[MP] Stellaris - Multiplayer: Mayis 2018
#1
stellaris_BlogBanner.jpg


Baslangic gunu: 20 Mayis Pazar
Saat : 15.00

Katılım ve Kurallar
  • Oyunda her oyuncu ayrı bir ırka ve renge sahip olmak zorundadır.(Ayni irktan kasit yuzde yuz ethic ve civiclerin ayni olmasi durumudur)

  • Oyuncular oyun içerisinde kendi ülkelerine zarar veremezler.

  • Oyuncular oyun içerisinde herhangi bir exploitten yararlanamazlar.

  • Oyuncular oyunu durduramazlar.

  • Eğer bir oyuncu tüm savaş hedeflerinizi kabul edip teslim oluyorsa bunu kabul etmelisiniz.

  • Bir federasyondaki oyuncu sayısı en fazla 3 tur. Vassal ve tribute olanlar bu sayiya dahil degildir fakat gonullu vassallik kabul edilmez.

  • Bir oyuncu maksimum 2 ülkeyle defansif pakta sahip olabilir.

  • Bir oyuncu maksimum 2 ülkenin bağımsızlığını garanti altına alabilir. 

  • Oyuncular oluşturdukları imparatorluğun yapısıyla uyumlu bir oynayış sergilemek zorundadır. (örneğin fanatik pasifist zenofil bir tür oyun içerisinde savaş çığırtkanlığı yapmamalidir)

  • Aralarında diplomatik bağ bulunmayan oyuncular birlikte hareket ederek warscore limitini ve kuralları suistimal edemezler. Diplomatik kisitlamalari saf disi birakmak amaciyla perde arkasindan birlikte calistigi farkedilen uygarliklar ikaz edilir. 3. ikazda oyundan cikartilir.
  • Istirhamimiz her ulkenin kendi cikari icin oynamasi nedensiz yere baska bir oyuncuya yardim etmemesi ancak ortak bir tehdit varsa isbirligi yapmasi yonundedir. Ortak bir tehdit olmadan mantiksiz bir sebeple yapilan isbirligi ve yardimlasmaya GM`in mudahale hakki saklidir.
  •  Multiplayer saatinden once buildinizi hazirlamis olup hazir bir sekilde lobide hemen secmeniz hizli olmamiz acisindan tavsiye edilir.

Multiplayer ayarlari: 

TBdc69.png

VBd093.png

Oyunumuz modsuz oynanacaktir, tum Stellaris severleri bekleriz.
[+] 2 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Benim oncelikli tercihim Driven assimilator, yok ben alcam onu diyen varsa baska bulurum.
Ara
Cevapla
#3
9aKR2N.jpg
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#4
Dili en iyi donen kimse yayin acsin su oyunda yada kaydetsin en azindan. Mp yayini yapak
Ara
Cevapla
#5
Mp yayını açmak için önce mp oynanması lazım. Onun için de önce katılımcı falan gerekmiyo mu?
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Hesapta 5 kisi degilmiyiz. Duman jax falan
Ara
Cevapla
#7
Uygun olabilirsem gelmeye çalışacağım.
Cevapla
#8
ben gelecem inşalalh bi aksilik olmazsa
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#9
Adm dw musait olursam gelirim dedi
Ara
Cevapla
#10
(10-05-2018, 20:21)yafeshan : Hesapta 5 kisi degilmiyiz. Duman jax falan

O hesapların hiç tuttuğunu görmedim valla.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#11
3 kisi oynariz
Ara
Cevapla
#12
20.45 gibi lobiyi kurarim. @yafeshan @Adm @jax61 @altnkurt @Duman

Benim buildim : Egatarian/ Fanatic Spituralist olacak bu arada.
Ara
Cevapla
#13
Oda kuruldu. Oda ismi StrategyTurk Sifre:st
Game id : 90114606127809543
Ara
Cevapla
#14
20180513211033_1.jpg
[+] 1 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
Host degisikligi yaptik,rehost.
Ara
Cevapla
#16
Uzun zamandir oynadigim en zevkli mp lerden biriydi. Katilan herkese tesekkur ederiz.

Adm ile ilk savasta agir bir yenilgi gorduk.

9E3B8524535AC45BB7DD0C09FF1695E35493B601

Geri cekilip buyuk bir filo ile geri geldik.

6B6E6F012BCB0F46E199171CE19806E21234F25C

Lakin gercekten savasta yenip masada kaybettigimiz bir anlasma sonucu yalnisikla toprak kaybettik.

@altnkurt da Defender of Galaxy rolunde evrenin yarisini toplayip Yafeshan`a karsi savunma yapmaya calisti maalesef basarisiz oldu.

B5FE026E95DCDF18FF5175C731FA7B92BE3F7EC0

Sel Cognitive --yafes
We are Groot --- altin
Altunbas---- justi
Dogru Yolun Yolculari---sezar
Union of Zaan ---- adm
Galaktik genelevler-----Aes

Kirmizi ile gosterilen haritada Altinin kurdugu Anti-Yafes federasyonu olsa da savasta yenildiler.

Yafeshan , daha sonra Adm ile benim kurdugumuz defansif bloga savas acarak bizi de yendi.
Ara
Cevapla
#17
Galaktik Genelevler Konfederasyonu ilk savaşta başarılı olsada yenilen düşmanımıza yeterince eziyet etmeyecek kadar merhametli olduğumuzdan arkamızdan bıçaklanmış olup ikinci savaşta dümdüz edilmiştir. Bir sonraki oyun hep beraber yafes'e saldırmalıyız. Daha sonra devam ederiz oyuna.
[+] 1 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#18
(14-05-2018, 02:32)Aeschyli : Bir sonraki oyun hep beraber yafes'e saldırmalıyız. Daha sonra devam ederiz oyuna.

Ben demiştim ama.

Dar alanda zengin sistemlerle ve kısıtlı koloniyle droide kadar gelebildim. Sentetik olmama ramak kalmıştı ki barbar katil tecavüzcü robotların istilasına uğradık.

Savaşı özet geçmem gerekirse Aes'in wormhole açmamak, liderliği döneminde federasyon filosunu geliştirmemek gibi acemilikleri, Justi'nin "Primitive'e versem o kadar kaynağı gaza gelir Fallen'a kafa atar" diyebileceğim miktarda kaynak yardımıma rağmen adam gibi bi filo kuramaması, benim savaşta filomu rakibe göre dizayn edip upgrade edebilecek vaktim olmasına rağmen düşmanın ezici güçteki metacı filosu karşısında dehşete düşüp bunu yapamamam ve savaşı iyi yönetememem sonucu kaybettik.
Kesinlikle kazanabilecek durumdaydık. Bundan bi an bile şüphe duymuyorum. Ne var ki aklımdaki planları sahaya yansıtamadım. Önümüzdeki maçlara bakacağız artık.

Rakibin özel bir Civic seçtiğinin farkındayız. Bu ona ekstra bonuslar veriyor. Bizim de buna karşı avantajımız 100+ kapasitede upkeepsiz ve ortak teknolojilerimizle yapılan güçlü bir federasyon filosu olmalıydı. Bireysel olarak zaten bonuslarından ötürü fazla güçlü bir rakip. Bir de haritanın aşırı dengesiz olması gerçeği de eklenince bendeki zengin sistemler de fayda etmedi diyebilirim. Üst yarımkürede 2 ülke 1 fallen, alt yarımkürede 4 ülkeydik. Justiyle ben doğru düzgün yayılamadık. Hyperlane'lerin çok az olmasından mütevellit 7k mining drone filosuna takılıp kaldı benim ülke. Gelecek oyuna Fallen'ı kaldırıp hyperlaneleri artırmayı talep ediyorum.

Ama savaş ve diplomasi anlamında bu oyunda çok şey öğrendim diyebilirim. Bir daha böyle bir fırsatım olursa elimden geleni yapmaya çalışacağım. İyi oyundu. Herkesin eline sağlık. Önümüzdeki haftalar Ramazan ayında olacağımız için 10.30'dan önce gelemeyeceğim. 10.30'dan sonra olursa katılabilirim.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#19
Oyun icin tum katilimcilara tesekkurler.

Saf robot irkiyla oyuna baslamistim. Hedef cabucak nufus arttirip ekonomi yapmak ve sonra gemi insasina gecmekti. Basladigim gezegenler orta buyuklukteydi. Bir iki tane iyi gezegen bulabildim ama bunun sonucunda fazla genislemek gerekiyordu. Guney cikisimda buyuk bir npc filosu gecisi kapatmisti. O tarfi guvenli kabul edip ilk kurbanim icin hazirlik yapmaya basladim. Ne kadar beklesem de Aeschyli bir turlu filo yapmaya karar vermiyordu. Sinira istasyon dikip savunma modulleri eklemek onu uyandirmadi. Sinirdaki sistemlerine claim atip arkasindan savas ilan ettim. Hazirlanmasi icin sure verdim uzun sure saldirmadim. Filoyu gonderdigimde tum galaksiden yardimlar yagmaya basladi dusmanima. Aeschyli kendine oldukca buyuk bir filo hazirlayip savunmaya cekildi. Istedigim sistemleri aldikdan sonra gezegen sistemine giren Robot filosu beklenmeyen bir yenilgiye ugradi. Aescyli filosu benimkinden zayif olmasina ragmen zaferi kapti ve isgal sistemlerini teker teker ele gecirdi. Ben ise filomu tamir edip daha da buyutup karsi saldiriya gectim. Bu noktada Aechyli benim sinir sistemime saldirip rahtlikla albilir ve kendisine defansif bir pozisyon kazanabilirdi. Sonraki kapismada tekrar yenilen filomu daha once benim kendi sistemimde yenip benim sistemi alabilirdi. Ama tabi ki o da bende ikinci savasi kaybedecegimi tahmin etmemistik. Aes sistemlerini tekrar geri aldi. War exhaustuon timer bitti ve sonucta ilk sinirlara geri donduk.

Bu savas sayesinde roket corvet filosunun anti-roket corvet filosu tarafindan guzelce yenilebilecegini ogrenmis oldum ki bu bilgi cok onemli. Anti-roket destroyer filosu yenemiyor roketleri.

Savas sonrasi Altnkurt federasyon kurup sinirlarini guvenceye altina aldi. Federasyonun nimetlerinden yarrlanip dev bir federasyon filosu olusturdular.

Ben ise bosta kalmis gezegenleri kolonilestirip uzun bir sure sadece ekonomiye yuklendim. Corvet filosunu bastan yeniden duzenleyip yaninda battleship ana vurucu filosu hazirladim. Aeschli sinirindaki savunma sistemimi guclendirip tum kuvvetleri Altnkurta yolladim. Savas basladiginda hazirliksiz yakalanan federasyon filosu savunmaya cekilip bana bos aln birakti.Claim sistemlerini alip dusman filo ussune devam ettim. Dusman filosu toplami yaklasik 30k, benimkiler 40k olan savas kazanildi, arkasindan sistemi ele gecirip altn ulkesinin geri kalanini isgale basladim. Bu sirada Aeschyli sonunda arkadan saldirmaya karr verip filosunu benim bolgeme gonderdi. Bostaki sistemlerimi alirken, benim corvet filosu hizlica anayurdu kurtarmaya kosuyordu. Tam merkez sistemlerine girecekken dusmani yakalayip geri puskurttu. Aeschyli filosunu takip ederken Federasyon teslim olup claim sistemlerini birakti.

Farkettigim uzere Altnkurtun muhtesem otesi mineral geliri ele gecirdigim sistemlerden geliyormus. Onlari alinca ekonomisi coktu sanirim. Aeschyli de onceki savastan claim aldigim sistemleri hic yoktan kaybedince sanirim federasyondan cikti. Bu sirada Adm ve Sezar kendi aralarinda federasyon kurdular. Sonraki savas tum galaksiyi karsimda gorme korkusundan, ikinci federasyona onleyici savas ilan ettim. Filolardan biri dogrudan Adm ulkesine girerken, digeri wormhole ile Sezarin sinirina cikti. Iki koldan ilerleyen filolar isgale devam ederken dusman kuvvetlerinin toplandigini gordum. Toplam sayilari benim oradaki ilerleyen filomdan kil payi buyuktu. Riske girmeden geri cekilip destek bekledim. Biraz destekden sonra dusman geri cekilmeye basladi. Filolari biribirinden ayri olan bir anda onlari yakalayip tek tek savasa tutustuk ve dusman buyuk oranda yokedildi. Kisa bir sure sonra iki dusman da gezegenlerini kaybetmeye baslayinca teslim oldular.

Adm ve Sezarla savasirken Aeschyli arkadan savas acti ve eski sistemlerini geri almaya basladi. Yine nedense cok ilerlemeyip benim merkez bolgeme gitmeyi dusunmedi. Benim uzun yoldan donen ana filolarimi bekleyip, sorna da kendi gezegenine geri cekilip kendinden 3 kat buyuk filoya karsi kaybetti.

Haritanin bana biraz avantajli davrandiginin farkindayim. Ama biz gelismek icin cok bekleyip sonradan harekete geciyoruz. Benim kullandigim saf robot irki kesinlikle meta degil. Isterseniz arastirabilirsiniz. Meta dediklerim Driven Assimilator, Determined Exterminator robotlari.

Bir sonraki savasta sanirim savunma oynamak zorunda kalacagim. Herkes intikam isteyecek.

Daha guzel hale getirmek icin Altnkurtun dedigi gibi hyperlane arttirabiliriz ama bu durumda chokepoint imkani cok azalir. 0.75 ve 1 hyperlane orani arsinda cok fark var. Ikinci olark harita buyutmek yerine ayni haritada daha fazla koloni gezegeni alabiliriz. Hem hala millet birbirine sinir olup catisma ihtimali artar hemde cok daha saglam ekonomi kurabiliriz. Altnkurtun acayip zengin sistemleri daha once gormedigim bir istisna. Onun disinda, 10 birim buyuklugunde bir gezegen bile siradan bir yildiz sisteminden 5-10 kat daha verimlidir.

Sezarin meta basliginda anlattigimdan farkli birsey yapmadim. Harita biraz da avantajli geldi bana kabul ama mesele o gelen gezegenleri cabucak doldurmak. Nufus artisi cok onemli. Meta basligindaki gemi ve silah kismina bakiniz lutfen.
[+] 1 üye yafeshan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#20
Muhtemelen 3 katımdan fazla nüfusa sahiptin. O sistemler için bir sürü savaşlar yaptım, eventler projeler yaptım. O sistemler olmasa durumum Justicar’dan daha kötüydü. 50 tilelık 3 gezegene sıkışmış durumdaydım. Harita dağılımı çok kötüydü. Muhtemelen fallen bunda büyük bir etken. Güneyde 4 oyuncu yaşam savaşı verirken kuzeyde iki oyuncu devasa imparatorluklar kurup savaşlara giriliyordu. Justicar ve benim genişleyememde yine en büyük etken çok sınırlı hyperlane olması.
Justicarın bitirdiği projeden gelen ring worldün justicarın sınırında ama erişimi olmayan abuk subuk bi yere spawn olması da bunun en büyük kanıtı.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.