Bir general,
- Bir paralı asker aldığında %8 ihtimalle mercenary_captain özelliği kazanır.
- Evlatlık kardeş edinildiği zaman;
% 50 ihtimalle loyaltysi 1 düşer.
%5 ihtimalle Anger
%1 ihtimalle Arse
%5 ihtimalle Corrupt
%4 ihtimalle Slothful
%5 ihtimalle Girls
%5 ihimalle Gambler
%5 ihtimalle Expensive Tastes
%8 ihtimalle Disloyal
%10 ihtimalle Unjust
%5 ihtimalle Paranoia
%10 ihtimalle HarshRuler özelliği kazanır.
- Evlendiğinde veya baba olduğu zaman;
%5 ihtimalle Sobriety
%5 ihtimalle Prim
%5 ihtimalle Drink
%2 ihtimalle Girls (evlendiğinde)
%5 ihtimalle Girls (Baba olduğunda)
%10 ihtimalle Sane özelliği kazanır.
Eğer Girls özelliği 1. seviye ise %40 ile, 2. seviye ise %60 ile 3. seviye ise %40 ile 4. seviye ise %20 ile bu özelliği kaybeder.
Eğer Drink özelliği 2. seviye ise %80, 3. seviye ise %60, 4. seviye ise %40, 5. seviye ise %20 ile bu özelliği kaybeder.
- Evlendiğinde Girls özelliği zaten varsa %50 ihtimalle Nosy_mother özelliği kazanır.
- Evlendiğinde Gambing veya Drink özelliği Level2 veya daha fazla ise %50 ihtimalle Evil_mother_in_law özelliği kazanır.
- Bir düşman ajanı bu generale karşı istihbarat alırken yakalanıp öldürüldüğünde CounterSpy özelliği kazanır.
- Bir düşman suikastçisi bu generale karşı suikast teşebbüsünde bulunurken yakalanırsa AssasinCather özelliği kazanır.
- Suikastçi teşebbüsünden sağ kurtulursa;
%33 ihtimalle Paranoia,
%75 ihtimalle HighPersonalSecurity
%15 ihtimalle Gambling
%20 ihtimalle Girls
%20 ihtimalle Drink
%8 ihtimalle Xenophobia
%25 ihtimalle Introvert özelliği kazanır.
- Bribe(Rüşvet) kabul ettiği zaman
Öncesinde asi ise ExRebel,
%50 ihtimalle Disloyal,
%10 ihtimalle Xenophilia özelliği kazanır.
- Bribe reddettiği zaman
Loyal veya StrategyChivalry özelliklerinden birini kesin kazanır.
%50 ihtimalle Upright özelliği kazanır.
- Doğal afette yara alırsa
%5 ihtimalle Superstitious,
% 10 ihtimalle ForcedReligious özelliği kazanır.
Tur sonunda;
- Eğer ülke afaroz ve general 6+ piety sahibiyse %20 ihtimalle DiscontentGeneral özelliği kazanır.
- Eğer generalin Chivalry'si 3+ ise ve Ülke Lideri'nin de Chivalry'si 3+ ise %10 ihtimalle ContentGeneral özelliği kazanır.
- Eğer generalin Chivalry'si 3+ ise ve Ülke Liderinin Dread'i 3+ ise %10 ihtimalle DiscontentGeneral özelliği kazanır.
- Eğer generalin StrategyChivalry özelliği varsa ve ülkenin parası 50.001+ ise %33 ihtimalle StrategyDread özelliği kazanır.
- Eğer generalin Loyaltysi 0 ise ve 3 turdur düşman bölgesinde ise %10 ihtimalle adultress_foreign özelliği kazanır.( Müslümanlar hariç)
Eğer general tur sonunda bir şehir/kalenin içinde ise
- Stonewall veya Castle içinde değilse, Command 5+ ise ve Başkente uzaklık %50+ ise %10 ihtimalle DiscontentGeneral özelliği kazanır.
- Large Stone Wall veya Fortress içinde ise ve Command 5- ise %10 ihtimalle ContentGeneral özelliği kazanır.
Eğer General tur boyunca hiç hareket etmediyse;
- Düşman bölgesindeyken
%2 ihtimalle Austere
%2 ihtimalle Cuckold
%1 ihtimalle Ignorance
%2 ihtimalle Pragmatic
%1 ihtimalle Stoic özelliği kazanır.
- Hiç bir yerleşke içerisinde değilse
%40 ihtimalle Feck, HaleAndHearty, Scout özelliklerinden birini %1 ihtimalle kazanır.
- Bir şehir/kale içerisinde ise
Brothel varsa % 5 ihtimalle Drink, %5 ihtimalle Gambling,
Coaching House varsa %5 ihtimalle Aesthetic, %5 ihtimalle Drink, %5 ihtimalle ExpensiveTastes, %3 ihtimalle Gambling, %3 ihtimalle Girls
Theatre varsa %5 ihtimalle Aesthetic, %5 ihtimalle Epicurean, %5 ile Expensive Tastes, %15 ile Cultured, %3 ile Drink
Public Baths varsa %3 ile HaleAndHearty, %5 ile Epicurean, %5 ile Expensive Tastes, %3 ile Girls
Pleasure Palace varsa ve generalde Upright veya Prim özelliği yoksa %5 ihtimalle Aesthetic, %5 ile Epicurean, %5 ile Expensive Tastes, %3 ile Gamblig, %10 ile Girls
Merchants Quarter varsa %5 ihtimalle Aesthetic, %5 ile Epicurean, %5 ile ExpensiveTastes, %3 ile Gambling, %10 ile GoodTrader
Alchemist Lab, Fairground varsa ve generalde Superstitious özelliği varsa %15 ile Magician özelliği kazanır. Müslümanlar kazanamaz.
Bir General bir şehir/kalede yönetici yani Vali iken tur sonlandırılırsa
Kuşatmada ise %20 ihtimalle Miserly
İsyanda ise %10 ihtimalle Disciplinarian
%10 ihtimalle HarshJustice
%10 ihtimalle Rabblerouser
%20 ihtimalle Authoritarian
İsyanda ve düşük vergide ise %50 ile BadAdministrator
İsyanda ve Town Hall varsa %20 ile Just ( Ama StrategyChivalry özelliği yoksa )
Düşük vergide, Mutlu halk 3 tur istikrarlı olursa %25 ihtimalle StrategyChivalry özelliği kazanır.
Bir general Vali pozisyonunda tur sonlandırılırsa
City Hall varsa ve generalde StrategyDread varsa %10 ihtimalle HarshJudge özelliği
Earl's Stables varsa ve generalde GoodCavalryGeneral varsa %15 ile Trusty_Steed özelliği
Explorer's Guild varsa %5 ile Intrepid Explorer özelliği
Theologians Gulid varsa %3 ile Priest özelliği (Müslümanlar hariç) kazanır.
Eğer bir general Vali pozisyonunda iken tur boyunca hiç hareket ettirilmez ise
Command 2+ ise ve o yerde en az 4 turdur Vali ise %5 ihtimalle Biographer
Hiç dini bina yoksa Astrologer özelliği( North Europe hariç)
Armourer binası varsa %2 ihtimalle Master Smith özelliği
Crop Rotation varsa %10 ile Overseer
Catapult Range varsa %3 ile Siege_Enginerr
Siege Works varsa %33 ile Siege Engineer
Bimaristan varsa ve Command 4+ ise %15 ihtimalle Doctor
Racing Track varsa %10 ihtimalle HorseRacer
City Watch ve Catapult Range varsa %5 ihimalle Miliary_Engineer
Brothel varsa Evliyse ve Eşinin Charm'ı 5ten az ise %5 ihtimalle Adultress ( Müslümanlar hariç)
Tavern varsa %5 ile Bard ( Müslümanlar hariç)
Fairground varsa ve hazine 50001+ ise %10 ile Money_Counter ( Müslümanlar hariç)
Great MArket varsa %10 ihtimalle Treasurer ( North Europe hariç)
Military Academy varsa %10 ihtimalle AcademyTrained, %10 ihtimalle Ordinance_Master
Army Baracks varsaa ve Command 4+ ise %20 ihtimalle Quartermaster özelliği ( NorthEurope hariç)
Library varsa %5 ihtimalle Librarian
Universite varsa %5 ihtimalle Mathematician ( North Europe hariç)
Alchemist Lab varsa %10 ile Intelligent, %5 ile Alchemist, %3 ile Brilliant_Inventor
Alcehmist Lab ve Town Hall varsa %10 ihtimalle Scribe_Ancillary
Alchemy School varsa ve Command 4+ ise %3 ihtimalle Doctor
Theatre varsa %5 ihtimalle Actor, %10 ile Musician
Artist Studio varsa %5 ihimalle Artist ( North Europe hariç)
Drill Square ve Catapult Range varsa %8 ile Military_Engineer
Bir kalede 5 turdan fazla bulunursa %8 ile Guarddog
Archery Range binası varsa %5 ile Master_Archer
Jousting Lists binası varsa %10 ile TourneyKnight, Command 4+ ise %10 ile Lancebearer özelliği kazanır.
Bir general bir yerde Vali iken herhangi bir bina tamamlandığında
%20 ile GoodBuilder
%7 ile GoodAdministrator ( Very High vergi olacak)
%3 ile Architect ( North Europe hariç)
%8 ile Tax_Farmer özelliği kazanır.
Bir general bir yerde Vali ile alttaki binalar tamamlanırsa
Armourer, %20 ile Master_Smith
Herhangi bir Tarla, %100GoodFarmer
Herhangi bir Liman, %80 ile GoodTrader
Herhangi bir Yol, %80 GoodTrader %10 GoodBuilder
Maden, %100 GoodMiner
Small Church, %100 ReligiousActivity, StrategyChivalry
Grain Exchange, %50 ile GoodTrader
Merchant's Wharf, %80 ile GoodTrader
Universite, %33 ile Academic_Adviser, %33 Intelligent
Artist Stuido, %100 Cultured, %20 Aesthetic, %33 Artist( North Europe hariç)
Merchant Bank, %80 GoodTrader
Library, %33 Academic_Advisor, General Smart ise %33 ile Intelligent olur.
Theatre, %100 Cultured
Public Baths, %20 Cultured
Castle, Command 4- ise %50 Fool_Usual ( Müslüman ve Bizans hariç)
Castle, Command 5+ ise %50 Fool_Brilliant ( Kuzey Avrupa ve Müslümanlar için )
Citadel, Command 4+ ise %33 ile Herald
Marksman's Range %33 ile Master_of_Archers
Jousting Lists, %100 StrategyChivalry
Caravan Stop, %80 GoodTrader
Swordssmiths Guidl %20 Master_Smith
Master Mason Guild %33 ile Master_Mason özelliği kazanır.
Bir General Vali ile aşağıdakilerin üretimini tur sonunda tamamlarsa
Çok Yüksek vergide herhangi bir birim, %3 ile GoodAdministrator
Assasin, %100 ile StrategyDread
Spy, %33 ile StrategyDread
Priest %100 ile ReligiousActivity
Infantry, %3 ile Drillmaster( %25 yürüme bonusu olan kart)
Cavalry, %3 ile Black_Stallion ( %25 yürüme bonusu olan kart) Bu kartı geçen gün BenPembe arkadaşımızla keşfettik. Drillmaster ile muhtemelen aynıdır diye düşünüyoruz.
Cavalry, %20 ile Master_of_Horse özelliklerini kazanabilir.
Dip not : StrategyChivalry özelliği Chivarly'i 1 artıran bir özelliktir. İlk seviyesi Fair in Rule dur.
StrategyDread özelliği ilse 1 dread artıran bir özelliktir. İlk seviyesi Mean Leader dir.
General StrategyDread yani Dread kazandıran bir işlem yaptığında eğer Chivalrysi varsa chivalry 1 azalır.
Chivalry kazandıran bir işlem yaptığında da eğer Dreadi varsa Dread 1 azalır. Oyunda Generalin üstteki özelliklerinde Chivalry veya Dread gözükme sebebi hangisinin fazla olduğuyla alakalıdır. Eğer 3 dread 4 Chivalry özelliği varsa 1 Chivalry gözükür.
- Bir paralı asker aldığında %8 ihtimalle mercenary_captain özelliği kazanır.
- Evlatlık kardeş edinildiği zaman;
% 50 ihtimalle loyaltysi 1 düşer.
%5 ihtimalle Anger
%1 ihtimalle Arse
%5 ihtimalle Corrupt
%4 ihtimalle Slothful
%5 ihtimalle Girls
%5 ihimalle Gambler
%5 ihtimalle Expensive Tastes
%8 ihtimalle Disloyal
%10 ihtimalle Unjust
%5 ihtimalle Paranoia
%10 ihtimalle HarshRuler özelliği kazanır.
- Evlendiğinde veya baba olduğu zaman;
%5 ihtimalle Sobriety
%5 ihtimalle Prim
%5 ihtimalle Drink
%2 ihtimalle Girls (evlendiğinde)
%5 ihtimalle Girls (Baba olduğunda)
%10 ihtimalle Sane özelliği kazanır.
Eğer Girls özelliği 1. seviye ise %40 ile, 2. seviye ise %60 ile 3. seviye ise %40 ile 4. seviye ise %20 ile bu özelliği kaybeder.
Eğer Drink özelliği 2. seviye ise %80, 3. seviye ise %60, 4. seviye ise %40, 5. seviye ise %20 ile bu özelliği kaybeder.
- Evlendiğinde Girls özelliği zaten varsa %50 ihtimalle Nosy_mother özelliği kazanır.
- Evlendiğinde Gambing veya Drink özelliği Level2 veya daha fazla ise %50 ihtimalle Evil_mother_in_law özelliği kazanır.
- Bir düşman ajanı bu generale karşı istihbarat alırken yakalanıp öldürüldüğünde CounterSpy özelliği kazanır.
- Bir düşman suikastçisi bu generale karşı suikast teşebbüsünde bulunurken yakalanırsa AssasinCather özelliği kazanır.
- Suikastçi teşebbüsünden sağ kurtulursa;
%33 ihtimalle Paranoia,
%75 ihtimalle HighPersonalSecurity
%15 ihtimalle Gambling
%20 ihtimalle Girls
%20 ihtimalle Drink
%8 ihtimalle Xenophobia
%25 ihtimalle Introvert özelliği kazanır.
- Bribe(Rüşvet) kabul ettiği zaman
Öncesinde asi ise ExRebel,
%50 ihtimalle Disloyal,
%10 ihtimalle Xenophilia özelliği kazanır.
- Bribe reddettiği zaman
Loyal veya StrategyChivalry özelliklerinden birini kesin kazanır.
%50 ihtimalle Upright özelliği kazanır.
- Doğal afette yara alırsa
%5 ihtimalle Superstitious,
% 10 ihtimalle ForcedReligious özelliği kazanır.
Tur sonunda;
- Eğer ülke afaroz ve general 6+ piety sahibiyse %20 ihtimalle DiscontentGeneral özelliği kazanır.
- Eğer generalin Chivalry'si 3+ ise ve Ülke Lideri'nin de Chivalry'si 3+ ise %10 ihtimalle ContentGeneral özelliği kazanır.
- Eğer generalin Chivalry'si 3+ ise ve Ülke Liderinin Dread'i 3+ ise %10 ihtimalle DiscontentGeneral özelliği kazanır.
- Eğer generalin StrategyChivalry özelliği varsa ve ülkenin parası 50.001+ ise %33 ihtimalle StrategyDread özelliği kazanır.
- Eğer generalin Loyaltysi 0 ise ve 3 turdur düşman bölgesinde ise %10 ihtimalle adultress_foreign özelliği kazanır.( Müslümanlar hariç)
Eğer general tur sonunda bir şehir/kalenin içinde ise
- Stonewall veya Castle içinde değilse, Command 5+ ise ve Başkente uzaklık %50+ ise %10 ihtimalle DiscontentGeneral özelliği kazanır.
- Large Stone Wall veya Fortress içinde ise ve Command 5- ise %10 ihtimalle ContentGeneral özelliği kazanır.
Eğer General tur boyunca hiç hareket etmediyse;
- Düşman bölgesindeyken
%2 ihtimalle Austere
%2 ihtimalle Cuckold
%1 ihtimalle Ignorance
%2 ihtimalle Pragmatic
%1 ihtimalle Stoic özelliği kazanır.
- Hiç bir yerleşke içerisinde değilse
%40 ihtimalle Feck, HaleAndHearty, Scout özelliklerinden birini %1 ihtimalle kazanır.
- Bir şehir/kale içerisinde ise
Brothel varsa % 5 ihtimalle Drink, %5 ihtimalle Gambling,
Coaching House varsa %5 ihtimalle Aesthetic, %5 ihtimalle Drink, %5 ihtimalle ExpensiveTastes, %3 ihtimalle Gambling, %3 ihtimalle Girls
Theatre varsa %5 ihtimalle Aesthetic, %5 ihtimalle Epicurean, %5 ile Expensive Tastes, %15 ile Cultured, %3 ile Drink
Public Baths varsa %3 ile HaleAndHearty, %5 ile Epicurean, %5 ile Expensive Tastes, %3 ile Girls
Pleasure Palace varsa ve generalde Upright veya Prim özelliği yoksa %5 ihtimalle Aesthetic, %5 ile Epicurean, %5 ile Expensive Tastes, %3 ile Gamblig, %10 ile Girls
Merchants Quarter varsa %5 ihtimalle Aesthetic, %5 ile Epicurean, %5 ile ExpensiveTastes, %3 ile Gambling, %10 ile GoodTrader
Alchemist Lab, Fairground varsa ve generalde Superstitious özelliği varsa %15 ile Magician özelliği kazanır. Müslümanlar kazanamaz.
Bir General bir şehir/kalede yönetici yani Vali iken tur sonlandırılırsa
Kuşatmada ise %20 ihtimalle Miserly
İsyanda ise %10 ihtimalle Disciplinarian
%10 ihtimalle HarshJustice
%10 ihtimalle Rabblerouser
%20 ihtimalle Authoritarian
İsyanda ve düşük vergide ise %50 ile BadAdministrator
İsyanda ve Town Hall varsa %20 ile Just ( Ama StrategyChivalry özelliği yoksa )
Düşük vergide, Mutlu halk 3 tur istikrarlı olursa %25 ihtimalle StrategyChivalry özelliği kazanır.
Bir general Vali pozisyonunda tur sonlandırılırsa
City Hall varsa ve generalde StrategyDread varsa %10 ihtimalle HarshJudge özelliği
Earl's Stables varsa ve generalde GoodCavalryGeneral varsa %15 ile Trusty_Steed özelliği
Explorer's Guild varsa %5 ile Intrepid Explorer özelliği
Theologians Gulid varsa %3 ile Priest özelliği (Müslümanlar hariç) kazanır.
Eğer bir general Vali pozisyonunda iken tur boyunca hiç hareket ettirilmez ise
Command 2+ ise ve o yerde en az 4 turdur Vali ise %5 ihtimalle Biographer
Hiç dini bina yoksa Astrologer özelliği( North Europe hariç)
Armourer binası varsa %2 ihtimalle Master Smith özelliği
Crop Rotation varsa %10 ile Overseer
Catapult Range varsa %3 ile Siege_Enginerr
Siege Works varsa %33 ile Siege Engineer
Bimaristan varsa ve Command 4+ ise %15 ihtimalle Doctor
Racing Track varsa %10 ihtimalle HorseRacer
City Watch ve Catapult Range varsa %5 ihimalle Miliary_Engineer
Brothel varsa Evliyse ve Eşinin Charm'ı 5ten az ise %5 ihtimalle Adultress ( Müslümanlar hariç)
Tavern varsa %5 ile Bard ( Müslümanlar hariç)
Fairground varsa ve hazine 50001+ ise %10 ile Money_Counter ( Müslümanlar hariç)
Great MArket varsa %10 ihtimalle Treasurer ( North Europe hariç)
Military Academy varsa %10 ihtimalle AcademyTrained, %10 ihtimalle Ordinance_Master
Army Baracks varsaa ve Command 4+ ise %20 ihtimalle Quartermaster özelliği ( NorthEurope hariç)
Library varsa %5 ihtimalle Librarian
Universite varsa %5 ihtimalle Mathematician ( North Europe hariç)
Alchemist Lab varsa %10 ile Intelligent, %5 ile Alchemist, %3 ile Brilliant_Inventor
Alcehmist Lab ve Town Hall varsa %10 ihtimalle Scribe_Ancillary
Alchemy School varsa ve Command 4+ ise %3 ihtimalle Doctor
Theatre varsa %5 ihtimalle Actor, %10 ile Musician
Artist Studio varsa %5 ihimalle Artist ( North Europe hariç)
Drill Square ve Catapult Range varsa %8 ile Military_Engineer
Bir kalede 5 turdan fazla bulunursa %8 ile Guarddog
Archery Range binası varsa %5 ile Master_Archer
Jousting Lists binası varsa %10 ile TourneyKnight, Command 4+ ise %10 ile Lancebearer özelliği kazanır.
Bir general bir yerde Vali iken herhangi bir bina tamamlandığında
%20 ile GoodBuilder
%7 ile GoodAdministrator ( Very High vergi olacak)
%3 ile Architect ( North Europe hariç)
%8 ile Tax_Farmer özelliği kazanır.
Bir general bir yerde Vali ile alttaki binalar tamamlanırsa
Armourer, %20 ile Master_Smith
Herhangi bir Tarla, %100GoodFarmer
Herhangi bir Liman, %80 ile GoodTrader
Herhangi bir Yol, %80 GoodTrader %10 GoodBuilder
Maden, %100 GoodMiner
Small Church, %100 ReligiousActivity, StrategyChivalry
Grain Exchange, %50 ile GoodTrader
Merchant's Wharf, %80 ile GoodTrader
Universite, %33 ile Academic_Adviser, %33 Intelligent
Artist Stuido, %100 Cultured, %20 Aesthetic, %33 Artist( North Europe hariç)
Merchant Bank, %80 GoodTrader
Library, %33 Academic_Advisor, General Smart ise %33 ile Intelligent olur.
Theatre, %100 Cultured
Public Baths, %20 Cultured
Castle, Command 4- ise %50 Fool_Usual ( Müslüman ve Bizans hariç)
Castle, Command 5+ ise %50 Fool_Brilliant ( Kuzey Avrupa ve Müslümanlar için )
Citadel, Command 4+ ise %33 ile Herald
Marksman's Range %33 ile Master_of_Archers
Jousting Lists, %100 StrategyChivalry
Caravan Stop, %80 GoodTrader
Swordssmiths Guidl %20 Master_Smith
Master Mason Guild %33 ile Master_Mason özelliği kazanır.
Bir General Vali ile aşağıdakilerin üretimini tur sonunda tamamlarsa
Çok Yüksek vergide herhangi bir birim, %3 ile GoodAdministrator
Assasin, %100 ile StrategyDread
Spy, %33 ile StrategyDread
Priest %100 ile ReligiousActivity
Infantry, %3 ile Drillmaster( %25 yürüme bonusu olan kart)
Cavalry, %3 ile Black_Stallion ( %25 yürüme bonusu olan kart) Bu kartı geçen gün BenPembe arkadaşımızla keşfettik. Drillmaster ile muhtemelen aynıdır diye düşünüyoruz.
Cavalry, %20 ile Master_of_Horse özelliklerini kazanabilir.
Dip not : StrategyChivalry özelliği Chivarly'i 1 artıran bir özelliktir. İlk seviyesi Fair in Rule dur.
StrategyDread özelliği ilse 1 dread artıran bir özelliktir. İlk seviyesi Mean Leader dir.
General StrategyDread yani Dread kazandıran bir işlem yaptığında eğer Chivalrysi varsa chivalry 1 azalır.
Chivalry kazandıran bir işlem yaptığında da eğer Dreadi varsa Dread 1 azalır. Oyunda Generalin üstteki özelliklerinde Chivalry veya Dread gözükme sebebi hangisinin fazla olduğuyla alakalıdır. Eğer 3 dread 4 Chivalry özelliği varsa 1 Chivalry gözükür.