İleti Sayısı: 86
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
05-08-2016, 14:17
(Son Düzenleme: 06-08-2016, 22:09, Düzenleyen: hsniscan.)
Ticaret sistemini sade bulduğum için modlamaya karar verdim gelişmeleride burdan duyurmaya devam edecem.
Şuan için yapmayı planladıklarım:
- (N) Ticaret yollarının daha dinamik olması. Mod bittiğinde nerden başlarsanız başlayın ticareti kendi ticaret merkezinize doğru çekebileceksiniz.
- (N) Şehirler için yeni kalıcı özellikler eklenecek ( Natural Harbour, Minnor Center of Trade, Notable Mediterranean of Trade vs.)
- (N) Yeni ticaret bölgeleri eklenecek. Mesela Portekiz ile İspanyanın ticaret merkezleri ayrılacak. İspanya için Sevilla şehri ticaret merkezi olurken Portekiz için Lisbon olacak.
Maddelerin başında ki başparmak yukarıya doğru olduğunda o madde tamamlanmış demektir .
•
İleti Sayısı: 86
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
05-08-2016, 15:42
(Son Düzenleme: 05-08-2016, 16:35, Düzenleyen: hsniscan.)
Yardımcı olacak yokmu hala düzeltemedim mantığını kavrayamadım bir türlü
tamamdır mantığını sonunda çözdüm
control={}
komutuna yazılanlar x ve z kordinatları path ta bölge kodlarını yazdıktan sonra kordinatıda yazdıktan sonra tunus contantinopolis yolu bu şekli aldı hala hatalar var bunlar öğrenme amaçlıdır.
Şimdi nasıl yeni ticaret merkezi oluşturabilirim onu ögrenmeye çalışacam bilen biri varsa anlatırsa zaman kaybı önlenmiş olur
•
İleti Sayısı: 86
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
Yeni ticaret meekezleri konusunda yardimci olabilecek kimse yok mu fazla bakamadim dosyalara ama bilen varsa kolaylastirsin su isi benim icin
•
İleti Sayısı: 26,409
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Selam,
Yeni ticaret merkezi eklemek için aşağıdaki maddeleri uygulaman gerek.
EU4_l_english lokalizasyon dosyasında yeni ticaret merkezi için bir tanım ve isim belirtmelisin.
Common/tradenodes klasöründe 00_tradenodes dosyasını açıp en alta yeni tanımı, yerini ve rengini belirtmelisin.
Örnek :
Kod: celtica=
{
location=2027
color=
{
255 90 124 }
members =
{
2027 }
Aynı şekilde hangi ticaret merkezleriyle bağlantılı olacağını kodlaman gerekiyor.
Kod: outgoing=
{
name="celtica"
path=
{
2027 }
control=
{
2659.000000 1529.000000 2715.000000 1543.000000 2772.000000 1547.000000 2791.000000 1556.000000 }
•
İleti Sayısı: 86
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
Tesekkurler duman bey tixaret yollari yapmayi biliyorum. Dil dosyasina ne eklemem gerwkiyor onu bilmiyordum. Artik yapabilecegime eminim tesekkur ederim
•
İleti Sayısı: 86
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
06-08-2016, 16:27
(Son Düzenleme: 06-08-2016, 16:30, Düzenleyen: hsniscan.)
anlamadıgım tek sey kaldı yeni ticaret merkezine bölgeleri nerden ekleyecem onu bulamıyorum bir türlü
tamam buldum aynı dosyadaymıs teşekkürler
•
İleti Sayısı: 26,409
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Bir önceki mesajımda üstteki kod kısmında members =
•
İleti Sayısı: 2,192
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
Oyunun en zor modlama kisimlarindan biri ticaret sistemi. Su Misir dan Cenova ya giden ticaret yolunu halen Tunusa baglamdilar ya hayret.
•
İleti Sayısı: 86
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
06-08-2016, 18:35
(Son Düzenleme: 06-08-2016, 18:58, Düzenleyen: hsniscan.)
Yeni ticaret merkezi oluşturdum. istanbul ve kırıma bagladım. Merak ettiğim şey resimdede fareyle üzerine geldiğim şehirlere o ek bonus sağlayan özellikleri nerden editleyebilirim. Şehirlere eklemeyi sormuyorum. verdiği özelliği editlemekten yada yeni bir tane yapmaktan
•
İleti Sayısı: 26,409
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
defines.lua dosyasında olabilir.
•
İleti Sayısı: 86
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
tamam bakacağım o dosyaya teşekkürler.
(06-08-2016, 18:30)PiriReis : Oyunun en zor modlama kisimlarindan biri ticaret sistemi. Su Misir dan Cenova ya giden ticaret yolunu halen Tunusa baglamdilar ya hayret.
o dediğin basit birşey aslında 5 dakikada yapılabilir
•
İleti Sayısı: 2,192
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
06-08-2016, 18:43
(Son Düzenleme: 06-08-2016, 18:44, Düzenleyen: PiriReis.)
O samsunun ordakini ben eklemistim :D Boyle oluyordu herhalde
/steam/SteamApps/common/EuropaUniversalisIV/history/provinces/provincename.txt
look around for the name of which modifier you want and then copy it to where ever you want.
add_permanent_province_modifier = {
name = EKLENECEKISIM_estuary_modifier
duration = -1
•
İleti Sayısı: 86
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
06-08-2016, 18:50
(Son Düzenleme: 06-08-2016, 18:55, Düzenleyen: hsniscan.)
Biliyorum onu trabzona ekledim zaten ama ben oyle bir tane yeni yazmak yada verdigi ozellikleri biraz daha ufaltip ticaret yolu uzerindeki sehirlerede eklemek istiyorum. Sadece ticaret merkezine deger katmasi sacma geliyor
Zamanında ticaret yollarına ticareti korumak amaçlı kervansaray yaparlardı. Bende mesela onu eklemek ve ticaret yollarındaki önemli sehirlere eklemek istiyorum
•
İleti Sayısı: 2,192
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
06-08-2016, 18:55
(Son Düzenleme: 06-08-2016, 18:55, Düzenleyen: PiriReis.)
Su dosya ya bak derdim bide: game folder / common / event modifiers orda o bonuslari ara, degistirebiliyorsun orda ne kadar katma değerini.
•
İleti Sayısı: 86
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
(06-08-2016, 18:55)PiriReis : Su dosya ya bak derdim bide: game folder / common / event modifiers orda o bonuslari ara, degistirebiliyorsun orda ne kadar katma değerini.
tamam bakacağım. Değerli yorumların için teşekkür ederim.
Aşağıdaki 1 üye hsniscan nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye hsniscan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• PiriReis
İleti Sayısı: 2,192
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
Suanki oyunda olan ticaret
•
İleti Sayısı: 86
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
Ben bunu baya bi değiştirmeyi düşünüyorum. Mesela portekizle ispanyanın ticaret merkezlerini ayırmayı planlıyorum. Portekiz için lisboa ticaret merkezini eklicem. Portekizin ispanyaya ait bir şehiri ticaret merkezi oalrak kullandığı mantıklı gelmiyor.
Mesela şu resimde portekiz ve ispanyolların kullandığı ticaret yollarını gösteriyor. Bende bunun gibi değişiklikler yapmayı planlıyorum.
https://html2-f.scribdassets.com/2qfv22m...6e4fc4.jpg
•
İleti Sayısı: 2,192
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
06-08-2016, 19:21
(Son Düzenleme: 06-08-2016, 19:28, Düzenleyen: PiriReis.)
Dikkat edecek bir konu var o da "infinite loop'"dedikleri birsey var, oyunu bozuyormus. Galiba Turkcesi "Sonsuz döngü" ticaret yolarin boyle bir dongu icinde olursa crash yapiyormus.
Benim ticaret haritasinda onem verdigim konu dinamik olmasi, yani nerden baslarsam basliyim ticareti oraya dogru cekebilmem lazim, bakiyorsun suan mesela Misir dan Tunusa ticaret gitmiyor ama Italya ya gidiyor. Tunus da kurulmus guclu bir ulke neden Misir dan ticaret cekemesin? Veya Istanbula neden Balkan veya Italya dan ticareti cekemiyoruz?
Common sense trade heat map
•
İleti Sayısı: 86
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
06-08-2016, 19:27
(Son Düzenleme: 06-08-2016, 19:36, Düzenleyen: hsniscan.)
(06-08-2016, 19:21)PiriReis : Dikkat edecek bir konu var o da "infinite loop'"dedikleri birsey var, oyunu bozuyormus. Galiba Turkcesi "Sonsuz döngü" ticaret yolarin boyle bir dongu icinde olurda crash yapiyormus.
Nasıl yani demek istediğini tam anlayamadım Ticaret mi duruyormuş ? Ticaret gelrleri falanmı düşüyormuş ?
Değindiğin konuya bende katılıyorum. Direk cenevize değilde tunusa yonlendirmek mantıklı olabilir. Yada Ceneviz yoluna hic dokunmadan tunus için karadan bir ticaret yoludu cizilebilir
•
İleti Sayısı: 2,378
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
50
•
|