Strategyturk'teki 4. custom multiplayer etkinliğine hoş geldiniz.
Etkinliğin işleyişine örnek olarak 1. etkinliğin konusunu incelemenizi öneririm.
Katılım Usülümüz
Oyuncuların katılım mesajlarının aşağıdaki unsurları içermesi gerekir.
- Oluşturulan custom ülkenin bayrağının, renginin, isminin ve sınırlarının göründüğü görsel.
- Oluşturulan custom ülkenin dini, kültürü, yönetim biçimi vb. bilgiler.
- RP yapılabilmesini kolaylaştırmak amacıyla oluşturduğunuz ülkeye dair kısa hikaye, kimsiniz, necisiniz?
- Oluşturulan ülkenin toplam puanı 200'ü geçemez.
- Oluşturulan ülkeler birbirlerine benzer isimlere, benzer bayraklara ve aynı renge sahip olamaz.
- Oluşturulan ülke daha kurulan diğer ülkelere fazla yakın olamaz.
- Oluşturulan ülkelerin topraklarında bir bütünlük olmalıdır, bütünlük barındırmayan sınırlar kabul edilmez.
- Oyuncular ülkelerini oluşturduktan sonra kaydetmeli, oyun kurulduğunda her şeyi baştan yapmak yerine kayıt dosyasını kullanmalıdır.
- Oluşturduğunuz ülke oyunun ve etkinliğin doğasına aykırı unsurlar içeriyorsa sebep belirtmeksizin reddedilebilir.
- Onaylanan ülkeler ve bu ülkelerin başvuru mesajlarına yönlendirmeler ilk mesajda yeralacaktır.
Bu maddeler etkinliğin işleyişini belirler.
- Oyundaki karar mercisi GM'dir, kurallara uymamaları veya etkinliğe zarar vermeleri durumunda oyuncular uyarılabilir veya etkinlikten çıkarılabilir.
- Oyun Salı ve Perşembe günleri 21.00'da başlar, her gün oyun öncesi ulaşılacak bir tarih belirlenir ve bu tarihe kadar oynanır.
- Oyun Random Setupla, normal development değerleriyle RNW ve VC açık olarak oynanacaktır, oyuna sonradan custom ülke dahil edilebilir.
- Her oyun günü bu konu altından kayıt dosyası paylaşılır, oyunculardan bu kayıt dosyasını indirmiş bir şekilde lobiye girmeleri beklenir.
- Oyunculardan oyun günlerinde devamsızlık yapmamaları, yapmaları gerektiği zaman bunu önceden bildirmeleri ve yerlerine kendi politikalarını devam ettirecek yedek oyuncular bulmaları beklenir.
- Her oyun günü sonrası bu konu üzerinden multiplayer haritası vb. içerikler paylaşılacaktır, oyunculardan bu konuya ülkeleri olarak katılım yapmaları beklenir.
Bu maddeler kurallarla istesek de engelleyemeyeceğimiz, ancak dikkat edilmesinin ve uyulmasının etkinliğin sağlığı için önemli olan şeyler.
- Oyunda her zaman diplomasiye açık olun, diğer oyuncularla konuşun, önceki savaşta düşmanınız olan oyuncuyla bir sonraki savaşta çıkarlarınız kesiştiğinde dost olmasını bilin.
- Her zaman kendi ülkenizin çıkarı için oynayın, sizin ülkenizin çıkarına değilken başka bir ülkeyi oyuncusuyla aranız iyi olduğu için güçlendirmeyin.
- Yanınızdaki ülkelerle bir sınır belirleyip 300 sene o sınırlarda oynamayın, farklı bölgeler için değişken farklı politikalar kurun.
- Oyun içerisinde kendinize "daimi dost" ve "daimi düşman" belirlemeyin, dinamik bir diplomasi anlayışı edinin.
- Kolonici ülkelerle oynarken oyunun başında diğer kolonicilerle sınırları belirleyip 400 sene koloni savaşı yapmamazlık yapmayın.
- Farklı koşullara uyum sağlamayı bilin, bu oyunda yenilmek de var kazanmak da, yenildiğinizde hemen pes etmeyin, bu bir multiplayer, her şeyin sürekli lehinize olması mümkün değil.
- Oyun içerisinde absürt para transferleri yapmayın.
Bu maddeler uymadığınızda etkinlikten uçurulabileceğiniz şeyler.
- Oyun içerisinde oyunun doğasına aykırı oynanışlar sergilenemez, herhangi bir bug veya exploitten yararlanılamaz.
- Oyuncular herhangi bir sebepten oyun içerisinde ülkelerine kasti zarar veremez.
- Savaşta taraflardan biri teslim olduğunda teslim olunan taraf en kısa sürede barış göndermek zorundadır, %100 WS'lik ülke serbest bıraktırmaları seçilemez.
- Oyuncular herhangi bir savaş ilan edildikten sonra bu savaşa taraflardan birine müttefiklik atarak katılamaz, Enforce Peace veya Intervene War ile katılabilir.
- Oyuncular condottieri özelliğini kullanamaz.
- Oyuncu overlord'un oyuncu tributary devleti bulunamaz.
- Oyuncular sadece 1 great power ile müttefik olabilir, bir great power bir başka great power'a garantörlük atamaz.
- Oyuncular diğer oyuncuları ilhak edebilir veya savaş yoluyla vassal haline getirebilirler, savaş yoluyla vassallanan oyuncunun o oyun günü içerisinde bağımsızlığını edinmesi gerekir, edinemezse ülke değiştirmek zorunda kalır.
- Oyuncular koalisyon hedefi ülkeye yarar sağlaması amacıyla koalisyona girip erkenden savaş açamaz, aynı durum din savaşları için geçerlidir.
- AI'ın savaş lideri olduğu savaşlarda, oyuncu bunu onaylamadıkça AI ile yapılan anlaşma yoluyla oyuncudan toprak alınamaz.
El Dorado eklentisine sahip olamadığınız için başvuru yaparken ülke oluşturamıyorsanız bana veya forumdan DLC sahibi herhangi birine ulaşabilirsiniz.