31-12-2017, 16:09
Öncelikle hoşgeldin aramıza yatutarsa. Warhammer oyununda battle da askeri yönetimin önemli olduguna dikkat çekmek isterim baslangıc olarak. Sorunda bu nedenle çok önem arz ediyor.
Sorunun cevabına gelirsek ; zırhı yüksek olan birim hem yakın savasta hemde ok yagmuru altında belli bi süre dayanmana yarar.
yakın saldırı : birimin saldırdıgı esnada yaratacagı etkiyi belirtir. yani ne kadar yüksek ise bi birimin saldırısı o birim savunmada bekletmeden cok karşı ataga yöneltmen daha dogru olur.
yakın savunma : birimin savunmada bekleyip saldıran kisiye yaratacagı etkiyi belirtir. savunma birimleri genelde ön cephede tutulup ilk saldırıları karsılamak icindir. ne kadar yüksek ise o kadar fazla etki gösterir.
silah gücü : birimin kullandıgı silahının vereceği hasarı belirtir. ne kadar cok fazla ise o kadar seri can puanını düşürür.
hücüm bonusu : birimin saldırdıgı an yakın saldırıya etki edecegi %lik bonusudur.
Şimdi gelelim biraz daha detaya inmeye ; Öncelikle can puanından bahsedeyim : Can puanı oyunda su mantık ile işlev görür , bir birimin can puanı azalmaya baslayıp yeterli seviyeye dustukten sonra çok seri bi şekilde sayısında azalmalar meydana gelir. Örneğin birimin saglık puanı 5000 ve bu birim savasmaya basladıgında can puanı yavas yavas dusmeye baslar. ilk baslarda direk asker kaybetmezsiniz önce can puanı azalması gerek. bu birimin saglıgı 5000 iken çok güclü bir birim yoksa karsısında baslarda örnek her 15 sn ye de 1 asker kaybediyorsa , saglıgı 2500 e indiginde her 5 saniyede ve ya her 3 saniyede 2 3 birim kaybetmeye baslarsınız.
Zırh delici hasara gelirsekte ; zırh delici hasarı olan birimini genelde zırhı yüksek birimlere gondermen gerekir. Örnek zırhı cok az ve ya olmayan birime verecegi hasar 5 ise zırhı yüksek olan birime verecegi hasar 15 olur. Tabi bu zırh delici simgesine gelip bakmanızda da yarar var. Çünkü bazı birimler sadece zırh delmek icin yaratılmıstır. Örnek silah gücü 50 olan bi birimde zırh delici simgesi var. silah hasarı 50 yazısının uzerine gelince orda size detaylı sekilde gösterir. Örnek zırh delici özelligi 45 , silah hasarı 5 gibi. Bu şu demek oluyor bu birim zırh delmek icin var.
Büyük yaratıklar genelde zırhsız olurlar ve onlara zırh delici göndermekten çok antibüyük ozellikli birimini göndermelisin. yani herşey sistematik sekilde ilerler. karsındaki birimin ozelliklerine ve kendi özelliklerine bakarak çözersin savasta kimin galip gelecegini.
Yani her özellik farklı bi avantaj ve ya dezavantaj saglar. muhim olan doğru noktada doğru kişiyi doğru yere göndermen olacak.
Umarım yardımcı olmusumdur gene aklına takılan bişey olursa forumu kullanarak bizimle sorunu paylasabilirsin. iyi eğlenceler dilerim.
Sorunun cevabına gelirsek ; zırhı yüksek olan birim hem yakın savasta hemde ok yagmuru altında belli bi süre dayanmana yarar.
yakın saldırı : birimin saldırdıgı esnada yaratacagı etkiyi belirtir. yani ne kadar yüksek ise bi birimin saldırısı o birim savunmada bekletmeden cok karşı ataga yöneltmen daha dogru olur.
yakın savunma : birimin savunmada bekleyip saldıran kisiye yaratacagı etkiyi belirtir. savunma birimleri genelde ön cephede tutulup ilk saldırıları karsılamak icindir. ne kadar yüksek ise o kadar fazla etki gösterir.
silah gücü : birimin kullandıgı silahının vereceği hasarı belirtir. ne kadar cok fazla ise o kadar seri can puanını düşürür.
hücüm bonusu : birimin saldırdıgı an yakın saldırıya etki edecegi %lik bonusudur.
Şimdi gelelim biraz daha detaya inmeye ; Öncelikle can puanından bahsedeyim : Can puanı oyunda su mantık ile işlev görür , bir birimin can puanı azalmaya baslayıp yeterli seviyeye dustukten sonra çok seri bi şekilde sayısında azalmalar meydana gelir. Örneğin birimin saglık puanı 5000 ve bu birim savasmaya basladıgında can puanı yavas yavas dusmeye baslar. ilk baslarda direk asker kaybetmezsiniz önce can puanı azalması gerek. bu birimin saglıgı 5000 iken çok güclü bir birim yoksa karsısında baslarda örnek her 15 sn ye de 1 asker kaybediyorsa , saglıgı 2500 e indiginde her 5 saniyede ve ya her 3 saniyede 2 3 birim kaybetmeye baslarsınız.
Zırh delici hasara gelirsekte ; zırh delici hasarı olan birimini genelde zırhı yüksek birimlere gondermen gerekir. Örnek zırhı cok az ve ya olmayan birime verecegi hasar 5 ise zırhı yüksek olan birime verecegi hasar 15 olur. Tabi bu zırh delici simgesine gelip bakmanızda da yarar var. Çünkü bazı birimler sadece zırh delmek icin yaratılmıstır. Örnek silah gücü 50 olan bi birimde zırh delici simgesi var. silah hasarı 50 yazısının uzerine gelince orda size detaylı sekilde gösterir. Örnek zırh delici özelligi 45 , silah hasarı 5 gibi. Bu şu demek oluyor bu birim zırh delmek icin var.
Büyük yaratıklar genelde zırhsız olurlar ve onlara zırh delici göndermekten çok antibüyük ozellikli birimini göndermelisin. yani herşey sistematik sekilde ilerler. karsındaki birimin ozelliklerine ve kendi özelliklerine bakarak çözersin savasta kimin galip gelecegini.
Yani her özellik farklı bi avantaj ve ya dezavantaj saglar. muhim olan doğru noktada doğru kişiyi doğru yere göndermen olacak.
Umarım yardımcı olmusumdur gene aklına takılan bişey olursa forumu kullanarak bizimle sorunu paylasabilirsin. iyi eğlenceler dilerim.