Stellaris - Multiplayer Görsel Paylaşım
#1
L3Dk3V.jpg
Arkadaşlarınızla oynadığınız multiplayer etkinliklerinden çeşitli görselleri bu konu altında paylaşabilirsiniz.
Cevapla
#2
Bu akşamki multiplayer oyunumuz az önce bitti, resimleri atıp oyunu biraz anlatayım.

37JPg4.jpg

'Biraz' uzaktan çekilmiş olan yukarıdaki görselde Ziraat Bankası logolu uygarlık @Justicar, onun hemen üstünde bulunan 'Hun İmparatorluğu' @jax61, onun üstünde kalan siyah renkli uygarlık ise benim. Bu esnada benim sağımdaki beyaz uygarlık @Aeschyli, onun yanındaki Singularity of Earth ise @yafeshan.

R0RBGj.jpg

Burada benim durum daha net gözüküyor. Şu anda 1 tane outpostum yok hiçbir yere de genişleyemedim, topraklarımın tamamı border-range bonusları sayesinde büyüdü. Alvothari ve Yaanari ülkelerinin ikisi de fallen. Alvothari'ler dostça yaklaşsa da Yaanari, solumda kalan herhangi bir gezegene outpost inşa etmem durumunda bana savaş ilan ediyor. Bir savaştan zor kurtulduk. Güneyimde kalan Obbha Cumhuriyetini vassal haline getirdim.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#3
İnsanın canı çekiyor yahu .. Almakla almamak arasında gidip geliyorum , aşırı kötüleyen ve aşırı iyi yorumlar var . Çoğunluk oyunun tekrar ettiğini söylemiş ne kadar doğrudur ?
[+] 1 üye Kirpi nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Uzay temalı oyunların kendini tekrar etme ve nihai amaçsızlık gibi klasik dertleri bunda da var tabiki @Kirpi'cim. Ama uzay temalı oyunların cezbedici yönleri de yine bunda da var. Ben bir dahaki indirimde almayı düşünüyorum.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#5
Oyunun tekrar edilebilirliği oyun içerisindeki farklı ethicler (imparatorluğunuzun ve imparatorluğunuzu oluşturan türlerin özellikleri) ve farklı zafer türleriyle oluşturulmaya çalışılmış. Bir oyun isterseniz dost canlısı bir tür olup, sizin gibi yabancı türlere olumlu yaklaşan türlerden oluşan bir federasyon kurup galaksideki üstünlüğünüzü o şekilde oluşturabilirken, bir başka oyun tamamen askeri ve yabancı düşmanı bir tür ile oynayıp diğer türleri fethederek ve hatta onları köleleştirerek oynayabiliyorsunuz. Tüm bu mekanikler, farklı oynanış sunabiliyor. Buradaki sıkıntı şu, oyuncular bu farklı oynanışları eğlenceli bulamayabiliyor. Örneğin bazı oyuncular her zaman askeri bir şekilde oynayıp genişleme yanlısı olacaktır, bu oyuncular için evet Stellaris sıkıntılı olabilecek bir oyun.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#6
Obbha cumhuriyeti bana maddi destekte bulunuyordu benim oyunda olmadığım bir süreçte vassallanmaları hoş olmadı. Sekemeyen Tırtıllar Konfederasyonu olarak bu olaya hiç olumlu bakmıyoruz.
[+] 1 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Ben de buradaki modda Ziraat Bankası yok, nereden bulmuş @Justicar o logoyu diyecektim ki meğer ikisi sadece andırıyormuş.
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#8
Ben cok kotu basladim, cevremde bela cikaracak bisey olmamasina ragmen. dibimdeki tek ai yi cok sikistirinca adam daldi, uzun bi sure onla ugrasip zorla whitepeace e razi ettim. Bayaa geri kaldim bu yuzden. Toparlanioken de oyun bitti
bence boyle bi kac kisi 4-5 saat oynucaksak daha kucuk galakside ai olmadan oynayalim.
Ara
Cevapla
#9
Oyun hakkında bilgi vereyim.

Stellaris gelişmeye çok müsait bir oyun. Paradox bunu değerlendireceğini düşünüyorum. Oyunda bazı sıkıntılar var ama. Mesela savaşmak için ben hiç bir neden bulamıyorum bir türlü kendimde. Mesela @Duman altındaki uygarlığı vassal yaptı. Neden diye sorduğumda başka yapabilecek bir şeyim yok diyorsa burada bir sıkıntı var. Onun dışında oyunda hala bir late game problemi var. Pek yapılacak bir şey yok oyunun ileriki dönemlerinde ve bu sıkıcı oluyor. Ama dediğim gibi gelişmeye çok müsait bir oyun. Bir çok gelecebilecek yenilikle bu sıkıntılar azaltılabilir.
Ara
Cevapla
#10
Oyunda sanki ülkelerin ve daha da önemlisi fallenların büyük bir kısmı, galaksinin sol üst köşesine doğru toplanmış gibi duruyor. Sağ alt kısım ve genel olarak spiralin dışarıda kalan kolları bomboş diye tahmin ediyorum. Başlangıç konumu olarak en bahtsızı Justicar, ondan sonra benim. Oyunda 3 fallen var, 2'si benimle komşu. Soluma herhangi bir outpost inşa etmemde savaş ilanı yiyorum - ki 2-3 kere denedim çünkü başka çarem, genişleyebileceğim alan yok. Öte yandan Aeschyli de outpostlarla sınırını benim başkentimin yanına kadar getirdi.

Obbha Cumhuriyetine saldırdığımda çok seçeneğim olmasına rağmen hiçbiri işime gelmiyordu -muhtemelen vassal yapmakta gelmedi- gezegenlerini alsam faydası yok çünkü adamlar benim yaşayabileceğim gezegenlerde bulunmuyor. Humiliate atıp çıksam anlamı yok. Tributary yapsam ne kadar faydalı olabilirler kestiremedim daha önce yapmadığım için, ben de vassal yapıp ileride onun gücünden ve ordusundan da yararlanarak diğer, tek başıma yenemeyeceğim uygarlıklara karşı şans edinme olasılığını değerlendirdim.

Beni en çok etkileyen oyun-içi eksiklik, fallenlarla etkileşim kısıtlamasıydı. Örneğin Alvathari'ler benim genişlemem durumunda bana savaş açan Yaanari'ler kadar güçlüler ve beni dost (daha doğrusu çocukları olarak) görüyorlar, en azından Yaanari'ler bana savaş açtığında Alvatharilerden yardım isteyebilmeliydim veya Yaanari'lerin suyuna giderek o bölgelere genişleme hakkı elde edebilmeliydim.

Türümüzün ve ideallerimizin devamı için galaksinin yeni bir bölgesine seyahate çıktık, bu bölgede ilk olarak Droidlerimizle faaliyette bulunup bölgenin güvenli olduğunu teyit ettikten sonra kendi insanlarımızın göçüne olanak tanıyacağız.
Cevapla
#11
Ek açıklama: Bizi tehdit eden uygarlıkların iletilerini beğenen uygarlıklara yaptığımız teknoloji yardımını sonlandıracağız.
Cevapla
#12
eger devam edeceksek benimde planlarim var. genisleme alanim bol. ayrica droidlerle her gezegeni kolonilestirebilirim. Ana nufuus dusuk tutup droidle genileme planim pek iyi gitmedi, teknolojide geri kaldim. Zaten bu oyun mantigina uygun olmayan irk ile baslamisim.

Oyunda bir yere saldirmak icin herhangi bir sebep gorememek bana anlamsiz geliyor. Herhangi bir strateji oyununda neden genisleme ihtiyaci hissederiz ki. Stellaris de oyle. Minik cici bir ulke olarak bir yere kadar gidebilirsiniz ve hatta stellariste bunu destekleyen unsurlar var ama bir noktadan sonra yetmiyor. Genislemek lazim. Ama mesele genisleme hizini iyi ayarlayabilmek.
Ara
Cevapla
#13
Bugünkü oyunumuz da yaklaşık 1 saat önce bitti. Resimleri atayım.

M04bQ2.jpg

@Justicar'ın ana gezegenini bombalarken.

QaG05G.jpg

@Aeschyli'nin donanması ile giriştiğimiz muharebe.

brRa10.jpg

Harita.
Cevapla
#14
Stellaris de yeni fark ettiğim bir durum var. Oyun başlangıcında şansın etkisi çok fazla. Bu oyunda başladığım konumda ciddi anlamda az sayıda yıldız ile başladım. Öyle ki başlangıç sınırlarımda yanlızca bir yıldız sistemi vardı. Çevrede de bu şekilde az sayıda ve yetersiz kaynaklı yıldız sistemleri vardı. Bu da erken dönemde ciddi anlamda geri kalmana sebep oluyor. Üstteki harida da görebilirsiniz. En sağdaki benim ve benden öte yıldız yok. Çevremde ki yıldızların sayısıda belli. Bir önceki oyunda örneğin sınırlarım çok sıkışık olmasına rağmen kaynak açısından gayet yeterli yıldız sistemleri ile çevriliydim.

Onun dışında yapay zeka @Duman ile birlik olup @Aeschyli 'e savaş açtılar. Tahlihsiz durum ki bende aes ile defansif müttefiktim. En çok zarar görende ben oldum. Ama işin ilginç yanı savaşta sadece donanmamı kaybettim ve bir kaç istasyonumu yok ettiler. Gezegen savunmalarını hep kazandım. Yani bence yapay zekanın benden bir şey talep edememesi gerekiyordu. Ama anlaşma yapılırken bir tane outpostum yıkıldı. Barış sisteminin geliştirilmesi gerekli diye düşünüyorum. Tek başıma anlaşma yapabilmeliyim en azından.
Ara
Cevapla
#15
oyun baslangicinda sans onemli faktor tabi ki. Benim de baslangic alanimda kendi sistemimden baska hic birsey yoktu, cevrede wormhole menzilim icin de de 4-5 sistem ancak vardi. Boyle durumlarda ilk bastaki gelisme ve ekonomik duzeni kurmadan once cabucak genislemeye ugrasmak lazim.

Ben jaxin hemen dogusundaydim, onceden konusmadan ayarlamisiz ki ayni dunya tipini colony olarak ariyomusuz. Jax bunu firsat olarak kullanmayip bana genislemek icin alan birakti kendi uzak yerlere koloni atmayi tercih etti. Tesekkurler. Benim baslangic kolonileri oldukca kucuktu. 12-14 slotluk gezegenlerde maden odakli gelisim yaptim. Genelde influence kazanmaya odakli irk sectigim icin gezegen eddictlerine yuklendim.

Sizin savas biterken ben filo basmaya baslamistim, devam etsek 7-8binlik filoyu idare edecek ekonomi vardi. Bu arada jaxin ulkesi oldukca guclendi. oyuna devam edersek domine eder.
Ara
Cevapla
#16
Bu arada dünkü oyundan genişleme istatistikleri:

@Justicar: 4 gezegen, 44 nüfus.
@Aeschyli: 5 gezegen, 64 nüfus.
@yafeshan: 7 gezegen, 38 nüfus.
@Duman: 9 gezegen, 99 nüfus.
@jax61: 12 gezegen, 102 nüfus.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#17
7qLjPW.jpg

Bugünkü oyunumuzdan harita.

Vissarilerle pasif ve 'tall gitme odaklı' bir oyun oynadım, ancak beklediğim kadar zevkli değildi. Harita anlaşılamıyorsa oyuncu arkadaşlara neden hep kırmızı renkle oynadıklarını sorabilirsiniz :p
Cevapla
#18
37VkAM.jpg
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#19
Neden sadece renkleri aynı yapmakla yetindiniz. İsimleri bayrakları falan da aynı yapamıyor muydunuz?
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#20
medeniyeti ayarlarken kim nasıl ayarladığını paylaşmıyor. genelde ben rengi değiştirirdim ama öylesine bir oyun denince hızlıca ayarlamaya çalıştım. muhtemelen diğer arkadaşlar da bunu yaptılar sonucunda ortaya kıpkırmızı bir harita çıktı.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 12 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.