12-04-2018, 09:39
Bence olaya daha geniş bir bakış açısıyla bakmak gerek. (Büyük Resim)
Bir çocuk; ailevi sorunlar yaşıyorsa, ebeveynleriyle sağlıklı bir iletişimi yoksa, ruhsal ihtiyaçları karşılanmıyorsa, ebeveynleri bencilse, kaldıramayacağı sorumluluklar yükleniyorsa, ebeveynlerinin gerçek dışı beklentileri varsa yaşadığı hayattan kaçmaya çalışacaktır. Bilgisayar oyun bağımlılığı ve LOTR gibi kaçış edebiyatı eserler görece tercih edilebilir ürünlerdir. Aslında doğrusu psikolojik yardım almaktır ancak maddi durum ve benzeri sebepler çoğu insanı bu yardımdan mahrum bırakır.
Bunların dışında; kapitalizm, reklamlar ve çeşitli unsurlarla insanları ve özellikle ergenleri güdüleyerek patlamaya hazır bombalara çevirir. Zihnin manipüle edilmesiyle ortaya çıkarılan yapay gereksinimlerin bir şekilde tatmin edilmesi gerekir. Gerçek hayatta başarılı olarak bu ihtiyaçlarını karşılayamayan insanlar sanal ortama yönelirler. Porno sektörü de benzer bir ihtiyacı karşılamaktadır.
Sonuç olarak, bilgisayar oyun bağımlılığı ve diğer bağımlılıklar sorunun kaynağı değil sonucudur. Bu sebeple ailelerin bilgisayar başında geçirilen zamanı kısıtlaması sorunu çözmez aksine birikip patlamasına neden olur.
Çözüm: Bağımlı birey çocuksa aile içinde sağlıklı iletişim ve uzman yardımı, bağımlı birey yetişkinse sağlıklı sosyal ilişkiler ve uzman yardımıdır.
Para olmadan bu çözümlerin sağlanması çok zor olduğundan bilgisayar oyun bağımlılığının insan hayatındaki işlevini kabul etmek gerekir. Bu durumun bir diğer faydası da İslam öğretisindeki dünya hayatının bir oyun, eğlence olduğuna dair söylemini idrak etmektir. Şöyle ki 20 saat aralıksız oynadığımız oyunun başından kalktığımızda ne hissediyorsak muhtemelen ölünce de aynısını hissedeceğiz.
Bir çocuk; ailevi sorunlar yaşıyorsa, ebeveynleriyle sağlıklı bir iletişimi yoksa, ruhsal ihtiyaçları karşılanmıyorsa, ebeveynleri bencilse, kaldıramayacağı sorumluluklar yükleniyorsa, ebeveynlerinin gerçek dışı beklentileri varsa yaşadığı hayattan kaçmaya çalışacaktır. Bilgisayar oyun bağımlılığı ve LOTR gibi kaçış edebiyatı eserler görece tercih edilebilir ürünlerdir. Aslında doğrusu psikolojik yardım almaktır ancak maddi durum ve benzeri sebepler çoğu insanı bu yardımdan mahrum bırakır.
Bunların dışında; kapitalizm, reklamlar ve çeşitli unsurlarla insanları ve özellikle ergenleri güdüleyerek patlamaya hazır bombalara çevirir. Zihnin manipüle edilmesiyle ortaya çıkarılan yapay gereksinimlerin bir şekilde tatmin edilmesi gerekir. Gerçek hayatta başarılı olarak bu ihtiyaçlarını karşılayamayan insanlar sanal ortama yönelirler. Porno sektörü de benzer bir ihtiyacı karşılamaktadır.
Sonuç olarak, bilgisayar oyun bağımlılığı ve diğer bağımlılıklar sorunun kaynağı değil sonucudur. Bu sebeple ailelerin bilgisayar başında geçirilen zamanı kısıtlaması sorunu çözmez aksine birikip patlamasına neden olur.
Çözüm: Bağımlı birey çocuksa aile içinde sağlıklı iletişim ve uzman yardımı, bağımlı birey yetişkinse sağlıklı sosyal ilişkiler ve uzman yardımıdır.
Para olmadan bu çözümlerin sağlanması çok zor olduğundan bilgisayar oyun bağımlılığının insan hayatındaki işlevini kabul etmek gerekir. Bu durumun bir diğer faydası da İslam öğretisindeki dünya hayatının bir oyun, eğlence olduğuna dair söylemini idrak etmektir. Şöyle ki 20 saat aralıksız oynadığımız oyunun başından kalktığımızda ne hissediyorsak muhtemelen ölünce de aynısını hissedeceğiz.