Günlük: HoI4 - 1.3.3 Yamasına Dair #3
#1
diaryhoi4.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.3.3 yamasının yama notları paylaşılmış ve bizi nelerin beklediğine dair bilgi verilmiş.

podcat, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...3.1000989/ :Merhabalar, bir diğer geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte 1.3.3 yama notlarını paylaşacağız. Yama notlarına yumulmadan önce tüm günlüğü okumanızı öneririm.

1.3.3 Yaması
1.3.3 yaması uzun bir süredir beta'daydı, birkaç ufak düzeltmeden sonra artık tüm oyunculara sunulmaya hazır gibi görünüyor.

1.3.3'e dair bilgi almak istiyorsanız önerim yayımladığımız son 2 günlüğü okumanız, eğer modculukla ilgileniyorsanız ondan önceki günlüğü de okuyabilirsiniz.
1.3.3 Yamasına Dair - Bu günlükte endüstri, altyapı ve küresel gerginlikte yaptığımız değişiklikleri özetledik.
1.3.3 Yamasına Dair #2 - Bu günlükte kaynaklardaki değişikliklerden, optimizasyon çalışmalarımızdan ve arayüz değişikliklerinden bahsettik.
Modlama Yenilikleri - Bu günlükte ise modcular için yeni özellikleri tanıttık.

1.3.3 yamasından önemli değişiklikleri ve tam yama notlarını 1.3.3 Yaması konusundan inceleyebilirsiniz.

500 bin satış!
Hearts of Iron IV yarım milyon satış rakamına ulaştı ve bu başarıyı dün pasta keserek kutladık.
Oyun direktörü olarak bu oyundan çok memnun olduğumu söylemeliyim, umuyoruz ki Hearts of Iron IV uzun seneler geliştirmeye devam edebileceğiz. Geliştirmekten bahsetmişken...

Bizi neler bekliyor?
1.3.3'ten sonra Oak kod adı verdiğimiz 1.4 yamasına ve 1.4 yamasıyla birlikte çıkacak olan eklentiye odaklanmaya başladık. Bu eklenti şimdilik gizli kalacak ancak genel olarak Mihver odaklı olacağını söyleyebilirim.

1.4 Oak yamasındaki hedefimiz normal bir yamadan daha büyük çapta olması ve aldığımız geribildirimlerden beslenerek oyun içi bazı mekaniklerde değişiklikler yapmak. Yine yapayzekaya odaklanmaya devam edeceğiz ancak oyunun çıkışından itibaren yapayzekanın hatrı sayılır bir ilerleme katettiğini de belirtmeliyiz. Aynı zamanda oyun haritasını daha temiz ve daha kolay anlaşılabilir hale getirmek için de çalışmalar yapacağız.

Oak'dan sonraki yamada Asya ve oyunun savaş mekaniklerine odaklanmayı planlıyoruz, ancak bu plan üzerinde değişiklikler yapılabilir.

Haftaya ekibimizle birlikte GDC'ye katılacağız dolayısıyla geliştirici günlüğü çıkmayacak. Oyuncular genellikle daha uzun ve oyuncuya daha çok içerik sunan geliştirici günlüklerini seviyor bu sebeple Oak yaması üzerinde çalışmamız yeterli seviyeye geldiğinde bu çalışma hakkında sizleri bilgilendirmek için bir geliştirici günlüğü yayınlayacağız. Nisan ayına kadar geliştirici günlüğü çıkartmamayı planlıyoruz, o zamana kadar yaptığımız değişiklikleri Twitter ve forum üzerinden paylaşacağım. 
Cevapla
#2
Yama bana gelmedi neden olabilir?
Ara
Cevapla
#3
Nisan ayina kadar günluk yokmu? Bu nasil bir destektir ya?
Ara
Cevapla
#4
Tahmin ediyorum ki Paradox'un elinde fazla oyun var. Hepsine desteği kaldıramamış gibi geliyor. Umarım CK2'yi aceleye getirip saçma sapan bir şekilde desteği kesmezler.
Ara
Cevapla
#5
Daha önce de uzun aralar vermişlerdi. GDC'nin ne kadar sürdüğünü araştırmak lazım bu aranın ne kadar hakedildiği hususunda.
1.4 ile birlikte gelecek eklentinin Mihver ülkelerine odaklanacağı belirtilmiş.

Bu açıdan önümüzdeki eklentide Bulgaristan, Macaristan, Romanya, Tayland ve bir ihtimal Yugoslavya için odak ağaçları, yeni mekanikler görebiliriz.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#6
Beyler ben bir şey farkettim bu oyun çekirdeklerden sadece birini maksimum kullanıyor diğerleri %20-30 civarında kullanılıyor. O yüzden oyun bu kadar sıkıntılı çalışıyormuş bende.

Bunu sonradan düzeltme ihtimali var mı firmanın çünkü durum düzelene ya da en az 3ghz çekirdek hızına sahip bilgisayar alana kadar oynamayacağım oyunu sildim.(oynamak mümkün değil)

Biraz araştırınca clausewitz motorundan kaynaklandığını okudum düzelebilir mi bu sizce?
Ara
Cevapla
#7
@Sinan

https://forum.strategyturk.com/konu-hear...-4-kasiyor

Bu konuda @Kirpi nin paylastigi bir video var, oradaki islemi yaparsan fark ediyor. Bende 4 5 fps fark ettiki 20 fps den 25 fps e gelmek 1945 de guzel bir his :)
Ara
Cevapla
#8
Ben zaten her oyuna girişimde işlem önceliğini yüksek yapıyorum fakat çekirdek hızım yetersiz 1941den sonra oyun rezil oluyor. (2.2 Ghz turbo ile 2.5)
Oyun motoru 4 çekirdekten de maksimum faydalanabilse sıkıntı olmaz. Oyunu tek çekirdekle oynadığımı yeni farkettim.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 4 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.