Günlük: KoH2: Sovereign - Kraliyet Ailesi
#1
kohbanner.jpg

Knights of Honor II: Sovereign geliştirici günlüklerinin yirmi beşincisinde, kraliyet ailesi mekaniklerinden bahsediliyor.

https://community.knightsofhonor.com/ind...amily-r33/ :DevblogRF_MainBIG.jpg

Selamlar arkadaşlar. “Knights of Honor II: Sovereign”in 25. Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz! Buraya kadar kraliyet ailesi üyelerinin rolleri, kralın sınıfıyla ilişkili bonusları, kraliyet evliliklerinin diplomasi üzerindeki etkileri vb. hakkında konuştuk. Ancak kraliyet ailesinin kendisine hiç bu kadar ayrıntılı bakmamıştık, bu yüzden bunu yapmanın tam zamanı.

Geliştirme sürecinin başından beri, kraliyet ailesi üyelerinin krallıkta önemli roller oynamasını istediğimizi biliyorduk. Ancak KoH2:S'nin bir hanedan simülasyonu olmasını istemediğimizden, bunun yerine krallık yönetimine ve büyük stratejiye odaklanmasını istediğimiz için onları oyunun merkezi yapacak kadar önemli roller de olmamalıydı. İlgili özelliklerin hızlı bir şekilde yönetilmesini, ancak yine de oyuna derinlik katmasını, stratejik kararlar alınmasını ve ilginç seçimlerin ortaya çıkmasını istedik.

Kraliyet ailelerinde üç ana grup vardır: kral ve kraliçe, prensler ve prensesler ve aslında eski prensler ve potansiyel olarak gelecekteki krallar olan önemli akrabalar. Tüm erkek karakterler kraliyet sarayının bir parçası olabilir ve önemli akrabaların yanı sıra diplomatik çıkarlar için ve doğal olarak halef sahibi olmak için evlenebilirler.

1.thumb.jpg

Kralın yetenekleri, eğer kral evliyse Kraliçe'nin yetenekleriyle birleştiğinde tüm krallığı etkiler. 5 şövalye sınıfına benzer 5 yetenek (her biri 0 ile 5 arasında bir değere sahip) vardır. Ama mutlaka kralın kendi sınıfına karşılık gelmezler. Kendisi büyük bir tüccar olabilir ancak aynı zamanda diğer tüccarların işlerine ve krallığının genel ekonomisine çok az katkıda bulunarak askerleri üzerinde çok etkili olabilir. Yetenekler ve birincil bonusları aşağıdaki gibidir:
  • Savaş: Tüm orduların moralini yükseltir.
  • Ekonomi: Ticaret gelirini artırır ve Bina ve Yükseltme maliyetlerini azaltır.
  • Diplomasi: Krallığın diplomatik etkisini ve birkaç büyük ölçekli eylem için başarı şansını artırır.
  • Din: Krallığın kültürel gücünü ve birkaç büyük ölçekli dini eylemin başarı şansını arttırır.
  • Casusluk: Casusluk savunmasını ve düşman casuslarını ortaya çıkarma şansını artırır.

Yeteneklerinin krallık çapındaki etkisinin yanı sıra, kralların sınıflarına bağlı olarak eylemlerine ve ayrıca yönetim bonuslarına önemli faydaları vardır.

Bir kral öldüğünde, tacı taşıyabilecek yaştaki varislerinden biri tahtı devralır. En büyük prens varsayılan olarak babasının halefidir ancak oyuncular aksini seçebilir ve halefi değiştirebilir (kralın ölümünden önce, öldükten sonra değil). Ancak bunun maliyeti ve riski vardır. Bu tür kararlar, kraliyet otoritesini azaltır ve en yaşlı prens, böyle bir veraset değişikliğini adaletsiz olarak görürse isyan etmeye karar verebilir.

2.thumb.png

Bir prens, kraliyet tacını giydiğinde, tüm kardeşleri “önemli akrabalar” haline gelir. Her biri, kraliyet sarayında olsun ya da olmasın, krallığa pasif olarak bir bonus getiriyor. Ayrıca, bir kral ölürse ve yerine geçecek bir prens yoksa, önemli akrabalardan biri halef olarak seçilir ve kraliyet kanına sahip oldukları için hanedan korunur.

En kötü durum, hanedandan tacı almaya uygun kimse olmamasıdır. Böyle bir durumda kraliyet sarayından bir şövalye veya yeni oluşturulmuş bir karakter kral olur ve bu hanedanlığı değiştirir. Bu çok tehlikeli olabilir, çünkü ciddi bir taç otorite kaybına yol açar ve krallıkta zaten bir gerilim varsa, oyundaki en ciddi olaylardan birine bile yol açabilir: krallığın bölünmesi. Önemli eyaletlerin kontrolünü kaybetmek ve yeni kurulan, yeni krala ve onun yönetme hakkına meydan okuyan ayrılıkçı krallıklarla savaşlara girmek kesinlikle hoş değildir. Bununla birlikte, bu tür korkunç sonuçlar, yalnızca ciddi yönetim sorunları olan çok büyük krallıklarda olasıdır.

4.thumb.png

Bir hanedan değişikliğinden kaçınmak için, oyuncuların krallarını ve prenslerini korumaları ve bir an önce evlenmelerini sağlamaları iyi bir fikir olabilir. Başka bir krallıkla diplomatik bir evlilik düzenlenmezse, kral er ya da geç yerel bir asil hanımla evlenebilir ve muhtemelen evlenecektir. Bu, oyuncunun kontrolü dışında gerçekleşir ve hiçbir diplomatik fayda sağlamaz. Bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi “Diplomasi #2: Paktlar ve Diplomatlar” bölümünde okuyabilirsiniz.

Prensler ve prensesler ise hiçbir zaman kendiliğinden evlenmezler. Prensler tacı hayatlarının oldukça geç bir döneminde miras alabileceklerinden, kalan zamanları bir varis yetiştirmek için yeterli olmayabileceğinden, onları bekar bırakmak risklidir. Bu nedenle, prenslerinizi bir an önce evlendirmek iyi bir stratejidir. Bir prens kral olmadan önce çocukları olursa, onlar oyunun bir parçası olmazlar. Ancak tacı almadan evlenip de çocukları olursa, kral olduktan sonra direkt varisleri olacağı için varis problemi yaşanma ihtimali azalır.

3.thumb.png

Kraliyet ailesinin özellikleri hakkındaki düşüncelerinizi duymak harika olacak. Bunları tüm deneyimin ilginç bir parçası mı buluyorsunuz, kraliyet ailesiyle hiç uğraşmamayı mı tercih edersiniz, yoksa daha detaylı mı görmek istersiniz? Bu türden daha fazla oyun mekaniğine ve belki de daha karmaşık hanedan ağaçlarına sahip olmak ister misiniz?

17 Şubat Perşembe, 5:00 PM GMT/ TSİ 20:00'daki Geliştirici Yayınımızda Kraliyet Ailesi hakkında daha fazla konuşacağız. Bize katılıp kraliyet ailemizin bir parçası olabilirsiniz. Twitch yayını, THQ Nordic kanalında olacak. Bu günlüğün altından sorular alıp yayında yanıtlayacağız.

Bir dahaki sefere malların üretimi ve kullanımı hakkında konuşmayı planlıyoruz (tamam, bu bölümü önceki günlükten kopyaladığımızı kabul ediyoruz ama bu sefer dürüstüz).

O zamana kadar sizlere veda ediyoruz. İlerleyin ve fethedin!
76561198034761601.png
Ara
Cevapla
#2
Bu oyun Ck3'den guzel olacak gibi duruyor nedense
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.