Günlük: EU4 - Rusya Bölgesi Geliştirmeleri
#1
?url=www.strategyturk.com%2Fwp-content%2...aryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Trin Tragula bir sonraki yamayla birlikte Rusya bölgesinde yapılan geliştirmelerden bahsediyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...7.1020275/ :Herkese merhabalar, bu geliştirici günlüğünde Rusya bölgesinde yaptığımız değişikliklerden bahsedeceğiz.

1.22 yamasıyla birlikte günümüz Rusya'sının ve Belarus'unun bulunduğu bölgede bazı değişiklikler yapmak istedik. Bu bölgede daha önceki yamalarda da bazı değişikliklerde ve geliştirmelerde bulunmuştuk ancak tüm bu çalışmaların bu bölgeyi Avrupa ile karşılaştırıldığında yeterli seviyeye getirmediğini ve bölgenin 1444'teki esas halini yeterince yansıtamadığını düşünüyorduk.

1444'teki Rus Prenslikleri

1444'te Rusya çok sayıda küçük prenslikten oluşuyordu, bunun esas sebebi Altın Orda'nın sürekli olarak bu bölgeye müdahale etmesiydi. Altın Orda Hanları bu Rus prensliklerine saldırıp haraç toplamak üzere parçalamakla kalmadılar, aynı zamanda bu ortaya çıkan yeni prensliklere prensler atayıp, onların varoluşlarının sürmesini sağlamak istediler.

Ancak oyunun başlangıç döneminde Altın Orda hem iç hem de dışarıdan aldığı baskılardan dolayı oldukça zayıflamış, tarihsel olarak çok sayıda devlete bölünmüş durumda. Oyunda gördüğünüz Ulu Orda devleti Altın Orda'nın devam devleti olarak görülebilir ancak bölgedeki Kırım gibi diğer devletler de Altın Orda'nın yerini almaya çalışıp Rus devletlerinin hakimi olma konusunda oldukça istekli devletlerdi.

Bu durum Rus devletlerinin her ne kadar halen bu hanlıkların etkileri altında olmalarına karşın, genişleyebilmeleri ve güçlenebilmeleri için zaman elde etmelerini sağladı. Han'a haraç ödeyen devletlerden biri olan Moskova, kimi zaman rüşvet kimi zaman ise baskıyla diğer prenslikleri kendi etkisi altına almayı başardı ve bölgede hatrı sayılır bir güce ulaştı.

eu4_30-jpg.264024

Yukarıdaki haritadan görebileceğiniz üzere 1.22 ile birlikte çok sayıda yeni bölge ekledik. Bu yeni bölgelerle birlikte haritayı daha ayrıntılı bir hale getirmeyi, Rus prenslikleriyle Tatar hanlıkları arasındaki çizgileri daha iyi çizebilmeyi başardı. Aynı zamanda Rusya bölgesindeki 'development' değerini de elden geçirdik ve genel olarak yükselttik. 

1.22 ile birlikte daha önceden bildiğimiz devletlerde de değişiklikler yapıldı, örneğin artık Ryazan 4 toprağa sahip, Yaroslavl 2, Tver ise 3 topraklık bir ülke. 

Moskova
Rus prensliklerinden ilk olarak Moskova'yı inceleyelim. Moskova 1444 yılında bölgedeki en dominant Rus devletiydi ve 1.22 ile birlikte 5 vassala sahip. Rusya'daki bölge sayısının arttırılması, artık tek bir kuşatmanın başarılı olunması halinde tüm topraklara rahat bir şekilde ilerlenemeyeceği anlamına geliyor. Dolayısıyla Kazan, Ulu Orda veya Litvanya taarruza geçtiğinde Moskova artık istemesi takdirde geri çekilip manevralarda bulunabiliyor.

Tüm bu bölgeyi detaylandırma çalışmamız aynı zamanda bölgesel öneme sahip bazı toprakları daha ön plana çıkartabilmemizi, tarihsel derinliği arttırmamızı sağladı ve haritayı genel anlamda daha önceki yamalarda odaklandığımız diğer coğrafyalarla aynı seviyeye getirmemizle sonuçlandı.

Aynı zamanda Moskova'nın idealarında da değişiklikler yaptık, artık Moskova'yla oynadığınızda Rusya'yı kurmanız durumunda elde edeceğiniz idealardan farklı idealarla oynayacaksınız.

Kod:
Muscovite Ideas:

Traditions:
Diplomatic Relations +1
Shock Damage Dealt +10%

1. Gatherers of Tribute: National Tax Income Modifier: +10%
2. Legacy of Dmitriy Donskoi: Yearly Army Tradition: +0.5
3. Seat of Metropolitan Bishop: Missionary Strength +1%, Tolerance of True Faith +1
4. Pomestnoe Voisko: Land Morale +10%
5. Strength of the Boyars: Stability Cost Modifier -20%
6. Zasechnaya Cherta: Fort Maintenance -20%
7. Descendants of the Byzantine Emperors: Diplomatic Reputation +1

Ambition:
Land Force Limit Modifier +33%

Rusya kurmanız durumunda oyun size Rusya idealarına geçmek isteyip istemediğinizi soracak.

Kod:
Russian Ideas:

Traditions:
National Manpower Modifier: +33%
Core-Creation Cost: -10%

Land of the Rus: Aggressive Expansion Impact: -10%
Siberian Frontier: Colonists: +1
Russian Artillery Yard: Artillery Cost: -10%
Life-Long Conscription: Land Force Limit Modifier: +50%
Abolish the Mestnichestvo: Yearly Corruption: -0.1
The Table of Ranks: Yearly Army Tradition: +0.25, Advisor Cost: -10%
Broaden the Curriculum of the Cadet Corps: Institution Spread +20%

Ambition:
Yearly Legitimacy: +1

Oynanabilir Yeni Ülkeler

Europa Universalis'te ve genel olarak Rusya'da hangi toprağın yüksek otonomiye sahip olacağı, hangi toprağın vassal, hangi toprağın ise bağımsız olacağı kimi zaman tartışma konusu olabiliyor. Oyunda bu 3 öğe arasındaki fark çok büyük, ancak gerçekte bunlar arasındaki fark o kadar da fazla değildi. Örneğin 1444'te Moskova'yı oldukça geniş topraklara sahip bir ülke gibi görüyorsunuz ama bu topraklarda aslında çok sayıda prenslik mevcut, bu prensliklerin toprakları ya parayla satın alınmış ya da prens topraklarını kendi bölgesinden yönetmek yerine Moskova'ya taşınıp oradan yönetmeyi doğru bulmuş. 1.22 ile birlikte Moskova'nın bu yönüne de odaklanıp oyuna 2 yeni vassal ülkesi ekledik.

Oyuna eklenen ülkelerin birincisi Rostov, Tver ve Yaroslavl arasında bulunuyor. Bu prenslik genel anlamda Moskova'nın bir parçası olsa da, 1474 senesine kadar tam anlamıyla Moskova'ya entegre olduğunu söylemek mümkün değil ve bu sebeple oyunda vassal. Oldukça önemli ve ilginç bir tarihe sahip Rostov, entegre olduktan sonra dahi Rusya politikasında önemli bir yere sahip olmayı sürdürmüş bir devlet. Bu gibi sebeplerden dolayı 1444'te yeni bir ülke olarak eklemeyi doğru bulduk.

Kod:
Rostov Ideas:

Traditions:
Provincial Trade Power Modifier: +10%
Idea Cost: -10%

Re-Unification of Rostov: Goods Produced Modifier: +10%
Ancient Heritage: Aggressive Expansion Impact: -10%
Ecclesiastical Center: Tolerance of True Faith: +2
Entrepot of Russia: Trade Efficiency: +10%
Rostov Architecture: Construction Cost: -10%
Political Influence: Diplomats: +1
Rostov Enamel: Production Efficiency: +10%

Ambition:
Diplomatic Reputation: +1

Eklediğimiz ikinci ülke ise Moskova'nın Novgorod sınırında bulunuyor. Beloozero prensliği 1444'te oldukça zayıf düşmüş bir prenslikti. Moskovalı prensler tarafından yönetilmeye başlanan bu prenslik 1486'da Moskova'nın bir parçası haline geldi ve bu prenslikten çıkan asilzadeler, Rus Çarlığında dahi etkili yerlerde bulundular. Beloozero oldukça enteresan bir konuma sahip ve sizin oyununuzdaki gidişatları tarihte olanlardan çok daha farklı olabilir.

Kod:
Beloozero Ideas:

Traditions:
Trade Efficiency: +10%
Infantry Combat Ability: +10%

Martial Heritage: Cavalry Cost: -10%
Monastic Traditions: Yearly Prestige: +1
Strengthen Local Lineages: Yearly Legitimacy: +1
Northern Trade: Domestic Trade Power: +25%
Officers of Beloozero: Yearly Army Tradition +0.5
Boreal Warfare: Attrition for Enemies: +1
Scientific Patronage: Technology Cost: -5%

Ambition:
Goods Produced Modifier +10%

Novgorod
eu4_28-jpg.264025

Aynı zamanda Novgorod'un geniş bazı bölgelerini de çeşitli parçalara böldük. Novgorod'un hüküm sürdüğü bu topraklar çok düşük nüfusa sahip oldukları için oyunda düzgün bir şekilde yansıtmak mümkün olamayabiliyordu, öte yandan bu topraklar Novgorod'un varlığına direkt olarak etki eden önemli bölgeler. 

Bu yeni bölgeler aynı zamanda Novgorod'a Moskova ile olan savaşında stratejik bir güç katıyor.

Litvanya

eu4_31-jpg.264023

1.22 ile birlikte Litvanya'da da çok sayıda yeni bölgeye ve sınır düzenlemesine sahibiz. Yeni bölgeleri eklerken dikkat ettiğimiz şey bölgesel olarak öneme sahip, ileri dönemde Polonya-Litvanya'nın idari bölgeleri haline gelmiş bazı toprakları eklemek oldu. Aynı zamanda bu toprakların bölgedeki Moskova veya Rusya genişlemesini de güzel bir şekilde yansıtabilmesi gerekiyordu.

Oyunun konu aldığı dönemde bu bölge çok sayıda devlet tarafından haklar iddia edilen, bu bölgedeki topraklar için çok sayıda savaşa girişilen bir bölgeydi ve umuyoruz ki bu bölgedeki oynayışınızı daha ilginç hale getirecek değişiklikler yapmışızdır. Bugünlük bu kadar, haftaya Johan sizlere bu bölgedeki oynanışı etkileyecek bazı şeylerden bahsedebilir, bahsetmeyebilir de.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Ne güzel Rusya zaten yeteri kadar güçlü olmuyor herkes 1444'te 5000000000000k ordu çıkarıp 95658684868 altın kazansın.
Ara
Cevapla
#3
Rusya'ya buff açık birşekilde gerekiyordu. İnşallah güzel bir yama olur. Ve inşallah gelecek hafta yeni bir ek paket duyurmazlar.
Ara
Cevapla
#4
(09-05-2017, 20:45)Aeschyli : Rusya'ya buff açık birşekilde gerekiyordu. İnşallah güzel bir yama olur. Ve inşallah gelecek hafta yeni bir ek paket duyurmazlar.

Ming bufflanmasa zaten rusya güçlü idi.
Ara
Cevapla
#5
Hulk bey haklı
Ara
Cevapla
#6
Rusya güçlenmiş baya. Sorun daha çok enstitülerin geç gelmesiydi bence. Eski teknolojik sistemde Danzig'i alıp sıfır penaltı ile teknoloji alabiliyorduk.
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
Ara
Cevapla
#7
(09-05-2017, 20:50)HulkSpider03 :
(09-05-2017, 20:45)Aeschyli : Rusya'ya buff açık birşekilde gerekiyordu. İnşallah güzel bir yama olur. Ve inşallah gelecek hafta yeni bir ek paket duyurmazlar.

Ming bufflanmasa zaten rusya güçlü idi.

Rusya oyunun en çöp devletlerindendi nereye güçlüydü. Her multiplayerda tokat yemesiyle biliniyor. 20k Osmanlı askeri 60k Moskova askerini döverken güçlenmesi beklenen bir Moskova olamıyordu. Tamam Rusya erken yıllarda o kadar güçlü bir devlet değildi ancak gereken potansiyelede sahip değil. Özellikle Religious Ideasının yediği nerf Rusya için çok zorlayıcı bana kalırsa.
Ara
Cevapla
#8
Rusya'ya gelen oyuncular hep patates çıktıysa tabii tokat yer. Rusya bu değişiklikler ile Paris'e gider ben diyim.
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#9
Rusya'yı alacak kişinin Din ideasından sonra acilen orduyu kaliteli hale getirecek idealar alması lazım. Asker çok ama kalitesi düşük.
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
Ara
Cevapla
#10
Rusya halen çöp .. öyle çok da op bir degisiklik yok gibi..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#11
(10-05-2017, 04:11)GaulTurk : Rusya'ya gelen oyuncular hep patates çıktıysa tabii tokat yer. Rusya bu değişiklikler ile Paris'e gider ben diyim.

 Bir sonraki multide Rusyaya talip olmanızı bekleriz. :)
[+] 1 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
(10-05-2017, 01:38)Aeschyli :
(09-05-2017, 20:50)HulkSpider03 :
(09-05-2017, 20:45)Aeschyli : Rusya'ya buff açık birşekilde gerekiyordu. İnşallah güzel bir yama olur. Ve inşallah gelecek hafta yeni bir ek paket duyurmazlar.

Ming bufflanmasa zaten rusya güçlü idi.

Rusya oyunun en çöp devletlerindendi nereye güçlüydü. Her multiplayerda tokat yemesiyle biliniyor. 20k Osmanlı askeri 60k Moskova askerini döverken güçlenmesi beklenen bir Moskova olamıyordu. Tamam Rusya erken yıllarda o kadar güçlü bir devlet değildi ancak gereken potansiyelede sahip değil. Özellikle Religious Ideasının yediği nerf Rusya için çok zorlayıcı bana kalırsa.

Adam haklı uygun strateji ve doğru politika ile rusya güçlü bir devlet. Ayrıyeten sp için konuştum mp için değil.
Ara
Cevapla
#13
(10-05-2017, 12:04)Aeschyli :
(10-05-2017, 04:11)GaulTurk : Rusya'ya gelen oyuncular hep patates çıktıysa tabii tokat yer. Rusya bu değişiklikler ile Paris'e gider ben diyim.

 Bir sonraki multide Rusyaya talip olmanızı bekleriz. :)

2016 Aralık ST MP'si

https://forum.strategyturk.com/konu-mp-e...7#pid14657

Rusya ile 1. bitirdiğim MP :)
G0kMNN.png
Ara
Cevapla
#14
Oyun sürekli değişiyor bir buçuk sene önceki Rusya ile şimdi ki aynı değil.Oynayan oyuncu bir şeyler başarabilir mi başarabilir tabi ki ama bunu tek başına yapması imkansız.Ya Osmanlı elinden tutacak ya da oldukça güçlü bir Danimarka bunlar olmadığı sürece Moskova şu anki haliyle ölüme mahkum haliyle oynuyor.Bana sorarsanız Rusya için getirdikleri en kötü olay da Kırım'ın Osmanlıya bağlanmasıydı.Kırım, Moskova için olmazsa olmaz bir bölge değil ama direk Osmanlı ile sizi komşu yapıyor ve sizi öldürmeye hazırlıyor.Şu haliyle kesinlikle buff olmalı, sp için çok güçsüz değil ama mp için tamamen çöp bir ülke.
[+] 2 üye iberkay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.