Sohbet: Panzer Campaigns - Genel Sohbet: Ordu Karargâhı
(08-12-2021, 11:54)unonimus : Ayrıca anket de açmışlar:

https://www.surveymonkey.com/r/D986KSH

Bu hafta bu anketten bahsetmişler: Tık!

Özet geçeyim:

Ankete 801 kişi katılmış. Bütün soruların opsiyonel olduğunu, dolayısıyla hiçbirine herkesin cevap vermediğini unutmayın.

615'i ülkesini belirtmiş, bunların 5'i Türkiye'den.


WDS'i nereden duydunuz sorusuna 522 cevap gelmiş; 140'ı internet araması sonucu, 353'ü internet sitelerinden, 73'ü Facebook'tan, sıfırı(evet) basılı reklamlardan, 36'sı da arkadaştan diye cevap vermiş. Reklama (hem basılı hem online) ve topluluk işlerine biraz daha önem vereceklerini söylüyorlar.


Nasıl oynuyorsunuz sorusuna 799 cevap gelmiş. Birden fazlası işaretlenebildiği için toplam oy sayısı bundan fazla ama 699'u bilgisayara karşı tek başıma oynuyorum cevabını seçmiş. 120'si hotseat usulü oynuyorum ( @Henri ) demiş, 285'i PBEM atıyorum, 39'u da online olarak oynuyorum demiş. Çoğunluğun bilgisayara karşı tek başıma oynuyorum demesi sürpriz olmamış çünkü oyunun bilgisayarda olmasının avantajlarından biri bu. YZ'ye bir şeyler yapacaklar.


JTS'den WDS'e geçiş nasıl oldu sorusuna 781 cevap gelmiş, %90'ı olumlu cevap vermiş.


Siteyi sordukları soruya 756 cevap gelmiş. Yarısı sevmiş, kalan yarısı da öğrenmeye çalıştığını söylemiş. Sevmeyenlerin oranı %1 civarı.


Menü programı ile ilgili soruya 733 cevap gelmiş, %60'ı menü programının varlığından bile habersiz :xd: .

Şunu unutmayın, bu programın oluşturulma sebebi Windows 10. Başlat menüsünde John Tiller Software/Wargame Design Studio klasörlerinin altına bir daha klasör açılamadığı için oyunlarınızın her nevi program kısayolları bir araya katıştırılıyor.


Demoları denediniz mi sorusuna 789 cevap gelmiş, %54'ü evet demiş. Şu an dört seride demoları var, diğer sekiz seriye de demo düşünülüyor.


Demoları deneyenlere sonrasında bu serilere dönüp bu serilerden oyun aldınız mı diye sorulmuş, 657 cevabın 350'si evet, 307'si hayır.


Geliştirmede sizin için hangisi önemlidir, bunları önem sırasına göre sıralayın diyen soruyu 780 kişi cevaplamış. %60'ı YZ'yi birinci sıraya koymuş. UI, grafiksel değişiklikler ve düzenlenen/yeniden ayarlanan senaryolar da üst sıralarda kendisine yer buluyor. Diğer kısımlara resimden bakabilirsiniz:


762 kişi gelecekte nasıl içerikler görmek istiyorsunuz sorusuna cevap vermiş. Birden fazla cevap verilebildiği için oy sayısı bu sayıdan fazla ama yarıdan fazlası 2. Dünya Savaşı ve 20. yüzyıl öncesi ateşli silahların olduğu dönemleri seçmiş.


2. Dünya Savaşı ve sonrası oyunlarındaki 3D görünümle ilgili soruya 745 cevap gelmiş, üçte ikisi kaldırılsa benim için sorun olmaz demiş. Dolayısıyla bu dönemler için 3D görünümü geliştirseler bile çok da bir şey yapmayı düşünmüyorlar. Eski dönemlerin oyunlarının bazılarında ayrıca elle çizilmiş 3D görünüm var, bazılarında bu 10 GB'tan fazla olabiliyor. Tabiî ki 2D>3D.


795 kişi bağlı muharebelerin olduğu seferberlik oyunlarıyla ilgili soruyu cevaplamış. Bu, büyük oranda 20. yüzyıl önesi oyunlarında bulunan bir özellik. %80 civarı bunu denemiş.



13. soru ise ekstradan yorumlarınız içindi. 470 yorum atılmış. This survey was not well constructed yazan arkadaş buradaysa el kaldırabilir mi?


Görelim haftaya ne yazacaklar?
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 3 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Alıntı:I would very much like for JTS games to appear on Steam store.

Benim cümlem değil ama Steam'e gelmesini istediğimi ben de belirtmiştim.

Asya Pasifik bölgesinde Anglofon ülkelerden sonra Çin'le birlikte en çok katılan Türkiye'ymiş, ilginç.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
Keşke oynayanların kaç yaşında olduğunu soran bir soru olsaymış, çıkacak sonucu (az biraz hepimiz tahmin etsek de) merak ettim.

unknown.png unknown.png
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
Brezilya'yı Avrupa'dan saydıklarını gözden kaçırmadım bu arada :xd: .
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
Shift'e basınca yer isimlerini göstermeyi kapatma şansımız var mı?
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
Yok sanırım, belki dış programlarla yapılabiliyor olabilir.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
ShareX programıyla oyunda kayıt almaya çalıştığımda alamadım, kayıt almak için Shift+PrtScr yapmak gerektiğinden sorunun bu olduğunu düşündüm. Neyse ki farklı bir yolla kayıt alabildim. Hesap makinesi gibi ufak bir program açarak kaydı başlatıp sonra hemen PZC ekranına geçmek işe yaradı.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
Muhtemelen oyunun içinden(help=>about) herhangi bir pencere açsan da olurdu, hesap makinesine vs gerek var mı bilemedim.

(15-01-2022, 13:01)unonimus :

İlk arkadaşın dediği çok hoş bir fikir bu arada, ama ben pek spesifik bişey belirtmedim
Space-Background.gif
Ara
Cevapla
(16-01-2022, 18:29)Yasin Ahmet : Muhtemelen oyunun içinden(help=>about) herhangi bir pencere açsan da olurdu, hesap makinesine vs gerek var mı bilemedim.

Denedim olmuyor.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
(16-01-2022, 18:36)reddga : Denedim olmuyor.


N e d e m e k o l m u y o r


Eğer olmuyor dediğin kayıt alma değilse yanlış denemişsin sanırım. Ha eğer kayıt almaysa dediğin, obs'de denedim obs'e geçebilirsin istersen.
Space-Background.gif
Ara
Cevapla
Diyorum ki ShareX programıyla kayıt alma kısayolu olan Shift+PrtScr'ye bastığımda kayıt başlamıyor. Hesap makinesi gibi başka bir programı öne açınca oluyor. Ama kısayol değil de normal olarak ShareX'in içinden kayıt almaya bastığımda çalışıyor.

Onun dışında az önce OBS ile denedim onda da aynı durum var. Kısayoldan deneyince başka bir ekran olması gerekiyor. Normal tuşuna basınca sıkıntı yok. Senin attığın videoda da önde OBS açık, öndeki ekran yani o.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
Save Movement Cost özelliğinin HQ birimlerinde çalıştığını herhangi bir PZC oyununda görmedim. Niye böyle ve bunun düzeltilmesi planlanıyor mudur, bir bilginiz var mı?
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
Birkaç oyunda denedim. Alman ve Ruslarda çalışmadı, Amerikalıların bazılarında çalıştı, bir de Japon karargâhlarında çalıştı. Mevcuttan dolayı mı diye düşündüm, Japon karargâhları 75-100 kişi, Alman ve Rus karargâhları 50, Amerikalılarınki 108-200 arası. Japon karargâhlarının çoğu bisikletli diye mi çalışıyor diye düşündüm, yok, motorize olanlarında da çalışıyor. Ayrıca Amerikalıların 108-110 kişilik alay/tümen karargâhlarında çalıştıramadım ama daha kalabalık kolordu/ordu karargâhlarında çalıştırabildim. Bir tuhaflık var. Rich'e iletmek lazım.

Ek: Japan '45'te 75 kişilik tümen karargâhında çalıştırabildim, 100 kişilik olanda çalıştıramadım. 100 kişilik ordu ve bölge ordusu karargâhlarında çalıştırabildim. 100 kişilik tümen karargâhı motorize (hâlbuki Japan '46'da gördüğüm motorize tümen karargâhında bunu yapabilmiştim), ordu/bölge ordusu karargâhları da öyle, 75 kişilik tümen karargâhı bisikletli. 90 kişilik yaya tümen karargâhında da çalışmadı (hâlbuki Japan '46'da bulduğum aynı tipten karargâhta çalışmıştı). 75 kişilik bisikletli tugay karargâhında çalıştıramadım. 75 kişilik motorize alay karargâhında da çalıştıramadım.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
(04-01-2022, 17:22)reddga : Oyunun yapay zekası kötü tamam ama kendi turunda yaptığı hamlelerde benim yaptıklarımdan kendine daha fazla hasar verdiği olabiliyor. Bu kadar da kötü olmamalıydı sanki.

Tanksavar topu çıkışı kuralından da habersiz sanırım. Ya da aksak olmadıkları için topçuları geride bırakıp piyadeleri kaçırıyor da olabilir :xd: .
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
Daha önce demeyi unutmuşum, Japan '45'in büyük senaryosunun tekrar yenilenmiş hâlini (4.0'dakinin aynısı değil, biraz daha değişiklik yapılmış hâli) test edenlerden biriyim. Video çekmemde sorun görmedikleri için videosunu çekiyorum, şu ana kadar 9 tur oynadım. Toplamda 195 tur. Normalde senaryo insan oyuncuya karşı oynansın diye yapılmış olmasına rağmen ben yapay zekâya karşı oynayıp deniyorum.

Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 2 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Rumyantsev '43 testleri devam ediyor. Yukarıdaki videoda da göreceğiniz gibi Japan '45'i de test ediyoruz.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Naval Campaigns de vardı değil mi, Panzer Campaigns oynamaktan unutmuşum. Bir ara bu seriye de bakmak lazım.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
AAR'ımı bitirince kendimi boşlukta hissettim. Tekrar sp oynayasım da olmadığından mp oynamak isteyen varsa (pbem) bir etkinlik düzenleyebiliriz.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
France '40 güncellemesi tamamlanmaya yakın. Henüz duyurmadıkları bir oyunun bu sene çıkması bekleniyor.

Test ediliyor, yakında:

Blog-103-21.jpg

Rumyantsev '43 ve henüz duyurmadıkları bir oyun test aşamasında. Japan '45 testinden vakit bulabilirsem duyurmadıkları oyunun bazı senaryolarını test etmeyi düşünüyorum.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
[+] 1 üye unonimus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Gözlerime inanamadım.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 20 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.