06-11-2018, 20:11
(Son Düzenleme: 06-11-2018, 20:56, Düzenleyen: İlber Ortaylı.)
Ekonomi ve Finansman
Bu rehberde Dünya'mızı uzaylı tehdinden kurtarmaya çalışırken çabalarınızı finansal açıdan nasıl destekleyebileceğinizi, hangi kaynakları bu uğurda kullanabileceğinizi ve de Dünya ülkelerinin size yaptıkları yardımları inceleyeceğiz.
Öncelikli olarak oyunun başlangıcında size direk verilen para miktarlarını bir inceleyelim.
Başlangıç Finansmanı
Başlangıç Finansmanı: Ana Finansmanınız,HQ Başlangıç Parası ve İlk alacağınız ülke fonu ve giderlerinizin toplamından meydana gelmektedir.
Ana Finansman
Ana finansmanınız zorluk derecenize oranla değişiklik gösterir.Kolay ve Normal zorluklarda 175 Kredi Klasikte 75 Kredi ve İmkansızda 50 Kredi.
Bu krediler oyun başında bir kez verilir.
Afrika kıta bonusu bu değeri %30 oranında artırır.
Başlangıç Finansmanı: Ana Finansmanınız,HQ Başlangıç Parası ve İlk alacağınız ülke fonu ve giderlerinizin toplamından meydana gelmektedir.
Ana Finansman
Ana finansmanınız zorluk derecenize oranla değişiklik gösterir.Kolay ve Normal zorluklarda 175 Kredi Klasikte 75 Kredi ve İmkansızda 50 Kredi.
Bu krediler oyun başında bir kez verilir.
Afrika kıta bonusu bu değeri %30 oranında artırır.
Ülke Finansmanı
Kıtalara göre alacağınız ilk ülke finansmanları da şu şekildedir:
Kıtalar | Kredi Miktarları |
---|---|
Kuzey Amerika | 180 Kredi |
Avrupa ve Asya | 100 Kredi |
Afrika | 130 Kredi (%30 Kıta Bonusu dahil) |
Güney Amerika | 80 Kredi |
Kolay zorluğunda bu değerler %50 artar.
Kıtalar | Kredi Miktarları |
---|---|
Kuzey Amerika | 270 Kredi |
Avrupa ve Asya | 150 Kredi |
Afrika | 195 Kredi (%30 Kıta Bonusu dahil) |
Güney Amerika | 120 Kredi |
Second Wave seçenekleri arasında ki New Economy bu değerleri değiştirecektir.
HQ Başlangıç Parası
HQ başlangıç parası tüm zorluklarda aynı miktardadır ve hiçbir şekilde değişmez. (100 Kredi)
HQ başlangıç parası tüm zorluklarda aynı miktardadır ve hiçbir şekilde değişmez. (100 Kredi)
Giderler
Son olarak da başlangıç ekonomisinin giderleri de şu şekildedir;
Tesis Bakımları; 1 Access Lift (10 Kredi),1 Satellite Uplink(15 Kredi) ve Kolay ve Normal zorluklarda 1 Officer Training School (25 Kredi)
Craft Bakımları; 2 İnterseptör ve 1 Skyranger(Her biri için 20 Kredi toplamda 60 - Kuzey Amerika kıta bonusu ile birlikte 30'a düşer)
Craft Bakımları; 2 İnterseptör ve 1 Skyranger(Her biri için 20 Kredi toplamda 60 - Kuzey Amerika kıta bonusu ile birlikte 30'a düşer)
Kıtalara Göre Başlangıç Fonları
Kuzey Amerika
Zorluk | Ana Fon | Ülke Fonu | HQ Başlangıç Parası | Bakım | Toplam |
---|---|---|---|---|---|
Kolay | 175 | 270 | 100 | -80 | 460 |
Normal | 175 | 180 | 100 | -80 | 375 |
Klasik | 75 | 180 | 100 | -55 | 300 |
İmkansız | 50 | 180 | 100 | -55 | 275 |
Güney Amerika
Zorluk | Ana Fon | Ülke Fonu | HQ Başlangıç Parası | Bakım | Toplam |
---|---|---|---|---|---|
Kolay | 175 | 120 | 100 | -110 | 282 |
Normal | 175 | 80 | 100 | -110 | 245 |
Klasik | 75 | 80 | 100 | -85 | 170 |
İmkansız | 50 | 80 | 100 | -85 | 145 |
Avrupa ve Asya
Zorluk | Ana Fon | Ülke Fonu | HQ Başlangıç Parası | Bakım | Toplam |
---|---|---|---|---|---|
Kolay | 175 | 150 | 100 | -110 | 315 |
Normal | 175 | 100 | 100 | -110 | 265 |
Klasik | 75 | 100 | 100 | -85 | 190 |
İmkansız | 50 | 100 | 100 | -85 | 165 |
Afrika
Zorluk | Ana Fon | Ülke Fonu | HQ Başlangıç Parası | Bakım | Toplam |
---|---|---|---|---|---|
Kolay | 227 | 195 | 100 | -110 | 412 |
Normal | 227 | 130 | 100 | -110 | 347 |
Klasik | 97 | 130 | 100 | -85 | 242 |
İmkansız | 65 | 130 | 100 | -85 | 210 |
Para Akım Tablosu
XCOM gelirleri iki farklı kaynaktan gelirler;Ana Fon ve Ülke Fonları
Ana Fon
Ana Fon(Council tarafından zorluk seviyesine göre verilen destek fonu)
Second Wave seçeneklerinden War Wariness bu değeri etkileyecektir. Bu seçenek seçili ise 0'a düşene kadar her ay bu fon azalır.
Ana Fon
Ana Fon(Council tarafından zorluk seviyesine göre verilen destek fonu)
Second Wave seçeneklerinden War Wariness bu değeri etkileyecektir. Bu seçenek seçili ise 0'a düşene kadar her ay bu fon azalır.
Ülke Fonları
Bu fonlar o ülkelere uydu bağladığınız zamanlarda alabileceğiniz fonlardır. Bu değerler sabittir ve aşağıda ki tabloda listelenmişlerdir. Second Wave seçeneği New Economy bu değerlerin rastgele olmasını sağlar.
Kolay zorluğunda bu değerler %50 artış gösterir.
Second Wave özelliklerinden War Wariness ve Results Driven'da bu değerleri etkileyecektir.Results Drive seçeneği ile birlikte full fon desteği alabilmek için o ülkenin panik seviyesinin seviye 1 de olması gerekir.Panik ne kadar yükselirse alacağınız fon da o kadar düşer.
Ülkelerin Bireysel Fonları
Bu fonlar o ülkelere uydu bağladığınız zamanlarda alabileceğiniz fonlardır. Bu değerler sabittir ve aşağıda ki tabloda listelenmişlerdir. Second Wave seçeneği New Economy bu değerlerin rastgele olmasını sağlar.
Kolay zorluğunda bu değerler %50 artış gösterir.
Second Wave özelliklerinden War Wariness ve Results Driven'da bu değerleri etkileyecektir.Results Drive seçeneği ile birlikte full fon desteği alabilmek için o ülkenin panik seviyesinin seviye 1 de olması gerekir.Panik ne kadar yükselirse alacağınız fon da o kadar düşer.
Ülkelerin Bireysel Fonları
Afrika
Afrika | Ülke Fonu |
---|---|
Mısır | 70 (105) |
Güney Afrika | 80 (120) |
Nijerya* | 100 (150) |
Asya
Asya | Ülke Fonu |
---|---|
Çin* | 100 (150) |
Japonya | 100 (150) |
Hindistan | 60 (90) |
Avusturalya | 60 (90) |
Avrupa
Avrupa | Ülke Fonu |
---|---|
Almanya* | 100 (150) |
Birleşik Krallık | 100 (150) |
Fransa | 80 (120) |
Rusya | 150 (225) |
Kuzey Amerika
Kuzey Amerika | Ülke Fonu |
---|---|
Amerika Birleşik Devletleri* | 180 (270) |
Kanada | 100 (150) |
Meksika | 50 (75) |
Güney Amerika
Asya | Ülke Fonu |
---|---|
Brezilya* | 80 (120) |
Arjantin | 70 (105) |
* ile işaretlenmiş ülkeler başlangıç kıtası olarak seçtiğiniz zaman üstünde uydu sahibi olacağınız ilk ülkelerdir.Parantez içerisinde belirtilmiş miktarlar Kolay zorluğunda alacağınız fonları gösterir.
Uydular
Oyundaki bir ülkenin aylık fonunu alabilmek için ile o ülkenin yörüngesini bir uydu ile çevrelemek gereklidir. Uydulardan gelirleri ay sonunda topladığınızdan dolayı onların yapımını dikkatli bir şekilde planlamak önemli bir iştir.Bu planlamanın önemi uyduların yapımları uzun sürdüğünden dolayı onları ay bittikten hemen uzaya atmak yerine ay bitiminden hemen önce atmayı tercih etmelisiniz. İhtiyacınız olacak enerji ve mühendislerden dolayı da doğru zamanda Generator ve Workshop yapmayı unutmayın. Satellite Uplink'ler komşuluk bonusu almak isteyeceğiniz ilk binalar olmalılar. Tüm Dünya'yı kaplayabilmeniz için 16 adet uyduya ihtiyacınız olacağından 4 Satellite Uplink ve 1 Satellite Nexus'a (yada 2 Uplink ve 2 Nexus) ve 4 komşuluk bonusuna ihtiyacınız olacak.
Uydular ile birlikte paniği kontrol ederken amaçlarınızdan bir tanesi de Afrika'yı kıta bonusu için tamamen kaplamak olmalı.
Oyundaki bir ülkenin aylık fonunu alabilmek için ile o ülkenin yörüngesini bir uydu ile çevrelemek gereklidir. Uydulardan gelirleri ay sonunda topladığınızdan dolayı onların yapımını dikkatli bir şekilde planlamak önemli bir iştir.Bu planlamanın önemi uyduların yapımları uzun sürdüğünden dolayı onları ay bittikten hemen uzaya atmak yerine ay bitiminden hemen önce atmayı tercih etmelisiniz. İhtiyacınız olacak enerji ve mühendislerden dolayı da doğru zamanda Generator ve Workshop yapmayı unutmayın. Satellite Uplink'ler komşuluk bonusu almak isteyeceğiniz ilk binalar olmalılar. Tüm Dünya'yı kaplayabilmeniz için 16 adet uyduya ihtiyacınız olacağından 4 Satellite Uplink ve 1 Satellite Nexus'a (yada 2 Uplink ve 2 Nexus) ve 4 komşuluk bonusuna ihtiyacınız olacak.
Uydular ile birlikte paniği kontrol ederken amaçlarınızdan bir tanesi de Afrika'yı kıta bonusu için tamamen kaplamak olmalı.
Giderler
XCOM daki ana gider kaynaklarınız Crafts ve Tesisler'den gelir.
Başlangıç uçakları İnterseptör ve Skyranger aylık 20 Kredi bakım masrafına sahip iken Firestorm 10 Kredi masrafa sahiptir. Bu değer Kuzey Amerika kıta bonusu ile birlikte %50 düşürülebilir.
XCOM daki ana gider kaynaklarınız Crafts ve Tesisler'den gelir.
Başlangıç uçakları İnterseptör ve Skyranger aylık 20 Kredi bakım masrafına sahip iken Firestorm 10 Kredi masrafa sahiptir. Bu değer Kuzey Amerika kıta bonusu ile birlikte %50 düşürülebilir.
Facilities'den gelen aylık giderler aşağıdaki listede belirtilmiştir;
Tesis Bakım Masrafları
Tesisler | Masrafı |
---|---|
Satellite Uplink | 15 |
Satellite Nexus | 26 |
Hyperwave Relay | 30 |
Laboratory | 24 |
Alien Containment | 18 |
Workshop | 26 |
Foundry | 20 |
Access Lift | 10 |
Power Generator | 11 |
Thermo Power Generator | 23 |
Elerium Power Generator | 29 |
Officer Training School | 25 |
Psionic Lab | 30 |
Gollop Chamber | 100 |
Gray Market
Gray Market uzaylı kalıntılarını satarak önemli miktarda gelir kazanabileceğiniz tek yerdir. Ancak bunu yapmak tehlikeli olabilir.
Sectoid,Thin Man ve Floater cesetleri erken oyunda sürekli dahasını edinmeye devam edeceğinizden dolayı satmak için uygun tercihlerdir.Ancak 3. aydan sonra Sectoid cesetlerini ve 4. aydan sonra Floater cesetlerini satmayı bırakmalısınız. Çünkü oyunun bu sürelerinden sonra bu uzaylı tiplerini neredeyse hiç görmeyeceksiniz ve bu uzaylıların cesetleri İnterseptör eklentilerinde kullanıldıklarından önemlidirler. Her zaman Council görevleri sayesinde Thin Men Cesedi kaynağınız olacak.
İlk iki ay sırasında ne kadar cazip gelseler de asla Weapon Fragments'ları satmayın çünkü araştırmalarda ve Foundry projelerini yapmanızı engelleyecek tek şeylerdir.
Daha az önemli olsalar da Elerium ve Alloy'lar geç oyunda zırh üretmek için gerektiklerinden bunları da satmaktan çekinin.
Uzaylı Kalıntıları
Sectoid,Thin Man ve Floater cesetleri erken oyunda sürekli dahasını edinmeye devam edeceğinizden dolayı satmak için uygun tercihlerdir.Ancak 3. aydan sonra Sectoid cesetlerini ve 4. aydan sonra Floater cesetlerini satmayı bırakmalısınız. Çünkü oyunun bu sürelerinden sonra bu uzaylı tiplerini neredeyse hiç görmeyeceksiniz ve bu uzaylıların cesetleri İnterseptör eklentilerinde kullanıldıklarından önemlidirler. Her zaman Council görevleri sayesinde Thin Men Cesedi kaynağınız olacak.
İlk iki ay sırasında ne kadar cazip gelseler de asla Weapon Fragments'ları satmayın çünkü araştırmalarda ve Foundry projelerini yapmanızı engelleyecek tek şeylerdir.
Daha az önemli olsalar da Elerium ve Alloy'lar geç oyunda zırh üretmek için gerektiklerinden bunları da satmaktan çekinin.
Uzaylı Kalıntıları
Kalıntı | Grey Market Değeri | Gerekli olduğu Araştırmalar/Projeler | Üretimde Kullanımları | Proje/Araştırma İçin Gerekli Sayı |
---|---|---|---|---|
Sectoid Corpse | 5 Kredi | Sectoid Autopsy,Xeno-Biology | Uplink Targeting | 5 |
Floater Corpse | 5 Kredi | Floater Autopsy | Defense Matrix | 1 |
Thin Man Corpse | 5 Kredi | Thin Man Autopsy Improved Medikit | Gas Grenade | 7 |
Chryssalid Corpse | 5 Kredi | Chyrssalid Autopsy | Chitin Plating, Needle Grenade | 7 |
Muton Corpse | 5 Kredi | Muton Autopsy,Ammo Conservation | None | 7 |
Cyberdisc Wreck | 7 Kredi | Cyberdisc Autopsy,Advanced Flight | UFO Tracking | 5 |
Drone Wreck | 2 Kredi | Drone Autopsy,Drone Capture,Improved Arc Thrower,Advanced Flight | Yok | 11 |
Sectoid Commander Corpse | 10 Kredi | Sectoid Commander Autopsy | Yok | 1 |
Berserker Corpse | 5 Kredi | Berserker Autopsy | Combat Stims | 5 |
Heavy Floater Corpse | 5 Kredi | Heavy Floater Autopsy,Advanced Repair,Advanced Flight | Yok | 7 |
Muton Elite Corpse | 8 Kredi | Muton Elite Autopsy | Yok | 1 |
Sectopod Wreck | 10 Kredi | Sectopod Autopsy,Advanced Construction | Yok | 3 |
Ethereal Corpse | 15 Kredi | Ethereal Autopsy | Mind Shield | 1 |
Weapon Fragments | 1 Kredi | Tüm Silah Araştırmaları,Bir çok Foundry Projesi | Yok | Her zaman saklamaya çalış |
Alien Alloys | 2 Kredi | Alien Materials,Carapace Armor,Skeleton Suit,Beam Weapons | Combat Stims,Carapace Armor,Laser Sniper Rifle,Heavy Laser,Scatter Laser,Laser Rifle,Laser Pistol,Skeleton Key,Laser Canon,Chitin Plating, | Her zaman saklama çalış |
UFO Flight Computer | 40 Kredi | UFO Flight Computer,Stealth Satellites | Firestorm,Satellite Nexus,Blaster Launcher | 5 |
UFO Flight Computer | 20 Kredi | Yok | Yok | 0 |
UFO Power Source | 75 Kredi | UFO Power Source | Firestorm,Elerium Generator | 1 |
UFO Power Source(Hasarlı) | 30 Kredi | Yok | Yok | 0 |
Alien Entertainment | 17 Kredi | Yok | Yok | 0 |
Alien Entertainment(Hasarlı) | 13 Kredi | Yok | Yok | 0 |
Alien Food | 10 Kredi | Yok | Yok | 0 |
Alien Food(Hasarlı) | 5 Kredi | Yok | Yok | 0 |
Alien Stasis Tank | 10 Kredi | Yok | Yok | 0 |
Alien Stasis Tank(Hasarlı) | 5 Kredi | Yok | Yok | 0 |
Alien Surgery | 25 Kredi | Yok | Yok | 0 |
Alien Surgery(Hasarlı) | 10 Kredi | Yok | Yok | 0 |
Fusion Core | 125 Kredi | Fusion Lance,Guided Fusion Lance | Blaster Launcher | 0 |
Mechtoid Core | 10 Kredi | Mechtoid Autopsy | Yok | 1 |
Seeker Wreck | 5 Kredi | Seeker Autopsy | Ghost Grenade | 5 |