Yeni Başlayanlar İçin Total War : Warhammer Rehberi
#10
Ben biraz yabancı siteleri ve youtube kaynaklarını inceledim. İşim aslı şöyle;

Melee Atack= Yüzde olarak Vurma şansını
Melee Defence= Yüzde olarak Engellem Şansı
Wapon Strange= Silah Gücü
Armor= zırhı ifade ediyor.

Bir birimin diğer birime matematiksel olarak nasıl üstün geleceğini şöyle hesaplıyoruz.

Yüzdelik Vurma şansı + %40 (bu otomatikman sistem tarafında her askeri birime ekleniyor) - Karşı birimin Yüzdelik engellem şansı.
Silah gücü ise armor yani zırh tarafından engelleniyor. Silah gücünden de zırh rakamı düşülüyor. (eğer silah gücünün zırh delici özelliği varsa, o zırh tarafından engellenmez.)

iki askeri birim ele alalım. Tamamiyle birbirinin aynılar.
Tek farklılıkları;
A Birim
melee atack 80
Melee Defence=40
wapon strengh 500
Armor=50

B Birim
melee atack 50
Melee Defence=40
wapon strengh 800
armor=50

A birim B birime karşı vurma şansı;
80 + 40(otomatik eklenir) - 40(rakibin engelleme şansı) = 80
500 silah gücü - 50 rakibin zırhı = 450
a birim yüzde seksen oranla 450 güçle karşı rakibe sağlık puanını indirecek.

B birim A birime karşı vurma şansı;
50 + 40(otomatik eklenir) - 40(rakibin engelleme şansı) = 50
800 silah gücü - 50 rakibin zırhı = 750
B birim yüzde elli oranla 750 güçle karşı rakibe sağlık puanını indirecek.

işin hucum bonusu, moral(liderlik), zırh delici silah gibi etkenler giriyor. Onları biliyorsunuz zaten. İşin matematiği bu.
Yardımcı olan herkese çok teşekkürler.
[+] 5 üye yatutarsa nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Yeni Başlayanlar İçin Total War : Warhammer Rehberi - Yazar: yatutarsa - 07-01-2018, 02:18



Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.