İlk olarak, herkesin belirli haklara sahip olması lazım. Peki nedir bunlar? Dünya'nın en çok oynanan survival oyununda kendi evimi builder'a yaptırdım. Ne ev istediğim gibi oldu ne de istediğim gibi kullanabildim. Diğer bir açıdan bakalım builderlar her zaman başkalarının işlerini mi yapacak? Çok yoğun olduğunda kimin evinin öncelikli olduğu kime göre karar verilecek? Ya da odundan bir ev için yüksek bir ücret teklif ettiğinde bunu isteyen kişi istemezse ne olacak? Bu gibi nedenlerden dolayı bence
-Herkes kendi evini, istediği gibi yapabilmeli
-Herkesin evinin belirli bir kısmı (örneğin kocaman bir adası var ve 50x50'lik istediği bir alanı worldguard, griefprevention gibi pluginler kullanarak) sadece o alana sahip kişinin olmalı. İsterse o 50x50'lik alanı başka biriyle paylaşabilir, yapılabiliyor.
Oyunda madem etkileşim olacak diye çabalıyoruz o zaman tekelleşmenin önüne geçilmeli. Serbest ticaret başlatılmalı herkes istediğini üretebilmeli ve satabilmeli. Ki böyle bir durum söz konusu olamayacağı için oyuna denge getirir. Böylece arz talep dengesini sağlayabiliriz. Haritanın ortasına büyük bir market koyulup herkes dükkanında satabilir.
Madenciler; enchant işlerini sadece madenciler yapabilir.
Çiftçiler; iksir işlerini sadece çiftciler yapabilir ve ayrıca çok fazla üretim yaptıkları için piyasayı belirlediklerinden dolayı kural getirilebilir.
Haydutlar; yerel halkın 50x50 alan dışında kalan araziyi talan edebilir. Çünkü o yerin sahibi her şeyi üretme yetkisine dayanarak risk alıp o alanları genişletmiş. Eğer koruyamıyorsa o alanları haydutlar gelip istediğini yapabilir. Haydutların 50x50'lik safe alanı olmayacak. Marketten hiç bir şey satın alamaz. Haydutlara yardım eden kişinin yerel halk ile ilişkisi kesilir.
Koruyucular; haydutlara karşı yerel halkı koruyacak. Haydutların yerini tespit edebilirse yokedebilme yetkisi vardır. Her oyun günü yerel halktan çok fazla olmayacak şekilde belirli bir ücret/komisyon (yiyecek,demir vs) talep edebilir. Koruyucular farklı ne madencilik ne çiftcilik yapabilir.
Diğer bir konu ise, madenci sadece deri zrıh kullanabilir tahta kılıç kullanabilir denmiş, düşünün ki bir madenci elmas ya da demir bulacak ve onu zırh ve kılıç yapımında kullanmayacak? Ben pek mantıklı bulmadım. Aklıma şimdilik bunlar geldi.
Ek olarak; belirli zamanlarda düello yapılabilir. Karşılıklı anlaşılarak örneğin kaybeden 10 demir blok getirecek. Böyle bir mekanik eklenebilir haydutlara.
-Herkes kendi evini, istediği gibi yapabilmeli
-Herkesin evinin belirli bir kısmı (örneğin kocaman bir adası var ve 50x50'lik istediği bir alanı worldguard, griefprevention gibi pluginler kullanarak) sadece o alana sahip kişinin olmalı. İsterse o 50x50'lik alanı başka biriyle paylaşabilir, yapılabiliyor.
Oyunda madem etkileşim olacak diye çabalıyoruz o zaman tekelleşmenin önüne geçilmeli. Serbest ticaret başlatılmalı herkes istediğini üretebilmeli ve satabilmeli. Ki böyle bir durum söz konusu olamayacağı için oyuna denge getirir. Böylece arz talep dengesini sağlayabiliriz. Haritanın ortasına büyük bir market koyulup herkes dükkanında satabilir.
Madenciler; enchant işlerini sadece madenciler yapabilir.
Çiftçiler; iksir işlerini sadece çiftciler yapabilir ve ayrıca çok fazla üretim yaptıkları için piyasayı belirlediklerinden dolayı kural getirilebilir.
Haydutlar; yerel halkın 50x50 alan dışında kalan araziyi talan edebilir. Çünkü o yerin sahibi her şeyi üretme yetkisine dayanarak risk alıp o alanları genişletmiş. Eğer koruyamıyorsa o alanları haydutlar gelip istediğini yapabilir. Haydutların 50x50'lik safe alanı olmayacak. Marketten hiç bir şey satın alamaz. Haydutlara yardım eden kişinin yerel halk ile ilişkisi kesilir.
Koruyucular; haydutlara karşı yerel halkı koruyacak. Haydutların yerini tespit edebilirse yokedebilme yetkisi vardır. Her oyun günü yerel halktan çok fazla olmayacak şekilde belirli bir ücret/komisyon (yiyecek,demir vs) talep edebilir. Koruyucular farklı ne madencilik ne çiftcilik yapabilir.
Diğer bir konu ise, madenci sadece deri zrıh kullanabilir tahta kılıç kullanabilir denmiş, düşünün ki bir madenci elmas ya da demir bulacak ve onu zırh ve kılıç yapımında kullanmayacak? Ben pek mantıklı bulmadım. Aklıma şimdilik bunlar geldi.
Ek olarak; belirli zamanlarda düello yapılabilir. Karşılıklı anlaşılarak örneğin kaybeden 10 demir blok getirecek. Böyle bir mekanik eklenebilir haydutlara.