VICTORIA II
Ordu Düzeni Rehberi
Bu rehberde oyundaki ordularınızda oluşturmanız gereken düzeni inceleyeceğiz.
Rehber Steam kullanıcısı richnathaniel9419'un İngilizce rehberinden çeviri şeklindedir, rehberin aslında ulaşmak için tıklayın.
Ordu Düzeni Rehberi
Bu rehberde oyundaki ordularınızda oluşturmanız gereken düzeni inceleyeceğiz.
Rehber Steam kullanıcısı richnathaniel9419'un İngilizce rehberinden çeviri şeklindedir, rehberin aslında ulaşmak için tıklayın.
Oyunda ordularınızda %10 recon birlikleri, %10 mühendisler, %30 ila 40 arası destek birlikleri ve %40 ila 50 arası ön cephe birimlerine yer vermelisiniz. Recon birlikleri cavalryler, dragoonlar, hussarlar ve uçaklardır. Destek birlikleri topçular ve uçak, ön cephe birimleri ise irregularlar, infantryler, cuirassierler, guardlar ve armourlardır. Armourlar tıpkı uçakların hem destek hem de recon birimi olabilmesi gibi mühendis birimi olarak da kullanılabilir.
Oyunda savunma yapmak özellikle orta oyun ve sonrasında daha etkili olduğu için bu rehberde genellikle defansif düzenleri ele alacağız. Daha ofansif tarzda düzenler kurmak için yapmanız gereken yegane şey infantryler yerine guardlar kullanmak. Oyunda combat width değeri cephenin bir hattında kaç birim olabileceğini ifade eder.
Medicine Öncesi
Genel olarak supply limitler üzerinden orduların ne kadar büyük olması gerektiğine yönelik ilerleyeceğiz, aşağıda dost topraklarda supply limit kısıtlamasını inceleyebilirsiniz.
- Ovalar: 32
- Tepelik araziler ve ormanlar: 24
- Dağlar ve jungle araziler: 16
- Çöl ve tundra: 12
- 1 Hussar veya Cavalry, 3 Infantry ve 3 Artillery.
- 1 Cavalry 6 Irregular
- 7 Cavalry (Infantry açılmadan önce erken dönem ofansif birimi)
- 1 Cavalry 6 Infantry (gerekli reformu açtıktan sonra)
Oyunda Medicine teknolojisi erzak limitlerini %25 arttırıyor ve ileride alınan tahribatı %25 azaltıyor, bu da daha büyük ordular kurabilmenizi sağlıyor:
- Ovalar: 40
- Tepelik araziler ve ormanlar: 30
- Dağlar ve jungle araziler: 20
- Çöl ve tundra: 15
- Deniz: 26.25
- 1 Hussar, 4 Infantry, 4 Artillery, 1 Engineer ve 1 Cavalry.
Bir diğer husus ise zorlu arazi şartlarında, örneğin çöl ve tundra arazilerde 21K'lık bir ordu tahribata uğruyor dolayısıyla karşımızda bu tür arazilerden çok varsa ordunuzu şu şekilde ikiye bölebilirsiniz:
- 1 Hussar, 2 Infantry, 2 Artillery ve 1 Engineer.
- 1 Cavalry, 2 Infantry ve 2 Artillery.
Bu kısma 1870 adı veriyoruz çünkü batılı bir great power olarak oynuyorsanız 1870'lerde alabildiğiniz an Machine Guns ve Inorganic Chemistry teknolojilerini almalısınız. Her iki teknoloji de bu dönemin ordu düzenini yakından etkiliyor, tekrar erzak limitini %25 arttırıyor. Eğer Inorganic Chemistry'i erken araştırırsanız 1850'lerde de bu düzene geçebilirsiniz.
- Ovalar: 48
- Tepelik araziler ve ormanlar: 36
- Dağlar ve jungle araziler: 24
- Çöl ve tundra: 18
- Deniz: 31.5
- 1 Hussar, 7 Infantry, 4 Artillery, 1 Engineer ve 1 Cavalry.
- 1 Hussar, 4 Infantry, 2 Artillery ve 1 Engineer.
- 1 Cavalry, 3 Infantry ve 2 Artillery.
Electricity Sonrası
Electricity 1880'lerde araştırmanız gereken Chemistry teknolojisi, bu teknoloji erzak limitlerini %50 arttırıyor ve orduların aldığı tahribatı %2 azaltıyor. Oyunda devasa ordulara sahip olabileceğiniz dönem bu teknolojiyle birlikte başlıyor diyebiliriz.
- Ovalar: 72
- Tepelik araziler ve ormanlar: 54
- Dağlar ve jungle araziler: 36
- Çöl ve tundra: 27
- Deniz: 47.25
- 1 Hussar, 10 Infantry, 6 Artillery, 2 Engineer ve 1 Cavalry.
Bolt-action Rifles araştırması sonrası combat width'in 15'e düşmesiyle birlikte ordularınızı aşağıdaki kompozisyona çekebilirsiniz:
- 1 Hussar, 8 Infantry, 8 Artillery, 2 Engineer ve 1 Cavalry.
Yeni Chemistry ve Light Armament teknolojileriyle 10 combat width'e ve maksimum supply limite erişiyoruz.
- Ovalar: 88
- Tepelik araziler ve ormanlar: 66
- Dağlar ve jungle araziler: 44
- Çöl ve tundra: 33
- Deniz: 57.75
- 1 Hussar, 10 Infantry, 10 Artillery, 3 Engineer ve 2 Cavalry.
- 1 Hussar, 6 Infantry, 6 Artillery, 2 Engineer ve 1 Cavalry.
- 1 Cavalry, 4 Infantry, 4 Artillery ve 1 Engineer.
Uçaklar ve Tanklar
Uçaklar için teknolojiler 1914'te açılıyor, bu uçakları yapabilmeniz için Aeroplane Factory kurmanız lazım dolayısıyla en erken 1917'lerde ordularınızda uçaklara yer verebilirsiniz. Bu uçaklar Hussarların, Cavalrylerin ve Artillerylerin yerlerini alabilir. Bunlardan sadece Artilleryler ofansif savaşlarda uçaklardan daha iyiyken, Hussarlar uçaklarla aynı recon değerini sağlamanın yanı sıra uçaklardan daha ucuz olmasıyla göze çarpıyor. Defansif ordularınızda tüm Hussar ve Cavalrylerden kurtulup yerlerine Artillery ve uçak koyabilirsiniz.
Tanklar uçaklardan 5 yıl sonra açılıyor ve onların da üretilebilmesi için ayrı bir fabrika gerekiyor. Eğer ordularınızda bu tank birimlerine yer vermek istiyorsanız ön cephe birimlerinizin ve Guardlarınızın yerşini almalı. Engineerler tanklardan daha yüksek kuşatma yetisine sahip dolayısıyla ordularda 1 Engineer bırakmanız önerilir.