XCOM: Enemy Unknown - Ekonomi ve Finansman
#1
Ekonomi ve Finansman

Bu rehberde Dünya'mızı uzaylı tehdinden kurtarmaya çalışırken çabalarınızı finansal açıdan nasıl destekleyebileceğinizi, hangi kaynakları bu uğurda kullanabileceğinizi ve de Dünya ülkelerinin size yaptıkları yardımları inceleyeceğiz.

Öncelikli olarak oyunun başlangıcında size direk verilen para miktarlarını bir inceleyelim.

Başlangıç Finansmanı
Başlangıç Finansmanı: Ana Finansmanınız,HQ Başlangıç Parası ve İlk alacağınız ülke fonu ve giderlerinizin toplamından meydana gelmektedir.

Ana Finansman
Ana finansmanınız zorluk derecenize oranla değişiklik gösterir.Kolay ve Normal zorluklarda 175 Kredi Klasikte 75 Kredi ve İmkansızda 50 Kredi.
Bu krediler oyun başında bir kez verilir.
Afrika kıta bonusu bu değeri %30 oranında artırır.

Ülke Finansmanı
Kıtalara göre alacağınız ilk ülke finansmanları da şu şekildedir:

KıtalarKredi Miktarları
Kuzey Amerika180 Kredi
Avrupa ve Asya100 Kredi
Afrika130 Kredi (%30 Kıta Bonusu dahil)
Güney Amerika80 Kredi

Kolay zorluğunda bu değerler %50 artar.

KıtalarKredi Miktarları
Kuzey Amerika270 Kredi
Avrupa ve Asya150 Kredi
Afrika195 Kredi (%30 Kıta Bonusu dahil)
Güney Amerika120 Kredi

Second Wave seçenekleri arasında ki New Economy bu değerleri değiştirecektir.

HQ Başlangıç Parası
HQ başlangıç parası tüm zorluklarda aynı miktardadır ve hiçbir şekilde değişmez. (100 Kredi)

Giderler
Son olarak da başlangıç ekonomisinin giderleri de şu şekildedir;
Tesis Bakımları; 1 Access Lift (10 Kredi),1 Satellite Uplink(15 Kredi) ve Kolay ve Normal zorluklarda 1 Officer Training School (25 Kredi)
Craft Bakımları; 2 İnterseptör ve 1 Skyranger(Her biri için 20 Kredi toplamda 60 - Kuzey Amerika kıta bonusu ile birlikte 30'a düşer)

Kıtalara Göre Başlangıç Fonları

Kuzey Amerika
ZorlukAna FonÜlke FonuHQ Başlangıç ParasıBakımToplam
Kolay175270100-80460
Normal175180100-80375
Klasik75180100-55300
İmkansız50180100-55275

Güney Amerika
ZorlukAna FonÜlke FonuHQ Başlangıç ParasıBakımToplam
Kolay175120100-110282
Normal17580100-110245
Klasik7580100-85170
İmkansız5080100-85145

Avrupa ve Asya
ZorlukAna FonÜlke FonuHQ Başlangıç ParasıBakımToplam
Kolay175150100-110315
Normal175100100-110265
Klasik75100100-85190
İmkansız50100100-85165

Afrika
ZorlukAna FonÜlke FonuHQ Başlangıç ParasıBakımToplam
Kolay227195100-110412
Normal227130100-110347
Klasik97130100-85242
İmkansız65130100-85210

Para Akım Tablosu
XCOM gelirleri iki farklı kaynaktan gelirler;Ana Fon ve Ülke Fonları

Ana Fon
Ana Fon(Council tarafından zorluk seviyesine göre verilen destek fonu)
Second Wave seçeneklerinden War Wariness bu değeri etkileyecektir. Bu seçenek seçili ise 0'a düşene kadar her ay bu fon azalır.

Ülke Fonları
Bu fonlar o ülkelere uydu bağladığınız zamanlarda alabileceğiniz fonlardır. Bu değerler sabittir ve aşağıda ki tabloda listelenmişlerdir. Second Wave seçeneği New Economy bu değerlerin rastgele olmasını sağlar.
Kolay zorluğunda bu değerler %50 artış gösterir.
Second Wave özelliklerinden War Wariness ve Results Driven'da bu değerleri etkileyecektir.Results Drive seçeneği ile birlikte full fon desteği alabilmek için o ülkenin panik seviyesinin seviye 1 de olması gerekir.Panik ne kadar yükselirse alacağınız fon da o kadar düşer.

Ülkelerin Bireysel Fonları

Afrika
AfrikaÜlke Fonu
Mısır70 (105)
Güney Afrika80 (120)
Nijerya*100 (150)

Asya
AsyaÜlke Fonu
Çin*100 (150)
Japonya100 (150)
Hindistan60 (90)
Avusturalya60 (90)
 
Avrupa
AvrupaÜlke Fonu
Almanya*100 (150)
Birleşik Krallık100 (150)
Fransa80 (120)
Rusya150 (225)

Kuzey Amerika
Kuzey AmerikaÜlke Fonu
Amerika Birleşik Devletleri*180 (270)
Kanada100 (150)
Meksika50 (75)

Güney Amerika
AsyaÜlke Fonu
Brezilya*80 (120)
Arjantin70 (105)

* ile işaretlenmiş ülkeler başlangıç kıtası olarak seçtiğiniz zaman üstünde uydu sahibi olacağınız ilk ülkelerdir.Parantez içerisinde belirtilmiş miktarlar Kolay zorluğunda alacağınız fonları gösterir.

Uydular
Oyundaki bir ülkenin aylık fonunu alabilmek için ile o ülkenin yörüngesini bir uydu ile çevrelemek gereklidir. Uydulardan gelirleri ay sonunda topladığınızdan dolayı onların yapımını dikkatli bir şekilde planlamak önemli bir iştir.Bu planlamanın önemi uyduların yapımları uzun sürdüğünden dolayı onları ay bittikten hemen uzaya atmak yerine ay bitiminden hemen önce atmayı tercih etmelisiniz. İhtiyacınız olacak enerji ve mühendislerden dolayı da doğru zamanda Generator ve Workshop yapmayı unutmayın. Satellite Uplink'ler komşuluk bonusu almak isteyeceğiniz ilk binalar olmalılar. Tüm Dünya'yı kaplayabilmeniz için 16 adet uyduya ihtiyacınız olacağından 4 Satellite Uplink ve 1 Satellite Nexus'a (yada 2 Uplink ve 2 Nexus) ve 4 komşuluk bonusuna ihtiyacınız olacak.

Uydular ile birlikte paniği kontrol ederken amaçlarınızdan bir tanesi de Afrika'yı kıta bonusu için tamamen kaplamak olmalı.

Giderler
XCOM daki ana gider kaynaklarınız Crafts ve Tesisler'den gelir.
Başlangıç uçakları İnterseptör ve Skyranger aylık 20 Kredi bakım masrafına sahip iken Firestorm 10 Kredi masrafa sahiptir. Bu değer Kuzey Amerika kıta bonusu ile birlikte %50 düşürülebilir.

Facilities'den gelen aylık giderler aşağıdaki listede belirtilmiştir;

Tesis Bakım Masrafları
TesislerMasrafı
Satellite Uplink15
Satellite Nexus26
Hyperwave Relay30
Laboratory24
Alien Containment18
Workshop26
Foundry20
Access Lift10
Power Generator11
Thermo Power Generator23
Elerium Power Generator29
Officer Training School25
Psionic Lab30
Gollop Chamber100

Gray Market
 Gray Market uzaylı kalıntılarını satarak önemli miktarda gelir kazanabileceğiniz tek yerdir. Ancak bunu yapmak tehlikeli olabilir.

 Sectoid,Thin Man ve Floater cesetleri erken oyunda sürekli dahasını edinmeye devam edeceğinizden dolayı satmak için uygun tercihlerdir.Ancak 3. aydan sonra Sectoid cesetlerini ve 4. aydan sonra Floater cesetlerini satmayı bırakmalısınız. Çünkü oyunun bu sürelerinden sonra bu uzaylı tiplerini neredeyse hiç görmeyeceksiniz ve bu uzaylıların cesetleri İnterseptör eklentilerinde kullanıldıklarından önemlidirler. Her zaman Council görevleri sayesinde Thin Men Cesedi kaynağınız olacak.

 İlk iki ay sırasında ne kadar cazip gelseler de asla Weapon Fragments'ları satmayın çünkü araştırmalarda ve Foundry projelerini yapmanızı engelleyecek tek şeylerdir.

Daha az önemli olsalar da Elerium ve Alloy'lar geç oyunda zırh üretmek için gerektiklerinden bunları da satmaktan çekinin.

Uzaylı Kalıntıları
KalıntıGrey Market DeğeriGerekli olduğu Araştırmalar/ProjelerÜretimde KullanımlarıProje/Araştırma İçin Gerekli Sayı
Sectoid Corpse5 KrediSectoid Autopsy,Xeno-BiologyUplink Targeting5
Floater Corpse5 KrediFloater AutopsyDefense Matrix1
Thin Man Corpse5 KrediThin Man Autopsy Improved MedikitGas Grenade7
Chryssalid Corpse5 KrediChyrssalid AutopsyChitin Plating, Needle Grenade7
Muton Corpse5 KrediMuton Autopsy,Ammo ConservationNone7
Cyberdisc Wreck7 KrediCyberdisc Autopsy,Advanced FlightUFO Tracking5
Drone Wreck2 KrediDrone Autopsy,Drone Capture,Improved Arc Thrower,Advanced FlightYok11
Sectoid Commander Corpse10 KrediSectoid Commander AutopsyYok1
Berserker Corpse5 KrediBerserker AutopsyCombat Stims5
Heavy Floater Corpse5 KrediHeavy Floater Autopsy,Advanced Repair,Advanced FlightYok7
Muton Elite Corpse8 KrediMuton Elite AutopsyYok1
Sectopod Wreck10 KrediSectopod Autopsy,Advanced ConstructionYok3
Ethereal Corpse15 KrediEthereal AutopsyMind Shield1
Weapon Fragments1 KrediTüm Silah Araştırmaları,Bir çok Foundry ProjesiYokHer zaman saklamaya çalış
Alien Alloys2 KrediAlien Materials,Carapace Armor,Skeleton Suit,Beam WeaponsCombat Stims,Carapace Armor,Laser Sniper Rifle,Heavy Laser,Scatter Laser,Laser Rifle,Laser Pistol,Skeleton Key,Laser Canon,Chitin Plating,Her zaman saklama çalış
UFO Flight Computer40 KrediUFO Flight Computer,Stealth SatellitesFirestorm,Satellite Nexus,Blaster Launcher5
UFO Flight Computer20 KrediYokYok0
UFO Power Source75 KrediUFO Power SourceFirestorm,Elerium Generator1
UFO Power Source(Hasarlı)30 KrediYokYok0
Alien Entertainment17 KrediYokYok0
Alien Entertainment(Hasarlı)13 KrediYokYok0
Alien Food10 KrediYokYok0
Alien Food(Hasarlı)5 KrediYokYok0
Alien Stasis Tank10 KrediYokYok0
Alien Stasis Tank(Hasarlı)5 KrediYokYok0
Alien Surgery25 KrediYokYok0
Alien Surgery(Hasarlı)10 KrediYokYok0
Fusion Core125 KrediFusion Lance,Guided Fusion LanceBlaster Launcher0
Mechtoid Core10 KrediMechtoid AutopsyYok1
Seeker Wreck5 KrediSeeker AutopsyGhost Grenade5
[+] 4 üye İlber Ortaylı nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
XCOM: Enemy Unknown - Ekonomi ve Finansman - Yazar: İlber Ortaylı - 06-11-2018, 20:11



Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.