28-05-2018, 04:54
Hiçbir oyuncunun diplomasi yapmaya çalışmaması ve oyuncuların gerçek tehlikeyi farkedemeyip yanlış kişileri rakip görmesi sonucu meydanı boş bulan Yafeshan yine affetmedi.
Son geliştirmeyle 125k güce ulaşan filomuza düşmana karşı yardım çağrıları için hazırda beklerken yardım çağrıları yerine düşmanın zafer çığlıklarını duyduk.
Jax61'in arada hyperlane bağlantısı olmaması sebebiyle galaksinin koca bir koluna yayılamaması ülkesinin gelişimini kısıtlamıştı. Kısa zaman sonra da Lygrim tarafından saldırıya uğrayarak çöküşe geçti.
Sol üstte beni kendine rakip gördüğü için haydutlar karşısında yardım istemeyen Aeschyli'nin kalıntıları mevcut.
Sağ Lygrim'in yıkılışından kalan boşluk mevcutken alt kısımda soykırıma uğramış olan Sezar'ın ülkesinden eser kalmamış.
Sol altta ise Demlioralet'in haydut robotlar tarafından parçalanmış ülkesi duruyor.
Galaksinin koruyucusu rolü yine bize düşse de kimsenin yardım istememesi sebebiyle savaşları uzaktan izlemek zorunda kaldık. Müdahil olduğumuz tek savaşta federasyon filosunda meydana gelen teknik arıza nedeniyle koordinasyonsuzluk yaşandı ve kaybettik. Sonrasında ülkesini bırakan federasyon üyelerini kaderlerine terk edip yalnız başımıza yol aldık. Filomuzu eskisinden de güçlü hale getirdik. Bunu gören haydut robotlar sınırlarımıza yaklaşmaya cesaret bile edemediler. Nitekim galaksinin diğer üyeleri haydut robotlar karşısında birer birer düştü. Pasifist politikamız gereği buna ancak seyirci kalabildik.
Gelecek oyunlar için dostlarınızı ve düşmanlarınızı daha iyi tahlil etmenizi tavsiye ederim. Diplomatik hareketlere ya gereken önemi vermiyorsunuz ya da abuk subuk hareketler yapıyorsunuz. Rivallemediğiniz adama savaş açıyorsunuz, bilimsel araştırma ve saldırmazlık anlaşması yaptığınız adamın sınırına starbase dikip tehdit ediyorsunuz. Fanatic Purifier almış gibi tek tabanca oynamaya çalışıyorsunuz.
Kendi ülkemin dış politikasından bahsetmem gerekirse; abi öncelikle ben pasifistim. Siz saldırmadıkça benim size saldırmam mümkün değil. Lakin pasifistim diye filom yokmuş gibi davranmanız da yanlış. Uygun şartlarda gayet savunma savaşlarınıza katılabilirim. Federasyonumda da zaten benim oyum olmadan kimse savaş açamaz. Militarist bir bloklaşma kurmuyorum ben. Benim federasyonlarımın amacı düşmana karşı birlik olmaktır. Birlikte haritayı paylaşmak değil. Federasyon kurduğunuzda ekstra filo limiti ve upkeepsiz bir filo ediniyoruz. Herkesin en son teknolojisini bu gemilere takabilmek de cabası. Sizleri singleda çok saçma olan ama multiplayerda oyunun en güzel ögelerinden biri olan federasyon mekaniğini öğrenmeye davet ediyorum.
Bence gayet güzel bir oyundu. Ayarlar kısmına gelirsek habitable azaltılıp hyperlane arttırılabilir bence. Ayrıca Marauder'in de fallenlar gibi oyuna bir katkısı olduğunu sanmıyorum. Çıkartılmasını öneriyorum. Harita boyutu uygun gibiydi. Belki bi tık büyüğü denenebilir fakat haritayı büyütmenin farmville aşamasını uzatacağını düşünüyorum.
Savaşların aşırı yıkıcı olması ve kaybeden oyuncuların çıkması hakkında da birşeyler söylemek istiyorum. Evet Yafeshan iyi oynuyor. Bu bir gerçek. Kimi zaman tüm galaksi birleşsek bile durduramıyoruz. Bunun için savaşlarda claim limiti gibisi bir kural getirmeyi öneriyorum. Tek savaş kaybeden oyunu kaybetmesin. Bir sonraki savaşa teknolojisini filosunu geliştirip tekrar deneyebilsin, farklı diplomatik arayışlara girebilsin. Tekrar tekrar savaşsın. EUIV'deki 100 ws limiti gibi düşünün. 200 yıldızlı bi haritada 7 oyuncuyduk. Herkese yaklaşık 30ar yıldız düşüyor. Benim önerim bir savaşta max 5 claimle girilsin. Böylece savaşlar hem kısa sürer yıpratıcı olmaz. Hem de truce bittikçe tekrar tekrar savaşılabilir. Farklı filo dizaynları denenebilir. Değişik ittifaklar kurulabilir. 2300lerde birbiriyle 3-4 savaş yapmış belki bi taraf yıkılmış ülkeler görebiliriz. Hem mid-game'i hem late-game'i dolu dolu yaşayabiliriz gibime geliyor. Şuanki sistemde tamamen oyun boyunca nihai bi savaşa hazırlanılıyor ve o savaş kaybedildiğinde oyun kaybedilmiş oluyor. O kadar emek verip tek savaşta kaybetmek insanı oyundan soğutuyor. Bu şekilde yaparsak daha oynanabilir olacağı kanısındayım. İnsanlar hırs yapıp tekrar savaşmak Reconquest yapmak isteyeceklerdir. Bence bu şansı oyunculara vermek gerek.
Sic Parvis Magna