RYO: Baldur's Gate III
@Attila the Hun 10 dakika rant atmış

俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Geliştiricilerin kodlamayı bitirirken ki özeni

6jjelfcddmjb1.png?width=631&format=png&a...be99648ceb
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 2 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
RPG devlerinden BG3 için yorumlar;

'Baldur's Gate 3 is a triumph': Brian Fargo, Mike Laidlaw, and other RPG architects weigh in | PC Gamer
Ara
Cevapla
bg3.png

İnanılmaz bir o kadar da trajikomik bir detay.
youjo-senki-the-saga-of-tanya-the-evil.gif
[+] 2 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Ara
Cevapla
Larian Studios'un CEO'su Swen Vincke, Phil Spencer ile yaptıkları toplantı neticesinde oyunu Xbox'a getirmek için bir çözüm bulduklarını söylüyor.

https://twitter.com/LarAtLarian/status/1...5894946925
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
Kamp sistemini sevdim aklıma Expeditions serisini getirdi.
Ara
Cevapla
Beklenen Patch 1 geldi.

https://store.steampowered.com/news/app/...4085723479

Bir de istatistik güncellemesi yapmışlar: Oyun çıkışından beri toplamda 200.000.000 saat oynanmış. Bu da 22.000 yıldan uzun bir süreye tekabül ediyor.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
Nihayet bitti. Oyunun çıktığı günden beri zaman nasıl geçti bilmiyorum. Bu oyunu oynamadan önce kendimi hikâyeli bir oyuna kaptırıp gidebileceğimi düşünmüyordum. Geçmişte oynamak istediğim sayısız RPG'ye el sürmekten çekinmem, oynadığımı da yarım bırakmamdan ötürü böyle bir algı oluşmuştu zihnimde. Belki de böyle RPG'lerin hakkını vermek için yine dünyanın zamanına sahip olduğum yaz günlerini tercih etmek lazımdır. Her neyse, Baldur's Gate 3'ü bitirdikten sonra bu konuda cesaret bulduğumu ve Steam kütüphanemde öylece duran RPG'lere -özellikle de Divinity: Original Sin 2 başta olmak üzere Larian Studios'un yaptığı RPG'lere- bir şans daha vereceğimi söyleyebilirim.

IbnE9P2.gif
[+] 1 üye Attila the Hun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Ufak bir soru. Çıkarılan içerikler def edition la eklenecek mi? Bu şekilde bir söylem var mı.
Ara
Cevapla
Resmi bir açıklama yok, fakat o tarz bir versiyonun gelmesi bolca zaman alacaktır. Temel oyuna ekleyecekleri bir şey kalmadıktan sonra önceden planlanıp kesilen içerikleri ekleyebilirler herhalde.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Biraz önce oyunu bitirdim. Önce iyi yanlarından, sonra kötü ve en son da spoiler başlığıyla hikayeden bahsedeceğim.

Oyunun sürükleyici hikayesi, yaptığınız seçimler, bulduğunuz gizli yerler/eşyalar, hatta oynadığınız ırka veya class'a göre değişen dialoglar; hepsi birlikte kısa sürede sizi oyunun bağımlısı haline getiriyor. Öncesinde Divinity Original Sin oynamış biri olarak, Larian yine harika bir iş çıkartmış. Özgür dünyası, combat içinde ve dışında kullanarak sonuna kadar gerdirebildiğimiz, avantaj elde edebildiğimiz mekanikler oyuna tat katıyor. Ek olarak farklı seçimler elbette ki her birimizin oyununu eşsiz kılıyor, bu da aynı zamanda oyunu tekrar oynamak istersek çok farklı bir senaryo ile oynayabilmemize olanak sağlıyor. Sevenleri için, oyunda her şeyi yaparken zar attığımızdan, bazen işler istediğimiz gibi gitmiyor ve oyunun bize sunduğu şekilde devam etmek zorunda kalıyoruz, bu da oyunu daha zorlayıcı ancak eğlenceli hale getiriyor. Yine de, oyun hiç bir zaman çok zorlayıcı değil, sizi kazanamayacağınız bir savaşa sürüklemiyor. O yüzden hiç ölmeden ve attığım zarı beğenmeyip geri adım atarak eski kayıt dosyama dönmeden bir nevi tek solukta oyunu bitirdim. Ayrıca, oyun zorlamadığından, en güçlü olmakla uğraşmayıp biraz roleplay yapabilirsiniz. 

Kötü yanlarına gelecek olursak, evet oyunu tek solukta bitirdim ama oyun sonu kesinlikle tatmin etmiyor. Her karakter için koyabilecekleri onlarca cutscene varken, neredeyse hiç birinin hikayesinden bahsetmeyip oyunu çat diye bitiriyorlar. Verdiğimiz kararlar oyundaki pek çok görevi etkiliyor ancak bazen bunları bağlamakta zorluk çekmiş olsalar ki, karakterlerin verdiği tepkiler vb. gülünç duruma düşüyor. Zaten öldürdüğüm bir karakterden sanki o yaşıyormuş ve onun adını ilk defa duyuyormuş gibi konuşuyor olmamız çok saçma oluyor. 
Summonladığımız birimler (undead, elemental vb.) kısmen oynanışı bozuyor. Evet anlayabiliyorum, sıradan bir insan için yanında zombi geçmesi kabul edilemez ama, ben necromancer oynuyorsam, yanımda illa ki zombim olacak. İki çift laf edemiyoruz, şehirde herkes bizden kaçıyor. E bide zaten zombi çıkarcaz diye ölü birini bulmam lazım, savaşa direkt olarak zombiyle başlamak varken, savaşın ortasında adam öldürüp zombi yapmakla uğraşıyorum. Biraz abartı bir durum olmuş summonlanan birimler.
Yine benzer bir durum, druidlerin hayvana dönüşmesi. Hayvan formundayken insanlarla konuşamıyorsun. Ben oyunu druid olarak oynadım, ve savaşın başında dönüşmek için hamle hakkımı feda edip, savaş bitmeden de geri insana dönüşmekle uğraştım ki, sonrası bir diyalog geldiğinde benim karekterim diyaloğun bir parçası olabilsin. Gereksiz uğraş. 
Kamp sistemi güzel ama yemek işini gereksiz yapmışlar çünkü neredeyse sınırsız yemeğimiz var. O yüzden long rest mekaniğine hiç gerek yokmuş. Rest'e izin vermediği bölgeler haricinde (ki zaten bazılarında geriye yürüyüp rest atıp yine gelebiliyorsun, yani yine saçma bir durum) her fight sonrası yenilensek daha basit olabilirmiş. 
12 level olan son levele çok erken ulaştım.(Act 3'ün başları). Sanki 15'e hatta 20'ye gidebilirmiş gibi. Hem biz daha fazla güçlenmiş olurduk, hem de gerçekten "boss" diyebileceğimiz güçte düşmanlarla karşılaşabilirdik. Oyunun başındaki sıradan bir canavarda 3-5 kat daha güçlü diye "boss" olmuş oluyor. Güç farkını en az 20-30 kat fazla olması lazım ki tatmin etsin. 
Alternatif sonları çok kurcalama şansım olmadı, ancak diğer oyuncuların yorumlarından anladığım kadarıyla, böyle çok büyük değişiklikler şeklinde bitmiyor oyun. Son boss yine aynı son boss falan. 180 derece farklı bir yön yok.

[+] 1 üye ZenderX nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Ara
Cevapla
Kalan son bugları patchledikten sonra tatile çıkacaklarmış sonra da bi şeyler yaparız diye düşünüyoruz demişler ama havada bırakmışlar

afaxc.PNG
俺たち 自由 に なれる の か ?
Ara
Cevapla
Divinity dönerler.
Ara
Cevapla
Kazandıkları paraları saymakla meşgul olacaklardır bir süre normal. Hala erken erişimde ve eksik içerikli bir oyunu full sürüm diye kitlesine yedirip bu kadar iyi satan başka bir oyun yoktur herhalde.
[+] 1 üye Penetrator God nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
Oyunun daha başındayım ama sardı diyalogların aksiyona etkisi zar sistemi falan tam masaüstü rpg gibi olmuş. Benim şu goblinlere katılmam lazım.
Ara
Cevapla
Oyundaki büyü çeşidi dos2'ye göre bana az ve yetersiz geldi (82. Saat ACT 2'deyim) Bir de bir eleştirim olacak ve spolier olacağını düşünmüyorum.
Script (Böyle deniyor sanırım) olarak bir bölgede savaş sırasında bir alanda köz ve ateşler vardı. Mesela savaş sırasında orayla etkileşime geçmemek beni büyük hayal kırıklığına uğratmıştı. Dos2'de neredeyse her şeyle etkileşime geçebiliyorduk savaş sırasında. Oraya ''yağ'' büyüsü kullandım ama alan saldırısı veremedim. Yanmadı çünkü. Eğer yansaydı ekstradan alev büyüsü kullanmak zorunda kalmayacaktım. Dos2'de hatırladığım kadarıyla böyle bir alanı kullanabiliyordunuz.
Ara
Cevapla
Bazen bu oyunu Divinity 3 sanmıyor değilim.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 13 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.