgende mümkün olan bütün birlikleri birleştirir).

Hücumu çözümle - gelen takviyelere bak - YZ'yi aç.

Harita ölçeğini büyüt - harita ölçeğini küçült - tümendeş birlikleri aynı renklerle göster - birlik görünümünü aç/kapa -  hedef gözükmesini aç/kapa - seçili altıgende görülebilir altıgenleri aç/kapa - seçili birliğin o tur erişebileceği altıgenleri aç/kapa - rakım konturlarını aç/kapa - altıgen malumat alanını aç/kapa - sıçrama haritasını aç - sonraki istife geç (bu, çok da güveneceğiniz bir şey değil).

Sabit birlikleri vurgula - hareket puanlarını az da olsa kullanmış birlikleri vurgula - aksak veya Broken birlikleri vurgula - kıt mühimmat veya yakıtlı birlikleri vurgula - seçili altıgenin en üstündeki birliğin organizasyonunu vurgula.

Ana program yardım dosyasını aç.
[+] 2 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.